AlfaPower

Vilka är vi.

Pages:  1    3  4

Seb - 2002-10-25 kl 10:01

Gör ett nytt försök, igår försvann tråden.
Tanken men denna tråd är att vi ska lära känna varandra lite bättre. Jag som bor här ute på Kalkstens-Hawaii kommer sällan iväg på träffar och får då inte träffa er andra så mycket. En del vill kanske vara anonyma bakom sin nick och det är helt OK.
Tanken är att vi kanske kommer fram till andra saker vi har gemensamt förutom Alfa.

Jag börjar (igen) så får vi se om det finns intresse att hänga på.

Som min nick antyder så heter jag Sebastian, jag är 29 och bor i Visby. Jag är arkitekt och jobbar sen två år tillbaka på en firma här i stan. Har tidigare bott i Los Angeles i tre år och därefter lika länge i Lund. Har ägt förutom Alfa 6st 60-tals Mustanger (under tiden i L.A.)
Jag har nu tre Alfor och en flickvän (notera ordningen jag nämnde dem i :D ).
Jag spelar undervattenrugby i Div. 1, som i kombination med jobbet tar mig till Sverige relativt ofta.
Just nu renoverar jag min GTV6-83:a och har snart bytt ALL plåt! Suck!! Men fan vad bra det skall bli!!!
Jag har inte värit på några träffar, men ska försöka ta mig i kragen i vår.

Hoppas nu att tråden funkar och att Ni är sugna att hänga på!!

mvh Seb-mannen

Glad.jpg - 2kB

Särås - 2002-10-25 kl 10:59

Jag heter Jimmy Särås och är sedan ett år tillbaka grundare av www.lazzat.nu som är en sida & motorklubb som arangerar träffar av alla slag!
Desutom så har vi ett trevligt forum.. :)

Innan Lazzat tiden så surfade jag mäst runt på hockey sidor har alltid gillat hockey och favorit laget är MoDo hockey!

Jag är föd 1979 och är därmed 23 år.

Har alltid haft ett mycket stort bil intresse kan det vara för att min far alltid har sålt bilar så när jag låg i barnvagnen så var jag på bilfirmor i hela landet! :)
Den första bilen jag lärde mig att utala var.....

LADA!!! :(
Efter det kom Ferrari & fatiskt Alfa Romeo!

Gilade att rita bilar som går på bakhjulen med hjullyft när jag var i åler: 3-6 år! ;)

Men jag har sedan ca: 9-10år ålder drömt om att äga en Lancia Delta intergrale! :)
Och nu har jag äntligen bestämt mig för att det är verkligen på tiden att köpa en!

Min första bil var en Fiat 126 & efter den en Alfa Romeo 33 som följdes upp av ett tio tal Pegeot 205 GTI & CTi...
Sedan hitade jag tillbaka i en Alfa 33 QV och resten har bara vart Fiat/Alfa Romeo utom en Volvo 245! :(

Äger idag ihop med min sambo kanske en av Sveriges läckraste Alfa Romeo 156or!
Och har kört en del konbana med en i sommar och folk har vart extremt inponerad av den tunga bilens väghålning & prestanda tyvär så blev det inga pokaler med bilen då jag har extremt dåliga tävlings nerver och desutom var jag extremt bakis just den dagen då finalerna var! :(
Men så är livet är extremt nöjd med Alfan iaf! :P

Sedan 3 år tillbaka så har jag ägt en Fiat Coupé 2,0 16V Turbo som jag har trimmat och trimmat samt stylat!
Nu bar det äntligen iväg till stripen i år och med hyfsade/bra resultat 13,1 @ 178,6km/hv moin bästa slut tid var under säsongen 187km/h men då spann jag bort mig grundlöst! :(
Fiaten kommer nu efter att jag sprängt en låda att få en ny låda och en uppdatering till nästa år som kommer göra att bilen garanterat kommer att köra 12or och vem vet vad det blir mer?

Har ägt över 30 bilar i mitt liv... :)
En Lancia Delta ska som sagt köpas in och är det nån som vet av en skrik till!

Jag arbetar som bilförsäljare & är delägare i företaget www.bilvalet.com där har jag arbetat sedan jag var 17½ år...

Vi har varit återförsäljare av Alfa / Fiat men den tiden är nu förbi...
Säljer nu äckliga franska Citroner...
Ja det var väll lite om mig kan bara säga att det roligaste jag gjort sommaren 2002 var banträffar & konbana jag är alltså inte en stripen freak vågar jag säga! Även om jag pratar en del strip!
M.V.H Jimmy Särås

Bra, nu e vi igång!

Seb - 2002-10-25 kl 11:33

Kul att du e med Jimmy! Om ni som skriver in här ser andra gemensamma nämnare så kommertera gärna till dem det gäller.

Seb

[Edited on 25-10-2002 by Seb]

MaZ - 2002-10-25 kl 11:47

Särås viker ju ut sig i senaste Bilsport också... :D

Kan hålla med om att 156:an är Grym

Lazzat fyller Ett år på Söndag!
Jimmy, jag skulle gärna varit med på festen det vet du!
:beerchug:

Särås - 2002-10-25 kl 14:30

Quote:
Originally posted by Seb
Kul att du e med Jimmy! Om ni som skriver in här ser andra gemensamma nämnare så kommertera gärna till dem det gäller.

Seb

Klart jag är med! :)
/Jimmy

Särås - 2002-10-25 kl 14:35

Quote:
Originally posted by MaZ
Särås viker ju ut sig i senaste Bilsport också... :D

Kan hålla med om att 156:an är Grym

Lazzat fyller Ett år på Söndag!
Jimmy, jag skulle gärna varit med på festen det vet du!

Jo Karins & min Alfa är jävligt fin!
För övrigt så ligger det lite nya bilder uppe på bilen med nya lycktor samt lite annat skoj äntligen monterat! :)
Däremot så saknas fortfarande loket till stötfångaren! :(

Jo det var kul att vara med i senaste Bilsport men inte fan känner jag mig bätre för det!

Men som sagt hoppas att kanske en dag få med en bil där oxå så ungdomarna i Sverige ska få se en fin bil i spoilernytt!

Till exempel min & Karins Alfa med lite Lazzat & Alfapower reklam! ;)

Eller kanske min Fiat Coupé!

Men jag tänker inte tjata för att komma med iaf...
Och gör man inte det så kommer man kankse inte med... :(

MEn som sagt Lazzat fyller 1 år på söndag och sidan har redan hunit bli en av Sveriges större mötesplatser och har arangerat 4 konbane träffar, 5 strip & 2 banträffar! :P :) ;) :cool: :o

Hoppas att Lazzat & Power ska kunna växa vidare! :)

Så nu har jag verkligen presenterat mig!
Nu vill jag se lite fler presentationer!
/Jimmy Särås

Low, Fat, GTV6 - 2002-10-25 kl 17:40

Jag heter nicklas, bor i en LITEN by utanför avesta i södra dalarna. är 16år går första året på fordon med inriktning personbils teknink. Har ingen alfa än men inan våren ska jag ha en! Pappa har därimot en 156: -98, sänk bilstein sprint dämpare mm,,,,,kul att övnings köra i :D
På fritiden pyslar jag på i garaget, har mekat moppe MINSt en gång i veckan tidigare(puch dakota,rå trimmad) men nu mekar jag mest på crossen och skotern.
det är för övrigt mina 2 andra stora intresen.Båda får leva ett tung liv, efter som jag nästan bara hoppar i idiot hopp(typ crusty, slednecks-50% av deras klass) Har någon föresten 250mb server utrymme som jag kan få låna så kan jag lägg upp min cross/skoter film som är jävligt grymm(har gjort den själv) det är inge alfa åka med men därimot så racar vi skiten ur en Datzun kombi :D:beerchug: titta på mina cross/skoter bilder:
En skoter bild
En bakåt volt
åå en till skoterbild
sista bilden nu,,,på min kompis

mer bilder finns på http://www.tackasen.cjb.net/ min kommis sida

[Edited on 25-10-2002 by Low, Fat, GTV6]

[Edited on 25-10-2002 by Low, Fat, GTV6]

ramp02.jpg - 32kB

Costas - 2002-10-25 kl 17:44

miipp

Jaha.......Ok min tur då............

Scalex - 2002-10-25 kl 17:46

.........heter Jocke och är under 40 :D
Är gift med Merja sedan en herrans massa år och har två barn som heter Dennis & Sanna som är 15 respektive13 år(pust...om ni visste vad jobbigt det är med två tonåringar:D
Jobbar på Landstingsfastigheters Driftavdelning som VVS Reparatör sen 7 år.Före det var jag ute i byggsvängen mm.

Har väl hållit på med det mesta som har hjul.Började med Dragracing som förare och mekaniker.Hade sen ett mellanspel då jag "burkade" Back SM i Sidvagn. Nu är det bara Alfa och Slotcars som gäller.

Thats it.............

Jocke & Sanna.jpg - 44kB

Mina bilder

Low, Fat, GTV6 - 2002-10-25 kl 17:48

får någon bilderna att funka i mitt tidigare inlägg??
för mig funkar dom inte när jag klickar på dom men när jag skriver in addresen till dom funkar dom, ibland

Fungerar ej............

Scalex - 2002-10-25 kl 22:56

............:beerchug:

theseal - 2002-10-25 kl 23:03

Quote:
Originally posted by Low, Fat, GTV6
Har någon föresten 250mb server utrymme som jag kan få låna så kan jag lägg upp min cross/skoter film som är jävligt grymm(har gjort den själv)

har rätt gott om plats på en dedikerad debianburk på en BBB lina, maila

Theseal & Kickan

theseal - 2002-10-25 kl 23:36

ok,

Niclas Theseal dahlgren
bor: GBG
född: ja, karlstad, 1975
lång: ja
tjock: NEJ
jobbar, kränger kabel
största bedrift: Lura kickan att jag är en bra/snäll kille

Kristina Kickan Dahlgren fd. Bergkvist
ålder: frågar man inte en dam
snygg: jajamensan
jobbar: volvo, motor utveckling
största bedrift: stått ut med niclas i 7 år..

bilintresset hos oss är stort, och kickan som jobbar med det dagligen har haft en brant inlärningskurva (började jobba volvo och fick körkort jan-2000). Alfaviruset har legat latent, och har blommat fullt sedan sommaren 2002 då vi tillsammans med maz skaffade oss ban-bus-bilen Atilla, en Alfetta -75:a.

Håller just nu på att köpa ett för dyrt hus, sen får jag köpa vilka leksaker jag vill har kickan lovat... då blir det mer alfa...

bifogar en bild på oss när vi är fulla och mätta i Italien med Erico i somras, STOOOORT SHOUT OUT till erico för hans feta hus och hans enorma gästfrihet.

[Editerat 30-1-2004 av theseal]

Image-106.jpg - 74kB

OK...igen då.

Catman - 2002-10-26 kl 00:16

Heter Tom och är förlovad med Ingalill.
Har en 3 månader gammal Emma och en 5 år gammal hund vid namn Zambo.(som gillar att båka/köra bil)
Jag bor i Karlskoga och ni passerar mitt hus när ni åker till Gelleråsen för att roa
er:D .
Jobbar som skiftesoperatör vid Degerfors Järnverk ett litet tag till , eftersom de slår igen halva verket 2003-08.

Förutom Min Alfa 155Q4-93,
äger jag också en Honda CBR 600 -96 (supersport-maskin).
Jag har ett förflutet som roadracingförare, men lägger fortfarande så många varv jag hinner på bana...fast numera bara på lek.

Jag, liksom Scalex, är också fast inom slotracingen (bilbana).....

min race-sida

[Edited on 25-10-2002 by Catman]

closeup.gif - 27kB

Oskar Larsson - 2002-10-26 kl 11:54

vad jag heter får ni gissa...Jag är 31 år på pappret och bor i Enköping tillsammans med min sambo Sara och vår katt Sune. Jag jobbar hos TietoEnator som kodknackare.
Mitt motorintresse började tidigt...då jag var ca: 10-år köpte farsan en Honda XR 80 (fyrtaktare) till mig som jag senare bytte till en CR (tvåtakt å mycket piggare...), jag var medlem i Göta MS ett tag men till min 16-årsdag så var det lätt mc som gällde...

När det blev dags för bilköp åkte alla polare runt i Volvo 240 och Ford sierra. Detta var ju inte speciellt imponerande så jag letade runt hos olika bilfirmor utan att riktigt veta vad jag sökte...Men plötsligt stod den där, min första Alfa...det var en 75:a -86, och jag slog till direkt. Alfan gick som en dröm och när jag körde ikapp med polaren och hans sierra var hans enda sätt att "vinna" över mig att skära in framför och täppa till...

Allt gick som en dans och det blev många härliga mil tills motorn rasade och jag stod med tom plånbok utan att kunna laga den...vet inte hur många svordomar som jag yttrade men för att göra en lång historia kort så byttes 75:an ut mot en Volvo 240 (så var man som alla andra :()

Efter lite andrum från Alfa så var det dags igen...Hittade en GTV 2.0 -84 under en gran hos en gubbe som jag fick köpa för 3000:- (inte gubben utan bilen alltså :-D). Vet inte hur många gånger jag fått höra hur dum jag är som köper en Alfa igen men de som säger så har inte upplevt känslan som finns där...Den är svår att förklara och skulle jag se till mig själv och hur mycket pengar jag "bränt" så skulle jag väl hålla med dem...men det är någonting starkare än förnuft som lockar...det bara är så...

GTV:n har jag roslagat & lackat själv (hyfsat resultat för att vara gjort hemma i garaget...). Jag fick även tag på ett par 16" fälgar med 215-45 *16" däck som i mitt tycke gjorde otroligt mycket för utseendet jämfört med originalhjulen...

Just nu letar jag efter en nyare GTV och hittade faktiskt en annons i veckan som verkade riktigt intressant (i Tyskland)...jag har tagit hjälp av "bilimporten.com" för själva "kontakttagandet", så vi får se hur det hela slutar...förhoppningsvis (mitt mål är att jag...) kör jag en GTV 3.0 nästa sommar...

Hare bra,
/Oskar

freda155 - 2002-10-26 kl 12:21

Fredrik Pettersson, 22, bor med min tjej Denise, 24, här i Stockholm. Hon börjar bli riktigt intresserad av bilar nu :beerchug: sen jag köpte min första egna alfa, 30/4 -02, en härligt röd 155:a som ska sänkas, breddas bak, mm. Spacers kommer om ett par veckor. Har inte bestämt mig för sänkningen än.

Alfa har funnits i familjen mellan 1985 och 1995. En blå 33:a först och sen en röd. Farsan funderade lite på 156 när den kom, men stannar kvar på Bums ett tag till. Får se hur länge till när han nu vet vad jag gav för en likvärdig Alfa.

Åkte Peugeot innan, resten av släkten åkte Peugeot när jag var liten. Inte fan var det lite strul med den bilen. Skulle köpt en gammal Alfa direkt.

Nästa projekt: Mini-Z!

Här e familjen:

[Edited on 02-10-26 by freda155]

Okay då....

AWE - 2002-10-26 kl 15:12

Heter Andreas och är 24 år, Bor i Borås med min tjej.
Jobbar på Parker hannifin AB som montör/ provare.
När jag inte jobbar så är det party all night long,
Har även byggt upp www.carlinks.tk sedan våren -01.

Jag är ingen linslus själv, men eftersom jag köpt en ny digitalkamera nyligen så, va faan !

Bilden på bilen är tagen år -00 då den fungerade.

[Edited on 26-10-2002 by AWE]

awe_alfa.jpg - 473kB

Costas - 2002-10-27 kl 00:45

awe: helt klart snygg sida du surfade in på....

Snygg sida..

AWE - 2002-10-27 kl 15:18

Tja !

Ja Costas !
Det var liksom lite uträknat ...
hehe

Och ni skulle sett lite senare framåt kvällen efter några :beerchug: då blev JAG ännu snyggare dessutom !

/Andreas

min tur

Berra - 2002-10-27 kl 16:20

Jag heter Bartek Brejski, kallas oftast för Berra. Är 25 år och jobbar som konstruktör på ett mindre företag som sysslar med hissar.

Köpte min första Alfa för 7 år sedan och har väl ägt alfor i någon form sedan dess (sud/33/75/164/155). Just nu bygger jag banbil av en 33 och kör bana med en 155. Saknar bara något finbilsprojekt (105-serie).

Jag bor med min sambo på en gård utanför Kristianstad där vi trivs enormt bra mitt i skogen med våra bilar, hästar och hundar.

[Ändrad 29-7-2008 av Berra]

Fan va kul att läsa om alla dårar!

Seb - 2002-10-28 kl 09:34

Vi har så lite gemensamt, men ändå så mycket!! Det enda som räknas har vi gemensamt.
Skulle nån ha vägarna förbi Gotland så hör gärna av Er. Skulle vara kul att ljuga alfa igen(live). Har inte kunnat det sen jag lämnade skåne. (pizza-träffar med .org på Limhamns pizzeria) Sen får ni ett sandpapper och och ett munskydd och ut i garaget:D

Orskar, var i Enköping i helgen och spelade UV-rugby! Såg ut som nedan!! UV-rugby är som Alfa ungefär. Man får ont, blir förbannad och frustrerad, men det blir bara roligare för varje gång!!

Rock on!

Seb

[Edited on 28-10-2002 by Seb]

UV-Rugby.JPG - 87kB

Oskar Larsson - 2002-10-28 kl 09:48

Quote:
Originally posted by Seb

Orskar, var i Enköping i helgen och spelade UV-rugby! Såg ut som nedan!! UV-rugby är som Alfa ungefär. Man får ont, blir förbannad och frustrerad, men det blir bara roligare för varje gång!!

Rock on!

Seb

[Edited on 28-10-2002 by Seb]

gick det bra??

/oskar

Oki...min tur då

Kunta - 2002-10-28 kl 09:54

Heter Kenth men kallas för Kunta av kompisar. Är 25 år gammal och lever singellivet i Karlstad. Min familj består av 1 husdjur som heter Majsan. Hon är 7 år fyllda, 130cm lång och ung 2,5cm i diameter. På fritiden om jag inte åker/mekar alfa så fiskar jag mycket.
Jobbar till vardags på Office i Karlstad som systemtekniker, felsöker datorer och konstiga programvaror.
Alfa har jag haft i 3 år nu. Omsättningen är 1 bil per år just nu bortsett från 3.0:an som jag skall ha kvar länge har jag tänkt. Bankörningen försöker jag hinna med så ofta det går. Nästa år blir det värre. Bilen skall reggas för Alfa Corse är det tänkt och jag skall ta licens. Sedan kan man åka och träna på Gelleråsen är det tänkt.
Största bedrift med mitt ägande är att mina föräldrar har bytt åsikt om märkets kvailteer. TS:n har lånats ut ganska ofta av någon konstig anledning :D

aay.jpg - 8kB

Bra och bra...

Seb - 2002-10-28 kl 11:01

En vinst, en förlust och mycket ont! Det va väl OK antar jag! Som en dag i garaget...
;)

Seb

Jag...

Jukka - 2002-10-28 kl 16:44

Eftersom jag försökte push´a till en slaggs presentation för någon månad sen som rann ut i sanden och slutade med att massa folk jag inte kände sa "hallå Jukka" på Mantorp så tog jag bort bilden i Bildarkivet :)

Jag:
Jukka Turunen

40 år (ser ut och känner mig max 25)

Född i Lieksa/Finland 1962, tvingad till flytt 1969 till Göteborg.

Är snygg (se bild)

Sambo med Annu sedan 15 år tillbax
Dotter Annie född 1999 (även kallad Terminator)

Bor i lägenhet i Rannebergen/GBG vintertid och sommarstuga Gunnilse/GBG
sommartid

Har egen vedeldad bastu byggd enligt finska bastuföreningens riktlinjer, doc något överdimmensionerat aggregat, varmt blir det!

Gillar Öl!

Väger 111Kg (somsagt gillar Öl)

Är jävligt trevlig... (säg annat o få stryk) ;)

Jobbar som servertekniker på Räddningstjänsten StorGöteborg

Har 2 Alfor, en 75a,2.5,1986 i fint skick (9000 mil) och en Alfa 90 2.5QO renoveringsobjekt, nyinköpt vinterbil Toyota Starlet DX 1986.

Intressen:
Alfa
Öl
Porr surfa
Mini-z

Bild:

Info mina Alfor:
http://www.turunen.nu/alfa.html

SL! (Förkortning So Long!)
Jukka

theseal - 2002-10-28 kl 23:12

bastu/öl/alfa -träff hemma hos dig jukka vid tillfälle, jag är FETT på... vedeldad bastu rockar!!!

[Edited on 28-10-2002 by theseal]

Jag får väl också slänga in lite...

Samme - 2002-10-29 kl 12:37

Namn: Samuel Petersson
Född: 800117

Ägare till ett stycke Alfetta sedan -81 och en Gtv -78. Gtv´n går som bruksbil på sommaren och Alfettan är avställd i väntan på viss renovering. Gtvn ska bli busig(are) och alfettan orginalbil(det finns ju få sådana).

Pluggar i Västerås till Dataingenjör men kommer ursprungligen från Öregrund, norra upplandskusten.

Bifogar bild på busalfan

Dscf0006.jpg - 696kB

Samme - 2002-10-29 kl 12:39

Opps, ursäkta den mongostora bilden

Observera den snygga gråa lacken ovanför stötfångaren.

Callan - 2002-10-30 kl 15:42

lovar att skriva snart...:D

Callan - 2002-11-4 kl 15:16

Bort bort

[Edited on 2002-11-5 by Callan]

[Edited on 2003-2-11 by Callan]

[Ändrad 2007-10-26 av Callan]

Callan - 2002-11-4 kl 15:19

Rackarns vilken bild Samme:D

Håkan i Fagersjö

Håkan i Fagersjö - 2002-11-4 kl 16:40

Min historia är lite längre än de flesta andra här på Power. Det beror mest på min ålder - 55+ - och min ekonomi som varierat från urtaskig till mycket bra och just nu befinner sej mittemellan.
Jag jobbar på bank, Handelsbanken Markets, mitt i Stockholm. Bor i en villa söder om stan och har därför garage. Helkaklat i grönt och med stålbalk för motorlyft och trefas för elsvets.
Jag är inne på min 34:e bil och 9:e Alfa Om någon kunnat undvika att lägga märke till det är det en röd 164 QV och en svart 75 Turbo som står utanför huset just nu. Turbon ska bli R-klass så småningom med bamsevinge och R-däck. Det ligger redan i garaget och väntar. Vårdar mina bilar så gott det går och framhåller att både 75 turbo och 164 QV är unika bilar som man har ett ansvar för att bevara. Ibland lyssnar och förstår folk oftast inte.
Jag är gift för tredje gången, med Ulla som ibland varit med på banträffar i CAR och faktiskt kört lite. Min äldste son Johan, drygt 30 har varit med ett par gånger med varierande resultat. Han kör bättre med QV:n än den vilda svarta turbon om man säger. Får allt som oftast tråkningar för sandfållan på Mantorp.
Bifogar några bilder: En från den första bil jag provade racing med, en från Gelleråsen i våras, en på GTV:n jag hade under många år och ett självporträtt.
//Håkan

andersson jokkage.jpg - 42kB

Bra jobbat Håkan............

Scalex - 2002-11-4 kl 22:16

..........gift för tredje gången med samma tjej;););) Tror inte jag skulle palla med en andra gång:D:D.......med min

Rolig Va???

Håkan i Fagersjö - 2002-11-5 kl 13:03

Men faktum är att både fru nummer två och nummer tre heter Ulla.....

/Håkan:beerchug:

Ibland blir man trött....

Håkan i Fagersjö - 2002-11-5 kl 13:05

självporträtt 3.jpg - 15kB

Costas - 2002-11-5 kl 16:51

håkan du får sluta hetsa upp mig sådär....
gah kan inte jobba...

Hursomhelst.. min tur nu

Jag är en liten ponk född 1981 i sthlm, jobbar inom Sthlm Stad med IT frågor inom skolans värld, grundare för alfapower ihop me Jens...

Är inne på första alfa men tredje bil
första bilen var en rullande fåtölj..
en bmw e34 med 1,8 liters spisen

Andra bilen var en desto roligare bil, en leon 1,8t som fick genomgå mycket!!! finns bilder på den under galleriet förresten och nu är jag inne på GTV:en då som jag saknar nu när det är vinter... snyfft... på vintern åker jag en 240 så ajg räknar inte in den uinder kategorin bilar...

Var ska man börja och vart ska man sluta.. får räcka för nu.. hej hej:)

Hehe

Kunta - 2002-11-5 kl 17:56

Quote:
Originally posted by Håkan i Fagersjö
Men faktum är att både fru nummer två och nummer tre heter Ulla.....

/Håkan:beerchug:

Med mycket öl i kroppen har jag haft mindre krav än dig Håkan på fruntimmer

:beerchug::D:D:D:D

po - 2002-11-9 kl 00:37

Okej, då ska jag försöka förklara vem jag är.

Jag heter P-O (Per-Olof) Berglund född 1968 i Gävle.

Är nu Gift och har två st monster av typ: 1 st Viktor 2+ år samt 1 st Elin 3,5+.

Bor för tillfället i Vällingby (Sthlm) granne till Beckomberga som dom flesta har hört talas om :).
Gillar: Öl, Alfa, mina barn m.m.

Har sedan 10 år sedan en egen firma innom styr o regler, har kontoret i Gävle så det blir en del pendlande uppåt då jag sedan 4 år sedan är nedflyttad till fjollträsk.

Förut så pendlade jag åt andra hållet (sedan -87) då alla jobb fanns i Stockholm
och jag bodde i Gävle.
Det innebar att en kul bil o köra för alla dessa mil vore inte dumt så en 33QV inhandlades -88 och på den vägen är det.

Saxar ett inlägg som jag tidigare gjorde på .org-sidan, lite redigerat:

Mitt liv med Alfa-Romeo började vintern 1987-88 när jag gjorde lumpen på I14 i Gävle, ägde en Saab 99 –76 som var min första bil. Skruvade med den hela helgerna för att den skulle funka i veckorna. Jag lessnade och i samma veva som jag bytte fruntimmer så åkte jag upp till Dahlboms bil i Gävle och inhandlade en Alfa 33 QV –87 jisses vilken bil. Lumpen tog slut och mitt pendlande till jobbet i Stockholm varje vecka var en glädje på E4án och jag ägde den bilen ca: 8 mån, tills jag var in till Borgs bil på södermalm i Stockholm där en kompis storebror jobbade och såg en GTV6:a jag blev sålld!!!. Ca: 10.000:- i mellanskilldnad och jag var ägare av en GTV6 Svartmettallic brummade omkring friskt i Gävle med den bilen samt jagad samt stoppad av lagens långa arm 2ggr.
Under dom 10 åren jag ägde den pärlan –89 – 98 så hände det en hel del saker. Det blev 10 resor till Italien, 5st med GTV’n, underbara resor samt en sväng till Monte-Carlo. Under resans gång så har det ägds 2st 164or 2st 33:a och 2st Saab 93 (2takt) samt en drös med volvo 240.
Bilen renoverades också under resans gång, tack till Klasse föreståndare på OK i Hofors för all hjälp vid motorrenoveringen samt växellådsrenoveringen, och det stora tålamodet och garaget. Ny lack fick den också av Hille-billackering och när den var som finast (lite knorr från lådan samt glapp i styrningen) så sålldes den p.g.a. flytt till Stockholm, jisses vad jag saknar den bilen. Nu så har man 2st små, 3år samt 1,5 år så det dröjer nog lite tills man sitter i en GTV6:a igen

Kände för att skriva av mig lite *ler*.

Hade
/po.

Här är jag, självporträtt:

jag.jpg - 20kB

Kul po!

Seb - 2002-11-10 kl 21:16

Har följt dina instruktioner idag ang. hur ta ut motorn på GTV6:an. Hur i h-vete får man loss kardan? Nu sitter min ju klämd åxå, så det gör det väl inte bättre. Börjar man fram eller bak Har fått bort alla biltar i bakre och mittre hardtn, man inte framme. Kommer inte åt. Får inte väck plåtkåpan! Har tagit bort 4 muttrar, men sen sitter den ju uppr bakom. Hur får man ut den?

Ursäktra utviket på denna tråd, men eftersom jag startade den så tar jag mig friheter:D

mvh Seb

MaZ - 2002-11-10 kl 23:06

Annars så kan man ju starta en till... :P

Hupp!:cool:

MaZ - 2002-11-11 kl 23:09

Nu då så är det väl min tur till slut...

Mats, Född i Göteborg 1975, flyttade till Hammarö utanför Karlstad -80 och växte upp där. Träffade theseal i gymnasiet och sen dess har det gått åt h-e...
Tekniskt gymnasium (Konstruktion), Lumpen (GB Bandtraktor, GB Pjäs, E-Sign och Bat-Ass ) och vidare till Chalmers, läste Högskole ing. (120p) Maskin (Konstruktion).
Har sen dess jobbat som Design Engineer på en Bildesignfirma och jobbat mycket mot Saab och Volvo.

Sälen jag och två killar till äger en segelbåt tillsammans som vi byggt om ganska rejält och tävlat med framgångsrikt. Det är en 707:a som heter Bismarck, det är en kölbåt som väger 900Kg, alla som seglar fattar ironin.
Samma gäng som äger båten flyttade ner till Götet samtidigt hösten -95 och bodde första 1½ året i en villa på 300 kvm i centrala Göteborg... Fest eller?
Erico bodde där en sväng också faktiskt och det var då jag körde en Alfa 75 första gången, en 2.0 förgasare. Torsk direkt...

Driver siten www.alfa75turbo.com
Är även Moderator i Teknikforumet på Lazzat

Lite andra saker.
-Cineast, älskar film! Länk till min DVD-samling
-Läser en hel del böcker...
-Försöker åka till Italien så ofta det går, har bilat ner med Erico tre gånger.
-Har en hyffsat omfattande Seriesamling, inte Kalle Anka då utan Amerikanska serier...

Senaste nördprojekt: Att bygga fläktkylning i min nyinköpta stereobänk för att inte surroundförstärkaren skall brinna upp. (Jag kan skriva ett litet repotage om nån annan nörd är intresserad :)).

Sådär ja, nu vet ni kanske mer än ni vill veta om mig.

[Edited on 12-11-2002 by MaZ]

nerdprojekt är cool man...

theseal - 2002-11-11 kl 23:10

word up till maz för att han köpte den mest 70's look stereobänk jag sett denna sidan milleniumskiftet....

Cool MaZ...

Seb - 2002-11-12 kl 10:42

... att du tagit dig in. Har seglat en hel del åxå. Tillvekad under en stiltje i kalmarsund har jag tyvärr fått höra. Tyvärr känner jag inte till båten du beskriver, men jag utgår ifrån att den inte tar sig till gotland och går att sova i?

Som arkitekt och möbeldesigner har jag gett mig på ett udda projekt åxå. Tänkte bygga en lamp-stapel av gamla betongglas-block som jag robbat från en kåk jag ritat om. Ska bli en världprodukt. En lampa väger nog färdig runt 20 kg:D Sätter in bilder när jag kommit en bit på väg

Rock on!

Seb

MaZ - 2002-11-12 kl 10:57

Bänken blev riktigt fet när man släcker ner, den ser ut som monoliten i 2001 ungefär. :D
Den är en investering för framtiden också, eftersom den går till brösthöjd på mig (jag är 1.89) så får det plats massor med prylar. Den vägde dessutom 40 Kg tom... :o

Seb, den går alldeles utmärkt att segla till Gotland i, sova gör man bäst under gång, när man ligger i hamn så blir kojerna extremt obekväma och det krävs examen från ett fakir-college för att klara natten.

Min tur...

Johan26 - 2002-11-12 kl 13:37

Jag heter då Johan Granholm, född 1976 i Mariehamn på Åland :) Är utbildad inom ekonomi och marknadsföring.
Jobbar för närvarande på Posten på Åland i arbetsledningen på utdelningen, men börjar i december på mitt nya jobb där jag skall jobba med bil/hem och brand-försäkringar, skall bli skoj med lite miljöombyte. Är förlovad med Kajsa sen snart 1 år tillbaka.
Kör en Alfa 156 2.0TS -99 med EVO-vingen. Det är min första Alfa, har haft fyra bilar före alfan.... en BMW och tre Mazdor... Har även haft tre motorcyklar... började karriären på en Yamaha TZR 125, bytte sedan upp mig till en Kawasaki ER-5 -99 som jag utforskade europa med :) bytte sedan in den mot en Yamaha XJR 1300 -00, kostade mig drygt 170.000 SEK, det är dyrt i Finland, motsvarande ny hoj i sverige kostade 90.000 SEK *hrmf*. Sen kostade försäkringen nästan 20.000 SEK /år... tyckte då det blev lite väl och bytte in hojen och skaffade min drömbil, en röd Alfa Romeo 156 :) en suverän bil med skön väghållning och härlig motor :)
nästa år ska jag försöka komma över på så många träffar som möjligt :) + ordna en sjuh***s träff på Åland :) VÄLKOMNA!:beerchug:

lånar du ut några filmer :-)

Oskar Larsson - 2002-11-12 kl 14:00

Quote:
Originally posted by MaZ
Lite andra saker.
-Cineast, älskar film!
[Edited on 12-11-2002 by MaZ]

gillar själv film men det blir dyrt att springa å köpa alla man vill ha...har funderat att köpa över nätet några gånger men vill inte lämna ut kortnumret...

/oskar, som har en safir men inte tävlar :D

MaZ - 2002-11-12 kl 14:17

Oskar: Jag är hypernojjig när det gäller utlåning fråga sälen... Knappt så han får låna filmer. :o
Jag kan annars rekommendera DVD Boxoffice där handlar jag mycket, man behöver bara lägga in kortnumret en gång och sen har de det. Sercure server och allt det där, billigt som synden och fri frakt (!), enda nackdelen är att det tar lite tid...

helt ok....

Oskar Larsson - 2002-11-12 kl 14:36

frågan var egentligen inte allvarligt menad...jag har själv väldigt svårt att låna ut grejer...måste ha nåt med taskig barndom att göra :D

ska kolla upp ditt tips!

ha de,
/oskar

kan bara instämma

theseal - 2002-11-12 kl 14:57

mats är RIKTIGT nojjig.... men jag kan förstå honom...
Jag är inte världens nogrannaste och har väl sabbat nån CD för Maz. Men man vet ju själv hur sne man blir om man fårtillbaks något från en polare, som är sabb.. Speciellt som det i Maz fall inte är grejjer som går att köpa i Sverige. :-)

PS håll er till topicet, för fan!

[Edited on 12-11-2002 by theseal]

men det gör vi ju...

Oskar Larsson - 2002-11-12 kl 15:07

om du läser mellan raderna...taskig barndom, överdriven fixering vid materiella saker mm...allt handlar ju om vilka vi är :D

/oskar

MaZ - 2002-11-12 kl 15:29

precis, topicen är ju "vilka är vi" och här kan ni ju lära er massor om det allra svartaste i mitt inre... :D

sälen: hmm, här på AP visar du upp en sympatisk och förstående sida jag inte sett hos dig tidigare, hur kan det komma sig? :P
PS: Jag skall nog gå och köpa Siamese Dream igen nån dag snart... hackar som fan nu. :mad: DS.

Siamese Dream

theseal - 2002-11-12 kl 15:34

.... förlåt.. du kan komma hem och ta mitt ex.... den funkar nog, tror jag..... Den har iallafall inte åkt bil med mig tror jag, så den bör vara OK.

Seb - 2002-11-12 kl 15:38

Jag köpte 12 DVD-filmer på Bali för 29 spänn styck för nån månad sen! Nu är det nog ännu billigare.... Stackars Bali:(

Seb

po - 2002-12-5 kl 23:26

Bumpar denna tråd då det kan finnas nya själar som vill tala om vilka dom är.
Gjort efter förfrågan hos den snälla och sympatiska Alunda, :D

[Edited on 5-12-2002 by Alunda]

Kom igen nu!

Seb - 2002-12-6 kl 08:21

Vi saknar minst 350 pers på den här tråden!:D

Seb

Damerna först Cissi !

Georg - 2002-12-6 kl 08:28

sen ska vi ta ett tag med detta med...huvva.:noel:

Treo - 2002-12-6 kl 12:06

Ok, here goes:

Jag heter Gustav men kallas oftast Gurra av kompisarna (eller Gurra, Gurra, aktersnurra när de är fulla). Namnet Treo kommer från mina CS spelande dagar.. Är uppväxt på en liten ö i Ålands skärgård, ingen väg dit, endast egen båt för att ta sig fram. Bor numera i Mariehamn på Åland. Är utbildad datatekniker på gymnasie nivå, har inte orkat studera vidare. Jobbar för tilfället på en fabrik på orten som tillverkar plastslang.

Har två alfor, en 75 3.0 samt nytillskottet, en 156 2.5 som jag köpte för tre veckor sedan, en mycket skön bil. :)
156:an är min 8:de bil, var tidigare inne på BMW, hade bl.a. en ombyggd M535i -86 *länk*
Har även haft 2st. Golf, Fårrd, Toyota LiteAce skåp -81 (!), bmw 520iA.
BMW är ju trevliga bilar, men de är ju SÅ vanliga numera. Funderade på vad annat som skulle vara kul att köra till en rimlig kostnad och fastnade för 75:ans udda (men väldigt snygga) design.

Har ingen bild på mig själv (vill inte chockera någon) men jag försöker attacha en actionbild på 75:an

Slir3copy.jpg - 60kB

Trevligt initiativ!

Per156 - 2002-12-6 kl 12:27

Tjenare!
Heter Per och bor i Sthlm. Köpte min första bil och därmed första Alfa för ett halvår sedan. Blev en 156:a. Supernöjd! Hade absolut inget bilintresse innan men är nu helt insnöad!
Jobbar som programmerare på Saab Avionics (obs flyg-Saab, *inte* bil-saab ::) )
Har planer på att byta avgassystem + luftfilter när ekonomin hämtat sig efter den hysteriskt dyra 8000 mila servicen!

Ja, det var allt!

po - 2003-1-17 kl 00:23

Tar mig friheten o bumpar denna tråd igen, då det har tillkommit en del nya "powers" så ni nya vilka är ni???

/po

Zäta - 2003-1-17 kl 07:30

OK, man är en 65a i någorlunda bruksskick med fru och en dotter på 4år.
Man bor i Mölnlycke som ligger en mil utanför Gbg.
Blev Alfisti av en slump, en go gubbe på jobbet tyckte att jag skulle köpa hans Bertone.
Kul sommar bil tänkte jag, kan ju sälja den till hösten.
Ha trodde jag ja, så nu står den hemma i carporten och gråter och jag jagar garage som en tokig.
Skall nog fan ta en sväng med den i helgen om vädret tillåter.

MVH Uffe Puffe

trephination - 2003-1-19 kl 16:09

Janne Näsström född -76 och bosatt i Ånge i västernorrland tillsammans med Madde. Jobbar på Kungliga postverket (hehe) och trivs rätt ok...

Norrland är tyvärr inte Sveriges Alfa tätaste område men det hindrade mig inte från att bli såld :)
Det hela började när jag var 10 och min syster köpte en sprillans ny Alfa 33 4x4, ej sw modellen. Efter att ha ägt bilen i ett år så lämnades den in till en motorverkstad i Sundsvall som jag inte kommer ihåg namnet på, de kursade nåt år senare. De byggde ett nytt avgassystem (som lät mycket vilket var det vitala för mig då ;)), utförde diverse modifieringar på motorn. Nya kammar, planad topp, smidda kolvar, nya förgasare, nåt gjort med varvtalsregulatorn.... massa krafs iaf. Motorn finns för övrigt till salu har jag sett. En kille i Ånge som har den liggandes.
Hursomhelst så var bilen både vacker och gick utav bara fan! Det räckte för att väcka mitt Alfa hjärta.
Sedan dess så har kärleken till detta märke alltid funnits. Min ekonomi samt mitt stora och dyra musik intresse har inte tillåtit mig att ha en bil som kräver den omsorg i form av tid och pengar som man bör ha för att äga en Alfa. Så jag har mest kört runt i "skrotbilar" som jag kört tills de rasat för att sen köpa en ny skrotbil.

För tillfället äge jag två Alfor. En Milano Platina som jag värdar som ett barn och en 164 3.0 som vägrar att starta. Har inte orkat strula med den något utan kör till vardags en Golf.

[Editerat 22/12/04 av trephination]

Bagageluckan

Luckan - 2003-1-19 kl 19:10

Luckan heter egentligen Staffan Erlandsson. 38 år, hopplös ungkarl som kör charterflygplan till vardags.

Född naken, 0 landskamper, första 10 orden var nog biltillverkare typ "OVLO, AAB, IMCA" (Volvo, Saab, Simca) Vi hade en Simca 1500 kombi när jag föddes, därav denna kunskap.

Stod vid två års ålder upp och rabblade namn och modell på mötande bilar i trafiken, enligt fadersskapet.

Smittades av Alfaviruset 1976, då samma farsa beställde en Alfetta 1.8, LeMans-blå, som vi hämtade på fabriken i Milano. Den bilen tog jag körkort i, och lyckades med konststycket att köra om körprovsförrättaren på vägen hem....

Sen gav jag mig iväg till Amerikat för att gå pilotskola. Körde babyblå Ford LTD -77, med Mustangmotor, samt en Cheva Van, som jag tog med mig hem. Kom hem 1992, precis lagom tills väldigt många piloter blev uppsagda i Sverige. Arbetade som Black Jack-dealer, lärare, vårdare på ett psyksjukhus, datalärare och på en flygklubb, innan flygbranschen kvickande till igen 1998. Under den här tiden av ekonomisk misär köpte jag en Volvo 244 DL -77, som jag totalrenoverade. Den sålde jag, och köpte en Volvo 340 DL. Den hade ju transaxel och växellådan bak!
Sanningen att säga så var detta den mest ekonomiska bil jag haft, körde 9000 mil med ett tjuvstopp när batteriet frös en vinter. Men jag hoppas slippa råka ut för denna misär igen!

Sen blev det en 75 TS, följt av en till likadan, fast svart. Denna har jag som bruksbil, men den första är befodrad till banmötesbil.

Köpte en 911 Turbo tillsammans med en polare våren 2002. Riktig 80-talsikon med sinnessjuk acceleration, och ett ljud som får hela Söderledstunneln att vibrera. Åka i vänsterfil nära betongsuggor på 4500-6500 varv är också trevligt. Den är dock för mycket för mig, med 300+ hästar, 4-växlad låda och total avsaknad av maskerad turbospark. Höll på att damma av i 140 i somras. Sladdspåren mätte 50 m, och jag vet inte riktigt än idag hur jag grejade detta. Farsgubben kommenterade det hela efteråt med; "det var ingen snygg sladd..." Den är dock såld nu, och jag vill ha något nytt.

Letar alltid efter bilar, och just nu är det väl en GTV från 70-talet som lockar mest. Men jag har även fått nys på en 78:ans 911 i banmötesskick... Eller en Bertone, eller en Berlina, eller en Sud i raceskick, eller ........

Hursomhelst, här på Alfapower trivs jag alldeles utmärkt, känns skönt att jag inte är ensam med min, i mångas ögon, s.k. idiotkunskap. Trådarna med "bildnöt" borde ha någon form av Nobelpris, tycker jag! Tonen är utmärkt, inga problem med att man känner sig ute på hal is, och det är precis så det ska vara! Med hopp om många år i detta forum!

Glömde tillägga ursprunget till namnet Luckan. Det kan ledas tillbaka till gymnasietiden, då jag efter en blöt afton inte hittade nyckeln till polaren där jag skulle sova. Bäddade då i bagageutrymmet min första bil, en Cortina GT -67. På morgonen knackade det bryskt på hemma hos mig. Det var polarns farsa, som inte var alltför imponerad. Hans granne hade ringt från jobbet, och berättat att det såg ut som om någon låg i en bil på deras garageuppfart, med ett par fötter stickandes ur en bagagelucka. Smeknamnet blev då Skuffen, vilket under åren utvecklades till Luckan.

Någon annan med preskiberade äventyr från bilvärlden?

[Edited on 19-1-2003 by Luckan]

Staffan i Telefon 002 liten.jpg - 142kB

Ja denna tråd hade jag missat..

stealthmannen - 2003-1-19 kl 20:07

hehehe roligt värre..

Claes heter jag och är 26år. Jobbar som bilförsäljare tillsammans med min far här i Stockholm. Har haft Alfa intresset sedan barnsben då pappa och mamma for omkring i Berlinor, Bertonés och Alfettor.

Min första Alfa inhandlades vid 18 års ålder och sedan dess har det rullat på. Trots min ålder är jag nu inne på min 11:e Alfa och fler lär det bli.

Tack för en utomordentlig sida!!!!!

Bilden är från min Tysklands resa för ett par veckor sedan då jag hämtade min 155 Q4:a. 5 timmars sömn på 400mil......mycket säker förare :P

jag.jpg - 20kB

mopar - 2003-1-20 kl 07:10

Quote:
Originally posted by Luckan
Luckan heter egentligen Staffan Erlandsson. 38 år, hopplös ungkarl som kör charterflygplan till vardags.

Sen gav jag mig iväg till Amerikat för att gå pilotskola.

Ok grabbar.. nu håller vi ögona på den här killen.. vi vet ju alla vad som händer med killar som går i pilotskola i staterna...

Skojar bara Luckan ;)

//mopar

Seb - 2003-1-20 kl 09:54

Gotlands högsta punkt är soptippen, sikta på den, den vill vi gärna ha bort!!;)

Seb

Luckan - 2003-1-20 kl 10:00

Mopar och Seb,

ni kan var lugna. Jag lärde mig bara att starta:D Nuförtiden lär dom ju tydligen ut andra saker... ;)

[Edited on 20-1-2003 by Luckan]

Seb - 2003-1-20 kl 10:02

En del kan tydligen svänga vänster åxå...

Seb:D

Micke G - 2003-1-20 kl 10:05

Micke G, heter Michael Gunnarson 44 år. Bor i Huddinge Stockholm och håller även till norr om Heby på sommrarna. Gift 2 barn. Är riktigt störd när det gäller Alfa har idag 7 Alfor alla av boxermodell. Köpte annars min första Alfa 1983 en Alfetta GT 76 sedan följde 2 st Alfetta 2,0 och en GTV 81 innan jag föll för V8 ylet i Montrealen. Hade därefter under 8 års tid 2 st Montrealer men tröttnade till slut på dessa bilar pga svår och dyr reservdelstillgång och rädslan att tusenlapparna skulle få vingar så fort man vred om startnyckeln. Sedan var det en slump att jag köpte en gammal Sprint för en tusenlapp, därefter har jag hållt fast vid dessa otroligt charmiga boxerAlfor.
Annars tycker jag att allt som har motorer är kul, oavsett om det är en snöslunga eller en snöskoter eller vad det nu kan vara.

02081023.jpg - 91kB

Sju stycken

Luckan - 2003-1-20 kl 10:09

Micke, är inte detta någon form av rekord? Två eller tre Alfor är inte helt ovanligt, men sju stycken, det är riktigt tungt!

Hur gör du med besiktningen? Har du en egen port;)?

theseal - 2003-1-20 kl 10:29

micke.. hur känns det att bilparken blir lättare och lättare, jag menar rosten lär ju inte vara din vän direkt... Bara boxer Alfor, var det inte sudden som sände alfa in i rostfördommarnas rike?

Word.

Micke G - 2003-1-20 kl 11:02

Tyvär så har man ju bara en kropp så det blir till att hålla igen lite. Just nu åker jag Sprint 87:a dagligen, men i sommar så hoppas jag att Suden skall vara klar. Sen blir det nog 33 nästa vinter för jag saknar elvärmen i stolarna i Sprinten. Men det är ju bra att ha några reservbilar :beerchug:

Micke G - 2003-1-20 kl 11:09

Quote:
Originally posted by theseal
micke.. hur känns det att bilparken blir lättare och lättare, jag menar rosten lär ju inte vara din vän direkt... Bara boxer Alfor, var det inte sudden som sände alfa in i rostfördommarnas rike?

Word.

Är det inte det vi alla vill göra, att lätta bilen ? :D Nä det stämmer rost kan det finnas gått om på dessa bilar, men bara man undviker att köpa dom värsta exemplaren så är det ganska lugnt.
Det gäller bara att vara nogran med rostskyddet, då är det faktiskt ingen större fara. Men att äga en svets skadar inte.

Om nu bara Theseal kunde lugna sig lite

Georg - 2003-1-20 kl 16:07

med sina dumma insinuationer om rost så-

Micke har funnit harmonin i alfaägandet fattar du väl, han har en inne i garaget för "smärre karossjusteringar", en står på lut inför bansäsongen 1998 (datumet flyttas dock framåt 2 år i stöten) , en står och väntar på delar, en används dagligen, ett par st. finns där för att stimulera tankeverksamheten om en underbar framtid i dessa, osv.

Om du kollar lite vid sidan av vägen när du kör från Årsta ut till Huddinge så ser du ett torn sticker upp över träden. Det är Mickes höglager !

F.ö.skulle han nog vara klar med fler suddar om inte jag sprang där och rörde om i reservdelslagret hela tiden.

theseal - 2003-1-20 kl 22:00

... jag hoppas attt ingen tog illa upp, det var bara det att jag tyckte det var strongt/coolt att bara ha boxer Alfor.....men en liten gliring för rosten måste han få.

Georg - 2003-1-20 kl 22:37

Det ÄR coolt. Just.
Heja Micke !

Micke G - 2003-1-21 kl 08:48

Jag vet egentligen inte varför jag just har fastnat för dessa bilar. Men jag gillar karaktären hos boxermotorn plus att man kan få fram en suverän vägkänsla i dessa bilar. Dessutom så har jag samlat på mig en otroligt massa reservdelar och kunskap om dessa modeller under åren så det skulle vara svårt att bara hoppa på någon ny modell. Men jag gillar större bilar också som tex att åka på nå´t offroadmöte ibland med min Terrano .
Dessutom är det f--bannat roligt att plocka fram snöskotern när man är ute på landstället på vintern.

Alfa_front.jpg - 80kB

Georg - 2003-1-21 kl 08:54

Den där på bilden hade jag inte koll på.
Trevligt.

MaZ - 2003-2-4 kl 15:03

Några nya som vill exponera sig?

Varför inte?

Grifo - 2003-2-4 kl 16:30

Gunnar Dahlberg 38 år , sambo ,4 barn,
2 hundar & 3 katter samt ett lätt urspårat
intresse för Italienska fordon.
Jag har ägt över 150 Alfa Romeobilar från
årsmod. -53 till -94 och har kört över
80.000 mil med dessa.
Beviset på Alfas kvalitet är för min del att
jag aldrig blivit stående efter vägkanten
med trasig bil på alla dessa mil.
Renoveringen av mina bilar går nog rätt
sakta numer - mest p.g.a familjens krav,
husrenovering samt att det inte är lika
roligt som det tidigare varit med gamla
bilar.
Jag jobbar som maskinförare vid Stora:s
kartongtillverkning (friskast i landet ni vet)
utanför Avesta.
Till vardags kör jag en röd 75 Turbo och
anser fortfarande att det är den enda
vettiga kombinationen av bruks-/busbil om
man har normal ekonomi.

Kunta - 2003-2-4 kl 16:54

Quote:
Originally posted by Grifo..samt ett lätt urspårat
intresse för Italienska fordon.
Jag har ägt över 150 Alfa Romeobilar från
årsmod. -53 till -94 och har kört över
80.000 mil med dessa....

Hehe..lätt urspårat :D
Kan tillägga att mannen i fråga har det mesta i beg. reservdelar för bakhjulsalfor. Får återkomma nån dag med en beställning Gunnar :D

Lilla jag....

antto - 2003-2-4 kl 22:29

Nåjo...kan ju presentera mig i denna tråd då också. Alltså....idag 23 årig "idiot enligt många" från det otroliga finland....har kört alfa endast ett halvt år cirka men varit "såld" i ett antal år. Vad mera...om det nu är nåt så är det bara att fråga :) Kan ju klistra in en liten bild av mig här då också....

Vem är Babek?

babek - 2003-2-5 kl 01:19

jaha..?

Jag är en kille på 17 bast... letar efter min förstabil som kommer att bli en alfa 75:a... GARANTERAT!!

Jag bor på Ekerö i Sthlm...

går i gymnasiumet på thorildsplan med inriktning El/data...

Mina fritidsintressen är väll att köra cross typ.... kolla gärna in våran sida... www.sveafmx.com och tanka gärna våra småsnuttar till filmer i väntan på långfilmen som kommer i slutet av året...

tills vidare, Rock on dudes... :D

jag på toppen!.jpg - 30kB

HanZolo

HanZolo - 2003-2-10 kl 10:43

Vem f*n är HanZolo??? Han i StarWars eller...

Nja, det är väl snarare ett försök att göra Hans-Olof lite coolare - Hasse går bra också...

Född-59. Bor på söder i Stockholm. Har hustru och 3 ungar varav två grabbar(tvillingar) på snart 19 som tycker det är helt ocoolt med körkort och bil eftersom inga polare har det...(lathet om jag ni frågar mig)

Egen företagare sedan 15år. Jobbar med utbildningar inom media och reklam halvtid, resten av tiden pysslar jag med musik och ljudproduktion.

Genuint Alfa-intresserad. Har ägt och mekat en massa olika Alfa-modeller genom tiderna...

GTJ 1600 -69
GTJ 1600 -74
Spider -78
AlfaSud Sprint -81
GTV -82
GTV6 -86
156Sportwagon-01
GTV6-01

Favoriterna är GTJ-74:an som jag och min bror renoverade inifrån och ut. GTV6:an (116) var helt fantastisk - vilken bil, vilket ljud. Om jag hittar rätt objekt kanske det blir en sådan igen. Sedan är ju faktiskt min senaste - GTV6-01 en guldklimp - inte helt perfekt viktfördelning och framhjulsdrift men en fantastisk vägvagn.

Har även fått kära hustrun att förstå det fina med en Alfa - kör numera en 156Sportwagon.

Bilder på alla(nästan) bilar hoppas jag kunna lägga upp så småningom.

Jag har även haft en lång (10år) period utan Alfor beroende på familjen - som den fina familjefar jag är har jag kört nissan medans barnen var små... ;-)

Hängiven brädåkare (snowboard) och windsurfare. Har dessutom på senare tid "åkt dit på" wakeboard" - grymt kul.

Prylb*g säger hustrun - intresserad av teknik säger jag.

Hoppas kunna åka på lite träffar i sommar-03 och kanske skaffa ett kul mekarobjekt igen - kanske en Bertone eller GTV(116)...

//H

Ducce - 2003-2-13 kl 16:59

Jaaa vad ska man säga? Ludvig var namnet, från öland. Körde fast på alfa i tidiga år har ägt 7 alfor, endast bakhjuls drivna då jag tycker en bil ska va bakhjuls driven eller allra helst 4 hjulsdriven.
Har ett alfetta projekt i garaget samt en ts som åka till jobbet bil :D (det e i allafall kul å åka till å ifrån jobbet).
Har oxå en passat diesel som familje raket då sambo å 2 knott + hund ska få plats.
Sambon har lite ovationer mot alfa köpen! det konstiga är bara att jämt när hon ska åka å handla själv så ber hon om alfa nycklarna ;)

Det var väl det.
Sladda på

cissi - 2003-2-13 kl 23:36

jaha ja
såg att georg ville ha lite fakta om mig så jag får väl lov o ställa upp då...

Cecilia Hedman heter jag efter den fina sången cecilia lind av wreesvijk.. Jag är 20 år och fyller år i underbara maj månad. Jag är bosatt i Stockholm där jag växt upp med min underbara familj.. Föddes o har bott hela mitt liv i Gröndal men bor just nu i Husby i andrahand=(... Det är ju fanimej omöjligt att få tag på en lägenhet om man inte är miljonär och som ni då alla förstår så är jag inte det... tyvärr..
Jaha ja vad mer.. Jag hade tänkt att bli inredningsdesigner ( jag o resten av sveriges flickor) så vi får väl se hur det blir med den saken..
Nu är ju detta en bilsajt så jag måste väl ta o skriva om den delen oxå
...........
så, det var det=)
haha
vet liksom inte om det är bromsen som sitter till höger i bilen eller om det är den andra saken... haha
hmm.. jaa.. men jag måste väl säga att jag ska skaffa mig en alfa som första bil.. (annars lever jag väl inte länge till)
Det är väl jag det..
kram kram

Andreas Uhlin - 2003-2-14 kl 00:28

Ok, I'm next...

Andreas Uhlin 30 år har precis reggat mig på ap. Är sambo med Ulrika och en lynnig gul katt i en liten lägenhet på Söder Sthlm. Åkte hem från BB i en Alfa Romeo 1900 Sprint så det har liksom aldrig funnits några andra alternativ för mig, farsan har kört Alfa sedan tidigt 60-tal och varit aktiv i Alfaklubben som vice ordf. och kassör. Han har haft ett gäng Alfor; 1900 Berlina ett flertal, ett par 1900 Super Sprintar, Giulia, Alfettor av varierande driftsäkerhetsgrad, Alfa 90. Snacka om att jag är ett skadat barn alltså, jag har aldrig ägt någon annan bil än av märket Alfa Romeo. Har två bilar, en 1900 C Super Sprint 1956, övertagen från farsan, och en GTV 3,0 24v 1997. 1900:an väntar just nu på ett nytt elsystem, är för övrigt i mysigt bättre bruksskick... GTV'n genomgår uppgradering av bromsar och får kanske Bilsteindämpare om det blir några pengar över. Gillar Alfa 75 skarpt, tack italienska staten för subventionerad sportbilsteknik under 80-talet, den bilen borde ha kostat det dubbla. Gillar så klart alla Alfor, det är världens bästa bilmärke. Hinner inte vara så mycket i garaget som jag skulle vilja, vem hinner det förresten? Jobbar mycket och långt hemifrån, just nu i Västerås. Det är skoj att spela rockgitarr, Gibson ES 335 är för dyr så jag vevar på en Epiphone Sheraton och en Mexicostrata istället när tillfälle ges. Behöver ni låna någon Primal Scream-skiva så är det bara att hojta till, jag har alla. :D

golvar - 2003-2-14 kl 04:06

Jag lär väl hänga på.... Mitt namn är Magnus och jag är snart 20år

Bor i Borlänge som nog är en ganska Alfatät stad. :)

Kör 75 3,0 88 på vintern och en Alfa spider från 83 på sommaren.

Gillar att kicka äs på grannen subaru impreza :D

Ogillar de två poliser som stoppar mig varannan dag och förföljer mig i timmar ibland. :monkey::cops: Men de gör väl bara sitt jobb.

Övriga bilar i familjen. 166 2,0. spider 2,0
gamla bilar: Alfetta från???, gtv 83. tre 164or alla 2,0. varför vet jag ej, Mor och far har nog aldrig hört ljudet från en 6a

Höll på att glömma. Har även en flickvän sedan nått år lr så ;)

Välkomna Nykommlingar!

Seb - 2003-2-17 kl 09:45

Kul att ni hittat hit! Hoppas ni kommer att ha lika roligt son vi andra som redan snöat in här!

mvh Seb

AlfaRobban - 2003-2-17 kl 16:25

Jaha... Vart ska man börja??

Heter Robert Lundström, är 23 år och bor tillsammans med min sambo Mariana och min katt Zagato här i Alfastaden Avesta. Har sedan 15 års ålder haft och kört En hel del Alfor. Just nu har jag en 164 3.0 -90 som jag har i jobbet, åker ganska mycket bil då jag jobbar som servicetekniker.
Har även en 75 turbo -88 (se bildarkiv) som är under modifiering..

Kan väl bjuda på lite bilder på mig och min sambo, som förresten också kör 164!

Någon som har några frågor så är det bara att fråga på!!

//Robban

DCP_0016.jpg - 358kB

bild på mig också!!

AlfaRobban - 2003-2-17 kl 16:32

Robbandrickerlapin.jpg - 37kB

och katten Zagato!

AlfaRobban - 2003-2-17 kl 16:35

Zagato1.jpg - 51kB

Shysst handduk............

Scalex - 2003-2-17 kl 22:09

.....................:D:D

AlfaRobban - 2003-2-18 kl 13:40

Det kan man säga.. Hon snodde min.!

mopar - 2003-2-18 kl 19:05

Vilken handduk??? ;)

//mopar

po - 2003-2-18 kl 19:50

Costas!!!

Jag tror jag har hittat en kandidat till Alfabrudarna. :D

/po

Maffia Alfisti - 2003-2-18 kl 19:59

Quote:
Originally posted by po
Costas!!!

Jag tror jag har hittat en kandidat till Alfabrudarna. :D

/po

Är du säker på att Zagato är en tjej-katt då Po?? :P:D

Edit: Stavar som en kråka

[Edited on 18-2-2003 by Maffia Alfisti]

theseal - 2003-2-18 kl 20:05

ÖÖJJJ! keep to the topic?

AlfaRobban - 2003-2-18 kl 20:13

Katten Zagato är en tjej...

mopar - 2003-2-18 kl 21:54

Quote:
Originally posted by theseal
ÖÖJJJ! keep to the topic?

Vi är i offtopic ffs

//mopar

fesken - 2003-2-19 kl 00:01

Jag får väl ordna biffen då.

Mattias Gustafsson heter jag. 21 år gammal. Uppvuxen i Göteborg. YEEES! Bor med min sambo i Gamlestan. Jobbar leksaksaffär sen flera år tillbaka, där jag är ansvarig för Tv och dataspel :). Ni är välkommna in, men jag hinner nog inte prata med er.

Jag fick nåt elakt virus av alfasjukan för några år sedan. Allt tack vare min gode vän Hazze (Q4 ägare). Han pusha mig att köpa Alfa framför allt annat. Felfritt elsystem va ett av dom starkaste argumenten :D
Tillslut bar det av ett 40-tal mil ner till Vimmerby, ett mecka för Alfaägare har det visat sig. Där köpte jag min första och nuvarande bil, en 75 turbo -88. Bästa jag någonsin gjort.
Hade förra vintern en 75 2.0 som vinterbil.
Den klarade vintern, men inte mer tyvärr. Det var mer rost än plåt efter den vintern. Numera står den på en skrot någonstans :(
Jag har beslutat mig för att 75an är värd en rejäl renovering efter allt den har stått ut med och har därför beställt en 156 JTS SW, som borde komma inom en månad. Ser fram emot detta väldigt mycket (såklart).

Till sist kan jag bara säga att skall ni flytta, och inte vet vart dom goa gubbarna finns, det vet jag. HÄR.
Trots att jag inte kan ett smack om att meka, finns det alltid hjälp att få.
Hazze, CWaltgård, Sälen, Maz....Ni e BÄST!!!

out!

Pages:  1    3  4