AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

 
  Bilar säljes Bilar köpes Delar säljes Delar köpes  

Logga in för att posta annons!  |  Sök  |  Senaste annonser  |  Mest besökta  |  Regler

  Modell Alfa Romeo 147 GTA 3.2 V6 kl.2
  Årsmodell 2004
  Mätarställning 15000 mil
  Pris 195000:-
 
 
  Säljare beatwise   mail | u2u
  Stad/ort Stallarholmen
  Mobilnummer 0707327656
 
  Postad: 2022-06-23 16:05
  Visad: 358
 
Obs! Racebil med vagnbok.

Ej godkänd att köra på allmän väg dock fortfarande registrerad (WBN509). Kan således garageförsäkras som också täcker transport till/från bana – grymt bra!) och enkelt finansieras vid köp via bilhandlare om så önskas!

Välbyggd, väldokumenterad, välmeriterad och driftsäker racebil byggd på en 147 GTA från 2004 som var i trafik fram till 2013 hos en och samma ägare (ca 14000 mil). Ombyggd 2014-2015. Körts/tävlats på bana sedan 2015 och hittills tagit hem klassegrar 3 av 5 körda säsonger i CAR Challenge 2015-2019.

Väger i dagsläget ca 1135 kg i racetrim med 10L bensin i tanken.

Nyligen fullservad med byte vattenpump/remmar/stift, koppling, bromsbelägg/vätska osv.

Vagnboken godkänd och utkvitterad för säsongen 2022.

Säljes helt raceklar!

Specifikation:
- SBF vagnbok
- Full racebur
- Sparco skalstol/6-punktsbälte
- Original motor botten/topp
- Modiferade motorfästen för stum montering
- AC/servopump borttaget, kortare multirem – elektrisk servopump i kupén
- CF2 rostfria grenrör och egendesignat rostfritt 3″ avgas med cert. racekat och stooooooor ljuddämpare (= inga problem med bullerkrav utan att kompromissa flödet)
- Original utväxling växellåda, ramplamell-diff från AH Motorsport
- Helix Motorsport förstärkt racekoppling med organisk lamell
- Elektrisk huvudströmbrytare, racebatteri flyttat till kupé
- Penske Racing Coilovers, ex WTCC/STCC (3-vägs justerbara)
- Ombyggda topplagringar med ledlager fram och bak.
- Original nedre bärarmar fram, övre med egentillverkade assymetriska delrin-bussningar (justerbar camber/caster)
- Original länkarm bak, egentillverkade fullt justerbara tvärgående stag med ledlager.
- Övre och undre fjäderbensstag från Stagman.
- Original 4-kolvs Brembo-bromsok (köptes nya 2015) fram, original ok bak, dock borttagen ABS och reduceringsventil vid förarplats till bakre kretsen
- Stålomspunna bromsslangar runt om.
- Ceika Racing flytande bromsskivor (nya) och Ferodo Ds3000 belägg fram, Brembo standard skivor och DS2500 bak.
- Eibach Cup krängningshämamre fram och bak (justerbar), egentillverkade justerbara stag med kulleder.
- Shortshifter i växellänkage för kortare och distinktare växlingsrörelse.
- Cup-kit med splitter och vinge
- OZ Racing WTCC 17×9 fälgar
- Gott och blandat nya och beg. R-däck (Kuhmo K91/K61, 245/235/225) och slicks (240/610 Pirelli). Finns för att klara minst en full säsong as is.

Finns mycket som kan köpas till vid önskemål:
- Finns totalt 17 st OZ Racing-fälgar
- Glasfiber motorhuv
- Undre triangulär stabiliseringslänk för bakvagnen från Stagman
- 2 extra växellådor för byte utväxling
- Extra par toppar
- Mängder av slitdelar etc.
- Släpvagn Wiola 2600kg, lastar 1930kg.

Aldrig varit krockad eller påkörd. Några stenskott och mindre lackskador. Lackades och fick Martini-dekor 2014.

Oerhört snabb, lättkörd och tillförlitlig räserbil både i torrt och vått som klassar in väl. Fortfarande mycket utvecklingspotential för den som vill – kan med relativt enkla medel bli en riktig dräpare (recept finns!). Har med flit hållits relativt standard för att hålla nere driftkostnader och uppe driftsäkerhet.

Pris 195.000kr

Ej byten. Jag har skaffat en annan bil för att fortsatt köra CAR Challenge.

Köp och ha grymt kul i CAR Challenge klass II 2022 – möjligt redan till Svenskt Sportvagnsmeeting!

Passar även bra i Europeiska Alfa Romeo Challenge, långlopp eller varför inte NM i Racing? Kan säkerligen klassa in i Modsport/SSK.

Se mer:
- #16atterhall på Instagram
- racefilmer på Youtube, sök "Stefan Atterhall"
- byggtråd finns på alfaromeo.org
- resultat och varvtider på Speedhive, sök CAR Challenge
 






  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.11
XMB Forum Software © 2001-2011 The XMB Group