AlfaPower

GTV6 + busso 24v

Besar - 2016-4-15 kl 09:59

Tja,
Har en GTV6’a och en 24v busso som jag tänkte para ihop nån gång i framtiden…hoppas jag :cool:
Tänkte skapa en tråd här då jag är ganska säker på att jag kommer att behöva hjälp, och för att jag ska ha någonstans att skriva och kunna se tillbaka på vad jag har gjort!

Bilen har redan en välfungerade motor, och nästan allt annat som fungerar, så parningen är inget jag skall stressa med ;) :D
I början är det två parallella projekt. Motorrenovering, och allmän översyn och förbättring av bilen.

Jag jobbar som elektro ingenjör till vardags, snart 32år gammal, och har inte hållit på med bilar mer än hjälp farsan nån gång att byta bromsbelägg typ och hjulskifte. Men har alltid haft bil intresset och haft tillgång till bilar.
Min första bil som jag köpte själv var för ca 2 år sen, en Peugeot 404 från -69. Skyllde på 30-års kris när frun frågade vad jag ska med den till.
Sen köpte jag GTV’n…sen en 156’a som vinterbil…osv

Jag gillar att fixa och förbättra, putsa och polera, gillar att ha kontroll och är petig (har jag hört).
Då jag bor i lägenhet, och vill hålla på och mekka med bilarna själv så hyr jag ett garage, min man-cave.

Deta är tänkt som långtidsprojekt, redan som det är nu så lyckas jag inte hitta tillräckligt med tid för att vara i garaget...och det lär nog inte bli bättre då jag ska bli farsa om ca en månad! Har hört att barn tar en hel del av ens tid! ;)

Besar - 2016-4-15 kl 10:07

le Bil

Köpte bilen den 12 oktober 2014, körde upp med brorsan och en vän 60 mil från Malmö till Värmland, och körde hela vägen ner med en konstant smile, svårt att inte smile'a när man fick ligga mellan 4000-4500 rpm nästan hela vägen.

Förste ägare till bilen var Fredrik Malmberg (-87 till -96).
Sista ägaren innan mig som hade ägt bilen från 2001 och knappt kört 3000 mil var en väldigt prydlig äldre herre. Hans son hade jobbat på MT-Motor i Uppsala och misstänker att det är han som pysslat om bilen.