Hej!
Någon som är sugen på att ta över min Alfa GTV 916 2.0 Twin Spark? Köpte den som ett besiktigat, rullande trackdayprojekt. Planen var att skapa ett trevligt clubsport-stuk för att piska landsväg och bana.
Basics:
- 1995 med ca 22500 mil
- Har sedan 2015 stått avställd inomhus.
- Gick felfritt maskinellt när jag ställde undan den.
- "Rent" exemplar som saknar AC, passagerarairbag och taklucka = lättast konfig
- Röd, sliten i lacken m. lite klarlacksläpp på A-stolpar och baklucka
- Inredningen är komplett (men demonterad) men stolarna är rätt slitna - planen var alltid halvbur & sittastillstolar
- Utseendemässigt har den sett bättre dagar, men den är inte alls rostig och drog friskt och glatt till 7000
Ang. mods/renoveringar/uppgraderingar hann jag mest bara börja:
- Fjäderbensstag och subframe-brace som gjorde en jäkla skillnad i styrskärpa
- Delvis nya bromsrör
- Renoverade ok fram m Yellowstuff belägg
- Nya Bremboskivor fram och bak
- HEL stålomspunna bromsslangar
- Delvis nytt avgassystem 2" m. nytt Y-rör som behöver lite bättre upphängningar
- Huvudenhet och högtalare bortrensat
- Inredning bakom stolarna rensad (ligger f.n. löst i "baksätet")
- Inredning bagagerum rensad (kastad tror jag)
- 4 x Stilauto Ghibli-fälgar 17x7.5 i banskick med Federal RSR 225/45 R17 semi-R-däck
Viktigast på Att-Göra-listan:
- Dags för kamremsbyte inklusive variator (variatorn hade börjat dieselknacka lite på tomgång = dags att byta)
- Chassi: dämpare & fjädrar är slut. BC Racing har 1-vägscoilovers t.ex.
- Bussningar i bakvagnen
- ABS-enheten är troligen död (givarna ger korrekt motstånd)
Lösa delar:
- Komplett servicekit m. olja, filter (även bränsle-) m.m, ventilkåpspackning & värmekran (fuktade en aning)
- Camberbultar fram
- Fräscht innertak, torkarmotor/mekanism