AlfaPower

NiCzii's 75 turbo vems - SÅLD!

Pages:  1  ..  22    24

niczii - 2009-8-6 kl 12:12

tackar tackar, som sagt så när man får erfarenhet på detta så kanske man kan börja jaga folk i r-klassen som det var tänkt från början.

BaerB - 2009-8-6 kl 13:34

Säkert! Vet inte vad ditt ekipage väger samt dina hk. Men den kanske är en klass 3:a å där låg dom väl kring 1.05 i varvtider... Du är ju redan där:rockon:

[Ändrad 2009-8-6 av BaerB]

ice - 2009-8-6 kl 22:00

Quote:
Originally posted by BaerB
...Vet inte vad ditt ekipage väger samt dina hk. Men den kanske är en klass 3:a...

Trimmade, överladdade bilar; 'brukar hamna i klass I.

niczii - 2009-8-6 kl 22:03

blir garanterat klass 1, utan o ens försöka

sam_h - 2009-8-6 kl 22:08

Quote:
Ursprugligen inlagt av ice
Quote:
Originally posted by BaerB
...Vet inte vad ditt ekipage väger samt dina hk. Men den kanske är en klass 3:a...

Trimmade, överladdade bilar; 'brukar hamna i klass I.

hehe.. du ligger säkert närmare gränsen för att få vara med överhuvudtaget i klass I, än gränsen mot klass II ;)

BaerB - 2009-8-7 kl 08:11

Quote:
Ursprugligen inlagt av niczii
blir garanterat klass 1, utan o ens försöka

Oj! Hade den så mycket pulver.. Hoppsan!
Var väl därför den gick så fort då. Har du nån aning om vikt och Hk? Intressant att veta. :drool:

niczii - 2009-8-7 kl 08:15

vikten är för tillfället alldeles för hög iaf, 1180 tjänstevikt när jag reggade in den, efter det så har det blivit plastrutor och urrensade dörrar, 1120-40 nu kanske?

uppåt 300 häst, men bara spekulationer, inget är bänkat, säkrast så ;)

Ickad - 2009-8-12 kl 19:31

Quote:
Ursprugligen inlagt av BaerB
Säkert! Vet inte vad ditt ekipage väger samt dina hk. Men den kanske är en klass 3:a å där låg dom väl kring 1.05 i varvtider... Du är ju redan där:rockon:

[Ändrad 2009-8-6 av BaerB]

jag körde 1.03.8 med min klass 3 1/2 :saythat:

klassberäkningen är mer teoretisk än hur mycket effect man faktiskt har. Men du är med all säkerhet en klass 1 bil..... (trimmad 2.0L med tyck o pys....)

niczii - 2009-8-22 kl 07:43

bilen avställd pga. av ekonomisk oro på jobbet, den som är intresserad av att ta min plats på mantorp den 5:e kan u2u:a mig eller maila på: info@alfa75racing.se

anmäld till klass A

BaerB - 2009-8-22 kl 20:31

Nä men va fan.......! Helt spontant så vill jag "pröjsa"för ditt deltagande.
Många känner säkert samma sak..!!! Men kan vara svårt att visa.
Kom igen nu! Vi lever i Sverige...... Ingen lämnas på stupstocken!
Skulle vara riktigt kul att se din "skapelse" på Mantorp,,,,,,,, Passar säkert myckert bra där. Kööööör för fa......n!

niczii - 2009-8-22 kl 23:36

det är kostnaden för bromsbeläggen som stoppar mig, 3200+ för en uppsättning belägg från peansweden, eller blåa pagid från forza kostar halva armen baneme, och när läget för o köpa motorn för min alfetta dök upp så tog jag det istället för att kunna köra på mantorp.. vore kul o få köra dock, men tänker inte köra med mintexbeläggen som sitter nu, dom är livsfarliga.

skulle någon hosta fram halvslitna vettiga belägg för en billig peng dock så kan man nog ha råd med ett åk eller 2 på mantorp ;)

eller rentav nya om man har tur :P

[Ändrad 2009-8-23 av niczii]

BennySteen - 2009-8-23 kl 10:24

Vi körde mellan mellan kl 02 och 07 utan belägg i våras på 24 timmars på mantorp. jag satte min och vid den tiden bästa tiden för teamet just då med en 155.

Det går att köra fortare än man tror, men kanske inget för den som vill köra med marginaler.

/benny

MaZ - 2009-8-23 kl 13:20

Jag hoppas verkligen inte att nån ens funderar på att ställa upp utan bromsar.
Fullkomligt idiotiskt och 100% oansvarigt!

Jag har ett set belägg, halvsletna och av okänt fabrikat men bättre än inget kanske?

t16 - 2009-8-23 kl 14:59

Jag körde långlopp med en pegga i våras på mantorp med EBC bluestuff fram och yellowstuff bak, jag har varit lite skeptisk till EBC innan men de funkade klockrent kalla som varma i sex timmar i sträck och blev knappt något slitna.

De kostar ju mycket mindre än andra räserbelägg oxå men frågan är om de finns till din bil, hör med mekonomen eller autoexperten.

mvh

niczii - 2009-8-23 kl 17:54

turbo jörgen har räddad mitt mantorpbesök, fixade billiga gamla slitna blåa pagid till mig. nu ska bilen ställas på igen nästa vecka och fixa starkare upphängningsgummin för avgassystemet som hängde ner sig lite under kinnekulle och byta beläggen. sen är det:steering: som gäller.

ses på mantorp :P

granath - 2009-8-23 kl 19:04

Härligt att Mantorp blir av för dig. På Mantorp har du ju mer nytta av din effekt än på Kinnekulle.

:banana_thingy:

BennySteen - 2009-8-23 kl 23:42

Quote:
Ursprugligen inlagt av MaZ
Jag hoppas verkligen inte att nån ens funderar på att ställa upp utan bromsar.
Fullkomligt idiotiskt och 100% oansvarigt!

Lugn och fin nu mats, jag menar det går ju faktiskt att köra även utan 3000:- belägg. Man får bromsa lite tidigare.Det går ju att åka på banmöten även utan utan utrusta bilen med rena tälvlingsmaterial.

Vi hade bromsar på 155'an i 24H under natten men beläggen var inne på en bit in i metallen och tog inget vidare minst sagt. (fast det blev ett fint gnistregn i nattens mörker :-)

För att spara skivorna då vi hoppades hitta någon på morgonkvisten så lät vi bli att bromsa.

/benny

niczii - 2009-9-4 kl 20:21

bilen preppad med dubbla avgasgummin i mitten och blåa pagid fram(bettar dubbelt så bra som mintex fastän dom är sneslitna som sjutton) testkörd och uppkörd på släpet inför morgondagens mantorpkörning.

24-Seven - 2009-9-4 kl 22:23

Quote:
bilen preppad med dubbla avgasgummin i mitten och blåa pagid fram(bettar dubbelt så bra som mintex fastän dom är sneslitna som sjutton) testkörd och uppkörd på släpet inför morgondagens mantorpkörning.

Gött, Kommer förbi och sparkar däck imorgon...:thumbsup:

niczii - 2009-9-5 kl 19:30

spräckt oljeslang avslutade mantorp tidigt för mig(första passet) och orsakade skaplig sanering för många deltagare, tack till alla er som hjälpte till och tog hand om saneringen, man får väl hoppas att man slipper återgällda då ingen önskar oljespill egentligen.

börjar fundera om mantorp är min enhörning, återstår att se om enhörningen vill tyglas nästa år, nu går bilen i idé och inget speciellt kommer att hända med bilen förräns nästa säsong närmar sig.

håll ett öga på min alfettatråd istället om ni vill se nått, där kommer det troligen byggas flitigt istället.

BaerB - 2009-9-5 kl 21:44

Synd att du inte fick köra mer. Hade varit kul att bli ifrånåkt på rakan och få en känsla för ditt accs efter chikanen!
Fick ett fint träningspass i oljesanering också. Kämpa som en dåre och var dyngsvettig efter det passet, ville ju köra igen så fort som möjligt.
Ha de!

niczii - 2009-9-6 kl 07:33

nya tag nästa år, då kommer båda mekaniska mätarna vara utkastade och bytt mot elektroniska, och racingbelägg runtom, eventuellt om plats/tid finnes i ekonomin så blir det en riktig mappning hos vm-performance i stan, dom är grymma.

155Q4 - 2009-9-6 kl 07:58

Quote:
spräckt oljeslang avslutade mantorp tidigt för mig(första passet) och orsakade skaplig sanering för många deltagare, tack till alla er som hjälpte till och tog hand om saneringen, man får väl hoppas att man slipper återgällda då ingen önskar oljespill egentligen.

börjar fundera om mantorp är min enhörning, återstår att se om enhörningen vill tyglas nästa år, nu går bilen i idé och inget speciellt kommer att hända med bilen förräns nästa säsong närmar sig.

håll ett öga på min alfettatråd istället om ni vill se nått, där kommer det troligen byggas flitigt istället.

Vi kom igång sent med saneringen, inte klart var sand & borstar fanns eller vilka som skulle plocka fram alla grejer. Om de inhyrda flaggvakterna skall göra saneringsarbetet måste de först hämtas in från sina posteringar. Vi var 5st som lånade en toyota & letade upp sand etc. Hade vi varit mer förberedda hade det gått snabbare. En avåkning kan ske...men det blir lite trist för alla när det sker i början, vilket det oftast alltid gör.

Editerar för att jag var plump i mitt första inlägg.

[Ändrad 6-9-2009 av 155Q4]

niczii - 2009-9-6 kl 08:11

Quote:
Ursprugligen inlagt av 155Q4
Quote:

det måste tjångat ordentligt i bilen när du körde på asfalten ute i gräset?
av skravmärkena att dömma har något gjort en 2cm djup reva :)

mindre skoj att vi var få som sanerade samt att den klass vi körde i ströks...då var du nära :kulspruta:
lycka till med fettan

den revan måste vart gammal, varken kände eller hörde något skrap, dock plockade jag med mig några grästuvor med originalbogserögglorna i fronten. och det stutsade duktigt på det ojämna gräset på innern, troligen vart slangen brusten strax innan inbromsningen före nålen, då bakvagnen var snorigt hal, började ta nålen i typ 35-40 och bilen bara snurrade som ett jävla parishjul, helt sjukt.

bilen klarade ju sig relativt oskadd, så det var lugnt, men det trista är väl att man förstör för alla andra, trist men det händer. självklart skulle jag också bli lite sur om man missade körpass pga. av någon drummel/olycka, men det hör till, och det bästa man kan göra är ändå att hjälpa till o få fart på det hela så fort som möjligt igen, så man får köra så mycket som möjligt.

sam_h - 2009-9-6 kl 08:17

Hade inte hjälpt om vi varit fler därute med borstar då det tog en ganska bra stund innan mantorp-killarna/tjejerna hade fått fart på sin ATV och hämtat sand och sedan börja lägga ut den. nära på halva längden utav oljespillet hade redan nödtorftigt sanerats för hand med den sand som var att tillgå från flaggposterna via hink innan ATVn kom ut på banan med de mängder som behövdes. Är nog rätt ovanligt att det drälls olja utmed halva banan ;)

ti - 2009-9-6 kl 08:41

Varför lämnar du inte banan efter att kört av hårt, kommit upp och noterar att bilen känns skum ? Gick en timme där :(

Tipo - 2009-9-6 kl 08:57

Quote:
Ursprugligen inlagt av ti
Varför lämnar du inte banan efter att kört av hårt, kommit upp och noterar att bilen känns skum ? Gick en timme där :(

Jag låg som första bil bakom o såg hur illa avåkningen var - hör till god banåkaranda att då kontrollera bilen innan man fortsätter. Fredrik poängterade vid förarmötet att de flesta större avåkningarna händer första varvet - han fick rätt där!

Trist när det händer - hoppas både du o funktionärerna lärde sig ngt av det hela.

//Micke

niczii - 2009-9-6 kl 12:14

Quote:
Ursprugligen inlagt av Tipo
Quote:
Ursprugligen inlagt av ti

Jag låg som första bil bakom o såg hur illa avåkningen var - hör till god banåkaranda att då kontrollera bilen innan man fortsätter. Fredrik poängterade vid förarmötet att de flesta större avåkningarna händer första varvet - han fick rätt där!

Trist när det händer - hoppas både du o funktionärerna lärde sig ngt av det hela.

//Micke

att jag inte lämnade banan var bara korkat, det förstod man dock inte direkt när man var på banan, hjärnan räckte inte till just då verkar det som, tänkte själv efter upptäckten av oljeläckage att det var oerhört korkat, vilket också fredrik som hade hand om banmötet poängterade till mig i ett privat samtal, självklart har man lärt sig något av detta, en avåkning är ALLTID skäl att köra direkt in i depån, och göra det lugnt och sansat längsmed sidan av banan där ingen kör heller, så man inte förstör idealspåret. detta under förutsättning att man kan ta sig ut säkert också då givetvis.

som jag sa tidigare till ledningen och er här på forumet så är det tusen tack för er som gjorde en saneringsinsats och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte tänkte till utan fortsatte att köra utan att köra in i depån och kolla så allt stod rätt till med bilen först, det är första och sista gången det sker för mig iaf, man kan ju bara hoppas att andra också lärt sig av mitt misstag.:pftroest:

Ickad - 2009-9-6 kl 14:50

bara man lär sig så är det okay. Fördröjde ju själv banmötet med 15 minuter. Eller som jag ser på det. Vi hade tävling om vem som bromsade sidt, och jag vann! :dunce:

niczii - 2009-10-24 kl 22:36

bilen är numera såld till bättre behövande människa som inte sitter i samma ekonomiska sits som mig, låt tråden finnas kvar som dokumentation. men den kommer numera vara riktigt inaktiv. lycka till måns med ditt nya monster!

ice - 2009-10-25 kl 17:07

Quote:
Originally posted by niczii
bilen är numera såld...

:pftroest:

Pages:  1  ..  22    24