AlfaPower

Ska man hälsa på andra alfaägare?

Pages:  1  2

Oskar Larsson - 2003-4-1 kl 10:02

Vad tycker ni. Är det bara löjligt att åka runt och vinka åt folk man inte känner och kanske aldrig kommer träffa eller blir vi alfaägare stärkta av det och skapar en gemenskap som "vanliga svenssons" inte har?

Berra - 2003-4-1 kl 10:04

jag hälsar alltid bara synd att de så sällan man får svar.... tycker de e trist när andra kollar på en som en idiot bara för att man hälsar på dom :undecided:

Verkar finnas en viss segregering

lusen - 2003-4-1 kl 10:10

Fler Alfaägare hälsar när jag kör 90 än när jag cruisar med nya Alfan. Varför då? Kan det vara att folk anser att de nya är Fiat?

Berra - 2003-4-1 kl 10:13

nej jag tror de e att fler icke alfisti kör nyare alfor.... Nån som kör en 90 eller 75 måste ju igentligen vara etustiast...

vet själv att jag tvekar iblnad för att hälsa på vissa 164or och 156or...

Alfetta - 2003-4-1 kl 11:01

Jag hälsar alltid på alla, brukar möta en vinröd 155.a flera gånger i veckan och i början hälsade han inte men numera hinner han nästan hälsa före mig :thumbsup:
/Kaj

freda155 - 2003-4-1 kl 11:07

Jag hälsar inte på alla längre, bara på 155or och äldre. Vissa 164or ser man på att det är en intresserad som kör.

En gång med lite väl mycket alkohol i kroppen sprang jag fram (på Kungsgatan) till en 164 och tryckte medlemskortet i vindrutan på bilen. Han blev positivt överraskad :D:D:D

Kunta - 2003-4-1 kl 11:25

Klart man skall hälsa. Tyvärr vanligt med nyare alfor som inte gör det, men dom är nog inga alfistis i botten.

freda155 - 2003-4-1 kl 11:28

Syftar du med "nyare Alfor" på mig och mitt inlägg också, eller? ;)

Om jag får ögonkontakt åker handen upp även på nya Alfor, ska tilläggas.

Ockle - 2003-4-1 kl 19:51

Självklart ska man hälsa, om inte annat så retar det medpassagerarna.
-Vem var det där? Nå´n du känner?
-Nä, men det var en Alfa! Vi hälsar på varann!
Tycker själv att det är kul när nå´n hälsar.
Häromdagen mötte jag ett par i en 164:a som vinkade glatt.
Trevligt!

Gaben - 2003-4-2 kl 06:48

Möter en lite äldre herre i en 166:a i byn ibland. Första gången jag vinkade fattade han inget. Nu går det lite bättre. Iofs har jag inte varit så aktiv med detta heller. fick för inte så länge sedan min första vink. (i Eskiltuna, lång hemifrån) märkte då hur trevligt det är.

:beerchug:

Finnland - 2003-4-2 kl 07:01

Jag har bra statistik hittills, hälsade på den enda alfan jag sett här i byn. :D

DAMiEN - 2003-4-2 kl 08:41

Quote:
Ursprungligen postat av Berra
nej jag tror de e att fler icke alfisti kör nyare alfor.... Nån som kör en 90 eller 75 måste ju igentligen vara etustiast...

vet själv att jag tvekar iblnad för att hälsa på vissa 164or och 156or...

Så jävla nya är juh inte 164:orna. OK, kanske de senare då iofs :D. Men min 89:a är inte precis ny, så jag tycker nog du kan börja hälsa på dem också... 164+ kan du skita i dock ;)

Allvarligt så har jag faktiskt sett en del alfor här i Göteborg. Moest 164:or får jag nog säga, om man inte räknar de nyaste alforna då. Känns som att folk som köpte saab innan är de som köper nyaste alforna. Men Jag försöker vinka till alla alfor nu, visste inte att man "skulle" göra det föränn jag läste om det här. Men det är helt klart trevligt...

hur fan skall jag göra då??

theseal - 2003-4-2 kl 11:42

Jag kör ju bög-volvo hela dagarna... jag får trycka upp en sjuk vindrutestreamer : Min riktiga bil är en ALFAROMEO!

Low, Fat, GTV6 - 2003-4-2 kl 12:24

själv klart häslar man på andra alfa ägare!!
men det är ju lite snyd att bara ca 20% av alfor -95+ hälsar tillbaks:(

i går mårse på väg till skolan så stog bussen bred vid en 156 sw i en korsning, jag gjorde tummen upp och han hejade!! undrar om han fattade varförjag gjorde tummen upp :undecided:

Maffia Alfisti - 2003-4-2 kl 14:54

Quote:
Ursprungligen postat av theseal
Jag kör ju bög-volvo hela dagarna... jag får trycka upp en sjuk vindrutestreamer : Min riktiga bil är en ALFAROMEO!

GÖÖÖÖR det SNÄÄÄÄLLLA!! :D:D:D

rosso156 - 2003-4-3 kl 01:09

Jag hejar på alla jag ser:cool::cool::cool:

golvar - 2003-4-3 kl 01:30

Det är klar man ska Hejjar!!!!
Men som sagt. De nyare lyfter inte ett finger för att göra mig glad och vifta på handen. Men Alla 164or, 75or, 33or i borlänge gör det. Detta kanske för att det är Ynz familj jag oftast möter. Och i backspegeln i min bil sitter det alltid en glad typ vid namn golvar och vinkar.:D Han är snäll och vinkar tillbaks;)

Har slutat hälsa på alforna i stan. (vissa undantag)

MARQS - 2003-4-9 kl 15:55

statestik för Lidköping
(vid Vänern/kinnekulle)

5-7 164 : or, var av en hälsar (vit Q4)
8-10 156 or, en hälsar ibland
2-4 166 or. alla undarar vem jag är och om dom käner mig... :dunce:
1 75a hälsar alltid.

Hälsar alltid på främmande alfor alltid lika kul att få en vink tillbaka. Speciellt i 130 på motorväg...

Självklart så hejar man..................

Scalex - 2003-4-9 kl 20:50

...........fast jag kan väl säga att det är med viss tveksamhet på 166:orna.......
Verkar vara mycke "Tjänstebilsnissar" som kör dom och dom morsar aldrig.......

po - 2003-4-9 kl 22:44

Man kan väll säga så här, alla Alfor tillverkade före 164an är entusiastbilar därav hejar man.
164an är gränsfall och allt tillverkat efter den är nog inte att räkna med, men, men som vanligt inget utan undantag.

/po

fesken - 2003-4-9 kl 23:19

Jag kan nog säga att både jag och CWaltgård hälsar, trots att vi e onda 156 ägare :D

Oskar Larsson - 2003-4-10 kl 16:41

Quote:
Ursprungligen postat av po
Man kan väll säga så här, alla Alfor tillverkade före 164an är entusiastbilar därav hejar man.
164an är gränsfall och allt tillverkat efter den är nog inte att räkna med, men, men som vanligt inget utan undantag.

/po

Po: menar du att min GTV inte är en entusiastbil?

Vad är i sådana fall en entusiastbil?

Är det en bil som har blivit så pass "med åren" att den måste underhållas ofta och med det kräver att en entusiast äger den...eller är det en bli som finns i liten upplaga och medför ett högt inköpspris??

i mitt fall är (och det kanske är undantaget du skriver om) GTV-köpet inget annat än ett "entusiastköp"...Jag har köpt bilen för att jag gillar dess karaktär samt för kunna deltaga på banträffar mm...Jag har ju inte köpt den för att vår barnstol kommer passa så bra i den eller för dess enorma lastutrymme eller för dess excellenta passagerar utrymmen (är du längre än ca: 120 cm så funkar inte baksätet)

:D

/Oskar

po - 2003-4-10 kl 16:57

Quote:
Ursprungligen postat av Oskar Larsson
,Po: menar du att min GTV inte är en entusiastbil?

Vad är i sådana fall en entusiastbil?

Är det en bil som har blivit så pass "med åren" att den måste underhållas ofta och med det kräver att en entusiast äger den...eller är det en bli som finns i liten upplaga och medför ett högt inköpspris??

i mitt fall är (och det kanske är undantaget du skriver om) GTV-köpet inget annat än ett "entusiastköp"...Jag har köpt bilen för att jag gillar dess karaktär samt för kunna deltaga på banträffar mm...Jag har ju inte köpt den för att vår barnstol kommer passa så bra i den eller för dess enorma lastutrymme eller för dess excellenta passagerar utrymmen (är du längre än ca: 120 cm så funkar inte baksätet)

/Oskar

Jo visst har du rätt, men låt oss säga så här:
Hur många leasar en transaxelalfa? :)

Det jag menar är att risken är större att det i "nyare" alfor sitter nån som inte kan ett smack om bilar och är helt ointresserad av just Alfa Romeo.

Vi särar på begreppen Alfa-entusiast och sportbils-entusiast, den senare kan ju lika gärna vinka" hej, hej" till en BMW då han är helt oförstående.

Du förstår nog hur jag menar och jag förstår hur du menar.
Blev det rörigt nu? :D

/po

Edit: ordvurpa

[Editerat 10-4-2003 av po]

Jag tycker...

lusen - 2003-4-10 kl 18:08

...(om nån bryr sig) att man alltid ska hälsa på en annan Alfaförare, vare sig det är transaxel, framhjulsdrift eller vad det nu kan vara. Jag tror att den största anledningen till att gemene man (läs köpare av "nya" Alfor) trots allt har ett intresse för myten och legenden Alfa Romeo.
Anledningen till att jag köpte en ny framhjulsdriven Alfa (FIAT) är för att 90:an har ingen bra värme, elhissarna fungerar bara ibland, det är högt vägljud, opålitlig för längre resor osv...
Blir jag mer hälsvärd när 166:an är parkerad på uppfarten och jag sitter i 90:an istället? Mitt genuina intresse finns ju fortfarande kvar!

Oskar Larsson - 2003-4-10 kl 20:07

Quote:

Du förstår nog hur jag menar och jag förstår hur du menar.
Blev det rörigt nu? :D

/po

Edit: ordvurpa

[Editerat 10-4-2003 av po]

Närå, inget rörigt här inte...jag förstod ganska bra från början...var bara tvungen att "hugga" lite :D

/Oskar

Oskar Larsson - 2003-4-10 kl 20:10

Klart vi bryr oss, lusen! Å jag håller med dig...Hälsa på allt som rullar, spelar ingen roll om det är nytt eller gammalt

/Oskar

Trevligt att höra!

lusen - 2003-4-11 kl 09:29

/FFAL (Föreningen För Alfornas Likaberättigande)

Berra - 2003-4-11 kl 09:31

Quote:

Du får göra som jag tänkte göra när jag va alfa lös 2 månader... ta en sådan "jag kör heldre MC" dekal och modifiera den...

Kaxigt som fan på en VOLVO V70 !!

cyntenonline - 2003-4-29 kl 18:57

Jag har alltid hälsat på alla alfor, nya som gamla även om de som kör 156or och 166 hälsar tillbaks i lägre utsträckning, fast nu när jag kör Lancia är det ännu knepigare faktiskt, inte många som hälsar tillbaks alls nuförtiden :( de flesta ser lite förvirrade ut men jag fortsätter att hälsa, sååå många alfor finns det ju inte i göteborg så jag hoppas på att det till slut :idea: och vi kan heja på äkta la familia vis, vi är ju trots allt kusiner! :beerchug:

po - 2003-4-29 kl 19:29

Vinkade glatt åt en 166a samt en Guiletta idag, men jag blev båda ggr idiotförklarad. :(

/po

po - 2003-4-29 kl 19:36

En liten historia angående vinkande.
Min svåger behövde raskt en bil för ett ärende in till stan, det var vinter, regn och rusk med imma på rutorna som följd.
Han är "lite" stor 120 kg och typ 2 meter lång men han vek in sig i min GTV6a, det immade som fan för honom.
När han sedan vid ett rödljus gjorde han allt med flaxande armar för att hålla imman borta så trodde den mötande alfan att han vinkade, min svågar fattade ingenting när mötande vinkade. :D
Jag har nu förklarat allt för honom gällande alfavirus m.m.

/po

JATS - 2003-4-29 kl 19:36

Hejade för första ggn för några dagar sedan.
Fick inget svar, så jag får försöka några ggr till.

Ockle - 2003-4-29 kl 19:38

Jag måste bikta mig!
Mötte en 156:a med en glatt vinkande förare idag, tyvärr såg jag inte det förrän det var försent att vinka tillbaka:(
Känner mig som en dååålig människa.
Smisk ska jag ha.

:bondage:

freda155 - 2003-4-29 kl 19:41

Quote:
Ursprungligen postat av Berra
Quote:

Du får göra som jag tänkte göra när jag va alfa lös 2 månader... ta en sådan "jag kör heldre MC" dekal och modifiera den...

Kaxigt som fan på en VOLVO V70 !!

Om alla kände till debatten om alfas numera bra kvalitet (bättre än VAG, Volvo osv) kan man sätta en dekal; "Min Volvo (typ) har gått sönder igen". Men det skickar ju tvetydliga signaler, att man faktiskt kör volvo (typ) i vanliga fall...

po - 2003-4-29 kl 19:43

Quote:
Ursprungligen postat av Ockle
Jag måste bikta mig!
Mötte en 156:a med en glatt vinkande förare idag, tyvärr såg jag inte det förrän det var försent att vinka tillbaka:(
Smisk ska jag ha.

:bondage: på dig ditt blåbär!
Nä skämtar, det är ju tanken som räknas. :D

/po

Ockle - 2003-4-29 kl 19:45

Quote:
Quote:
Jag måste bikta mig!
Smisk ska jag ha.

:bondage: på dig ditt blåbär!
Nä skämtar, det är ju tanken som räknas. :D

/po

Ja, tanken är stor, men nästan alltid tom:P

po - 2003-4-29 kl 19:49

Quote:
Ja, tanken är stor, men nästan alltid tom:P

Ofan, här vänder vi ord som värsta "robban broberg"! :D

/po

hobbs - 2003-7-27 kl 16:16

Jag hälsar på alla Alfor jag möter, men ingen har vinkat tillbaka. :(

Tre veckor har jag kört Alfa, och har mest mött nyare. En gång så vinkade jag till en GTV (116), men han vinkade inte heller.

/Jonas

5_Minutes_Alone - 2003-7-27 kl 16:28

Quote:

Du behöver inte ha med "riktiga" det är ju din enda bil det andra är nåntign annat, väghinder, kontainer, traktor, straff, inte vet jag men bil är det inte eller

MaZ - 2003-7-27 kl 17:12

Man kanske skulle trycka upp en bumper-sticker: "Jag kör hellre min Alfa Romeo".

Samme - 2003-7-27 kl 18:18

På vägen från uppsala till öregrund på fredagseftermiddan så mötte jag 3-4 alfor som jag hejade på.
Tyvärr hejade ingen tillbaka:(

inet - 2003-7-27 kl 18:59

Quote:

haha....de var ju en Text från en John deere...från min Riktiga Traktor är en John deere :D...hm ska nog dra till John deere och fixa en sån dekal och modifiera...sen ska jag sätta den på min Kompis skit Opel....utan att han vet om de ...vad säger ni om de jag borde göra de va???

Bekänner

drzap - 2003-7-27 kl 21:00

jag mötte en alfa för första gången idag, naturligtvis hälsade han men jag missade att hälsa tillbaka. :dunce:
det finns nog bara en 10-12 st alfa här så jag hoppas att möta den igen snart så jag kan hälsa. :thumbsup:

Ps. det var en röd (tror jag) alfa 75sw på E14 mellan brunflo och ö-sund ca 21:00. om nån känner igen sig. Ds.

inet - 2003-7-27 kl 21:13

Quote:
Ursprungligen postat av drzap
jag mötte en alfa för första gången idag, naturligtvis hälsade han men jag missade att hälsa tillbaka. :dunce:
det finns nog bara en 10-12 st alfa här så jag hoppas att möta den igen snart så jag kan hälsa. :thumbsup:

Ps. det var en röd (tror jag) alfa 75sw på E14 mellan brunflo och ö-sund ca 21:00. om nån känner igen sig. Ds.

va såg du en Alfa 75 Sportwagon e du helt sant.....då ska jag vara där och vänta och då ska jag desutom stoppa han.....:D....

Ps du måste mena en Alfa75ts

[Editerat 083131p://27b. av inet]

Majoriteten

Truls - 2003-7-27 kl 23:04

De flesta Alfa ägare jag möter hälsar inte. Däremot andra sportbilsentusiaster (om jag kör GTV:n).
Funderar ärligt på att sluta hälsa på bilar nyare än 85.
Kvinnor hälsar inte alls. Har aldrig hänt.
Jag som tillochmed blinkar med helljuset.:angryfire:
Tja… Detta var iallafall mitt 100:e inlägg. Godnatt!

drzap - 2003-7-28 kl 08:31

Quote:
Ursprungligen postat av inet
Quote:

va såg du en Alfa 75 Sportwagon e du helt sant.....då ska jag vara där och vänta och då ska jag desutom stoppa han.....:D....

nope. jag menar 1. alfaromeofront. 2. svart bred sidlinje som böjer lite över framskärmarna. 3. kombi.
låter som alfa 75sw i mina öron :thumbsup:

inet - 2003-7-28 kl 08:59

Quote:
Quote:
Quote:

nope. jag menar 1. alfaromeofront. 2. svart bred sidlinje som böjer lite över framskärmarna. 3. kombi.

Alltså nu gör du mig jävligt osäker men jag har för mig att Alfa75 sw inte gick i produktion....men men

75 SW

Alfahanne - 2003-7-28 kl 10:17

Finns det någon sån i Sverige? Gjordes väl bara som prototyp eller? Kan ju iofs vara någon som byggt själv, eller en stripad 33 SW. Skulle gärna vilja se en.

Hälsa?
Ja. Alltid.

Entropi! - 2004-1-7 kl 23:15

Har kört båge en herrans massa år och hälsat och hälsat, men sen jag flyttade till Tokholm blev de så många att jag inte orkar längre. Speciellt som de andra inte orkar heller. Vad gäller andra Alfor: de sket i det när jag hade 164, de fattade inget när jag vinkade från min BMW... ska prova nu när jag har en Sprint QV. Motsatsen funkar dock alltid, att vinka med fingret till allt annat! Intimiderade en s60 i ytterfil i Kistarondellen idag, synd att bakrutan var igenimmad, annars hade han sett det...
:hello:

po - 2004-1-7 kl 23:29

http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=7940

/po

Petter - 2004-1-8 kl 00:38

Självklart ska man hälsa på alfaägare!
Var ute en gång med skruttlancian då jag fick syn på en silverfärgad 156:a. Han körde in på en plan och började sladda runt, så jag hakade på i ung. 10 minuter. Det kan väl kallas en ordentlig hälsning.:thumbsup:

Maffia Alfisti - 2004-1-8 kl 00:52

Quote:
Ursprungligen postat av Petter
Var ute en gång med skruttlancian då jag fick syn på en silverfärgad 156:a. Han körde in på en plan och började sladda runt, så jag hakade på i ung. 10 minuter. Det kan väl kallas en ordentlig hälsning.:thumbsup:

Vad har du för skruttlancia? Jag har en ..öhh Saab 600...eller Lancia Delta med 600 emblem på bagaget :deal:

Måns_E - 2004-1-8 kl 01:23

Quote:

Oj, bor du i GBG, i så fall kan det nog ha varit jag... jag gör ibland så med min 156:a :lips: :saythat:

Petter - 2004-1-8 kl 20:40

Quote:
Ursprungligen postat av Maffia Alfisti
Quote:

Vad har du för skruttlancia? Jag har en ..öhh Saab 600...eller Lancia Delta med 600 emblem på bagaget :deal:

Lancia Prisma 1600.... går som ett skott:steering:

Vink vink

Stareez - 2004-1-8 kl 21:15

Jag hälsar alltid på Alfor, och det är lite 50-50 om man får något gensvar... Man får väl hoppas på bättring! Ge inte upp, fortsätt vinka åt 156 & 166:orna oxå, de lär sig såsmåningom...

Måste få berätta när jag precis hade köpt min Alfa i Lepzig, Tyskland, och så smått började puttra hemåt: ALLA Alfor hälsade på mig, oavsett modell och årgång!!! Tog ett tag innan jag insåg varför folk vinkade på mig (hade fullt sjå att leka med alla reglagen)... Hade nästan glömt hur det var att ratta Alfa..

//Oscar

Skånsken - 2004-1-8 kl 21:34

Quote:

Fan säl! Detta skulle man fixa till de som har oturen att köra annat bilmärke i tjänsten eller har en andrabil av ointressant märke!!!

Petter - 2004-1-8 kl 23:15

Quote:
Ursprungligen postat av Måns_E
Quote:

Oj, bor du i GBG, i så fall kan det nog ha varit jag... jag gör ibland så med min 156:a :lips: :saythat:

Det var det nog knappast. Jag bor nämligen i norrbottens riviera: Pite!:thumbsup:

björn - 2004-1-8 kl 23:21

Quote:
Quote:
Quote:

inte den svarta som står i brunflo du sett då? ... står oftast gömd i snö, inte kollat så noga på den men har oftast tyckt den varit "lite för stor" för att va en 33SW.. men vad vet jag när man inte sett en 75SW i verkligheten...

BTW: ska inte vara alltför offtopic! SJÄLVKLART SKA MAN HÄLSA!

[Editerat 8/1/2004 av björn]

Alfetta - 2004-1-9 kl 08:37

Quote:
Ursprungligen postat av björn
Quote:
Quote:
Quote:

inte den svarta som står i brunflo du sett då? ... står oftast gömd i snö, inte kollat så noga på den men har oftast tyckt den varit "lite för stor" för att va en 33SW.. men vad vet jag när man inte sett en 75SW i verkligheten...

BTW: ska inte vara alltför offtopic! SJÄLVKLART SKA MAN HÄLSA!

[Editerat 8/1/2004 av björn]

Alfa 75 SW har aldrig tillverkats.
/Kaj

beatwise - 2004-1-9 kl 09:40

Visst ska man hälsa!

Dom allra flesta hälsar när jag var ute och åkte med Sprinten i somras. Många kom t o m fram och kikade/snackade lite skit. Det är trevligt att äga/köra Alfa.

Lite tråkigt att prutta runt i Fårrden nu över vintern å se frågande Alfistis när man hälsar... Får satsa på en bumpersticker helt enkelt. :headbang:

/ Stefan /

jag tror...

design - 2004-1-11 kl 14:42

...de finns en hyfsat enkel definition på varför ägare av nyare alfor inte hälsar/hälsas på: De har köpt nya Alfor för att de inte gillar eller är intresserade av att meka.
Kommer man i en äldre Alfa är det ju högst troligt att man ngn gång behövt öppna huven!:D:D

Personligen hälsar jag på alla Alfa-ägare, de e värt "risken" att inte bli hälsad. Solskyddet kan ju alltid fällas ner i tid o otid!:D:D

Hälsar alltid...

beolover - 2004-3-20 kl 22:02

Men som sagt att få en hälsning tebax är kan vara väldigt ovanligt, speciellt av de nyare bilarna... Men ser ni mig i min nya så kan ni väl hälsa :worship:

20040222 006 MINSKAD.JPG - 55kB

ALFA+MOMO - 2004-3-20 kl 22:08

Quote:
Ursprungligen postat av rosso156
Jag hejar på alla jag ser:cool::cool::cool:

Det gör en trafikskole lärare här i stan, han hälsar på allt som rör sig, undra hur det ser ut?? hahaha :D

arbetarn - 2004-3-21 kl 16:59

Alfas coola outsiderrykte är snart borta! Då får man sluta hälsa. Ett "tryggt" bilköp blir aldrig "häftigt".

...Alla skall våga köpa en , verkstad runt knuten , billiga delar..........

Hur skall detta sluta?:(

po - 2004-3-21 kl 17:04

Quote:
Ursprungligen postat av beolover
Men som sagt att få en hälsning tebax är kan vara väldigt ovanligt, speciellt av de nyare bilarna... Men ser ni mig i min nya så kan ni väl hälsa :worship:

Och vafan ska jag göras i Oskarshamn? :P

/po

Vill inte heller att Alfa ska bli nåt "tryggt"

beolover - 2004-3-21 kl 17:15

Vill ju gärna inte se grannen och han i huset bervid också i en Alfa :maz:

Måns_E - 2004-3-21 kl 17:17

beolover har du något emot alfistis :P

De som jag har träffat som kör Alfa har för det mesta varit riktigt trevliga typer :dunce:

Petter - 2004-3-21 kl 20:48

Mötte en silverfärgad 156:a på väg till jobbet idag. Jag vinkade som en tok, men gubben bakom ratten bara stirrade undrande på mig.....:dunce:

ALFA+MOMO - 2004-3-21 kl 20:52

Enklast är att vinka, men vill man dra uppmärksamheten så slängar man på högljusen, kan iof bli pinsamt ifall det är någon framför, lite svårt det där, det måste klockas.

beolover - 2004-3-21 kl 21:01

Nej då absolut inte men jag vill bara att vi inte ska bli för många om du förstår :evil: är ju trevligt om vi kan ha ett lagom antal som kör... tänk bara tanken själva om Alfa skulle ha samma säljsiffror som ex. FORD, eller PEUGEOT som exempel, hooo hemska tanke... jag gillar att vara speciell & har absolut inget emot er andra

Men Po

beolover - 2004-3-21 kl 21:03

Kanske vi mötas på ngn annan väg, eller tänk om du ska till Gotland via OSKARSHAMN då kan du ju hälsa :dunce:

Mötte en 156:a idag...

Oskar Larsson - 2004-3-31 kl 07:20

på väg till jobbet...Utanför en skola minskas vägen ned till en fil så man får "turas om" från vardera körriktningen att släppa fram varandra. Där stod jag med 156:an precis mot mig. Han släppte fram mig och jag satte igång å vinkade...Har aldrig sett någon glo värre...Å inte lyfte han handen det minsta...Fattar inte...:(

Alfetta - 2004-3-31 kl 07:54

Quote:
Ursprungligen postat av Oskar Larsson
Han släppte fram mig och jag satte igång å vinkade...Har aldrig sett någon glo värre...Å inte lyfte han handen det minsta...Fattar inte...:(

Det är inte du som inte fattar utan han som inte fattar.
Hoppas du fattar vad jag menar :D
/Kaj

Björnbusen!!!

Stareez - 2004-4-3 kl 17:02

Idag ca kl 15:00 åkte Björnbusen vid sergelrondellen och vidare ner på hamngatan.
Jag stod och vinkade som bara den och den silverfärgade Spidern gled förbi typ 0,5m ifrån mig utan att han ens reagerade :angryfire:

Du kanske borde skaffa brillor Björn..:whip:

po - 2004-4-3 kl 17:32

Quote:
Ursprungligen postat av Stareez
Idag ca kl 15:00 åkte Björnbusen vid sergelrondellen och vidare ner på hamngatan.
Jag stod och vinkade som bara den och den silverfärgade Spidern gled förbi typ 0,5m ifrån mig utan att han ens reagerade :angryfire:

Du kanske borde skaffa brillor Björn..:whip:

Det där känner jag igen, jag mötte honom 2ggr samma dag och vinkade utan reaktion från honom bägge gångerna.
Karn i fråga har formligen totalt sugrörsseénde! :D

/po

Stareez - 2004-4-3 kl 18:01

po, kommer du till brostugan på tisdag? Vi får väl ta tillfället i akt att läxa upp honom litegrann.. :smash:

:boing:

arbetarn - 2004-4-3 kl 18:05

Visst hälsar alfaägare! se bara på Larini och Giovanardi , de viftade med nävarna åt varandra. Mer sånt!!

Självklart hälsar..

Mnide - 2004-7-3 kl 07:23

..jag på alla alfor ja möter i min alfa "156:a" :P Men inte blir jag ens nära irriterad och förvånad om motsvarande bil inte fattar.. *s* För det är väl inte alla som orkar bry sig.. I umeå där 156:an e betydligt ovanligare än de äldre alforna så är chansen större att nån i en ny alfa hälsar.. :rockon: Det finns inte ens en alfa återförsäljare här.. :oO Givetvis hälsar jag på alla övriga "italianos" out there med utom fiat som känns trååååkig.. ! :revs:

z3 - 2004-7-3 kl 22:36

Klart man hälsar!! Man é väl inte ohyfsad mot sina själsfränder??

Mejniac - 2004-9-5 kl 13:44

Jag missar allt för mycket......Mötte en röd spider idag på väg till jobbet och självklart så hälsade killen i spidern......Själv hejade jag när spidern åkt förbi :(

danwiklander - 2007-5-9 kl 21:59

jag skryter om erat hälsande till varandra när jag berättar om vad det inebär att äga alfa så forsätt med det :)

bert 1 - 2007-5-9 kl 23:13

hejar på alla jag känner

sam_h - 2007-5-10 kl 00:53

verkar vara lite modellberoende av vilka som hälsar eller inte, även om jag hälsar på alla.

när jag kör 156:an så hälsar många andra i 147or och 156:or, men sällan äldre alfor.

tvärtom när jag kör 164:an så hälsar äldre alfor och 164:or, men sällan nyare.

alfa147rosso - 2007-6-25 kl 19:45

Jag hälsar på alla men nästan ingen hälsar på mig (ca. 1 av 20), gamla som nya. men det är kanske för att jag bara kör 147a.. :(

Funderar på att sluta men det är så kul när min fru kallar mig en massa fult för hon tycker det är så pinsamt... :)

coffe_aberg - 2007-6-25 kl 21:05

Jag hälsar alltid på alla Alfor! De flesta hälsar tillbaks, framförallt äldre Alfor. Många 156:or och 147:or vinkar faktiskt också.

Man är väl lite töntig man jag blir lika glad varje gång. :dunce:;)

Axman - 2007-6-25 kl 21:33

Jag hälsar när jag ser en Alfa. Dock händer det att man missar dem om man kör motorväg eller likanande

sam_h - 2007-6-25 kl 23:26

Satt och kollade längre upp i tråden från 2004 ngn gång om debatten om huruvida alfa 75 fanns som sportwagon eller inte. se vad jag hittade:

http://www.mitoalfaromeo.com/html/wagon.html

Kneecap - 2007-6-26 kl 00:21

Tjena!

Jag hälsar på dom jag möter.. Några enstaka gånger ha rjag fått en vink från nyare, gamla har alltid hälsat tillbaka..

tjn - 2007-6-26 kl 06:28

Körde 16 mil fram och tillbaka i helgen och mötte 7 Alfor. INGEN hälsade när jag hälsade ???!!!!! Alla var då "nyare Alfor". Verkar som de inte känner till det här med att hälsa mellan Alfistis....

/Tommy

Thommy L - 2007-6-26 kl 07:08

Jag hälsar på alla med Alfa nya och gamla.
Mötte häromsistens 7(!) Alfor runt Skövde samma kväll och alla hälsade.
Sån't är kul!

jol - 2007-6-26 kl 13:56

Äldre alfor hälsade jag på när jag ägde en själv, klart man känner medlidandet :)

Gustav_Holmdahl - 2007-6-26 kl 14:09

Skulle tippa på att det är Alfa ägare som är medlemmar som hälsar, förare av (oftast) nyare Alfaor som itne är klubbmedlemmar brukar inte hälsa. Själv hälsar jag alltid, när jag ser en Alfa så klart.

Men armen åker upp även när man är märkesotrogen, inte konstigt att ingen hälsar tillbaka då :D

Qv-kraft - 2007-6-26 kl 15:05

Jag hälsar alltid, när jag hinner. Ibland sitter man i andra tankar och missar, man är ju inte mer än människa. Jag har även lärt flickvännen detta. I början tyckte hon det var barnsligt och skämdes för mig, men nu är hon också igång.

danwiklander - 2007-6-26 kl 15:08

nybliven alfa ägare med en 156 04 snälla hälsa på mig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumbsup:

Hoffen - 2007-6-26 kl 15:11

Haälsar på alla,, håller med många i tråden om nyare Alfa (modell "Vacker fiat" framhjulsdrift mm) oftare bara tittar på en med gapande munn/ignorerar när man glatt vinkar som en tok och tror att man hälsar på likasinnad =) hehe..

Att andra människor har samma intresse och antagligen känner samma sak som mig ang känslan i bilen mm är för mig mycket värt,, sen att ni kör vackra bilar och är bra mycket mer mek. kunnig är bonus:wink:..

:clap:

Spirit - 2007-6-26 kl 15:49

jag vinkar på alla alfor jag hinner se. men det brukar bli så plötsligt man ser dem . kanske ser en alfa per vecka. i snitt. förutom mina egna.

Seb - 2007-6-26 kl 15:58

Jag hälsar på alla Alfor jag möter. Hälsar dom inte tillbaka vänder jag bara på handen och fäller ner 4 fingrar. ;)

lusen - 2007-6-26 kl 16:01

Quote:
Ursprugligen inlagt av Seb
Jag hälsar på alla Alfor jag möter. Hälsar dom inte tillbaka vänder jag bara på handen och fäller ner 4 fingrar. ;)

Jag brukar också göra tummen upp!

Seb - 2007-6-26 kl 16:09

Bra, då har vi ju inget gemensamt!

lusen - 2007-6-26 kl 16:35

Jag känner mig lättad.
 Pages:  1  2