Ja, såhär ser den ut, bilen jag köpte för ca en månad sen. Tanken med denna är att den ska renoveras till mkt fint orginalskick i kaross och
inredning, men att drivlina och hjulupphägning ska vässas för att prestera bra på bana. Kanske inte så orginellt men de är ju så fräcka från början de
här bilarna...
Karossen är i stort sett rostlagad överallt där det behövs (nästan halva bilen) och dessutom med orginaldelar, men en hel del jobb återstår för att få
till den som man vill ha den innan lack.
Tidsplanen för att få den hyffsat färdig och körbar ligger väl på ca två år men man får väl se hur det blir med det. Beror på hur mycket av
orginaldelarna som kan användas och hur mycket som ska köpas nytt.
Tips och feedback mottages gärna..
[Ändrad 30-7-2009 av Johnny Bravo]
[Ändrad 3-5-2010 av Johnny Bravo]
[Ändrad 23-6-2011 av Johnny Bravo]
Johnny Bravo - 2007-8-14 kl 21:02
bakifrån
niczii - 2007-8-14 kl 21:03
vad är det mitt öga skådar på väggen.. TYSK REKLAM!!! mercedes parking only... niczii - 2007-8-14 kl 21:06
förresten, e inte johnny bravo en seriefigur?
å den seriösa sidan till.. karossen ser ju riktigt vettig ut.. nå trevlig motor som följde med?
[Ändrad 2007-8-14 av niczii]mange - 2007-8-14 kl 21:53
Johnny,
Tuff bil, bra ambition, ful skylt.
Läs forumreglerna, fixa signaturen och kör på.
/mFredrikM - 2007-8-15 kl 07:44
Kul, nu blir jag själv sugen igen, det är nåt visst med plåtrena karosser...
Lycka till och hojta till om du har problem med att hitta delar.
En del prylar börjar ju ta slut i lager och kan vara knepiga att hitta.MaZ - 2007-8-15 kl 09:05
haha, annars tycker man att du borde ha ditt renoverings-sug under kontroll ett tag framöver Fredrik. veloce - 2007-8-15 kl 09:16
Tycker jag har sett den GTV'n innan. Är det inte Henry's gamla?HanZolo - 2007-8-15 kl 10:15
Barolo Rocche dell'Annunziata?
FredrikM - 2007-8-15 kl 11:53
Quote:
Ursprugligen inlagt av MaZ
haha, annars tycker man att du borde ha ditt renoverings-sug under kontroll ett tag framöver Fredrik.
Nja, det rycker lite i sliptrisse och bläster handen...theseal - 2007-8-15 kl 12:05
Quote:
Ursprugligen inlagt av FredrikM
Quote:
Ursprugligen inlagt av MaZ
haha, annars tycker man att du borde ha ditt renoverings-sug under kontroll ett tag framöver Fredrik.
Nja, det rycker lite i sliptrisse och bläster handen...
lol@fredrik.Johnny Bravo - 2007-8-15 kl 16:43
hehe.. så det var nån som såg vinglaset..
Så länge man använder farsans garage får man tyvärr stå ut med en del tyska grejer här och var.
Till bilen fick jag med en tvåliters 105-motor. Vet ej om jag ska använda den eller om jag ska ta min vassa 1600 som sitter i den andra bertonen.
Tvåliters är trevligt men jag gillar sången i högvarviga 1600 också... dessutom kan man ju köra roadsport c då...po - 2007-8-15 kl 16:50
Quote:
Ursprugligen inlagt av HanZolo
Barolo Rocche dell'Annunziata?
Riktiga män dricker inte Norrlands i garaget utan någon form av italienskt på fot ska det va!
Alltid roligt med sådana här trådar så jag följer...
/popo - 2007-8-15 kl 16:58
Quote:
Ursprugligen inlagt av Johnny Bravo
hehe.. så det var nån som såg vinglaset..
Så länge man använder farsans garage får man tyvärr stå ut med en del tyska grejer här och var.
Till bilen fick jag med en tvåliters 105-motor. Vet ej om jag ska använda den eller om jag ska ta min vassa 1600 som sitter i den andra bertonen.
Tvåliters är trevligt men jag gillar sången i högvarviga 1600 också... dessutom kan man ju köra roadsport c då...
Jag förstår tanken då jag själv har en 2.0 i min GTV och tycker att den är lite slö/trög orginal i italienska mått.
Dvs den har bra bottendrag men inte riktigt det där italienska tempramentet på toppen!
/poJohnny Bravo - 2007-8-15 kl 17:01
Efter mycket slipande och blästrande så har detta hänt...
Före:
Johnny Bravo - 2007-8-15 kl 17:02
Efter:
Johnny Bravo - 2007-8-15 kl 17:06
Quote:
Ursprugligen inlagt av po
Quote:
Ursprugligen inlagt av Johnny Bravo
hehe.. så det var nån som såg vinglaset..
Så länge man använder farsans garage får man tyvärr stå ut med en del tyska grejer här och var.
Till bilen fick jag med en tvåliters 105-motor. Vet ej om jag ska använda den eller om jag ska ta min vassa 1600 som sitter i den andra bertonen.
Tvåliters är trevligt men jag gillar sången i högvarviga 1600 också... dessutom kan man ju köra roadsport c då...
Jag förstår tanken då jag själv har en 2.0 i min GTV och tycker att den är lite slö/trög orginal i italienska mått.
Dvs den har bra bottendrag men inte riktigt det där italienska tempramentet på toppen!
/po
Typ. Även om tvålitersmaskinen skulle trimmats till mysig effekt så är den lite råare i gången på nåt sätt. Inte den där vassa tonen som en 1600 kan
ge... hehe
här står jag och blästrar
[Ändrad 20-12-2007 av Johnny Bravo]
Johnny Bravo - 2007-8-15 kl 18:27
Quote:
Ursprugligen inlagt av HanZolo
Barolo Rocche dell'Annunziata?
Nästan... Rosso il premio di Sicilia :-)bert 1 - 2007-8-15 kl 20:41
klart du ska köra 2000 motorn....funkar fint i Roadsport C om du har org kammar, skyda dig nu så du kommer ut nån gångJohnny Bravo - 2007-8-15 kl 21:01
Vill inte ha org kammar.. Då är det minst lika bra drag i min 1600 + att den är fräckare
2000 maskinen hade jag isåfall gått igenom helt innan jag stoppade den i bilen så det blir mer tid och pengar till det... Men den dagen den sorgenbert 1 - 2007-8-15 kl 21:08
oavsett avd så lycka till med bygget..Johnny Bravo - 2007-8-16 kl 15:53
Tack
Motorrum, och alla hjulhus är nu lackade och klara. Nu väntar den roligaste biten, skrapa underredsmassa och ljudisolering...
Johnny Bravo - 2007-8-16 kl 16:01
Än sålänge lackar jag själv men utsidan av bilen kommer jag nog att låta en duktig lackarkompis sköta. Har dessutom inget bra ställe att va på och det
känns lite dumt att riskera en massa damm och smuts i lacken när man lagt ner så mycket jobb...
Johnny Bravo - 2007-8-16 kl 16:02
hjulhus..
Johnny Bravo - 2007-8-16 kl 16:11
Man kan även se förstärkningen i hjulhuset för att klara stenhårda fjädrar och eventuella genomslag utan att knäcka bakänden...
Vet ej hur jag ska göra med undersidan än, om den ska lackas eller bara skrapas och rostskyddas på nytt... alla bra tips på hur man får bort
underredsmassa och ljudisolering är välkomna!rogga2 - 2007-8-16 kl 20:18
Jag använder mig av värmepistol och runda träpinnar typ kvastskaft som jag täljer vassa efter hand de blir slitna. Då repar man inte den orginal färg
som finns under och man kan vässa dem efter plåtens form.Johnny Bravo - 2007-8-16 kl 21:25
hmm.. kanske inte är så dumt. Ska prova det i helgen. Har nu skrapat större delen av golvet med morakniv och runda spackelspadar.. Fick hjälp av en
god vän så det gick faktiskt ganska snabbt. Hans kommentar efter en god stunds skrapande var, "Nu börjar man bli kräsen, nu tycker man det är jobbigt
att skrapa utan att värma först....."
Hrrm.. ja.. då har man iaf inte för höga förväntningar...Johnny Bravo - 2007-8-19 kl 17:19
All ljudisolering inne i bilen är nu bortskrapad...
Före:
Johnny Bravo - 2007-8-19 kl 17:20
Efter:
niczii - 2007-8-19 kl 17:25
applåder till dig, sådant här arbete suger verkligen, men shyyst att karossen är såpass bra att det bara är att pyssla lite med den, själv så lär man
få svetsa en hel del.. hehe :)Johnny Bravo - 2007-8-19 kl 19:59
Ja det är lite drygt jobb, men vi har varit två att skrapa så då går det lite snabbare... Karossen är bra lagad med orginalplåt och sånt här jobb är,
precis som du säger, fan så mycket roligare än att laga rost...
Ska börja slipa insidan imorgon.
Frågan är nu... Har funderat på att lacka hela insidan mattsvart istället för röd. Har sett detta på ett flertal bilar och det borde ju göra det
mycket lättare att få inredningen snygg i slutändan. Inte så snyggt när det lyser rött igenom springor i mattan mm... Vad tycker ni?niczii - 2007-8-19 kl 20:36
det är ju smaksak, o endast smaksak, ja lackade motorrummet svart på min cherry för att framhäva den fina motorn mer istället, de röda stal lite av
blickfånget så att säga.. :)Tioår - 2007-8-19 kl 21:34
Quote:
här står jag och blästrar
Det där blir så fint
Nu blir jag nyfiken...
Hur funkar det att blästra direkt i hjulhusen....
Hur lång tid tog det?
Får man bort all sand efteråt?
Hur stor/mäktig är din kompressor?Johnny Bravo - 2007-8-20 kl 18:17
Jag använde en biltema bläster för ca 250 spänn. Inget jag rekomenderar till större jobb. Blästerytan var ungefär som ett tumavtryck. Jag har en
kompressor som är på ca 50 liter vilket gör att man får vänta på den för att hämta andan efter ett par minuters blästrande.
Således tog det väldigt lång tid. Förmodligen tar det sammanlagt ca två hela arbetsdagar kontinuerligt blästrande om man har rostiga hjulhus och
använder den utrustningen jag hade. Mina bakre hjulhus var i stort sett rostfria..
Man får sand överallt. Inte bara i alla plåtveck, även alla ens egna veck där det kan komma in sand om man säger så.... Inget jobb man önskar sin
värsta fiende
Om man ska blästra med samma utrustning som jag gjorde så måste bilen vara HELT rensad. Det tar ändå en god stund innan man lyckats blåsa rent från
all sand. Troligtvis går det mycket lättare med bra (dyrare) utrustning men det är i alla fall genomförbart även med det jag använde...Johnny Bravo - 2007-8-26 kl 19:42
Efter ett antal kvällars slipning är nu insidan i stort sett helt plåtren...
Johnny Bravo - 2007-8-26 kl 19:47
Lite rost hittade man väl men inget som inte går att ta med punktbläster.
Johnny Bravo - 2007-8-26 kl 19:50
.....
Magnus K - 2007-8-26 kl 20:33
Verkar som den karossen är i mycket fint skick! Kul att se nån som inte behöver börja med att svetsa hela första säsongen. :)
Mvh
MagnusJohnny Bravo - 2007-8-26 kl 22:12
Quote:
Ursprugligen inlagt av Magnus K
Verkar som den karossen är i mycket fint skick! Kul att se nån som inte behöver börja med att svetsa hela första säsongen. :)
Mvh
Magnus
Ja, otroligt skönt att inte behöva ägna åratal åt att laga rost.. Det hade varken min tid eller plånbok räckt till..Jonathan - 2007-8-29 kl 09:06
Quote:
Ursprugligen inlagt av Johnny Bravo
Quote:
Ursprugligen inlagt av Magnus K
Verkar som den karossen är i mycket fint skick! Kul att se nån som inte behöver börja med att svetsa hela första säsongen. :)
Mvh
Magnus
Ja, otroligt skönt att inte behöva ägna åratal åt att laga rost.. Det hade varken min tid eller plånbok räckt till..
Gratulerar till ett mycket fint objekt!
Som det sagts tidigare så blir det ju så mycket roligare om man får gå på den bästa biten med en renovering istället för att ägna en hel del tid att
laga rost, som iof också är kul, i lagom mängd.
Kanske skulle ge sig på 75an.. Johnny Bravo - 2007-8-31 kl 19:44
Har punktblästrat och rengjort lite i veckan och i går kväll hann jag med att lacka invändigt.
Johnny Bravo - 2007-8-31 kl 19:51
Har hittils målat med 2k rostskyddsprimer innan lack då plåten varit så bra att jag ansåg att spackel inte behövdes. Insida är ju inte så jättenoga
heller.. Dessutom vill man ju ha den så lätt som möjligt....
Johnny Bravo - 2007-8-31 kl 19:57
Valde att lacka mattsvart då insidan till största delen ska kläs senare. Snyggare enligt mig om det inte är så mycket karossfärg på insidan av
bilen... smälter bättre ihop med mattor om man nu inte vill ha heltäckande klädsel...
Johnny Bravo - 2007-8-31 kl 19:59
lite dåligt kort.. är inte bilen som är fläckig det är linsen...
Johnny Bravo - 2007-8-31 kl 20:00
....
Johnny Bravo - 2007-8-31 kl 20:03
Istället för karosskitt kommer jag nog att fylla skarvar med rostskyddsmedel av nåt slag. Borde hålla rosten borta lika bra.
Jonathan - 2007-9-5 kl 13:46
Mycket fint!
Ska du använda dig av någon form av ljudämpning eller blir det golvmatta direkt på det där?Johnny Bravo - 2007-9-5 kl 20:14
Nån liten ljudmatta här och där kommer den nog att få. Mest för att dämpa resonans i de ekande plåtytorna. Totalt har jag skrapat ca 7kg ljudmatta
hittills och kommer kanske att sätta i nåt enstaka kilo. Vill ju hålla nere vikten så gott det går..
Kommer att fösöka satsa på att få bilen så lätt som möjligt framtill. Bertonen är ju relativt framtung så ju mer man kan lätta fram desto bättre för
att närma sig jämnare viktfördelning.Knappen - 2007-9-6 kl 08:59
Satsa på Dynamat Extrem som stereobyggare använder vet ja. Dämpar max per kilo. Ganska dyrt men riktigt bra...
Jag har satt det i dörarna på min bil.Johnny Bravo - 2007-9-6 kl 11:05
Allt kostar pengar.. Även lättning, så det gäller att försöka hålla nere kostnader utan att kvaliten blir lidande. Inte så lätt alltid...
Ljudisolering vill jag inte lägga pengar på men å andra sidan behövs det inte så mycket.
Var kan man köpa denna produkt?AR155V6 - 2007-9-6 kl 12:00
Sätt 10x10cm bitar på stora plana ytor, resten kan du skita i. Bättre i såna fall att lägga ett lager fibermatta (typ grön lump) för det dämpar dom
jobbiga frekvenserna såsom vägljud.Jonathan - 2007-9-10 kl 09:20
Quote:
Ursprugligen inlagt av Johnny Bravo
Nån liten ljudmatta här och där kommer den nog att få. Mest för att dämpa resonans i de ekande plåtytorna. Totalt har jag skrapat ca 7kg ljudmatta
hittills och kommer kanske att sätta i nåt enstaka kilo. Vill ju hålla nere vikten så gott det går..
Kommer att fösöka satsa på att få bilen så lätt som möjligt framtill. Bertonen är ju relativt framtung så ju mer man kan lätta fram desto bättre för
att närma sig jämnare viktfördelning.
Okej!
Sen är jag lite nyfiken på hur du kom åt att lacka det mattsvarta i kupén.
Kom du åt från sidorna utan att behöva krypa in i bilen, eller hur gjorde du ?
Har man grundat och så innan topplack vill man ju gärna inte gå på det.Johnny Bravo - 2007-9-10 kl 09:30
Inte så svårt... får hänga in i bilen lite men eftersom det är en liten bil är det inga problem.Johnny Bravo - 2007-9-12 kl 21:25
Bagagerummet är nu så gott som plåtrent.
Före:
Johnny Bravo - 2007-9-12 kl 21:26
Efter:
Johnny Bravo - 2007-9-12 kl 21:29
Fick blästra en del för att få väck rosten i baljan.... blää... gillar inte blästring.
Jkallviks - 2007-9-13 kl 18:59
Quote:
Ursprugligen inlagt av Johnny Bravo
Efter ett antal kvällars slipning är nu insidan i stort sett helt plåtren...
Stiligt jobbat! Helt rätt och det ser ut att bli riktigt bra också.
ps.
Jag vet vad du går igenom, tro mig
ds.Gromyko - 2007-9-13 kl 20:56
Quote:
Ursprugligen inlagt av Jkallviks
Quote:
Ursprugligen inlagt av Johnny Bravo
Efter ett antal kvällars slipning är nu insidan i stort sett helt plåtren...
Stiligt jobbat! Helt rätt och det ser ut att bli riktigt bra också.
ps.
Jag vet vad du går igenom, tro mig
ds.
Vadå "går igenom" ???
Killen har hittat en 99.9999999% rostfri Bertone.
Han skrattar för varje sandkorn som träffar plåten.
Så jävla orättvist.Johnny Bravo - 2007-9-13 kl 21:43
Hehe.. skrattar... nja, hittar inga rosthål i alla fall. Den rost som finns har gått att slipa och blästra bort.
Måste ha karossen klar om ca en månad, då jag ska ta med hela projektet upp till norrland, där jag pluggar. Börjar känna mig lite stressad.. har inte
haft en ledig stund sen jag köpte bilen och ändå går det för långsamt.
mårup, om du fortfarande har flera hinkar med karosskitt så köper jag gärna lite av dig.. Ska täta en del springor i bagaget.Johnny Bravo - 2007-9-14 kl 20:39
Fick spackla lite där jag blästrat
Johnny Bravo - 2007-9-14 kl 20:40
och idag blev det grundning..
Johnny Bravo - 2007-9-14 kl 20:41
...
Johnny Bravo - 2007-9-14 kl 20:42
Väntar med att lacka tills jag är klar med underredet, så man inte värmer loss den röda färgen av misstag....
Johnny Bravo - 2007-9-14 kl 20:46
Sen var det premiär för min nya snurr-jigg... blev klar med den förra veckan och ikväll monterade jag och farsan upp den.
Lite svettigt var det att bara vara två man när man skulle lyfta och sikta samtidigt men det gick till slut.
Johnny Bravo - 2007-9-14 kl 20:47
Funkar kanon!
Johnny Bravo - 2007-9-14 kl 20:51
Var tvungen att prov-skrapa lite... Till en början helt skum känsla att kunna så med bilen sådär men jösses så smidigt.. Här kan man ju stå och skrapa
hur länge som helst utan att bli sned i ryggen... ja knappt ens smutsig
sam_h - 2007-9-14 kl 21:34
jäklar vad fint det blir! nu är man avis så du det heter
duga, men det får vänta tills pappa"ledighet" är över och ett lämpligt vintergarage står på tomten.Johnny Bravo - 2007-9-20 kl 20:53
Som sagt så ska jag försöka få denna bil mysigt rejsig utan att förlora 70-tals stuket.
En gta-ratt skulle med andra ord sitta som en smäck, så när jag hittade denna på ebay kunde jag inte hålla mig...
Johnny Bravo - 2007-9-26 kl 19:49
Har hänt en del nu. Underredsmassan är bortskrapad och tvättat med thinner. urk.
Johnny Bravo - 2007-9-26 kl 19:51
...
Johnny Bravo - 2007-9-26 kl 19:53
Sedan slipad för att få väck det mesta av den räliga gamla färgen...
Johnny Bravo - 2007-9-26 kl 19:55
därefter grundad.
Johnny Bravo - 2007-9-26 kl 19:56
...
Johnny Bravo - 2007-9-26 kl 19:58
och lackad...
Kommer att bli bra det här tror jag. Ska ha rostskydd på detta sen men än sålänge är det skönt när man ska mecka, att slippa klet...
Johnny Bravo - 2007-9-26 kl 19:59
...
Johnny Bravo - 2007-9-29 kl 11:19
Den här gamla balken var så rostig och kladdig så jag tyckte det var lättare att göra en ny på jobbet i kolfiber istället för att behöva skrapa och
blästra. Sparade lite vikt också, 200g istället för 720g. Många bäckar små:-)
Johnny Bravo - 2007-10-3 kl 17:14
Fick en fråga ang valet av kulör... tänkte jag svarar här så får man ifrågasätta om man vill...
Det här med färg funderade jag länge på. Tänkte att bara en idiot skulle ju lacka rosso på en alfa när man har chansen att välja färg helt själv!
Valde länge mellan ocra (orginal) och antracite inglese (mörkgrå) som jag båda tycker skulle passa bra på bertonen. Till slut kom jag dock fram till
att rosso är den enda färg jag inte tröttnar på och det är ju ändå snyggast med röd på en italiensk bil!
Jag vet.. väldigt orginellt, men se här tex, det är ju snyggt:-) http://www.alfaholics.com/gallery/show_fullsize_image.php?do...
Eftersom jag har insida och undersida svart så är det heller inte Helt omöjligt att byta kulör i framtiden om man vill..rtt470 - 2007-10-4 kl 14:23
Röda alfor rockar! Ocra är i och för sig sjukt snygg och väldigt tidstypisk. Svårt val. Sen finns det väl en idé med att lacka bilen i dess forna
orginalfärg? Då kanske du kan skippa att lacka om insidan av huven/bakluckan där diverse orginaldekaler kanske sitter kvar.Johnny Bravo - 2007-10-4 kl 18:20
Hade ändå lackat om allt, men orginalfärg kan nog vara ett litet plus om man gör en riktigt fin orginalrenovering. Tror dock inte det är nån större
nackdel att den är röd om man ska sälja den här bilen sen nån gång:-)
På en bil som ska gå på bana tycker jag dessutom att det kan se lite tamare ut med gul. Rött är hårt. Men som sagt... smaksak.
Bilen kommer att användas till stor del uppe i norrland där jag också bor och eftersom gamla alfor överhuvudtaget är ganska sällsynta där så tror jag
risken att den smälter in i mängden är övervägande liten....
[Ändrad 4-10-2007 av Johnny Bravo]Creek - 2007-10-4 kl 18:41
Ser otroligt snyggt ut. Vad har du användt för grundning?
/ClasJohnny Bravo - 2007-10-4 kl 19:30
Grundfärgen är från ppg och heter D834... Vet tyvärr inte så mycket fakta om den mer än att den ska va bra till det jag använder den till...beatwise - 2007-10-8 kl 06:58
Herrejösses vilket tempo!
Kommer du fortsätta hålla det här tempot är ju bilen lackad åp klar in- o utvändigt innan November är över.
Meka på! Johnny Bravo - 2007-10-8 kl 10:48
Målet är som sagt att den ska kunna transporteras till norrland, lackad och klar innan den 20e oktober... men det är Mycket jobb kvar.
Bilen har fått lite ny plåt, bla en bit av tröskeln fram... Håller just nu på att tennspackla men tyvärr har anslutningen till min digitalkamera pajat
så det blir inga bilder än:-(Johnny Bravo - 2007-10-12 kl 16:27
Håller på att plocka ner innertaket.. det enda som inte är plåt på bilen nu.
Kanske någon som vet hur man får ner det? Begriper inte riktigt hur det sitter fast..hakan - 2007-10-12 kl 17:17
Du får lossa "padsen" på a-stolparna. Sitter med 3 skruvar vardera.
Lossa backspegeln. Skjukt/skruvas av.
Lossa kopplingarna till bakrutevärmen.
Lossa bakre sidorutornas fästanordning genom att skruva av två skruvar på vardera.
Mitt på taket sitter en stålhake som spänner från sida till sida. Haka ur den.
För att få loss innetaket på vissa ställen där det är klistrat, använd en lång vass kniv. Lister och dyligt måste såklart vara nedplockade. Innertaket
sitter klistrat runt kanterna på karossen, så även rutor etc skall vara demonterade.
Arbeta dig bakåt.
Låt innetaken hänga ned med riktning bakåt.
Skruva loss ramen för för bakre delen av innertaket, sitter med ca: 20st små skruvar.
När nytt innertak monteras skal skummgummit bytas ut, så det gör inget om det går sönder. Kan även rekommendera att byta ut innertaket när du väl är
igång.Johnny Bravo - 2007-10-12 kl 21:39
ok tack.. fick ner det.
Hade tänkt byta ut eller eventuellt klä om det på nåt sätt iaf.
Bokad för lack på onsdag.... stressigt värre nuJohnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:42
Ännu en bild på lackat underrrede.
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:44
Detta har hänt de senaste tre veckorna...
Lite ny plåt till tröskeln, redo för tennspackling.
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:46
Förre ägaren hade kapat upp ett hål där han tänkt ha racingtanklock. Det ville inte jag ha.
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:47
Tennspacklat..
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:47
Tennspacklat..
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:48
Tennspacklat..
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:49
Tennspacklat och slipat..
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:50
Tennspacklat och slipat..
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:50
Tennspacklat och slipat..
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:52
Var en liten knöl som jag knackade ut så gott det gick... därefter tennad och slipad..
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:55
och efter mer än en veckas maniskt slipande och spacklande såg det ut såhär...
Knappast slätt och fint från början men inte heller riktigt så illa som bilden antyder...
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:56
Slutet på andra veckan och sista dagen innan lackering...
Johnny Bravo - 2007-10-22 kl 10:58
Kl 24.00, natten till dagen d hade jag äntligen lagt rostskyddsgrund och två lager slipgrund...