Vid urstädning av en låda hittades en rejäl bunt
med bortglömda bilder från de "tidiga" alfa-åren.
Fram med scannern och dela med er av gammal
nostalgi eller ungdomssynder !
Bild 1
Från studentbacken (Gärdet) Stockholm ca. 1986 -
mina två pärlor - Alfetta 1975 B och Giulia 1600 Sprint
fotade med hederlig Kodak bälgkamera av stolt ägare.
Grifo - 2008-10-3 kl 17:09
Ett år senare (vintern 1987) har ägandet utökats
med 2000 GTV-75 och Giulia 1300 Ti-69
Grifo - 2008-10-3 kl 17:22
Krylbo , gjuteriet 1989 - en skön samling
från vänster 1750 GTV -69 folkrace, Alfetta -75
Giulia Ti -62, Giulia Ti -66 & AlfaSud Ti -75.
Alla utom Sud:en i trådförfattarens ägo
Grifo - 2008-10-3 kl 17:30
Brescia Norditalien ca. 1991
En riktigt hyfsad Giulietta Ti skrotas på en lokal bilverkstad.
Allt under häpet överinseende av Björn Nilsson och mig.
Jag vill minnas att vi lyckades köpa ratten från Ti:n men
minnet kanske sviker....
Samme - 2008-10-3 kl 18:27
Kul läsning!
Bara tanken att man skrotar en Giulietta TI utan vidare och kör folkrace med en 105-gtv verkar ju lite tokig idag :)
Många coola vagnar har du haft iaf!
/Samuelolleinsulander - 2008-10-3 kl 18:36
Vilka fina bilder Gunnar!
Det känns som en förlorad tid. Synd att man bara var ett litet kid då och inte var med.
Det var väl vid den tiden som Calle Carlqvist sålde Röda Hund och gjorde reportage från Avesta i Teknikens värld?Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 19:52
Klockren tråd Gunnar! Så här såg det ut vid en garagelänga i Haninge 1967, den röda är min 1900 CSS, den gröna 1900:an tillhörde farsan fram till
1984.
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 19:56
Året innan, rullande renovering och ute på picknick, farsan läser kartan, morsan sannolikt bakom kameran.
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:00
Morsan är glad vid en grå Berlina hemma hos mormor och morfar i Skinnskatteberg.
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:02
Halva släkten i baksätet på en åktur.
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:07
Dags för lack snart......
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:11
Farsan slipar med stil.....
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:14
Resultat efter lack....
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:20
Däckmode á la 60-tal
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:24
Banmöte! Kan det vara Skarpnäck?
Andreas Uhlin - 2008-10-3 kl 20:34
Min första Alfa på grusgången vid sommarstugan, jag till höger, kusin Katja vid ratten.
Luckan - 2008-10-3 kl 20:45
En guldtråd! Fortsätt skanna!olleinsulander - 2008-10-3 kl 20:55
Andreas Uhlin: Jösses vilka bilder!!!!!
Klart ballast var bilen på kartläsarbilden.
En sådan raritet blir i mina ögon mer intressant i ett sådant skick än i mint condition på någon utställning.sam_h - 2008-10-3 kl 20:55
helt syveränt!! nu blir det att rota igenom bildhögarna hemma hos morsan.Grifo - 2008-10-3 kl 21:46
Mantorp 1992 eller så....
En lätt korpulent Hr. Grifo vid sin Giulietta Sprint -57
som för dagen tog hem heatkörningen i regnet.
Notera det tjusiga vurp-ollonet och den godkända
tävlingsmunderingen
Micke G - 2008-10-3 kl 23:57
Grifo din buse. Hur ska jag nu kunna somna ?
Nu har ju hjärnan gått igång på högvarv, vilka bilder !!!!!
Årets tråd...jol - 2008-10-4 kl 01:11
Quote:
Ursprugligen inlagt av Luckan
En guldtråd! Fortsätt skanna!
Instämmer Grifo - 2008-10-4 kl 09:18
Andreas !
Otroligt kul att se Berthold i sin krafts dagar -
finns det fler bilder ?
Skickar med en bild från Fisksjöäng/Storängsbotten Stockholm - den tidigare ärtgrna sprinten har återfått
sin vita kulör och står nybesiktigad/nyrenoverad med
vässad 1648 cc maskin.
Även den sprinten tog hem heatkörningen på Mantorp
i oldtimerklassen 1988- det krävdes inte ens säkerhetsbälten
på den tiden
Georg - 2008-10-4 kl 14:51
Quote:
Ursprugligen inlagt av olleinsulander
Andreas Uhlin: Jösses vilka bilder!!!!!
Klart ballast var bilen på kartläsarbilden.
En sådan raritet blir i mina ögon mer intressant i ett sådant skick än i mint condition på någon utställning.
jisses - en försvunnen värld på bild.
Andreas Uhlin - 2008-10-4 kl 18:41
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Andreas !
Otroligt kul att se Berthold i sin krafts dagar -
finns det fler bilder ?
Skickar med en bild från Fisksjöäng/Storängsbotten Stockholm - den tidigare ärtgrna sprinten har återfått
sin vita kulör och står nybesiktigad/nyrenoverad med
vässad 1648 cc maskin.
Även den sprinten tog hem heatkörningen på Mantorp
i oldtimerklassen 1988- det krävdes inte ens säkerhetsbälten
på den tiden
Jag har några till i burken, ska vittja fler fotoalbum vid tillfälle. Frestar med denna stilstudie i bilvård tills vidare!
HanZolo - 2008-10-4 kl 21:12
Quote:
Ursprugligen inlagt av Andreas Uhlin
Jag har några till i burken, ska vittja fler fotoalbum vid tillfälle. Frestar med denna stilstudie i bilvård tills vidare!
Satan i gatan vilka coola bilder Andreas. Helt outstanding!
Bra tråd, Grifo!
//H
Ingen mer som vill hänga ut sig..?
Grifo - 2008-10-5 kl 11:41
Vikarbyn (Rättvik) 1987
Jag & 1900 Berlina Super -55 på skroten i Vikarbyn
Sedan köptes det 1900:or
Grifo - 2008-10-5 kl 11:49
Njurunda 1988 , 1900 Super -58 Ett bättre objekt
än bilden skvallrar om.
Grifo - 2008-10-5 kl 11:51
Grythyttan 1988 , 1900 Super -55 som stått i skogen
och lämnats in på en lokal skrot av Miljö-Pelle
Grifo - 2008-10-5 kl 11:54
Nyköping 1988, 1900 Super -57
Komplett bil men stått i skogen länge = ordet mögel
fick en helt ny dimension....
veloce - 2008-10-5 kl 12:04
Mitt bidrag, Duetton just inhandlad april 1972. Tidstypisk klädsel och halva nuvarande kroppsvikten.
[Ändrad 5-10-2008 av veloce]veloce - 2008-10-5 kl 12:06
Min första Alfa, en Giulietta Sprint 1957, utanför Uppsala motemot Vårdsätraviken. Året var 1967.
Giuliettan renoverades och blev riktigt fin, den finns nuemra i Bjärred ännu finare. K. Ullén heter han.veloce - 2008-10-5 kl 12:07
Nylackad i snöstormen januari 1968.
[Ändrad 5-10-2008 av veloce]George Junior - 2008-10-5 kl 14:26
Quote:
Ursprugligen inlagt av Andreas Uhlin
Banmöte! Kan det vara Skarpnäck?[img]http://alfapower.nu/viewthread.php?action=attachment&tid=26521&pid=268380[/img]
Rätt uppenbart på den här bilden var Volvo knyckte designen till Amazonen...christian_almquist - 2008-10-7 kl 09:37
Vilka härliga bilder! Mer!Luckan - 2008-10-7 kl 11:46
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Vikarbyn (Rättvik) 1987
Jag & 1900 Berlina Super -55 på skroten i Vikarbyn
Vad söt du var 1987 Gunnar Grifo - 2008-10-7 kl 14:22
Quote:
Vad söt du var 1987 Gunnar
-Tur att vi inte träffades då - man vet aldrig hur det
hade slutat
Smålandsstenar ca. 1989 triss i Sud - en ombyggd till pickis..
mopar - 2008-10-7 kl 14:42
En taunus, en bubbla o 3sud.... man riktigt hör hur rosten äter :)
Grifo, din pickup är ju ball, har du fler bilder på den?
Har man växt upp med Carrozzeria Giardinettas alla transportbilsbyggen så går man igång på sånt...
[Ändrad 2008-10-7 av George Junior]Grifo - 2008-10-7 kl 17:52
Quote:
Ursprugligen inlagt av George Junior
Grifo, din pickup är ju ball, har du fler bilder på den?
Har man växt upp med Carrozzeria Giardinettas alla transportbilsbyggen så går man igång på sånt...
[Ändrad 2008-10-7 av George Junior]
Tyvärr så är det ingen bil som jag ägt utan bilden
är troligen tagen av Ari Harjunpää när han bodde
i Smålandsstenar.
Om jag hittar fler bilder av den så kommer dom snart.Kane - 2008-10-7 kl 17:54
Quote:
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Vad söt du var 1987 Gunnar
-Tur att vi inte träffades då - man vet aldrig hur det
hade slutat
Smålandsstenar ca. 1989 triss i Sud - en ombyggd till pickis..
Är det här samma pickis?
Den rullade i Sollentuna.
Verkar vara samma enl. reg.nr.
Grifo - 2008-10-7 kl 19:29
George Jr; håll till godo.
En till
Grifo - 2008-10-7 kl 19:30
Grifo - 2008-10-7 kl 19:34
Julen 1989 Krylbo - har man inget garage så........
GE - 2008-10-7 kl 19:45
Quote:
Ursprugligen inlagt av mopar
En taunus, en bubbla o 3sud.... man riktigt hör hur rosten äter :)
/mopar
Jag röstar på att det inte är en Taunus utan en Granada! Skånsken - 2008-10-7 kl 19:49
Quote:
Julen 1989 Krylbo - har man inget garage så........
Lever Montrealen fortfarande? Har ju varirt avställd sedan -91.
Ser att den fortfarande finns i Rumpmasland Grifo - 2008-10-7 kl 20:01
Quote:
Ursprugligen inlagt av Skånsken
Quote:
Julen 1989 Krylbo - har man inget garage så........
Lever Montrealen fortfarande? Har ju varirt avställd sedan -91.
Ser att den fortfarande finns i Rumpmasland
'
-Jovisst gör den det !
Tillhör en god vän till mig som är bilplåtslagare.
I dagsläget nerplockad och under renovering.
Jag köpte den i krockat tillstånd 1987/88 och
bytte frontplåtarna på den.
Sedan reg.besiktigades den i Avesta och kördes
ca. 600 mil av mig innan den försvann i någon
komplicerad bytesaffär mot en Lancia Zagato 1600.Skånsken - 2008-10-7 kl 20:14
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Jovisst gör den det !
Tillhör en god vän till mig som är bilplåtslagare.
I dagsläget nerplockad och under renovering.
Jag köpte den i krockat tillstånd 1987/88 och
bytte frontplåtarna på den.
Sedan reg.besiktigades den i Avesta och kördes
ca. 600 mil av mig innan den försvann i någon
komplicerad bytesaffär mot en Lancia Zagato 1600.
Tycker jag låter väldigt bra, det finns ju inte många Montreal på vägarna. Ibland på somrarna kan man se Rolf glida runt i sin vita här nere i södern.
Ja du, du har säkert haft fler bilar, haft bytesaffärer både hit & dit, än vad jag har underkläder. Men det är bara kul.
Mer bilder!Kane - 2008-10-8 kl 07:14
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
George Jr; håll till godo.
Lever den fortfarande?
Jag känner killen som byggde den från början.Georg - 2008-10-8 kl 12:42
Quote:
Ursprugligen inlagt av GE
Quote:
Ursprugligen inlagt av mopar
En taunus, en bubbla o 3sud.... man riktigt hör hur rosten äter :)
/mopar
Jag röstar på att det inte är en Taunus utan en Granada!
Definitivt Taunus !
Fyller på !
Grifo - 2008-10-9 kl 19:03
Rembo norr om Avesta 1991
Thomas "JPC" Jonsson skulle demonstrera hur en riktig karl
kör bil (för två brudar) Resultatet - se nedan.
Maffia Alfisti - 2008-10-9 kl 19:43
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Rembo norr om Avesta 1991
Thomas "JPC" Jonsson skulle demonstrera hur en riktig karl
kör bil (för två brudar) Resultatet - se nedan.
Aouch!! Måste ha svidit rejält! maldini - 2008-10-9 kl 22:33
Quote:
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Vad söt du var 1987 Gunnar
-Tur att vi inte träffades då - man vet aldrig hur det
hade slutat
Smålandsstenar ca. 1989 triss i Sud - en ombyggd till pickis..
Tyckte jag sett den "snyggt" italien-färgade suden i nån Teknikens Värld från tidigt 90-tal. Jag hittade tidningen, men regnumret stämde inte.
Lackeringen va dock liknande 24-timmars från 1990. Tre sudar deltog.
Mycket angenäm tråd otroligt fina bilder!
Grifo - 2008-10-10 kl 15:26
Malmby bilskrot utanför Strängnäs 1987
Giulia 1300 Ti -68 Italienregistrerad som lämnats in
p.g.a mekaniskt haveri.
Delar sitt slugiltiga öde med Alfetta 1,8 , Fiat 125 Special m.fl.
Jag betalade en tusenlapp och fick plocka allt jag ville på
Giulian som var relativt fri från rost.
[Ändrad 10-10-2008 av Grifo]
NZORIKKO - 2008-10-10 kl 22:22
Gunnar, du har varit väldigt bra på att ha med kameran på alla möjliga tillfällen.GE - 2008-10-10 kl 22:54
Quote:
Ursprugligen inlagt av Georg
Quote:
Ursprugligen inlagt av GE
Quote:
Ursprugligen inlagt av mopar
En taunus, en bubbla o 3sud.... man riktigt hör hur rosten äter :)
/mopar
Jag röstar på att det inte är en Taunus utan en Granada!
Definitivt Taunus !
Granada...
Kneecap - 2008-10-10 kl 23:18
Tjena!
Granada.. Motorhuven går inte i linje med kanten mellan blinkers och strålkastare vilket den gör på Taunus..
Edit Å HUR I HELVETE FINNS DET SÅN INFO I MIN SKALLE????
[Ändrad 08-10-11 av Kneecap]George Junior - 2008-10-11 kl 03:27
Quote:
Ursprugligen inlagt av Kneecap
Edit Å HUR I HELVETE FINNS DET SÅN INFO I MIN SKALLE????
Lugn... du glömde berätta att det är en vanlig och ingen Ghia, då hade den haft en grillpinne mindre... Men det kan ju hända att ägaren har kostat på
den en matchande manchesterkavaj!matsud - 2008-10-11 kl 06:32
Ford Usch!
George Junior - 2008-10-11 kl 16:27
[img]http://alfapower.nu/viewthread.php?action=attachment&tid=26521&pid=268923[/img]
Notera den gröna TAUNUSEN uppe till höger...
Snart är det dags för namnbyte på tråden
Grifo - 2008-10-12 kl 10:08
Granada vs. Taunus-tråden kanske...
Stockholm tidigt 90-tal - Janne Richters Sprint Veloce
och en jättetidig Giulietta Berlina som jag köpte av
honom lite senare.
[Ändrad 12-10-2008 av Grifo]
OHC - 2008-10-12 kl 15:15
Läskigt många sköna bilder!George Junior - 2008-10-12 kl 20:21
Ursäkta tramset tidigare i tråden. Bjuder här på en bild på Joakim Bonnier från 1967 års Targa Florio som plåster på spåren. HanZolo - 2008-10-13 kl 13:49
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Snart är det dags för namnbyte på tråden till Granada vs. Taunus-tråden kanske - Granada vs. Taunus-tråden kanske...
Quote:
Ursprugligen inlagt av George Junior
Notera den gröna TAUNUSEN uppe till höger...
Speciellt som den gröna fårrden ser ut som en Cortina Mk 3...
För mig som är en medelålders gubbe är den här tråden GULD
fortsätt gärna posta sköna bilder på gamla bilminnen. Ska gräva lite i mina egna fotoalbum.
//HScalex - 2008-10-13 kl 14:20
Quote:
Ursprugligen inlagt av HanZolo
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Snart är det dags för namnbyte på tråden till Granada vs. Taunus-tråden kanske - Granada vs. Taunus-tråden kanske...
Quote:
Ursprugligen inlagt av George Junior
Notera den gröna TAUNUSEN uppe till höger...
Speciellt som den gröna fårrden ser ut som en Cortina Mk 3...
För mig som är en medelålders gubbe är den här tråden GULD
fortsätt gärna posta sköna bilder på gamla bilminnen. Ska gräva lite i mina egna fotoalbum.
//H
Helt klart en Taunus. Cortinas Mk3 :s bakljus går lite runt hörnen på bakskärmarna.
//Jbear_poo - 2008-10-13 kl 14:26
Grön bil tveklöst TaunusSamme - 2008-10-13 kl 14:35
Kan ni inte lägga ner Ford-diskussionerna nu, tråden började ju så bra! Micke G - 2008-10-13 kl 16:19
Quote:
Ursprugligen inlagt av Samme
Kan ni inte lägga ner Ford-diskussionerna nu, tråden började ju så bra!
Instämmer. Tycker man borde bannlysa allt som inte är italienskt i denna fantastiska tråd.
Ingen Ford på vår gård (forum) Grifo - 2008-10-13 kl 16:51
Uppsala 1988
1900 Zagato......
rtt470 - 2008-10-13 kl 20:01
Då passar jag på att lägga in några bilder på en bil som kanske är bekant för vissa. Sedan mitten på 80-talet (rätta mig om jag har fel) är den i
Jocke Ainelands pappa Lars ägo.
Fast 1961 var det min då 19-åriga pappa som ägde den. En Alfa Romeo 6c 2500 SS av 1948 års modell.
Så här såg den ut på gårdsplanen i Älta utanför Stockholm 1961
rtt470 - 2008-10-13 kl 20:10
Racingbenägen som farsan var blev det ett bredsidemöte med en busskur, varpå dörren gick upp och han kastades ur bilen.
Det blev besök hos aluminiumknackaren och lackerararen. Nu infördes några "sköna" attribut såsom Opelfärgen "Alabastergrå" samt ett par praktiska
egenhändigt ditmonterade blinkers ovanpå framflyglarna.
Farsan och fullblodet
rtt470 - 2008-10-13 kl 20:32
En till
rtt470 - 2008-10-13 kl 20:32
...
rtt470 - 2008-10-13 kl 20:33
Bakifrån
rtt470 - 2008-10-13 kl 20:36
Den här bilden skickade Aineland till farsan 1984, tillsammans med ett brev där han efterfrågade info om bilen. Nu tillbaka i originalfärg.
Samme - 2008-10-13 kl 21:38
Fan vilken cool bil Turbo Jörgen - 2008-10-14 kl 07:30
Den här tråden borde ges ut i bokform ja minus ford tramset dåThommy L - 2008-10-14 kl 10:16
Kan inte någon sammanställa ett reportage i Klöverbladet.
Det skulle med all säkerhet gillas av dom som inte besöker detta forum...theseal - 2008-10-14 kl 13:45
MYCKET god ide.Grifo - 2008-10-14 kl 14:36
Stockholm/Stora Skuggan 1988
Giulietta Sprint Veloce 1956
Kördes till seger i Grand Premio di Roma
av Joakim Bonnier hösten 1956.
Bilen är en äkta 750 E som fabrikstrimmats
av Conrero.
Efter att Jocke B blivit fabriksförare för Maserati,
såldes bilen till Sverige, påkördes av en trådbuss
på tegelbacken i Stockholm 1957.
Reparerades under en längre tid och köptes sedan
av Olle Rhenvall (Eskilstuna) som vann SM på både
is- och asfaltsbana med den 1960.
Bilen var då 4 år gammal......prova med en 4 år gammal
STCC-bil och se om den ens kvalar in idag.
Den här Alfan var trådförfattarens huvudprojekt i över 10 år.
Mycket blev färdigt - motor, låda,bakvagn, kaross m.m
men sedan såldes den år 2000 till förmån för Iso Grifon.
t16 - 2008-10-14 kl 14:56
Var inte trådbussen en alfa oxå?Hawkeye - 2008-10-14 kl 15:38
Quote:
Ursprugligen inlagt av Grifo
Bilen var då 4 år gammal......prova med en 4 år gammal
STCC-bil och se om den ens kvalar in idag.
Undrar hur gammal den nuvarande STCC-Alfan är. Grifo - 2008-10-14 kl 15:57
Quote:
Ursprugligen inlagt av t16
Var inte trådbussen en alfa oxå?
-Tanken har aldrig slagit mig och det blir antagligen
svårt att kontrollera.
Vad jag hört så köptes 2 AlfaRomeo trådbussar in på
prov av lokaltrafiken i Stockholm.
Resultatet blev en katastrof eftersom bussarna inte tålde
kylan och var trasiga hela tiden.
Dom skall ha skrotats efter en kortvarig tjänstgöring.ulf_s - 2008-10-14 kl 18:45
Jaha då får man väl lämna sitt bidrag då.... min första Alfa, en Alfetta GT -76, inköpt på Maria torget i Sthlm, 1984 tror jag, renoverad med hjälp av
div. svetskunniga och Alfa intresserade kompisar, såld till Östersund 1988 eller 1989. Här avbildad vid Stjärnholm troligen 1986
/ulf
ulf_s - 2008-10-14 kl 18:54
en bild till....... Melber 7.5x14.....feta grejor 1986!
/ulf
Maffia Alfisti - 2008-10-14 kl 19:26
Ulf_s: Fet kärra!! Georg - 2008-10-14 kl 19:51
Okej då jag lägger in en känd gammal bild igen. Minns inte längre om det var första bygget jag gjorde eller några steg senare...
Sud med cittraakter (taket bara). Bilarna var konkurrenter från samma tid så det var ju lite kul...
Georg - 2008-10-14 kl 19:54
-måste ha varit nångång efter-85.
När det gäller tramset tidigare i tråden så jobbade jag med allt sånt konstigt på en bilf:a på den tiden. Gick på lodrät grill som det såg ut på
bilden. Men tydligen var det lut å då stämmer det med övrigas uppfattning....
Georg - 2008-10-14 kl 20:01
Som bonus får ni med en bild på Giardinettan som den såg ut vid inköpet 15 maj 2003
George Junior - 2008-10-14 kl 21:06
Quote:
Ursprugligen inlagt av Georg
-måste ha varit nångång efter-85.
Första Suden var en TI -76 som vi var och hämtade en svinkall vinterkväll 1987, kanske februari eller så. Läcker vit färg med vinyltak.
Citroenkombin byggdes strax därefter och var väl det första bygget i den stilen. Cittrataket passade väldigt bra måttmässigt på Sudaktern, samma
avstånd mellan bakljusen. Industrispionage?
Lackeringen gick på ett närmast astronomiskt belopp vill jag minnas. Det gröna randiga innertaket var ett unikt stilgrepp som jag inte har sett sen
dess.
Designen var rätt ball, har du ingen bild från sidan?
[Ändrad 2008-10-15 av George Junior]Georg - 2008-10-14 kl 21:36
Njet !
Grönrandigt innertak ??? Det är tur man glömmer nåt....ulf_s - 2008-10-16 kl 08:59
Hittade lite flera bilder, Gelleråsen 1983 eller 1984.......
ulf_s - 2008-10-16 kl 09:02
en till..... tror detta var en 1300 GTA
ulf_s - 2008-10-16 kl 09:10
G-åsen igen, samma möte...
ulf_s - 2008-10-16 kl 12:24
G-åsen igen, motorrum på 1300(?)GTA(?) dubbla stift verkar den ha i allafall......ulf_s - 2008-10-16 kl 12:27
Funkade visst inte med bilden , nytt försök.....
ulf_s - 2008-10-16 kl 12:36
G-åsen igen...
ulf_s - 2008-10-16 kl 12:39
G-åsen, bild från banan......
ulf_s - 2008-10-16 kl 12:41
Nja, ångrar mej, det är nog kinnekulle hår ovan......ulf_s - 2008-10-16 kl 12:50
Nu är det G-åsen iallafall, denna 1300GTJ ägdes av min granne Håkan Prytz, det var faktiskt han som väckte mitt intresse för Alfa. Den här bilen dök
upp i kvarteret som en liten grön risig tingest, inte särskilt vacker som jag minns det, men efter att Håkan renoverat den och bjudit på en åktur så
förstod jag att Alfa hade något speciellt trots allt....