Info om bilen: |
Modell | GTV 2.0 V6 TB |
Årsmodell | 1996 |
Mätarställning | 10500 mil |
Pris | 30000:- |
|
Bilder: |
|
|
Kontakt: |
Säljare | Joel mail | u2u |
Stad/ort | Kalmar |
Mobilnummer | |
|
Info om annonsen: |
Postad: | 2014-06-14 12:49 |
Visad: | 1885 |
|
| Beskrivning: |
| Läcker bil med grym känsla och den rätta motorn! Banpreppad och nybesiktad i detta utförande utan anmärkningar.
Karossen är i princip rostfri så när som på ett par små bubblor på vänstra a-stolpen. Lacken skiftar lite i mörkrosa/rött. Klarlacken är dock i bra skick så den är inte blek som många andra gamla röda bilar (Bilhandlaren jag köpte denna av för ett par år sedan försökte intala mig att detta var en speciallack!).
Den har gått ca 10500mil, varav ca 3000 i min ägo. Är importerad från Tyskland av tidigare ägare.
För övrigt är den billig att försäkra och skatta och den fungerar utomordentligt! Står för närvarande avställd i varmgarage i Finspång men ställs självklart på vid provkörning.
Uppgraderad med följande:
- Hörmann-motorsport sänkfjädrar
- Hörmann avgassystem med fyra utblås. Mullrar fint!
- Slitsade skivor fram med EBC yellow stuffbelägg. Red stuffbelägg bak på orginalskivor. Stålomspunna bromsslangar samt ATE racing bromsvätska.
- Öppet K&N-luftfilter.
- Garret T25/T28 turbo, laddtrycksstyrd m.h.a Dawes device (ställbart). Ställd på ca 1.4bar. Större dumpventil, återcirkulerande modell.
- Nytt batteri 2013 med snabbkopplingar för C-tek-laddare.
- Två för säsongen helt nya däck fram.
- 25mm H&R spacers bak.
Kamrem/spännare/vattenpump bytt sommaren 2012 på aukt. Verkstad, vid ca 9000 mil. Olja och filter bytt sent förra sommaren (Agip 10W60 racing).
Baksäten, mattor och paneler baktill är bortplockade (finns ej kvar). Framsäten ersatta med 2st Sparco Sprint FIA godkända stolar med 4-punktsbälten. Åker bekvämare i dessa än i orginalstolarna! Sportratt med nav (airbaglampan fungerar som den ska). Oljetryck/temp/spänning samt laddtrycksmätare i mittpanelen (ersatt radio och klocka. Inte skitsnyggt men fyller sin funktion). Brandsläckare placerad lättåtkomligt från förar/passagerarsätet. Tvångskörning av kylfläktar via vippbrytare. AC finns kvar och fungerar. Värmen fungerar dock inte men bilen har bara körts på sommaren så jag har inte brytt mig om att fixa detta.
Kan eventuellt tänka mig att byta mot annan bil. Kom med förslag!
Fler bilder finns här:
http://www.garaget.org/mypage/edit_car.php?user=165778&car_id=258494
30 000kr BVSA.
Första kontakt tas via mail (joel.rosen@live.com) eller pm då jag delvis jobbar utomlands. |
|