Eftersom att gamla alfor är så väldigt billiga så är det ju lätt att samla på sig några för många. Detta innebär ju ofta att man även samlar på sig
objekt som hamnar sist på renoveringslistan. I mitt fall är den här bilen nr 10 av 10.
Renovering tänkt att start c:a 2030 tidigast.
Det skulle vara kul att se några andra alfor som ger ägarna dåligt samvete, men som kanske väcker drömmar hos andra.
jema - 2008-2-13 kl 15:49
härligt murket golvet kommer vara 2030 om du har så långt gräs... Micke G - 2008-2-13 kl 16:12
Jag har tänkt att använda den som växthus så länge. Senare så tänkte jag gå en svetskurs hos Kane.Scalex - 2008-2-13 kl 16:41
Jag får väl bidra med min Alfetta GT som stått sedan 1991.
Dåligt samvete ??? Nä, kostar inget där den står och sjunker inte i värde. När tiden mognar och man har tröttnat på mopeder och bilbana ska jag plocka
hem GT:n
Ursprugligen inlagt av Micke G
Jag har tänkt att använda den som växthus så länge. Senare så tänkte jag gå en svetskurs hos Kane.
J.Aineland - 2008-2-13 kl 18:13
Ojojoj!
Listan blir lång.. jag har alldeles för många stående. Svårt att låta bli att samla på sig när man kan köpa dom så billigt ibland.
Längst har min Alfetta Gt -75 stått. Tror jag köpte den strax efter jag köpte min gula Sprint som jag köpte -89.
Jag har f.ö. handlat på mig massor av nya delar och rost är det inte på långa vägar så mycket som på Suden. Handlar mest om att byta front,
framskärmar samt yttre takplåten då jag inte vill ha skyport på den.
Jag har inte rört bilen på 10år och den är avställd sedan1989
Blir bara ledsen om jag räknar upp alla dom andra.
Georg - 2008-2-13 kl 19:57
åker du nåt i Caprin Micke ?Micke G - 2008-2-13 kl 21:05
Quote:
Ursprugligen inlagt av Georg
åker du nåt i Caprin Micke ?
Capri hade nog vart lite tuffare min är bara en Corsair.
Hade det vart en Alfa så hade jag nog haft ångest för bilen,
men en gammal Ford är inte så farligt.
Iof är den jäkligt fin och helt rostfri men den har stått så länge nu att bromsarna behöver en översyn, så jag har inte kört med den på ett par tre
år.
Jag får väl försöka sälja den billigt till någon Fordfantast framöver.
Holman - 2008-2-13 kl 21:55
Quote:
Quote:
Ursprugligen inlagt av Georg
åker du nåt i Caprin Micke ?
Capri hade nog vart lite tuffare min är bara en Corsair.
Hade det vart en Alfa så hade jag nog haft ångest för bilen,
men en gammal Ford är inte så farligt.
Iof är den jäkligt fin och helt rostfri men den har stått så länge nu att bromsarna behöver en översyn, så jag har inte kört med den på ett par tre
år.
Jag får väl försöka sälja den billigt till någon Fordfantast framöver.
sportigt värre med kortad spak! Georg - 2008-2-13 kl 21:58
Corsair - visst ja. Åkte med såna när dom var nya, polarns farsa var FordsäljareDT - 2008-2-13 kl 21:59
Dåliga samveten var det.
Här är några av mina:
DT - 2008-2-13 kl 22:00
Men drömma kan man ju.........
Holman - 2008-2-13 kl 22:05
Quote:
Ursprugligen inlagt av DT
En sån där dekal skulle man ha tag på till 90:an..
Tamrin... Hmm, har du en brorsa som jobbar på europcar i hammarby? Som fö också håller till här på forumet..
[Ändrad 2008-2-13 av Holman]DT - 2008-2-13 kl 22:24
Quote:
Ursprugligen inlagt av Holman
Quote:
Ursprugligen inlagt av DT
En sån där dekal skulle man ha tag på till 90:an..
Tamrin... Hmm, har du en brorsa som jobbar på europcar i hammarby? Som fö också håller till här på forumet..
[Ändrad 2008-2-13 av Holman]
Ingen brorsa men en son..., och nu förstår du kanske varför han är som han är
På nån av mina 90:or står det "Kvalitet och Komfort" i bakrutan, också en fin dekal.
/Dannematsud - 2008-2-13 kl 22:36
Mera bilder på suden!!!!!!
Själv har jag gjort mig av med bortglömda bilar.Jag bara insåg faktum till slut.Men det stod en hel del bortglömda alfor på min gård när jag flyttade
hit.Kanske det vore ngt att lägga upp här?matsud - 2008-2-13 kl 22:42
uggiga bilder som är scannade
matsud - 2008-2-13 kl 22:44
en till
DT - 2008-2-13 kl 23:09
Quote:
Ursprugligen inlagt av matsud
Mera bilder på suden!!!!!!
quote]
I helfigur:
DT - 2008-2-13 kl 23:12
Och i ny fin press från Rusta
ti - 2008-2-13 kl 23:27
Är det en SD 1 som står bredvid ? Det är det värsta jag ägt i bilväg, blev t.o.m. piercad av den när jag meckade med något under huven. Fick en
rostfri tråd rakt igenom lillfingret vid ett tillfälle. Drog oemulda mängder bränsle gjorde den med.GE - 2008-2-14 kl 02:10
Faan, det är ju nästan så att man blir sugen på att köpa ett gammalt rostigt alfavrak och ställa bredvid vedhögen! jol - 2008-2-14 kl 06:35
I och för sig reservdelsdonator men likväl bidrar den till stämningen i tråden
Micke G - 2008-2-14 kl 07:38
Trivsamma bilder minsann.
Mats har du ägt alla dom där gamla alfavraken eller har du köpt gården av en alfarsamlare ?Georg - 2008-2-14 kl 07:49
Spara den jol ! Rätt som kommer man på att det ska byggas en kombi av nån vagn...Micke G - 2008-2-14 kl 09:39
Quote:
Ursprugligen inlagt av GE
Faan, det är ju nästan så att man blir sugen på att köpa ett gammalt rostigt alfavrak och ställa bredvid vedhögen!
Det är som skön konst. Något att gå och drömma vid en tidig vårdagsmorgon. matsud - 2008-2-14 kl 10:01
Quote:
Trivsamma bilder minsann.
Mats har du ägt alla dom där gamla alfavraken eller har du köpt gården av en alfarsamlare ?
Bilarna stod på gården när jag flyttade hit.Det var ju en alfaverkstad/försäljare här.Men visst , jag fick några av bilarna med på köpet.Dock inte
GTV 6:an
/ MatsDT - 2019-8-16 kl 20:44
Ett litet trådlyft, nu 11 år senare har det börjat hända saker.
Tyvärr verkar det ha kommit bort lite delar sedan renoveringen påbörjades i slutet av 80-talet.
Om någon råkar ha och vill sälja en plastpanel till utsidan av tröskeln, kromlist till väster A-stolpe, trekantsruta till Hö framdörr samt en vindruta
är jag tacksam.
Bilen är en 81:a
Litto - 2019-8-17 kl 07:19
Skaplig trådlyft! 11 år
Som GTV-ägare blir man ju nyfiken på vad som hände med den röda!plaxan - 2019-8-17 kl 11:57
Någon som vet vad det blev av Nilssons i Örebro stora samling? BerlinaPer - 2019-8-17 kl 12:48
2000 Berlinan från slutet av 50-talet finns i Ö-vik.Micke G - 2019-8-17 kl 12:56
Kul trådlyft.
Har lite delar till en sådan. Bland annat framskärm, lite lampor och strålkastare, en helt ny bakre stötfångare, bakre spindlar, drivaxlar plus lite
annat. Jättebilligt då det bara ligger i vägen.
Vad är det för plastlist du menar? Är det den som är till Ti Modellen så har jag flera stycken sådanaDT - 2019-8-17 kl 13:00
Som GTV-ägare blir man ju nyfiken på vad som hände med den röda!
Inte så mycket mer än att tidens tand jobbar vidare, men den startades och flyttade sig en bit för egen maskin för något år sen.DT - 2019-8-17 kl 13:11
Kul trådlyft.
Har lite delar till en sådan. Bland annat framskärm, lite lampor och strålkastare, en helt ny bakre stötfångare, bakre spindlar, drivaxlar plus lite
annat. Jättebilligt då det bara ligger i vägen.
Vad är det för plastlist du menar? Är det den som är till Ti Modellen så har jag flera stycken sådana
Jag är absolut intresserad av dina delar, jag åker bort en vecka nu men tar kontakt när jag är hemma igen.
Plastpanelen sitter på senare bilar och täcker hela utsidan av tröskeln som det är på lite modernare bilar som Alfa 75, Alfa 90 osv.
Micke G - 2019-8-17 kl 13:18
Plastlisten täcker hela tröskeln så det är kanske samma. Jag bor i Huddinge, så det är bara att höra av sig senare. Micke 070-5560032 Hajen - 2019-8-17 kl 15:39
Verkligen kul trådlyft! Vad gäller Nilsson samling så köpte jag på mig en Sud och häromåret en hel del dörrar, huvar och annat. Då fanns det några
75or och någon 164 kvar om jag minns rätt. Jag har garanterat en ruta som du behöver. Är det kromlisten på vindrutestolpen du menar? Kan leta i så
fall! DT - 2019-9-9 kl 08:43
Ja det är kromlisten på vindrutestolpen jag saknar, och vindrutan.
Har du något av detta att sälja är jag mycket tacksam.