AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

 
  Bilar säljes Bilar köpes Delar säljes Delar köpes  

Logga in för att posta annons!  |  Sök  |  Senaste annonser  |  Mest besökta  |  Regler

  Modell Alfetta GTV 2,0 TS
  Årsmodell 1982
  Mätarställning 19000 mil
  Pris 30 tkr/bud
 
 
  Säljare Klakken   mail | u2u
  Stad/ort Linköping
  Mobilnummer 0703186807
 
  Postad: 2006-08-04 22:21
  Visad: 2088
 
Jag köpte min Alfa GTV i mars 2005 som substitut för en avslutad kappseglingssatsning. Jag ville bli nybörjare på nytt och har nu varit runt på några banmöten och fått blodad tand. Med två barn, fru och hus vill jag fokusera på bankörning och kommer inte att köra någonting på gatan de närmsta åren. Dels har jag inte tid att bygga om GTVn och jag dessutom tycker jag att den är för fin för att göra om till banbil. Jag inser därför att jag ”behöver” en lätt, ”färdigbygd”, banbil reggad för gatan så att jag kan välja om jag vill köra själv till banan eller ta den på släp. Därför är GTV:n nu till salu.
GTVn är en mycket fin 82:a, ca 19 000 mil, elhissar, elspeglar, svart plychinredning i mycket fint skick (inga högtalarhål etc.) Bes utan anmärkning i juni 2006. Besiktningsperiod juni till oktober vilket innebär att man kan nöja sig med att besiktiga vartannat år om man vill. Karrossen är 99% rostfri. Den rost som finns är tre blemmor runt nedre delen av vindrutan. Lacken är orginal och hyfsat fräsch. Två handflatsstora klarlacksläpp finns på huven/fronten.
Bilen funkar utmärkt att göra rondellen eller krokiga vägen till kiosken, affären eller dagis (ja, bilbarnstolen sitter utmärkt i passagerarsätet) riktigt roliga. Den orkar också smiska heldags banmöten utan att bli trött, även om vädret är riktigt varmt.
Motor:
Från AR75TS -89, ca 19 000 mil, alla lager, fördelare samt rotorer bytta innan imontering 2001. Går bra, inga missljud eller blårök. Original Motronic motorstyrsystem med trimchip. JR-sportluftfilter, rostfritt fullflödes avgassystem. Nya tändkablar 2005.
Låda:
Från A75TS -88. Diffbroms, hög 1a och tätare steg än original. Nya synkringar, packboxar och glasblästrad innan montering 2002. Specialbyggt växellänkage med korta slag. Ny olja september 05.
Chassie:
Nya 27mm MT torsionsstavar monterade juni 04, nya Ford Sierra lastfjädrar bak. Bilstein gasstötdämpare runt om, kulleder i casterstag, kort racestyrväxel 2.1 rattvarv (3.6 original) grövre /dubbel kränghämmare fram.
Bromsar:
Original. Nya Tarox racebelägg 2006. Ny vätska 5.1 2006. Har även ett par BMW 286mm ventilerade skivor lämpliga för uppgradering av frambromsarna med volvo 240 4-kolvs ok. Stålomspunna slangar finns men är inte monterade.
Däck och fälgar:
Bra Yokohama A539 195-50/15 på original 15"x6” magnesiumfälgar. Yokohama R-däck A048 195-60/14 på Svart/Silver Revolution 14”x7”, körda 1 banmöte.
Övrigt:
Konad OMP-ratt i mocka för bättre körställning, -06. Fällbar "åkafortstol" av okänd årgång. Nytt batteri -06. Nästan alla bes.protokoll sedan -86, instruktionsböcker och Haynes finns. Original ratt, stol, stänkskydd (med vitt Alfa Romeo tryck!) och hatthylla finns.

Hade tänkt mig 30 tkr för bilen.

Då jag är sugen på att testa på lite tävling kan jag tänka mig att byta (och även pynta in pengar emellan) till en "färdig" banbil som går att köra med i CAR Challange.

Mvh Jonas Klang, 0703186807

 






  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.11
XMB Forum Software © 2001-2011 The XMB Group