AlfaPower

Alfagaraget diverse projekt

 Pages:  1    3  4

AndersH - 2017-1-14 kl 16:23

Har länge tänkt lägga upp en tråd här och nu är det dax. Hoppas det fungerar som en sporre på att få allt klart till sommaren:bananana:
Bilarna:
2000 GTV
Giulia 1600
Alfa 75 TS (sonens)



IMG_3216.JPG - 1.7MB IMG_2850.JPG - 1.5MB IMG_3217.JPG - 1.5MB

[Edited on 2017-1-14 by AndersH]

sam_h - 2017-1-14 kl 16:32

Härligt! är det f.d. "turbogiulian"?

AndersH - 2017-1-14 kl 16:35

Quote: Ursprugligen inlagt av sam_h  
Härligt! är det f.d. "turbogiulian"?

Ja men nu med en 1600

AndersH - 2017-1-14 kl 16:46

Giulian skall jag som "sommarvardagsbil" och för att göra den mer körbar skall denna 2000 maskin ner.

IMG_3218.JPG - 1.5MB

alfahanen - 2017-1-14 kl 16:59

Trevlig trio i garaget :D

AndersH - 2017-1-14 kl 17:12

Tack

IMG_2538.JPG - 2.4MB

Kylare

AndersH - 2017-1-16 kl 17:25

Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  
Har länge tänkt lägga upp en tråd här och nu är det dax. Hoppas det fungerar som en sporre på att få allt klart till sommaren:bananana:
Bilarna:
2000 GTV
Giulia 1600
Alfa 75 TS (sonens)





[Edited on 2017-1-14 by AndersH]


IMG_3219.PNG - 317kB

AndersH - 2017-1-16 kl 17:27

Någon som har erfarenhet av dylik kylare från Ali express?

2000

AndersH - 2017-2-7 kl 22:10

Äntligen tid för Alfa, 2000 motorn börjar ta form 😊

IMG_3307.JPG - 2MBIMG_3306.JPG - 1.4MBIMG_3305.JPG - 2.2MB

AndersH - 2017-2-8 kl 22:36

Idag ventilshimsning

IMG_3311.JPG - 2.1MB

Jonka Olofsson - 2017-2-12 kl 13:20

Åh vilka fina Alfor!

75 TS bromsar

AndersH - 2017-2-15 kl 21:29

Fick liv i 75an men inte i bromsarna! Oken går fint och kärvar inte, bromsslangar bytt, luftat, provat andra belägg och pedalen sjunker när man startar motorn dvs servot funkar?
Men fortfarande helkass bromsverkan!
Inget synligt läckage från huvudcylindern.
Kan någon i denna kunniga krets komma med ett vettigt tips!
(Notera bruksiga pinnar till beläggen😊;)


IMG_3319.JPG - 1.2MBIMG_3320.JPG - 151kB

AndersH - 2017-2-21 kl 21:55

Tror att bromsproblemet fått sin lösning efter gjort allt ovanstående och det inte funka :kulspruta:- deppade några dagar för att sen prova igen. Då upptäckte jag att vi inte kopplat på vakumslangen, plågsamt! Som grädde på moset går motorn bra nu när det inte läcker:D

dhladohc - 2017-2-22 kl 20:12

Mycket trevlig tråd. :thumbsup:

AndersH - 2017-2-22 kl 21:59

Idag förgasarrengörning och bestyckning:wink:

IMG_3334.JPG - 2.2MB

[Edited on 2017-2-22 by AndersH]

FredrikAssarsson - 2017-2-22 kl 23:09

Trevliga förgasare. :) skulle vilja ha ett gäng extra 40or.

Av ren nyfikenhet, vad sitter det för lågfartsmunstycken och emulsionsrör i de samt hur många progressionshål har de under täcklocket för det? (Försöker reda ut lite när 40dcoe blev omgjorda lite s.k. emmisionsförgasare och när de gjorde vissa ändringar)

AndersH - 2017-2-23 kl 22:20

Quote: Ursprugligen inlagt av FredrikAssarsson  
Trevliga förgasare. :) skulle vilja ha ett gäng extra 40or.

Av ren nyfikenhet, vad sitter det för lågfartsmunstycken och emulsionsrör i de samt hur många progressionshål har de under täcklocket för det? (Försöker reda ut lite när 40dcoe blev omgjorda lite s.k. emmisionsförgasare och när de gjorde vissa ändringar)

Vad menar du med progressionshål?
F9 emulsion
Verkar finnas många varianter på DCOE alla mina har olika nr! På en del står det Weber Bologna och andra Weber Italy, misstänker att italy är senare.

AndersH - 2017-2-23 kl 22:22

Det närmar sig:thumbsup:

IMG_3338.JPG - 2MB

FredrikAssarsson - 2017-2-23 kl 23:04

Den där Giulian med smör på alltså....:cool:

Jo med progressionshål menar jag de små hålen under täckskruven precis bakom blandningsskruven. Inte den mindre med hålet i sig utan den lite större.
(De täckskruvarna som du skruvar loss för att se om du har synkat förgasarna rätt)


Anledningen till att jag frågar är att jag försöker lista ut hur sena förgasare jag kan köpa som fortfarande är uppbyggda som de gamla lättinställda dcoe.
Dina förgasare är av serie 40/41 ser jag och då inte gamla och inte sent tillverkade vilket även valet av emulsionsrör avslöjar om det inte blivit bytt. Men de har redan fått webers "idle bypass screw nr.26" på sidan av förgasarna vilket brukar vara tecken på att det är lite lite annorlunda emmisionsförgasare jämfört med de tidigare lite mer lättjusterade. Skruv "26" i sig är en bra grej men på en del av de senare dcoe, vanligtvis serie 72/73 och senare, är emulsionsröret av typ F34, lågfartarna ex. 55F17 och lpgfartsuppbyggnaden lite olika och ibland med annat antal progressionshål vilket orsakar stor flatspot om man inte vet om det innan bestyckning.

Försöker luska ut vilka förgasare jag ska ha till nästa bygge. :smash:

Bergils - 2017-2-24 kl 08:12

Giulian är ju magisk..
Det där garaget skulle jag trivas ganska bra med.
:headbang:

photo-viking - 2017-2-24 kl 11:47

Hei Anders,
hvilken fin Giulia du har..Jeg har en Giulia 1300 fra -64 som jeg har kjøpt en 1600 TI-grill til og skal sette dit "stone-guards" i uttakene til de inre lyktene. Hvor finkk du tak på dine stone-guards og hvordan har du festet de til grillen?
//Tommy

AndersH - 2017-2-24 kl 14:09

Quote: Ursprugligen inlagt av photo-viking  
Hei Anders,
hvilken fin Giulia du har..Jeg har en Giulia 1300 fra -64 som jeg har kjøpt en 1600 TI-grill til og skal sette dit "stone-guards" i uttakene til de inre lyktene. Hvor finkk du tak på dine stone-guards og hvordan har du festet de til grillen?
//Tommy


Hej
Kul med en så tidig Giulia! mina stoneguards är av rostfritt nät och dom är limmade med montage lim

AndersH - 2017-2-24 kl 14:10

Quote: Ursprugligen inlagt av FredrikAssarsson  
Den där Giulian med smör på alltså....:cool:

Jo med progressionshål menar jag de små hålen under täckskruven precis bakom blandningsskruven. Inte den mindre med hålet i sig utan den lite större.
(De täckskruvarna som du skruvar loss för att se om du har synkat förgasarna rätt)


Anledningen till att jag frågar är att jag försöker lista ut hur sena förgasare jag kan köpa som fortfarande är uppbyggda som de gamla lättinställda dcoe.
Dina förgasare är av serie 40/41 ser jag och då inte gamla och inte sent tillverkade vilket även valet av emulsionsrör avslöjar om det inte blivit bytt. Men de har redan fått webers "idle bypass screw nr.26" på sidan av förgasarna vilket brukar vara tecken på att det är lite lite annorlunda emmisionsförgasare jämfört med de tidigare lite mer lättjusterade. Skruv "26" i sig är en bra grej men på en del av de senare dcoe, vanligtvis serie 72/73 och senare, är emulsionsröret av typ F34, lågfartarna ex. 55F17 och lpgfartsuppbyggnaden lite olika och ibland med annat antal progressionshål vilket orsakar stor flatspot om man inte vet om det innan bestyckning.

Försöker luska ut vilka förgasare jag ska ha till nästa bygge. :smash:


Borta nu i helgen kommar mer noga när jag kommer hem
/Hörs

AndersH - 2017-2-25 kl 21:42

Hittade denna bild från Arese, funderar på att försöka ta ur motorn på samma sätt dvs med halva kardan då slipper man passa mot växellåda och den trista ryckdämparn. Nå'n som provat, hur mycket takhöjd krävs?

IMG_3342.PNG - 1.7MB

Alfadriver - 2017-2-26 kl 15:12

Ser ut att kunna vara omkring tre meter från ventilkåpan till durken, där bilen och montörerna står.

photo-viking - 2017-2-27 kl 19:58

Ciao Anders. Med min gamle -64 Giulia 1300 fikk jeg også det röret m fjäder o lampa for å holde uppe motorhuven, men inga fästen... Kan du legge ut eller maile meg bilder på hur denna är fästad i torpedväggen o i huven. Gärna oxo bild på lampan m hvor mange watt.
Saluti

rschneberger - 2017-2-27 kl 20:12

Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  
Någon som har erfarenhet av dylik kylare från Ali express?


Jag har köpt liknande kylare därifrån till hojen. Lite smetiga svetsar, men fästöronen har varit på rätt ställe, flänsarna oskadda och de har varit täta och dessutom i rätt dimesioner.
Det har mao varit till belåtelse.

AndersH - 2017-3-2 kl 21:52

Quote: Ursprugligen inlagt av rschneberger  
Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  
Någon som har erfarenhet av dylik kylare från Ali express?


Jag har köpt liknande kylare därifrån till hojen. Lite smetiga svetsar, men fästöronen har varit på rätt ställe, flänsarna oskadda och de har varit täta och dessutom i rätt dimesioner.
Det har mao varit till belåtelse.

Tack, insåg att frakten var dubbelt så dyr😔

AndersH - 2017-3-2 kl 22:18

Hej o hå med farbror Frej, nu skall vi se vad man med en en 1600 kolv, lampsladd och börrmaskin kan göre - vips så har vi skapat oss en garagelampa😊

IMG_3354.JPG - 1.4MB

[Edited on 2017-3-2 by AndersH]

[Edited on 2017-3-2 by AndersH]

AndersH - 2017-3-7 kl 22:08

Förbereder motorlyft

IMG_3367.JPG - 2.1MB

AndersH - 2017-3-9 kl 23:07

Det tråkigaste gjort: kylaren, grenröret, koppling samt styrstag 😊 Bara lyftet kvar nu. Men det får vänta för nu tar jag sportlov 😊

IMG_3372.JPG - 1.9MB

AndersH - 2017-3-21 kl 22:28

Efter en veckas skidåkning (Italien) tillbaka i garaget:smash:

IMG_3428.JPG - 1.5MB

AndersH - 2017-4-5 kl 18:55

Kollar växellådan, lätt missljud när man står stilla. Misstänker ingående lager eller nållagret!

IMG_3458.JPG - 2.3MB

Ken - 2017-4-5 kl 19:22

Ska du byta alla lager i lådan ?

AndersH - 2017-4-22 kl 21:07

Finbesök i garaget av denna Firenze reggade skönhet

IMG_3535.JPG - 2.1MB

veloce - 2017-4-23 kl 07:25

Snyggt, ska du fixa mycket på la Bianca?

AndersH - 2017-4-23 kl 20:04

Nej, bara vanlig service, byta oljor mm och givetvis ny servorem!

AndersH - 2017-4-23 kl 20:06

Kollar ventilspel, verkar som dom dragit ned på sena modeller, ligger 035-040 på insug samt 040-045 på avgas

IMG_3537.JPG - 1.8MB

FredrikAssarsson - 2017-4-23 kl 21:22

Trevlig bil :thumbsup:

veloce - 2017-4-25 kl 11:43

Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  
Kollar ventilspel, verkar som dom dragit ned på sena modeller, ligger 035-040 på insug samt 040-045 på avgas


Aningen snålt kanske, men nog går den tyst och fint. Tungt att köra utan servostyrning?

AndersH - 2017-4-26 kl 08:14

Det var det som var det konstiga att det finna ett tickande som jag trodde var ventilerna, men tydligen inte!

josé - 2017-4-26 kl 09:24

Väldigt trevlig tråd. Keep up the good work :bananana:

AndersH - 2017-4-26 kl 20:29

Nu är alla oljor bytta, inkl koppling o bromsolja, trisst jobb men känns bra när det är gjort:bananana:

IMG_3553.JPG - 2MB

veloce - 2017-4-26 kl 21:39

Snyggt jobbat, trevligt garage också med den där 69-klibban. :bananana:

AndersH - 2017-4-28 kl 07:43

Tips, pluggen till växellådan är halvtum rörgänga dvs man kan koppla på en vanlig rörböj. Då blir det mycket enklare att fylla olja:D
Den seriösa 105 ägaren kan ju bygga ett rörsystem för enkel påfyllning 😊

IMG_3559.JPG - 1.6MB

FredrikAssarsson - 2017-4-28 kl 08:51

Hahaha! Genialiskt!

H-P - 2017-4-28 kl 10:55

Bra jobbat!

Det ser ut som om det sticker ut en ensam pinnskruv på växellådan utan mutter. Ska det vara så?

AndersH - 2017-5-2 kl 12:23

"Det är ju ett exempel Helge" :P

AndersH - 2017-5-4 kl 12:07

Spider servad nu, alla oljor bytta, strul med soppapump (separat tråd) och framförallt nu med servorem efter 240 mil utan (dock inte så stor nytta av servo på lätt bil)
:rockon:

IMG_3568.JPG - 1.3MBIMG_3567.JPG - 2MB

AndersH - 2017-5-4 kl 20:41

Provkörning och Spidern går som en dröm
:ritaliead:

IMG_3570.JPG - 1.6MB

AndersH - 2017-5-9 kl 21:51

Orginalhjul på med pirelli :yes:


IMG_3583.JPG - 2.2MB

AndersH - 2017-5-11 kl 20:30

Idag arbetas det med 2 l till Giulian, svänghjul o koppling monterad:cool:

IMG_3586.JPG - 1.3MB

veloce - 2017-5-14 kl 06:58

Skönt med lite avkoppling i solen i Skåne.

18424173_1535069573184420_4333472138386389027_n[1].jpg - 112kB

AndersH - 2017-5-15 kl 18:46

Blir inte mycket gjort denna vecka:(

IMG_3597.JPG - 1.7MB

veloce - 2017-5-15 kl 19:02

Microvågsugnar?

AndersH - 2017-5-23 kl 21:12

Installerat 123 fördelare, ställt tändning och bertonen går som en dröm, men provturen fick ett snöpligt slut, soppatorsk! Tack till killen bakom vid rödljuset som sköt in mig på mackan!

IMG_3609.JPG - 2.1MB

dhladohc - 2017-5-23 kl 21:44

123 fördelare är den bästa investeringen jag gjort på alfetta gtvn.
Riktigt bra grej.

Gör du tändkurvan själv eller kör du med förinställda valbara kurvor?

AndersH - 2017-5-24 kl 07:30

Det är den typen med fasta kurvor. På den korta provturen märkte ja en förbättring på låga varv, utvärderingen fortsätter...

AndersH - 2017-5-25 kl 20:05

Ny provtur, denna gång med bensin:dunce:
Och det är verkligen skillnad, förut hade jag ett effekt tapp vid 2300-2800 rpm, har alltid trott det var Webrarna, men icke! :thumbsup:
(Kör med C&B 10.9 mm kammar)

AndersH - 2017-5-30 kl 21:40

Avgas systemet slår i minsta ojämnhet försöker justera men extraktorröret är och förblir lägsta punkten :wall:

IMG_3627.JPG - 2.1MB

AndersH - 2017-6-2 kl 20:51

Dagens pensum byta plåtar, blev inte snyggare tycker jag.
(Bytte även soppapump)


IMG_3631.JPG - 2.3MB IMG_3632.JPG - 1.7MB

BerlinaPer - 2017-6-3 kl 09:09

Tycker att det gick åt lite många vinflaskor för att byta regskyltarna!

Per

AndersH - 2017-6-6 kl 20:24

Avslutar nationaldagen med att docka motor o låda, snart dax att få ner helheten i Giulian:steering:

IMG_3644.JPG - 2.5MB

AndersH - 2017-6-12 kl 21:40

Idag lättmeck, körde bakom min egen Bertone och konstatera att v bakljus lyste dåligt. Visade sig vara olja både ute och i lampan sedan innan jag bytte ventilstyrningar (den drog mycket olja...), lätt fixat med diskmedel :D

IMG_3660.JPG - 2.1MB

veloce - 2017-6-13 kl 06:14

Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  
Idag lättmeck, körde bakom min egen Bertone och konstatera att v bakljus lyste dåligt. Visade sig vara olja både ute och i lampan sedan innan jag bytte ventilstyrningar (den drog mycket olja...), lätt fixat med diskmedel :D


lägger du det i diskmaskinen blir det garanterat ordentligt rent. :idea:

Härlig tur i söndags på Österlen. vilka fina vägar.

AndersH - 2017-6-28 kl 21:32

Skulle byta bromsslangar höger sida gick bra men vänster gick icke. Det visade sig att jag fått fel slang den hade M10 fingänga när det skulle vara 3/8 tum (tror jag) :kulspruta:

IMG_3705.JPG - 2.1MB

AndersH - 2017-6-29 kl 21:45

Ny bromsslang från Hydroscand (dom gör slangen medans man väntar) och luftat o klart. Har även bytt belägg till Ferrodo 3000 :D

IMG_3706.JPG - 2.3MB

AndersH - 2017-7-3 kl 21:39

Nu är 2000 motorn ihopsatt o redo för att lyftas i:drool:

IMG_3714.JPG - 2.2MB

AndersH - 2017-8-23 kl 21:13

Tillbaka efter sommaren! Nu skall motorn i! :smash:

IMG_3859.JPG - 2.5MB

AndersH - 2017-8-29 kl 21:24

Växellåda o kardan ihopsatt

IMG_3868.JPG - 2.4MB

FredrikAssarsson - 2017-8-30 kl 08:19

Närmar sig! Du hinner ju ta ett par rundor innan vintern!

AndersH - 2017-8-30 kl 12:33

Absolut!

AndersH - 2017-8-31 kl 07:27

Att det skall vara så himla knöligt att få oljetråget rakt, lyfter bänder o drar, filar bulthål, tillverkar shims av gamla skärbrädor.... spenderat mer tid på detta än det tog att lyfta i motor o låda:kulspruta:

IMG_3869.JPG - 2MB

AndersH - 2017-9-7 kl 20:51

Det närmar sig sakta men säkert. Men konstatera just att Marelliplex verkar glapp, tändgivaren går att röra och så skall det knappast vara 😡

IMG_3884.JPG - 2.7MB

AndersH - 2017-9-12 kl 21:23

Ännu närmare, nu med tändsystem, lite trist skruvjobb under kvar bara

IMG_3904.JPG - 2.5MB

AndersH - 2017-9-20 kl 21:18

Motgångar:kulspruta:
Förutom problem med gängor så var det då äntligen dax att köra runt motorn - trodde jag! Den snurra inte! Det visade sig att startmotorn låst sig mot svänghjulet. Nu till den stora frågan det finns olika kuggkransar (och startmotorer) 110 resp 130 kugg. Kan ett 6 bultat 2000 sväng hjul ha 110 kugg???
(Lägger nog upp detta på teknik sidan oxå)

AndersH - 2017-9-21 kl 20:51

Vad kan problemet vara???

IMG_3929.JPG - 2.4MB

AndersH - 2017-9-25 kl 19:54

Måste haft en dj-a otur på första försöket helt enkelt. Nu funkar det:bananana:

Bifogad fil: trim.570EB949-0FD7-4E57-BC78-3BD054F1ABEA.MOV (3.4MB)
Denna fil har blivit nedladdad 64 gånger


AndersH - 2017-9-27 kl 21:37

Så var det då äntligen dax! Utan kylarvatten och oljetrycksmätare blev det ingen längre provkörning

IMG_3996.PNG - 1.4MB

AndersH - 2017-9-28 kl 21:18

Idag kollas termostaten

IMG_4002.JPG - 2.1MB

AndersH - 2017-10-2 kl 20:34

Efter några skakiga provstarter utan oljetryck, dock övertygad att det var mätfel, vilket det också visade sig vara, givaren var paj. Har för mig att givaren är från Alfetta är det skillnad ( dom ser lika ut)
Ser trevligare ut med utslag på mätaren!

IMG_4009.JPG - 2MB

FredrikAssarsson - 2017-10-2 kl 21:10

Gött att kunna provstarta och kanske ta några rundor innan vintersäsongen kommer!

AndersH - 2017-10-4 kl 20:54

Äntligen nere på hjulen! Provturen blev inte lång då den inte hade nåt ljus (och ja jag skall montera huven)

IMG_4014.JPG - 2.8MB

AndersH - 2017-10-10 kl 21:25

Förbereder inför Knutan, detta ser ut att behöva fixas:smash:

IMG_4026.JPG - 1.7MB

AndersH - 2017-10-12 kl 19:18

Nu är tom med huven på plats😊
Har nån nåt tips på vem som numera kan justera in webrar i Linköpings trakten?

IMG_4033.JPG - 2.2MB

FredrikAssarsson - 2017-10-12 kl 22:41

Åååååh vad snygg den är! :beerchug:

AndersH - 2017-10-13 kl 08:40

Tackar :rockon:

AndersH - 2017-10-20 kl 09:09

Torkningskörning efter Välbehövlig tvätt och pillat loss allt (hmm nästan) grus från knutan

IMG_4068.JPG - 2.1MB

AndersH - 2017-10-30 kl 21:30

Försöker få ordning på synkningen av Webrarna, men batteriet satte stopp, laddning pågår....

IMG_4199.JPG - 2.5MB

FredrikAssarsson - 2017-10-30 kl 23:31

Jag gillar små alublocken som separerar tändkablarna, varifrån är de?

AndersH - 2017-10-31 kl 10:03

Det är knappt man vägar säga det på detta ädla forum - Biltemas!

AndersH - 2017-11-2 kl 21:44

Alltid är det nå't :wall:
Webrar justerade och allt verkar funka och besiktningsklart men...
Helt plötsligt slutade instrumenten att fungera trodde det var nån koppling som lossnat men det visade sig vara en säkring som gått, visade sig vara ljusomkopplaren som spruckit! Hur hittar man en sån och hur kopplar man loss den - hittar inga kontakter allt är ihopnitat! Suck

IMG_4202.JPG - 2MBIMG_4201.JPG - 1.7MB

veloce - 2017-11-3 kl 08:10

Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  
Alltid är det nå't :wall:
Webrar justerade och allt verkar funka och besiktningsklart men...
Helt plötsligt slutade instrumenten att fungera trodde det var nån koppling som lossnat men det visade sig vara en säkring som gått, visade sig vara ljusomkopplaren som spruckit! Hur hittar man en sån och hur kopplar man loss den - hittar inga kontakter allt är ihopnitat! Suck


Morrn, tror jag har en i garaget som du kan ta, men den behöver lite TLC. Annars finns det nya numera.

Fungerade det med kalibreringen till Webrarna du lånade?

Steering column switch unit 2 stalks.JPG - 44kB

Bifogad fil: php7nOfFa (44kB)
Denna fil har blivit nedladdad 26 gånger

[Ändrad 3-11-2017 av veloce]

[Ändrad 3-11-2017 av veloce]

AndersH - 2017-11-3 kl 18:47

Tack jag tar den gärna😊
Synkningen kom endast till manuell med titthålen, men verkar funka bra på detta, sen brann säkringen. Nytt försök när jag är tillbaka i garaget om en vecka:D

AndersH - 2017-11-4 kl 09:45

Semester en vecka så nu händer inget mer

IMG_4204.JPG - 2.8MB

AndersH - 2017-11-14 kl 23:20

Nu startar nästa jobb, omlackering av Bertonen. Börjar med att plocka ned fronten!

727CD4AB-FAAB-40AD-BD44-419535FF211D.jpeg - 3MB

AndersH - 2017-11-15 kl 23:46

Idag demonteras dörrar, krånglig konstruktion med vajrar hjul etc tycker jag

DEF702F8-0AA1-4526-B15A-F2C9098E543B.jpeg - 2.9MBFA225116-C9A3-4961-8D4F-B1C625E4564F.jpeg - 2.9MB

AndersH - 2017-11-18 kl 00:44

Nu kom turen till inredningen och lister. Har inte hittat några större skavanker ännu:thumbsup:

B5A34D37-211E-4FD4-9829-F530DBF5E13E.jpeg - 2.7MBC6C4E7D6-3B4C-49BA-825C-A5B4AF033CCB.jpeg - 2.8MB

AndersH - 2017-11-20 kl 20:11

Bättre än väntat här :D

AAF654C5-4429-4A60-B7AA-19D90CF41814.jpeg - 3.6MB

AndersH - 2017-11-20 kl 20:56

Det gula verkar vara gammalt lim för gummimattorna, nån som vet om det var original?
 Pages:  1    3  4