Mycket trevlig bil ni har skaffat. Jag hade en S2:a med i princip samma drivlina som denna. Mer kassaskåp känsla är svårt att få för dem pengarna :-)
Min original turbo räckte till för att ladda 1,6 bar med hjälp av ett chip som sades vara en kopia på MTM-s 300hk chip för 2,2:an. Det som är viktigt
då är att byta bränslepumpen. Min hade problem med misständningar när man drog ut den igenom växlarna. 1:an gick bra, 2:an började hacka strax före
varvstopp och 3:an började hacka redan vid 5000varv. Byte av bränslepump löste problemet.
Det med 3 tum från turbon gjorde susen. Nackmusklerna måst vara med när man startar från stillastående ;-) Låter fint gör dem också dem femmorna.
Jo, jag saknar den. Trots tveksam historik och 25000mil på mätaren kändes den mer solid än några av mina finaste Alfor... Förlåt, men det är saningen.
|