AlfaPower

Alfaspotting Del III

Pages:  1    3  ..  13

J.Aineland - 2006-11-6 kl 13:48

I Comhems tv-reklam figurerar en Alfa Sprint i form av en modellbil.

Sprinten är en röd serie 1 utan stötfångare, har en svart frontspoiler och någon form av tröskelbreddare.

Bilden är fotad från en Comhem-kartong på mitt jobb.

/Jocke

ComhemSprint.jpg - 54kB

Seb - 2006-11-6 kl 14:25

Jo, jag har sett den. Har även sett en silver 147 köra förbi i en annan av deras reklamer.
Är kanske en Alfisti som är art direktor på Com Hem´s reklamer.:P

Seb

beatwise - 2006-11-8 kl 09:41

Shell skyltar duktigt med att man kan vinna en 159a i deras V-Powertävling - men är det inte en Brera på bilden?

Joacim - 2006-11-21 kl 12:12

The sounds, Hit me, musikvideo inehöll en gul Alfa.

hakan - 2006-11-21 kl 12:47

Det var min gamla 1750 GTV som spelade en roll i den videon. Inspelad i Helsingborg på 16mm. Tyvärr så försvann en hel del av de roliga "bil" sekvenserna i framkallningen.

Quote:
Ursprungligen postat av Joacim

DSCN0116.JPG - 123kB

B10Alpina - 2006-11-21 kl 19:03

Quote:
Ursprungligen postat av hakan
Det var min gamla 1750 GTV som spelade en roll i den videon. Inspelad i Helsingborg på 16mm. Tyvärr så försvann en hel del av de roliga "bil" sekvenserna i framkallningen.

Quote:
Ursprungligen postat av Joacim

Coooolt..

theseal - 2006-11-22 kl 10:01

men ÅÅÅHHHH SÅ GAMMALT!!! det var med JUST den spottingen som jag inledde den första alfaspottingtråden med....

:D

[Editerat 22-11-2006 av theseal]

Joacim - 2006-11-22 kl 10:13

Men FÖRLÅT DÅ ;) blev bara glad att jag lyckades spotta lite :revs:

theseal - 2006-11-22 kl 12:02

nee, det är cool... tydligen så är det dessutom så att den första tråden käkades upp av forumet för nåt årsen...

Bilkultur i kulturprogram.

burg - 2006-11-30 kl 09:10

Spottade min egen alfa i kobra/SVT igår:

kobraparad_dump.png - 112kB

Jota 5084 - 2006-12-7 kl 13:35

Quote:
Ursprungligen postat av burg
Spottade min egen alfa i kobra/SVT igår:

Lambon ägs av J.Kouthoofd, han har gjort
vinjetten och har bland annat gjort Iprem
reklamen. Han har flera Lambos, kan händ att han Alfisti också?

Gr0w - 2006-12-14 kl 18:04

I michelin rekalmen så kan man sen en alfa spider 916 i bakgrunden när däcket rullar inne i stan dessutom så finns en alfa spider 916 med i onoff (tror jag) reklamen när han försöker packa ner en storkartong

[Editerat 14/12-2006 av Gr0w]

Sundström - 2006-12-23 kl 20:18

jag såg en röd alfa gtv(116) 2.0 i heroncitys garage idag, den hade club alfaromeo märken lite här och var.
måste vara kul att köra på snön:D

dock är det iofs ingen snö nu, men ändå. .

/Martin

Florren - 2006-12-24 kl 05:47

Så ännu en gång en Blå 155 2.0 på riksväg 68 mellan Horndal Och Avesta, jag svängde in vid Fors och den blå 155an körde då förbi och tutade tillochmed den här gången. :bananana:

spotting...spottande ?

Laphroaig - 2007-2-10 kl 22:47

1) Såg en Alfa i en Hongkongrulle i går kväll på TV 6, made my day !
2) Funderar på att sälja av Alforna, ingen ser dem...någonsin samt ingen vinkar tillbaka *pouts*
Kanske man skulle köpa ett par Toyotas..eller kanske ett par Misubishi istället ? Nix, jag vet ett par Skodas blir nog fint ! Eller för att vara solidarisk med den radikala miljörörelsen, ett par Trabant måhända ! Japp, så får det bli, jädrans vad pengar man kan spara...kanske inte på miljön, men de borde väl vara någorlunda politiskt rätt + att man förhoppningsvis slipper att få fönstren krossade av entusiastiska miljökämpar vilka besitter all världens kunskap !

jol - 2007-6-3 kl 19:17

Svart 33(?) med car-triangel på framskärmen, 14:15 e4 Örnsköldsvik

Hoffen - 2007-6-3 kl 20:15

är det inte en alfa GT som blänker röd och fin som man kan skymta i Stena Lines reklam fim som har visats i några veckor?

Kneecap - 2007-6-3 kl 22:44

Tjena!

I Cannonball Run 3 a.k.a Speed Zone så blir en 75a rejält omåkt.. Det var ungefär det roliga med den rullen, resten sög fet hästb*lle..
Ettan är ju en klassiker, tvåan sådär, trean i nivå med Marianerdjupet..

Robert 75 - 2007-6-4 kl 10:41

En mörkgrön Alfa sud Ti på parkeringen vid biltema haninge. Riktigt snyggt skick och dessutom med en AP-klibba på! :thumbsup:
Själv hade jag den svarta 75:an mitt emot!

Micke G - 2007-6-4 kl 12:10

Hehe, det var ju min Sud. Jag måste ha varit inne i en psykos eftersom jag inte såg din bil. Jag som trodde jag kunde lukta mig till en Alfa på flera kilometer.
Var inne och handlade ett tiopack av deras extra tunna kapskivor. Helt suveräna att kapa med, som att skära i smör.

Kneecap - 2007-6-4 kl 18:48

Tjena!

Idag gjorde jag en alfaspotting deluxe!!

Körde från Kalmar till Sthlm och hade inte bråttom så jag valde massa små kurviga vägar, på måfå, istället för alla stora motorvägar..

Med ett flin på läpparna gled jag runt bland skogar, hagar och kossor.. :steering:

Helt plötsligt åker jag in bland lite hus och byggnader, till vänster står det en 156a och precis runt hörnet på det huset står det en 164..
Va fan? Två alfor mitt i skogen! Tittar bakom 164 och ser en hög med Alfa-lik..

WTF? Snurrigt värre.. :rolleyes:

Kollar mot 156an igen och ser en Alfa-skylt på väggen..
bakom 164an sticker nu ett huvud upp som tittar förvånat..
jag stannar bilen och går ut och möts av Lars..
Lars är en trevlig man som har ett gäng alfor samt några Morris, två Jaggor samt en hel drös bilar till..
Fick en fin rundvandring bland sudar, gula sprintar, 33or i mängder och långa blickar på Lars fina gammel-alfor.. :drool:

Nu kanske några har fattat att jag råkade hamna på Scuderia Skaftekulla..

Synd att du inte var där Jocke.. Men din farsgubbe gav mig en riktig fin rundvandring med historia om nästan alla bilar, all heder åt honom.. :D :worship:
Btw.. Om det är dreggel på din Sprint så kan det varit jag.. :D

Anledningen till att Lars tittade förvånat var för att han hörde att den kom in en 16v boxer på gården och trodde då att Jocke av nån anledning kommit hem igen..

Christopher - 2007-6-4 kl 22:01

Idag såg jag två st!
Dock vet jag redan vilka som har dom men ja. :lolsign:

J.Aineland - 2007-6-5 kl 08:43

Quote:
Ursprugligen inlagt av Kneecap
Tjena!

Idag gjorde jag en alfaspotting deluxe!!

Körde från Kalmar till Sthlm och hade inte bråttom så jag valde massa små kurviga vägar, på måfå, istället för alla stora motorvägar..

Med ett flin på läpparna gled jag runt bland skogar, hagar och kossor.. :steering:

Helt plötsligt åker jag in bland lite hus och byggnader, till vänster står det en 156a och precis runt hörnet på det huset står det en 164..
Va fan? Två alfor mitt i skogen! Tittar bakom 164 och ser en hög med Alfa-lik..

WTF? Snurrigt värre.. :rolleyes:......

Jo farsan min ringde mig i går o berättade det. Kul att det kommer någon ibland o stannar till som uppskattar våra bilar. Folket boende i byn har nämligen inte visat något intresse för det vi håller på med.

Synd att jag inte var ledig från jobbet och var där...

Ibland har sett ut så här utanför:embaressed:
(Hemskt vad skabbig verkstaden såg ut här, nu är det mera färg på bygget:deal: Jag får allt ta och fixa ett nytt fräschare kort i sommar:deal:)

/Jocke

rtt470 - 2007-6-5 kl 11:34

Såg just att i Spielbergs film München är det en scen från Italien ungefär 33 min in i filmen där Mosad-killarna kör runt i en snygg Giulia. Både interiör och exteriörbilder samt ljud. En massa andra tidstypiska bilar skymtar också förbi.

Ser fram emot ett besök i Skaftekulla, Jocke. Kul att träffas igen och att få se Sprinten på Skokloster.
/Stefan

[Ändrad 0765 av rtt470]

J.Aineland - 2007-6-5 kl 11:49

Quote:
Ursprugligen inlagt av rtt470...
Ser fram emot ett besök i Skaftekulla, Jocke. Kul att träffas igen och att få se Sprinten på Skokloster.
/Stefan

Jo det var kul att träffas igen. Var ju några år sen innan dess. Du får väl tjata på föräldrarna dina, dom var ju på. G i våras men då hände det ju tråkigheter :pftroest: Eller så får du o tjejen din titta för bi själva någon gång.

/Jocke

EDIT: Välkommen hit till AP förresten!

[Ändrad 2007-6-6 av J.Aineland]

jonaka - 2007-6-8 kl 20:28

Jag såg "Baging"

http://www.alfapower.nu/member.php?action=viewpro&member=bag...

idag när jag satt på afterwork på Harrys i Lidköping i sin sjuuukt fräscha gröna Bertone.

Kneecap - 2007-6-8 kl 23:29

Tjena!

Såg precis en spider i nån reklam som jag inte vad den var för.. Tror typ nån tjejdeo eller liknande.. (Halvsov..)

George Junior - 2007-6-9 kl 22:11

Vinröd Berlina 1750, på väg in på SBP i Ängelholm. Enligt ägaren hade den gått 2800 mil, aldrig svetsad och fortfarande rostfrii!

Om det stämmer måste det vara en av världen topp-5 berlinor....:worship:

Maffia Alfisti - 2007-6-9 kl 22:35

Quote:
Tjena!

Såg precis en spider i nån reklam som jag inte vad den var för.. Tror typ nån tjejdeo eller liknande.. (Halvsov..)

Wella reklam :lips:
Svart Spider med ljusbrun skinninredning. Tror de va en 80-talare med "ankstjärt spoilern"

NZORIKKO - 2007-6-9 kl 22:40

Såg en röd 159:a vid Röda Torget i Umeå. Fredag 8/6 -07 kl. 12.08

[Ändrad 2007-6-9 av NZORIKKO]

Kneecap - 2007-6-10 kl 03:13

Quote:
Ursprugligen inlagt av Maffia Alfisti
Svart Spider med ljusbrun skinninredning. Tror de va en 80-talare med "ankstjärt spoilern"

Tjena!

Wella/deo.. Same shit diffrenet name. tjejprylar har jag inte så stor koll på.. Tyckte inte jag såg nån ankstjärt men jag sov ju som sagt.. Det intressanta var att jag såg den på discovery, hur ofta ser man reklam där för kvinnoprodukter???

B10Alpina - 2007-6-10 kl 09:53

Kanske skulle fylla på lite här nu,,

Har nämligen sett en röd 147GTA i Norrköping vid flera tillfällen.
Finns föraren här på AP?

Och en precis likadan 164 Q4 med Momo fälgar på väg ut genom rondellen vid Maxi området.
Grå/silver, exakt likadan som min förra innan nerlackning.
En man i 40 årsåldern som körde...

jol - 2007-6-10 kl 13:44

såg NZORIKKO-nuxen på gocartbanan i Övik :)
(deltan intill porten var ajdens om du såg den)

J.Aineland - 2007-6-11 kl 08:21

Quote:
Quote:
Ursprugligen inlagt av Maffia Alfisti

Tjena!

Wella/deo.. Same shit diffrenet name. tjejprylar har jag inte så stor koll på.. Tyckte inte jag såg nån ankstjärt men jag sov ju som sagt.. Det intressanta var att jag såg den på discovery, hur ofta ser man reklam där för kvinnoprodukter???

Har sett den reklamen också, kan tillägga att det INTE är en "ankstjärt" utan en -70 talare.
Man ser att bilen har en riktig mittgrill (Alfasköld) i fronten och inte den fula gummikudden.

/Jocke

J.Aineland - 2007-6-11 kl 08:24

Quote:
Ursprugligen inlagt av B10Alpina

Och en precis likadan 164 Q4 med Momo fälgar på väg ut genom rondellen vid Maxi området.

Låter som du sett Gösta från Tranås om jag inte är helt fel ute. Jag köpte hans gamla krockade 164 3.0. Tror inte att han finns här, men man vet aldrig...

/Jocke

zadak - 2007-6-18 kl 10:15

Quote:
Ursprugligen inlagt av Seb
Jo, jag har sett den. Har även sett en silver 147 köra förbi i en annan av deras reklamer.
Är kanske en Alfisti som är art direktor på Com Hem´s reklamer.:P

Tyvärr inte. Frågade Petter, som är producent för filmerna, om det och det är slumpen. De har helt enkelt hittat leksaksbilar som passar in och då råkade de vara Alfa.

Men roligt ändå :)

Ny GTV i Umeå ?

palle - 2007-9-16 kl 17:18

Gtv på trailer, storgatan i Umeå på väg västerut i Lördags vid 19,30 tiden. Såg ut som en racebil men inga rutor eller inredning och i slipningsfasen, altså ganska okomplett på trailern. Många färger på karossen.
Den drogs av en gul skoda pickis.

Den så intressant ut !

Någon här som vet nåt?

Bergils - 2007-9-17 kl 07:26

"Och en precis likadan 164 Q4 med Momo fälgar på väg ut genom rondellen vid Maxi området.
En man i 40 årsåldern som körde... "

Mm, den där Q4:an har jag också undrat lite över, såg den igår senast.

Buddah - 2007-9-17 kl 13:27

Men vaf##n!! Är det ingen som ser mig? Åker runt med ett smil på läpparna hela tiden och vinkar handen ur led varje gång jag ser en annan Alfa av klassiskt snitt. Skärpning nu gubbar!!! :furious3:

Det är nog så att min bil e så snabb att ingen hinner lägga märke till den, det hörs iaf när jag öppnar spjället:headbang:

I see you but you cant see me...

JanneN - 2007-9-18 kl 21:17

Quote:
Ursprugligen inlagt av B10Alpina

Har nämligen sett en röd 147GTA i Norrköping vid flera tillfällen.
Finns föraren här på AP?

Låter som min Q4. Jag bor i Åby, t o m åldern stämmer nästan.
/Janne

[Ändrad 2007-9-18 av JanneN]

Micke G - 2007-9-21 kl 13:26

2 164:or på Huddingevägen igår torsdag eftermiddag.
Den ena bogserade den andra. Kan ju vara bra att ha en reservdelsbil med sig på färden om det skulle hända nå´t.

KlasE - 2007-9-21 kl 14:05

Inte nån Alfa men...
När jag och brorsan blev stående på E4an härom veckan efter ett vevlagerras på 75an med påföljande bogserlinebrott så drog det plötsligt förbi två Panteror följda av en Countach!
:rockon:

Plötsligt kändes inte raset lika farligt. Man kan ju iofs tycka att dom kunde ha stannat så där italienska sportvagnar emellan.

Boyta14 - 2007-9-22 kl 11:37

Har för mig att Björn Kjellman kör en röd serie 1 Alfetta i "Zingo" - en i övrigt inte så bra film. Dessutom kör han på en 156:a med Alfettan. :boing:

KlasE - 2007-9-22 kl 13:47

Quote:
Ursprugligen inlagt av Boyta14
Har för mig att Björn Kjellman kör en röd serie 1 Alfetta i "Zingo" - en i övrigt inte så bra film. Dessutom kör han på en 156:a med Alfettan. :boing:

Stämmer, Alfettan är riktigt snygg. Det är dessutom med en 916 GTV i slutet. I slutet står det tack till en ganska välkänd alfafirma som jag helt glömt namnet på nu. Fina bilar i en kass film.

Hoffen - 2007-10-20 kl 20:13

Quote:
Ursprugligen inlagt av Buddah
Men vaf##n!! Är det ingen som ser mig? Åker runt med ett smil på läpparna hela tiden och vinkar handen ur led varje gång jag ser en annan Alfa av klassiskt snitt. Skärpning nu gubbar!!! :furious3:

Det är nog så att min bil e så snabb att ingen hinner lägga märke till den, det hörs iaf när jag öppnar spjället:headbang:

I see you but you cant see me...

:lolsign: nog hörs du alltid,, men inte länge till med vintern i hasorna;)

edit:tilllägg

[Ändrad 2007-10-20 av Hoffen]

KlasE - 2007-10-23 kl 15:12

Är det inte en Sprint Special som står i bakgrunden?!!!

http://www.blocket.se/vi/13579975.htm?ca=15_s

Kan inte finnas många såna i Sverige!

Klintan - 2007-10-23 kl 15:48

Jodå, visst är det en Sprint Special

HanZolo - 2007-11-10 kl 11:33

Sällan jag reagarar på Alfor i Stockholmstrafiken men senaste två dagarna har jag sett tre st. Brera på Södermalm. En mörkblå, en silver och en röd. Dock omöjligt att avgöra vilka motoralternativ de hade eftersom de går så onödigt civiliserat...

De ser i alla fall riktigt feta ut IRL. :drool:

Powerslide - 2007-12-13 kl 17:48

Sett en ganska fet men skitig 159 SW i stan (Norrköping) ett par gånger de senaste veckorna, nämligen en 3.2 Q4. De kan inte vara så vanliga väl? Lät muntert gjorde den iaf :D

P-A - 2007-12-18 kl 20:26

Top gear
bygger limosiner
en saab/alfa
ganska kul inslag

http://www.youtube.com/watch?v=TeB0_XDPoAs&feature=related

Terra - 2007-12-19 kl 09:15

Det där var totalt galet!
Att den långa Pandan inte går itu!! ??

Gustav_Holmdahl - 2007-12-19 kl 09:54

Quote:
Ursprugligen inlagt av Terra
Det där var totalt galet!
Att den långa Pandan inte går itu!! ??

Det gör den, i slutscenen :D

Terra - 2007-12-19 kl 10:04

oj, det missade jag. Hade barnen här brevid när jag tittade....en stunds okoncentration...:wink:

sam_h - 2007-12-20 kl 13:50

Är 2st 159or på www.aftonbladet.se idag, dock kanske inte med så "positiv" text "Växla rätt - och spara tusenlappar"
dom menar alltså att Alfor drar mycket soppa? :beer: eller menar dom att alfa ägare gasar hårdare? :revs:

[Ändrad 2007-12-20 av sam_h]

sam_h - 2007-12-21 kl 10:58

Återigen en alfa på aftonbladet, den här gången i samband med rubriken "Här är risken störst att åka dit för fortkörning" :thumbsup:

bosso_fataka - 2007-12-25 kl 13:53

Min jul förgylldes idag när jag för första gången såg en alfaröd 159 SW irl, och detta mitt i Munkfors (tillhör inte vanligheterna här kan jag säga). Liten alfisti.net-dekal på bakluckan. Någon som finns här också kanske?

Dan_89 - 2007-12-25 kl 18:55

Såg en fin 156 sw,blank svart med tonade rutor,en 2.0Ts idag e4:an norrut ifrån örnsköldsvik.

Hemmahörandes i luleå visade det sig,Såg exakt ut som min förutom rutorna,

Terra - 2007-12-29 kl 16:02

Såg igår strax innan Lidköping en Alfa 156 (tror jag) som var kornblå eller liknande i färgen.
Det satt en man med hatt därinne och min 8-åring sa:
" Han är ju för stor för bilen"
Jag frågar, vadå? Han menade att hans huvud tog vid innertaket....hehe

söta barnen kan vara ibland!

GE - 2007-12-29 kl 16:17

Snubblade på en GTV i garaget förrut! Hade nästan glömt bort att jag har en...

Terra - 2008-1-6 kl 20:59

Idag när vi körde hem från S-holm så såg vi en Alfa av äldre modell på Statoil Eskilstuna vid E20. Denna bilen hade klövermärket i baken och hade reg nr. som började med PZY.
Bara så ni vet!
I Finland på vår korta semester såg vi bara 2 alfor och en herrans massa ryssar!;)

Zola - 2008-1-17 kl 12:04

Såg idag en svart 156 GTA på Mariehem utanför ICA i Umeå. Någon här som äger den? Första gången jag ser en GTA här.

Såg även en svart 155 igår.

Powerslide - 2008-1-17 kl 12:19

Stod en silverfärgad 166:a TS 99:a utanför jobbet på lindövägen i Norrköping i tisdags, men eftermarknadsavgas på. Nån här?

Qv-kraft - 2008-1-17 kl 13:04

Jag tror jag såg Bergils röda 166 parkerad på Kungsgatan i Norrköping förra veckan.

B-film dubble impact

Rydell - 2008-1-17 kl 17:52

inom loppet av en minut har man fått sett en bil jakt med en röd bertone och en röd spider.

Fabian - 2008-1-17 kl 23:03

Såg en Alfa 90 2.5 som stod parkerad vid bilprovningen i sätra, har sett den där förut så verkar som ägaren jobbar där. Inte alls vanliga bilar så det gjorde dagen lite ljusare:cool:

Svanehansen - 2008-1-18 kl 20:44

Giuliettarace från Bläckfisken:
http://www.youtube.com/watch?v=U8RAJhR7jyU

Bertone från maffiafilm: http://www.youtube.com/watch?v=Iui1wUqmryk

Alfa diplomatbil i biljakt: http://www.youtube.com/watch?v=adz5-sXdlHs&feature=related

P-A - 2008-2-16 kl 10:37

Reklam för snökedjor (alfa 156)

problemet är väll att få in dom i hjulhusen utan att skada skärmkanten -ler-

http://www.youtube.com/watch?v=Ytkhr6_aLPM&feature=related

[Ändrad 2008-2-16 av P-A]

Kneecap - 2008-2-16 kl 10:51

Quote:
Ursprugligen inlagt av P-A
Reklam för snökedjor (alfa 159)

problemet är väll att få in dom i hjulhusen utan att skada skärmkanten -ler-

http://www.youtube.com/watch?v=Ytkhr6_aLPM&feature=related

Tjena!

Verkar rätt smidiga, jag kör med de norska snösockarna istället, tar ingen plats, väger ingeting och skrpar inte upp några hjulhus..

Btw.. Du som äger en 159a.. Ser itne du skillnad på dom och 156orna? :lolsign:

Terra - 2008-2-16 kl 11:07

Vi såg en röd "snygg" alfa med en sur gubbe i den i Vargön igår.
Min son gick fram o tittade på bilen, och han blegade surt tillbaks......
Ingen riktig alfaägare där inte....är vi inte alla alfaägare trevliga med leende på läpparna???

Sen såg vi en silverfärgad alfa 147 i Trollhättan igår.

GE - 2008-2-16 kl 13:00

Quote:
Ursprugligen inlagt av Terra
Vi såg en röd "snygg" alfa med en sur gubbe i den i Vargön igår.
Min son gick fram o tittade på bilen, och han blegade surt tillbaks......

Han var väl rädd för att din son var en liten ligist som skulle pilla på hans fina Alfa Romeo...

Powerslide - 2008-2-16 kl 18:48

Silverfärgad 166:a i Linköping, samt en röd 75:a som ljustutade på motorvägen mellan Link-Norrk.

Terra - 2008-2-20 kl 21:34

En alfa i Solna som hade reg.nr. som började med RUN, en Alfa 156 silverfärgad parkerad på Vibblabyvägen 8 i Järfälla.
Röd Alfa (ev 159 eller 156 )på vägen i Bromma.

Såg även en Alfa GTV , svart, parkerad på Lars Vivallius väg i Örebro.

Sen var vi o morsade på vår gamla 166:a i Örebro hos bilhandlaren.

röd bertone

Rydell - 2008-2-21 kl 11:41

spottade en röd bertone i söndags på e4 på väg mot åby utanför norrköping när jag tog en härlig golf runda på ingelstas golf klubb.

röd 166 spottades i oxelbergen igår.

Terra - 2008-2-21 kl 17:07

Idag spottade vi på två olika 164:or i Solna trakten.
Nu spottar jag inga mer på denna resan....=)

Powerslide - 2008-2-21 kl 19:04

Svart Brera i Norrköping igår, sett den förut. Snygg som synden framifrån och i bak, men konstig i proportionerna från sidan, ser lite kort ut.

Rydell - 2008-2-22 kl 15:04

Quote:
Ursprugligen inlagt av Powerslide
Svart Brera i Norrköping igår, sett den förut. Snygg som synden framifrån och i bak, men konstig i proportionerna från sidan, ser lite kort ut.

och idag finns den till salu här på ap.
vilket sammanträffande.
http://www.alfapower.nu/annons.php?pid=1&annid=3332

KlasE - 2008-2-22 kl 19:48

Min 25-årsdag för ett tag sen kändes nästintill perfekt när en grå 75a drog förbi mig i centrala göteborg när jag var på väg hem på lunch!!! Blev alldeles till mig i brallan. Första lite äldre Alfan jag hade sett på flera månader. :thumbsup:

Självklart hade ingen av mina kompisar nån förståelse...

Terra - 2008-3-1 kl 22:30

Såg en Alfa 164 vid 14-tiden på Överby-Etage parkeringsdäcket!

Hawkeye - 2008-3-4 kl 17:47

Idag har jag sett en svart 156, två röda 156 (den ena hade vinge), en röd 164 och en svart 159 sw.
Allt detta skedde i Göteborg.

german - 2008-3-4 kl 17:51

Hawkeye - AP:s luffare.

C.Waltgård - 2008-3-4 kl 19:06

Måndag:
Svart 164:a parkerad vid Mötesplatsen.
Röd 155:a Karl Johansgatan
Svart 156 GTA SW Utbyvägen
156a Sedan Storås.

Tisdag:
Endast en silverfärgad 166:a på E20 ,men jag satt och babblade i telefonen rätt mycket idag och då är man ju inte så uppmärksam på övriga trafiken.

Terra - 2008-3-5 kl 21:08

En beige 159 i Vänersborg vid 16.30!!! Gud vad snygga alfor är när dom svischar förbi!!!

Hawkeye - 2008-3-6 kl 14:14

Dagens spaningar är en silverfärgad 156, en svart 156 sw, en svart 146, en röd 147 fl och en röd 164 3,0.
Vilken toppendag!!!

Micke G - 2008-3-6 kl 14:50

159 i Maspalomas. Det fanns ganska många alfor på "Grancan"

159.jpg - 77kB

Forza! - 2008-3-6 kl 15:35

Såg fronten på en röd 156:a i Ekonominyheterna i morse. Det var ett reportage om en undersökning Nordea gjort om ökande matpriser...

C.Waltgård - 2008-3-6 kl 17:16

Onsdag:
Silverfärgad 156 SW Volvokorsningen
Svart 146 Långströmsgatan
Silver 156 vid Ullevi
Silver 156:a vid Vikans kross
Silverfärgad 156:a vid Willys i Kungälv

Torsdag:
Röd GT på Munkebäcksgatan
Röd 75:a Slottskogsgatan
Svart 155 Övre Husargatan
Samt en Röd 147:a och en röd 156:a båda på Erik Dahlbergsgatan.

kloern - 2008-3-6 kl 21:45

såg en röd 155'a i mora idag men en gammal tant bakom ratten.
tyvärr va de så skitig så man vart nästan tårögd:no:

Terra - 2008-3-6 kl 21:53

Sådär känner jag också när jag ser folk köra smutsiga alfor. Fy på dom!!!!

Habbe - 2008-3-7 kl 23:21

Röd 75:a förmodligen förgasare. Original alufälg. CAR-klibbor på framskärmar och ev bakluckan.

Parkeringen utanför entrén till Harald Nyborg vid Center Syd i Skåne.

Detta var några minuter efter stängningsdags så ägaren kanske jobbar på HN??

Terra - 2008-3-8 kl 11:51

En mörkröd Alfa 156 på Onsjö i Vänersborg.

german - 2008-3-8 kl 12:02

Lusen låter via SMS hälsa följande:

Ey, jag har inget internet här, men jag har på 2 dagar sett inte mindre än 104st 147, 72st 156, 54st 159, 4st 166, 2st Brera samt en ny Spider. Bara så ni vet!

sam_h - 2008-3-8 kl 12:35

Quote:
Ursprugligen inlagt av german
Lusen låter via SMS hälsa följande:

Ey, jag har inget internet här, men jag har på 2 dagar sett inte mindre än 104st 147, 72st 156, 54st 159, 4st 166, 2st Brera samt en ny Spider. Bara så ni vet!

Porrsurfning räknas inte...

carlcarl - 2008-3-8 kl 14:41

Quote:

Porrsurfning räknas inte...

Hallucinationer då? :lolsign:

baging - 2008-3-12 kl 01:02

Svart 75a på E20 utanför Skara i går eftermiddag....

Brera i Kristianstad

Ola D - 2008-3-12 kl 12:51

Mötte en silverfärgad Brera vid brandstationen i Kristianstad vid nio-tiden imorse.

/Ola

Powerslide - 2008-3-12 kl 16:59

Röd Alfa 75:a i måndags körandes åt Arlandahållet vid Solna typ..

NZORIKKO - 2008-3-16 kl 00:36

Låg bakom en antracitfärgad 155:a i Umeå över Kolbäcksbron igår lördag vid 14-tiden.

Kneecap - 2008-3-16 kl 12:55

Tjena!

Tom bertonekaross på släp bakom en hisingentraktor mellan Nybro och Kalmar igår..

Qv-kraft - 2008-3-17 kl 08:53

Mötte Bergils på Lindövägen i lördags vid lunch. Bergils manövrerade framgångsrikt den ystra ts-maskinen i 166an.

Don Tomaso - 2008-3-17 kl 10:01

Observerade en svart 159:a vid bankanten och en röd Brera som körde som uppsamlingsbil efter F1 bilarna i Melbourne!
Lite tröst när det gick så käpprätt för Ferrari...

Pages:  1    3  ..  13