Övrig information |
E-mail |
|
Hemsida: |
https://matforacing.se |
Mål: |
|
ICQ: |
|
Yahoo: |
|
MSN: |
|
Befinner sig: |
Stockholm |
Födelsedag: |
1971-11-10 |
Bakgrund: |
Sålde min Alfa 90 2,5 QO, (-85:a med den fantastiska digitala inredningen) pga studier i mitten på 90-talet.
Alfa-febern har legat mer eller mindre latent sedan dess.
Tack vare ett kraftigt återfall köpte jag hösten -03 en Alfa 156 TS SW Sp3 -00.
Tyvärr (?) blev detta endast ett steg närmare det oundvikliga, att köpa en ren banåkarbil.
I juni 2005) köpte jag en GTV6 med siktet inställt på CAR Challenge 2006.
Inför den andra säsongen bytte jag motorn till en 3,0 liters 24v V6a från Alfa 164 Q4 vilket gav ett trevligt effekttillskott och medförde att jag tog mina första pallplatser på säsongsavslutningen på Mantorp i form av en tredje- och en andraplats.
156 TS såldes 3/8 -06 för att ge plats åt en nyare Alfa och i slutet av augusti köpte jag en 156 SW GTA -04.
Ett syfte med bilbytet var att skaffa en bil med drag för att slippa köra GTVn till och från tävlingar så när denna GTA med monterad dragkrok dök upp behövdes inte så lång betänketid.
Ett år senare fick jag möjlighet till tjänstebil som då blev en 159 2,2 JTS och GTAn såldes i september 2007.
2008 blev sista säsongen med GTVn i Challenge och jag var på pallen alla tävlingar som jag tog mig i mål och slutade på en total tredjeplats i Klass 2.
GTVn såldes den 13/9 2008 med siktet inställt på uppgradering av räserbilsinnehav.
I oktober 2008 köpte jag en Alfa 156 TS med kompressor som hade lite \"småfix\" kvar för att bli klar för tävling. Efter några säsonger med extremt lite körning och mycket trubbel och mekning köpte jag en Alfa 75 TS för att komma ut och rejsa igen. Strax därefter sålde jag 156:an och körde resten av säsongen 2013 med 75an utan problem.
På våren 2014 råkade jag impulsköpa en Abarth 500 Assetto Corse och det visade sig vara riktigt lyckat. 75:an såldes till Norge och sen var det fullt fokus på klass 2 i Abarthen. Var på pallen alla rejs och säkrade klassvinsten i serien redan innan sista tävlingshelgen så det var en riktigt lyckad premiärsäsong i kusinen från Turin.
Säsongen 2015 kördes 6 av 10 race på Kinnekulle och det, tillsammans med ökad konkurrens var en stor del i att jag inte lyckades försvara serietiteln utan kom till slut på tredje plats efter en lyckad säsongsfinal på Mantorp.
Även säsongen 2016 har Abarthen fungerat bra och innan sista tävlingshelgen var en pallplats i serien klar och jag lyckades säkra andraplatsen till slut.
Säsongen 2017 klassade jag om Abarthen till klass III och hade en grymt lyckad säsong med pallplats i alla race inklusive 6 vinster. Det resulterade i serieseger i klass III samt totalvinst i CAR Challenge, dvs flest poäng av alla över hela säsongen. |
Nuvarande humör: |
|
Mest aktiv i forum: |
Byggen och Projekt (566 Inlägg) [29.4% av totala inlägg] |
Senaste inlägg: |
Projekt Labil, del 2 - Alfasud Sprint Corsa (2024-12-4 kl 19:38) |
|