AlfaPower

Sprint Turbo - Besiktad och klar!

 Pages:  1    3  ..  12

AR155V6 - 2004-4-8 kl 11:27

Bilen köptes hösten -00 och karossrenoverades då och var klar sommaren 2001.
En motor inhandlades och en turboladdad motor växte fram. Våren 2004 renoverades chassi/hjulupphängningar.
Nu sitter turbomotorn i bilen och jag laddar ca 1,3-1,5 bar.

På Schemat:

*Göra klar för besiktning

:rockon: :thumbsup: :beerchug:
//Peter

Detaljer om bilen:
Motor:
4 cylindrig boxer på 1500cc.
Kompsänkt till ca 7,9:1.
36 IDF förgasare i blowthrough setup med Garrett T25 aggregat @ 1,3bar+.
Öppen dumpventil, 32mm.
Laddtryck ställbart från kupén varierbart från 0,4 bar till 1,3 bar+.
Malpassi progressiv BTR.
S**b 9000 bränslepump.
Stor helalu intercooler.
Corolla oljekylare med Bugpak "sandwich" adapter.
Kennedy Stage II tryckplatta och metallisk sinterlamell, också från Kennedy.
Simons 2,5" hemmagjort avgassystem med 2st ljuddämpare.

Chassi:
Superflex/Powerflex i både fram och bakvagn.
JR Sänkfjädrar.
MOMO Ferrari 16" fälgar.
Stålomspunnen bromsslang bak.
Bromsskivor fram från 33QV med stålomspunnen bromsslang

Interiör:
Lambda och Laddtrycksmätare.
JVC KD-R502
Cerwin Vega! 5,25" och 1" diskant, pioneer sub.
Sportstolar.
Diverse aludetaljer som ram runt växelspak, växelspaksknopp, ilägg i dörrhandtagen samt pedaler.
Elhissar från Alfa 33

[Ändrad 1-6-2019 av AR155V6]

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:00

Vi börjar från början. Någon gång hösten 2001 Började jag leta efter ett banprojekt efter att frekvent ha besökt flygstaden i Söderhamn. Där anordnas med jämna mellanrum träffar för att köra bil snabbt. För tillfället var det mest alfor som körde men även andra bilmärken var representerade. Suget efter en bil blev jättestort och jag fick ta i en väldigt sunkig alfa sprint 1,5 qv från -86. Bilen hämtades i mockfjärd, dalarna. Den såg inte så farligt rostig ut, vilket jag upptäckte senare :evil:
Nåja, ett halvår senare efter en massa ny plåt var den redo för lack.

sprint1.jpg - 90kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:01

Motorutrymme.

sprint2.jpg - 121kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:02

Följande bild är det inte alls långt kvar till lack, våren 2002.

sprint3.jpg - 75kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:02

Fler bilder innan lack..

sprint4.jpg - 99kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:03

Och fler..

sprint5.jpg - 90kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:03

Och fler...

sprint6.jpg - 102kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:04

Resultatet. svårt att tro att det är samma bil. Färgen är Alfa Rosso 130.

sprint7.jpg - 166kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:04

Några till

sprint8.jpg - 152kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:04

Mera..

sprint9.jpg - 129kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:09

Dålig bild, konstigt ljus, första åkturen 2003. Modifikationer som gjorts på bilen är att breda lister på dörrar och bakskärm har tagits bort, en liten bit på bakre kofångaren har lagts dit från en AR33, Fönsterhissar från AR33. Simons 2,5" system från grenrör, BILTEMA :thumbsup: Rostfritt slutrör, bra och billigt, rostfritt är juh ändå rostfritt. Borrade originalskivor, som kanske ska bytas ut mot ventilerade från AR33 QV?

sprint10.jpg - 37kB

Motor

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:19

Suget efter mer HK och vrid blev för stort. Plan på en turbomatad liten motor tog fart och saker inhandlades :headbang:
Motor och packningar och packboxar, ram och vevlager inhandlades, även kolvringar.
Allt har gnidits och putsas till glänsande yta. Topparna något portade (gjutskägg och sådant putsats bort) naturligtvis nya ventiltätningar.

[Editerat 8-4-2004 av AR155V6]

motor1.jpg - 87kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:19

En bild till.

motor2.jpg - 71kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:22

Eftersom jag tänker trycksätta motorn har jag vart tvungen att sänka det geometriska kompressionsförhållandet, detta gjorde genom att svarva av kolvarna (inget uppepå) fördjupningen gjordes djupare samt lite vidare. På så sätt fick jag ner komförhållandet till ca 7,9.

motor3.jpg - 19kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:36

Pengarna tog slut på gr. av arbetslöshet och bygget avtog sommaren 2003. Så här ser motorn ut idag, nästan ett år efter.

motor5.jpg - 27kB

Väghållning???

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:40

Jag har nu börjar inse att den nya motorn inte skulle göra sig särskilt bra i mitt gamla satta chassi med bussningar från 1986....
Jag inhandlade därför nya fälgar, momo ferrari 16" med 205 45 16 däck. Bör bli lite bättre än mina 14" med 65 profil eller vad det är.

momo1.jpg - 71kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:42

Även Superflexxbussningar har inhandlats, samt sänkfjädrar från Rosso.
Det är planerat att montera detta i slutet på april, början av maj. *längta*
Fortsättning följer.

superflex1.jpg - 58kB

AR155V6 - 2004-4-8 kl 12:42

Fjäder..

sankfjader.jpg - 76kB

Alfista - 2004-4-8 kl 13:15

Mycket trevlig sprint... Är du redan klar?

Klar??!!

AR155V6 - 2004-4-8 kl 13:30

Nej det kommer jag nog aldrig att bli, om ca: 3 veckor kommer bilder på min väghållningsuppgradering. Eventuellt lite före.
Sprintar är allmänt trevliga bilar tycker jag.:rockon:

Superflex

AR155V6 - 2004-4-20 kl 11:24



uere2.jpg - 84kB

Micke G - 2004-4-20 kl 12:07

Fint bygge, och stark jobbat med tanke på hur bilen såg ut från början. Dessutom är det det ju alltid roligare att åka omkring i en bil som man fixat iordning själv.

/Micke G

Ja precis!

AR155V6 - 2004-4-20 kl 17:12

Klart det blir roligare, sen har man ju aldrig råd att sälja med tanke på hur många timmar man har lagt ner på bilen.
Hoppas jag kommer igång med bilen i nästa vecka. Måste bannlysa pappa ur hans eget garage bara. Det kommer att bli en prövning sig :)
Bara de sista 2 bussningarna som sitter på panhardstaget som saknas nu. Sen blir det MEK ON :)
Med fler bilder såklart. Sen vill jag gärna att ni kommenterar om ni tycker jag gör något jag inte borde (självklart annars åkså) :rockon:

Sprinten provkörd!

AR155V6 - 2004-4-24 kl 09:05

Idag, ca: 08:35 drog jag igång sprinten, fick stå och dra på startmotorn X antal minuter. Men till slut hoppade den igång med diverse Boxeravgassmällar :) Bilen varmkördes och sedan bar det av med polisradarn på full gas med tanke på att bilen är obesiktad och avställd :cop:
Ahhh *njuta* annat än att åka 164V6, Jobbig att styra (på ett bra sätt) Krånglig, känslig växellåda osv. Väldigt svår att hoppa in i med tanke på att den är så låg, jag undrar hur det kommer att bli efter min lilla operation (ännu svårare :dunce: ). Efter ett år i garage var det läge för en tvätt och den reltivt nya lacken blev väldigt röd och fin igen, bilen har ju trots allt bara rullat ca: 150 mil max sen den renoverades. Passade på att montera dit nya Alfamärken bak och fram som jag köpte förra året. Va fint det blev!! Bilder kommer kanske framåt eftermiddagen.
Nu är det inte långt kvar, väntar bara på de 2 sista bussningarna från MT, (panhard) dessa är såklart restade från lev. :evil:
:boing: Mek ON på onsdag?
Att alla ska ha detta garage samtidigt?? Min bror pratade om att han skulle byta hastighetsmätardrev på sin jagga V12, typiskt!
Jaja, that´s it for now...

Bilder från idag:

AR155V6 - 2004-4-24 kl 14:41

nya märken.

sprintny1.jpg - 106kB

AR155V6 - 2004-4-24 kl 14:42

Dekaltrimmning

sprintny6.jpg - 101kB

AR155V6 - 2004-4-24 kl 14:42

mera dekaler

sprintny5.jpg - 91kB

Utblås!

AR155V6 - 2004-4-24 kl 14:43



sprintny4.jpg - 86kB

AR155V6 - 2004-4-24 kl 14:44

Inredning, skulle sitta fint med sparco evo stolar!

[Editerat 24-4-2004 av AR155V6]

sprintny2.jpg - 129kB

Överblick

AR155V6 - 2004-4-24 kl 14:46

Mätte höjden på bilen och kom fram till ca: 20 cm vid sparklådorna (20 bak, 19 fram)
Svårt att se bilen bland allt skrot.

sprintny3.jpg - 138kB

Härligt!!

beatwise - 2004-4-26 kl 00:00

Snygg är den!! Låter fint gör den nog också! Lycka till med SBP!

:D:D

Superflex!

AR155V6 - 2004-4-29 kl 19:09

Kom idag! Nu har jag allt (tror jag i.a.f)!
Kanske drar igång lite smått på lördag kväll (lördagsnöje :rockon: )
Snart så..

powerflex1.jpg - 89kB

fatpipe - 2004-5-2 kl 14:34

Härligt bygge!

Satte själv i sport stolar ifrån Corbeau, vilket piffade upp inredningen rätt rejält. Kampen fortsätter mot det bruna och de gröna rutorna.
Men samtidigt vill man kunna behålla bilen orginal...

[Editerat 2/5/2004 av fatpipe]

Börjat!

AR155V6 - 2004-5-2 kl 15:30

Började med att palla upp bilen rejält, hatar när det är trångt.
Monterade sedan av framhjulen.

flygande.jpg - 107kB

Broms

AR155V6 - 2004-5-2 kl 15:32



broms.jpg - 122kB

Sedan

AR155V6 - 2004-5-2 kl 15:36

Monterade jag bort styrled, fjäderen, nedre spindelled och sist men inte minst bärarmen på ena sidan. Rengjorde och pressade ur de gamla bussningarna.
Detta var en mycket enkel operation, med hjälp av ett skruvstycke och några hylsor modell större.

press.jpg - 109kB

Bärarm

AR155V6 - 2004-5-2 kl 15:36



press2.jpg - 153kB

grovrengjorda

AR155V6 - 2004-5-2 kl 15:38



press3.jpg - 131kB

Igår rengjorde jag bärarmar och fjäderben

AR155V6 - 2004-5-3 kl 18:18

Dessa lackerades sedan med silver hammarlack.

bararm1.jpg - 154kB

Övriga delar

AR155V6 - 2004-5-3 kl 18:19



bararm2.jpg - 147kB

Fjäder

AR155V6 - 2004-5-3 kl 18:20

Lite skillnad på de gamla och de nya, klurar på någon form av drop-stop (om det nu heter så) för att förhindra att det ska fjädra ut så mycket när man svänger.
Tillbaka imorrn med nya bilder och sånt.

bararm3.jpg - 121kB

Stiligt!

beatwise - 2004-5-4 kl 14:06

Hur mycket sänker fjädrarna? Är det svårt att montera dom nya bussningarna?

Lycka till!

:smash::smash:

/// Stefan ///

[Editerat 4/5/2004 av beatwise]

Sänker 35mm

AR155V6 - 2004-5-4 kl 17:42

Imorgon ska jag montera de nya bussningarna.

Började med att rengöra..

AR155V6 - 2004-5-4 kl 19:53

Fjäderbenslagret, som var helt ihopgeggat/rostat. Men det gick att få det som nytt.

bussning1.jpg - 121kB

Sedan skulle jag måla lite

AR155V6 - 2004-5-4 kl 19:56

Igen på bärarmar och fjäderben.

Sen när det var dags för sida 2 jävlades en bussning, skruven hade rostat fast i bussningen :evil: :(
Efter mycket om och men (knogkrossning) blev det vinkel slipen, så nu måste jag ha en ny skruv :/

[Editerat 4-5-2004 av AR155V6]

Missade bilden

AR155V6 - 2004-5-4 kl 19:58



bussning2.jpg - 115kB

Den demolerade bussningen

AR155V6 - 2004-5-4 kl 19:58



bussning3.jpg - 119kB

poppe - 2004-5-5 kl 01:11

Mkt läcker sprint det där!:bananana:

Såg att du bodde i Söderhamn, det gör nämligen jag med, jag :revs:körde en guldfärgad Fiat 131S Mirafiori -76 i somras då kanske du vet vem jag är? sen hade jag även en blå Lancia A112 ett tag.. Är det du som jobbar på JOY som åker/åkte en röd 155?

Alfista - 2004-5-5 kl 06:46

Stiligt... mkt stiligt...

Jodå, det är jag det, Åkte 155:a

AR155V6 - 2004-5-5 kl 13:41

Quote:
Ursprungligen postat av poppe
Mkt läcker sprint det där!:bananana:

Såg att du bodde i Söderhamn, det gör nämligen jag med, jag :revs:körde en guldfärgad Fiat 131S Mirafiori -76 i somras då kanske du vet vem jag är? sen hade jag även en blå Lancia A112 ett tag.. Är det du som jobbar på JOY som åker/åkte en röd 155?

Åfan...

poppe - 2004-5-5 kl 13:43

...Världen är liten.. :D

Montering av Superflex

AR155V6 - 2004-5-5 kl 15:51

Gick väldigt lätt, ca 10 minuter för dom 3 på ena sidan. Fint och frächt.

SV400997.jpg - 116kB

Lite mera bilder

AR155V6 - 2004-5-5 kl 15:51



SV400998.jpg - 104kB

å ännu mera

AR155V6 - 2004-5-5 kl 18:25



SV401001.jpg - 130kB

Började montera ihop fjäderbenet....

AR155V6 - 2004-5-5 kl 18:28

idag åkså. Hann inte så långt, det blir fortsättning i morgon. Då ska jag åkså börja göra klart sida nummer 2. Det är drygt att slipa bort rost *suck*

SV401003.jpg - 133kB

Lite diverse bilder

AR155V6 - 2004-5-5 kl 18:29



SV401004.jpg - 124kB

någon bild till.

AR155V6 - 2004-5-5 kl 18:30



SV401007.jpg - 117kB

Det ser mysigt ut!

beatwise - 2004-5-5 kl 22:54

Det är inte utan att jag känner mig rätt ineffektiv just nu...

:(:(

Själv har jag..

AR155V6 - 2004-5-6 kl 04:37

halvdagssemester :) Mina kompisar tycker jag är galen som tar semester för att meka med bilen :thumbsup: Det är väl inget fel på det? :D
Sitter just nu och funderar på om jag är vaken nog att åka ner och skruva, tror jag väntar en timme till innan jag börjar.
Bara att kämpa på Beatwise, kör hårt! Föresten vill jag frossa i fler bilder från dig!

SV401005.jpg - 148kB

beatwise - 2004-5-6 kl 08:22

Bilder kommer när jag har tid att åka till garaget! Motivationen är på topp men tiden är knapp... Till helgen ska jag göra ett ryck i alla fall! Då kan det nog komma lite bilder.

Hur gör du med gamla rostiga bultar? Det känns ju dumt att sätta tillbaka dom bara när allt annat är så fint...

Har du planerat att dyka upp på några träffar i sommar? Det vore läckert att se bilen IRL.

:smash::smash:

Målade drivknutar...

AR155V6 - 2004-5-6 kl 19:55

drivaxlar och spindlar idag, även andra sidans bärarmar och fjäderben.

drivknut1.jpg - 100kB

andra sidan

AR155V6 - 2004-5-6 kl 19:56



drivknut2.jpg - 118kB

Monterade även ihop ena..

AR155V6 - 2004-5-6 kl 19:57

fjäderbenet och målade lite mera :)

fjäderben.jpg - 151kB

Fler bilder

AR155V6 - 2004-5-6 kl 19:58



fjäderben2.jpg - 149kB

Överblicksbild..

AR155V6 - 2004-5-6 kl 20:00

Imorgon ska jag montera dit ena sidans bärarmar och fjäderben är det tänkt, samt måla andra sidan 1 gång till. Sen får det vara helg!

fjäderben3.jpg - 134kB

Jahaja...

AR155V6 - 2004-5-8 kl 16:08

Började montera ihop ena sidans bärarmar igår.
För att citera en viss person: "kopparpasta, kopparpasta o.s.v"

bararm4.jpg - 113kB

Mera pasta

AR155V6 - 2004-5-8 kl 16:09



bararm5.jpg - 125kB

Sen monterades fjäderben

AR155V6 - 2004-5-8 kl 16:10

Allt lugnt så långt.

bararm6.jpg - 134kB

Sen gick det åt H******

AR155V6 - 2004-5-8 kl 16:11

Fälgarna var för breda, *suck*

bararm6.jpg - 134kB

En liten bild till

AR155V6 - 2004-5-8 kl 16:11



bararm7.jpg - 121kB

Förödelse..

AR155V6 - 2004-5-8 kl 16:12

Måste ha spacer-plattor som är ca: 5mm
:evil::evil::evil:

bararm8.jpg - 62kB

Och som om det inte var nog...

AR155V6 - 2004-5-8 kl 16:19

Så är fjädrarna fel!! :evil: :(
Jag blir så trött, kollar man på bilden som jag bifogar så ser man att det skiljer ca ½ varv (linjalerna visar var fjädern slutar på andra sidan) på fjädrarna, vilket resulterar i att fjäderskålen hamnar ett halv varv fel, vilket är förödande då hålet i tallriken inte sitter i mitten på sprint/33. Den tar således i innerskärmen vid rattutslag till vänster. :smash:
Kan man bli mer less på en och samma dag???? :evil:

Har satt Rosso på att kolla upp vad som är fel, fjädern ska enligt dom sluta och börja på samma ställe som original, det ska även enligt JR vara den fjädern till min bil.
Om någon kommer på vad som är fel så tas svar tacksamt emot.

Skönt att slippa det några dagar nu, hatar när man har sån otur........ *suck*

bararm9.jpg - 151kB

Vrida fästet i överkant ½ varv?

beatwise - 2004-5-9 kl 10:48

Men du, borde du inte bara kunna montera fästet i överkant vridet 180* "fel"? Eller var det assymetriskt med de fyra bultarna? Då hamnar ju i a f fjäderskålen rätt...

?!

:smash::smash:

Nepp, går inte..

AR155V6 - 2004-5-9 kl 15:42

Men däremot finns möjligheten att kapa lite i det övre gummit (som fjädern ligger emot) inte svårt alls, det kommer inte att stämma 100% men det går nog. Man gör bara en ny liten urholkning som ska ligga emot övre fjäderbenstallriken.

Sen finns juh möjligheten att kapa fjädern ½ varv, men då kanske den blir alltför låg.

Jag ska vänta tills jag får svar från Rosso.
Så nu blir det alltså en liten paus i mekandet :(

J.Aineland - 2004-5-10 kl 06:42

Ang. fjädern fram så råkade jag ut för samma sak när jag sänkte min Sprint första gången (Sudframvagn) Fjärdrarna jag fick tag på var till en 33:a och det blev lika fel som på din.

Vad jag fick göra för att kunna använda fjädrarna var att jag fick knacka om läget för i den övre talriken. Alltså bara för att vrida ändläget på tallriken.
Efter denna modifiering fungerade det :thumbsup:

Nu har jag fjäderben från en Sprint -86 och med samma APEX-fjädrar, här slapp jag modifiera, allt passade perfekt.

Kan det vara så att du har fått tag i en sänkningsatts till en Sud/Sprint?

Lycka till!

/Jocke

Micke G - 2004-5-10 kl 07:05

Kapa inte fjädern, det blir inte bra. Fjädrarna är nedlagda i ändarna för att få en större anliggningsyta och bilprovningen brukar inte heller gilla att man kapar fjädrar. Det bästa är att göra som du och Jocke säger att modifiera det övre fästet. Hamnar fjäderskålen fel så får du en styrning som blir konstig, ratten vill inte gå tillbaks till dödläget av sig själv när man kör rakt fram.

Har trippelkollat...

AR155V6 - 2004-5-11 kl 09:48

Och enligt rosso ska det vara till en med 33 framvagn. Jag vet i.o.f.s inte om det är original fjäderben på den, men jag antar det.

Quote:
Ursprungligen postat av J.Aineland
Ang. fjädern fram så råkade jag ut för samma sak när jag sänkte min Sprint första gången (Sudframvagn) Fjärdrarna jag fick tag på var till en 33:a och det blev lika fel som på din.

Vad jag fick göra för att kunna använda fjädrarna var att jag fick knacka om läget för i den övre talriken. Alltså bara för att vrida ändläget på tallriken.
Efter denna modifiering fungerade det :thumbsup:

Nu har jag fjäderben från en Sprint -86 och med samma APEX-fjädrar, här slapp jag modifiera, allt passade perfekt.

Kan det vara så att du har fått tag i en sänkningsatts till en Sud/Sprint?

Lycka till!

/Jocke

Grejjade lite i fredags.

AR155V6 - 2004-5-17 kl 08:58

Tröttnade på att vänta på Rosso, och testade att montera ihop andra sidan, och den verkade stämma något sånär. Det tar iaf inte i när jag styr nu. Det hela gick väldigt smidigt, tog väl runt 1 timme att få dit bärarmar och sätta ihop fjäderbenet. Måste riv andra sidan och kolla vad som kan vara knas, eventuellt får jag justera lite där, så att det blir lika på båda sidorna.

fjaderben3.jpg - 112kB

Skönt!

beatwise - 2004-5-17 kl 10:06

Då har du inte långt kvar innan bilen står på backen m a o? (Om det funkar)

:smash::smash:

Jodå, jag har juh bakvagen kvar :)

AR155V6 - 2004-5-17 kl 10:21

Jag har eventuellt fixxat någon som kan vattenskära mina spacerplattor åkså, han skulle höra av sig i eftermiddag :)
Vi tar en bild till från i fredags.

fjaderben3.jpg - 112kB

Damnit, fel bild :)

AR155V6 - 2004-5-17 kl 10:22



fjaderben2.jpg - 110kB

Monterade

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:03

ihop framvagnen idag, fick justera ena gummit på höger sida. Men det verkar bli bra. Får ut och testa senare.
Några bilder kommer här!!

fram1.jpg - 83kB

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:03

Mera bilder

fram2.jpg - 78kB

Och någon till

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:05

Släppte ner bilen innan jag drog år alla bussningar, det ska man ju göra :thumbsup:

fram4.jpg - 113kB

en till

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:06



fram3.jpg - 106kB

Skaplig Camber (om det nu heter så)

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:06



camber1.jpg - 79kB

Andra sidan

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:07



camber.jpg - 88kB

Sedan

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:09

Började jag med bakvagnen, det hela gick smidigt förutom att bromsröret/slangen gick väldigt trögt att få isär.

bussning1.jpg - 90kB

En till

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:09

:bananana:

bussning2.jpg - 86kB

Och mera

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:10



bussning3.jpg - 75kB

Diverse

AR155V6 - 2004-5-21 kl 22:11

Tog ett kort på min fina avgasdragning på mitt hemtillverkade simons 2,5" system

avgas.jpg - 98kB

matsud - 2004-5-21 kl 22:30

Schysst bygge! Får en liten deja vu när jag ser framfjädern.Monterade också JR springs på min sud sprint och hade samma problem ,gjorde som du och det blev ok,men ibland hörs ett litet klonkande ljud.Men det kan man leva med.
keep up the good work:thumbsup::thumbsup: / Mats

Jäkla JR

AR155V6 - 2004-5-22 kl 06:57

Klagade du när det inte passade? Hatar när det som ska passa inte passar, konstigt att de fortfarande kan sälja dessa fjädrar som inte passar.
Passa lugnt :D

Beatwise: fick inga bra bilder på gummit som ska skydda motorrum från damm. Det är dock 2st gummibitar ca 2mm tjocka som sitter lite överlappade i mitten, inte särskilt tätt, skulle nog vara bättre med typ växelspaksdamask från typ mekonomen universal, då blir det nog bomtätt. :thumbsup:

Fortsatte med bakvagnen igår och idag.

AR155V6 - 2004-5-25 kl 06:49

Himla drygt att göra rent och skrapa bort all rost, ångrar nästan att jag inte lejde bort det till nån som har bläster. Allt går väl förhållandevis smidigt. Målade alla länkarmar och så.

bakaxel1.jpg - 94kB

Mera bilder

AR155V6 - 2004-5-25 kl 06:49



bakaxel2.jpg - 123kB

mera pasta?!

AR155V6 - 2004-5-25 kl 06:50

Nej bilder på bakaxel och sånt :D

bakaxel3.jpg - 111kB

Bild på gamla och nya bakfjädern.

AR155V6 - 2004-5-25 kl 06:51



bakfjader.jpg - 108kB

Nymålat

AR155V6 - 2004-5-25 kl 06:52



stag1.jpg - 112kB

Mera målat

AR155V6 - 2004-5-25 kl 06:52



stag2.jpg - 102kB

Drog av nedre skruven

AR155V6 - 2004-5-25 kl 06:55

till stötdämparfästet :(
Men det gick att fixxa

dampar1.jpg - 76kB

 Pages:  1    3  ..  12