Den där Giulian med smör på alltså....
Jo med progressionshål menar jag de små hålen under täckskruven precis bakom blandningsskruven. Inte den mindre med hålet i sig utan den lite större.
(De täckskruvarna som du skruvar loss för att se om du har synkat förgasarna rätt)
Anledningen till att jag frågar är att jag försöker lista ut hur sena förgasare jag kan köpa som fortfarande är uppbyggda som de gamla lättinställda
dcoe.
Dina förgasare är av serie 40/41 ser jag och då inte gamla och inte sent tillverkade vilket även valet av emulsionsrör avslöjar om det inte blivit
bytt. Men de har redan fått webers "idle bypass screw nr.26" på sidan av förgasarna vilket brukar vara tecken på att det är lite lite annorlunda
emmisionsförgasare jämfört med de tidigare lite mer lättjusterade. Skruv "26" i sig är en bra grej men på en del av de senare dcoe, vanligtvis serie
72/73 och senare, är emulsionsröret av typ F34, lågfartarna ex. 55F17 och lpgfartsuppbyggnaden lite olika och ibland med annat antal progressionshål
vilket orsakar stor flatspot om man inte vet om det innan bestyckning.
Försöker luska ut vilka förgasare jag ska ha till nästa bygge.
|