AlfaPower

matfo:s GlassätarBusso (Status: Såld)

matfo - 2017-7-20 kl 21:49

Efter min impulsförsäljning i maj av Berlinan som var tänkt som glassätarbil så har jag letat efter en ersättare med Busso och varit nära avslut ett par gånger. Nu verkar jag dock ha hittat rätt och ska hämta bilen i morgon. :steering:

Eftersom jag redan har börjat fundera på uppgraderingar så jag tänkte jag att jag lika gärna kunde skapa en tråd här för att förbereda lite... :boing:

[Ändrad 2017-10-21 av matfo]

[Ändrad 2019-10-31 av matfo]

alfahanen - 2017-7-20 kl 23:33

Väntar med stor spänning :D

FredrikAssarsson - 2017-7-21 kl 23:42

Idag är ju betydligt mer än imorgon så vad blev det? :P

matfo - 2017-7-22 kl 00:02

Bilen hämtad och passande nog har klockan passerat midnatt så det är den 22 juli 2017 när jag gör detta inlägg.
Det innebär på dagen 30 år sedan denna Alfa 90 2,5 registrerades in som ny i Sverige. :deal:
Sen dess har den gått drygt 12000 mil och haft fyra ägare före mig. Den är nyligen omlackad då originallacken var i dåligt skick, dock ej rostig.
Utrustningen består av AC, taklucka, drag, portfölj, ABS samt aktiv frontspoiler.
På denna årsmodell får man dock nöja sig med analoga instrument vilket är lite synd designmässigt men möjligen ökar funktionaliteten något. :saythat:

Den har nyligen extrautrustats med tidsenliga 15 tums Revolutionfälgar samt blivit befriad från någon främre ljuddämpare. :yes:

Den kändes bra vid provkörningen för ett par dar sen och när jag hämtade den så kändes den ännu bättre och lät helt ljuvligt :headbang:

IMG_6209.JPG - 1.9MB IMG_6210.JPG - 2.5MB IMG_6206.JPG - 1.8MB

[Ändrad 2017-8-8 av matfo]

FredrikAssarsson - 2017-7-22 kl 10:51

Så cool i svart - blir kul att se den live framöver!

Någon ruta nervevad i tunnlar under hemfärden månne? ;)

Micke G - 2017-7-22 kl 11:06

Trevlig annorlunda Alfa :thumbsup:

alfahanen - 2017-7-22 kl 19:47

Stor gilla på den och dragkrok det är alltid bra :ritaliead:

matfo - 2017-7-23 kl 08:26

Tack för glada tillrop :thumbsup:

Jag köpte den i Övik och där finns inga lämpliga tunnlar men den lät riktigt härligt med öppen taklucka :yes:

Tyvärr kunde jag inte ta med den hem till Stockholm direkt utan jag garagerade den hos min mor till jag kan köra ner den om drygt en vecka.
Bussoabstinensen är brutal :rolleyes:

Funderar på kommande uppgraderingar / förbättringar och utseendemässigt tror jag en liten sänkning skulle vara lämplig och i samband med detta kanske chassiet bör styvas upp lite.

Det finns även några småsaker i inredningen som jag skulle vilja fixa, askkoppens lock har flera hål samt att klockan inte ser ut att vara korrekt (tror den kommer från Alfa 33).

Men först och främst vill jag köra :steering:

Foto 2017-07-21 21 06 31.jpg - 1.6MB

FredrikAssarsson - 2017-7-23 kl 09:26

Sänkning skulle definitivt bli snyggt.
Helt rätt med taklucka på ett sådant åk

D. Evil - 2017-7-23 kl 09:43

Nu vart jag ju avundsjuk...

josé - 2017-7-24 kl 09:07

Oj va fin. En sänkning och lite fix så blir den helt rätt :)

Bobby - 2017-7-24 kl 09:17

Grattis! :bananana:

Hauge - 2017-7-24 kl 10:17

Märkligt hur man ändrar sig.
För så där 20 år sedan stod en 90 inte nått högt upp på min önskelista.
Nu väcker den stort habegär, särskilt med sexa!!
Skitfrän!
Du skall nog vara nöjd över att slippa de digitala instrumenten...

Atterhall - 2017-7-24 kl 19:38

Grattis! 👍

Lite grövre fjäderstål, Bilstein & Ansa Supersprint (eller CSC) på det där blir kalas! ☺️

matfo - 2017-7-31 kl 10:41

Quote: Ursprugligen inlagt av Atterhall  
Grattis! 👍

Lite grövre fjäderstål, Bilstein & Ansa Supersprint (eller CSC) på det där blir kalas!
Tack! (även till er andra som kommenterat) :thumbsup:

I morrn ska jag hämta hem bilen så jag kommer få möjlighet att bekanta mig ordentligt med den på resan de nästan 55 milen hem. :steering:
Tanken är en liten roadtrip med stopp hos en kompis på vägen för övernattning.

Sänkning är definitivt på den kommande "att-göra-listan" men jag har inte kommit underfund med vilket recept som är rätt för denna vagn. Att bara kugga om originalstavarna är ju ett alternativ (i kombination med grövre krängare?!), grövre stavar i kombination med dämpare ett annat, RSR-kit ett tredje och coiloverkonvertering ytterligare ett alternativ.

På avgassidan så vore ju andra grenrör trevligt samt justering av slutröret till något snyggare (de dubbla rostfria originalrören tex). Innan ev grenrörsbyte kan ske måste även funderingar på ev motoruppgraderingar landa...

Såna här grenrör kanske!?(klicka)

Nåja, först ska jag ta mig hem och sen får vi se :boing:

HEDBERG - 2017-7-31 kl 18:24

Jag kör justerbara koni fram justerat till 3+1/4 varv + sänkt fram för att motsvara jamex sänksats bak .bilstein sport dämpare bak + 29m,m krängare fram från nån engelsk sida + även en grövre justerbar bak från performatec (gtv6). Är nöjd med resultatet och kör inspirerat men går även bra att glida runt.

HEDBERG - 2017-7-31 kl 18:50

Glömde säga att stavarna är original krängarn fram gjorde stor skillnad den bakre krängarn gjorde det lilla extra men sänksatsen var viktigare + justerbara dämpare fram var ju inte fel men jag tror att man lika gärna hade kunnat köra bilstein där med Hälsningar Björn. Fin udda bil förresten:-)

Fabian - 2017-7-31 kl 20:50

Grattis till en fräck 90!

Min pappa hade en snorfin 2.5:a när jag var liten runt 92-93, minns när vi låg bakom en Porsche 928 och snittade 170-190 i 20 mil ner mot kalmar, Vilka minnen!

Du får försöka hitta en digital instrumentering och sätta dit. Känns tomt utan:saythat:

Ska bli kul och följa tråden, fler 90:or till folket:bananana:

Kalle_alfaturbo - 2017-7-31 kl 23:58

Kul att du hittat en fin 90-a!

Prylarna från RSR är riktigt fina. Även med deras "fast road" uppsättning får du en minst lika stabil framvagn som med 30-stavar, fast med bättre komfort (mycket pga hjälpfjädrarna tror jag) - rekomenderas absolut!

Grenrören är också grymt fina (faktiskt ännu bättre live) men de tar plats och sprider mycket värme.
Skulle bli mycket förvånad om de passar "bult on" i 90-a utan att dra om ledningar för vatten och soppa osv.

[Ändrad 2017-7-31 av Kalle_alfaturbo]

Besar - 2017-8-1 kl 10:56

Quote: Ursprugligen inlagt av HEDBERG  
Glömde säga att stavarna är original krängarn fram gjorde stor skillnad den bakre krängarn gjorde det lilla extra men sänksatsen var viktigare + justerbara dämpare fram var ju inte fel men jag tror att man lika gärna hade kunnat köra bilstein där med Hälsningar Björn. Fin udda bil förresten:-)

Har planer på liknande setup som du till min GTV6, och velar om jag ska ha kvar orginal stavar eller tjockare(28mm eller vad de nu var). Tror du det blir för hård med 28mm stavar kombinerad med grövre krängare?

HEDBERG - 2017-8-1 kl 21:23

28m,m stavar bör nog gå bra ihop med krängare men börja med krängare först och se om du tycker att det räcker ,fast sen är det ju det att jobbet är det samma att justera stavarna som att byta ,kostnaden borträcknad då :-)

matfo - 2017-8-2 kl 00:59

Nu är jag en bit på väg hemåt. Har kört ca 22 mil idag utan problem!
V6:an går fint och låter gött :worship:
Vid ett kort stopp tryckte den ut lite vatten men jag misstänker att locket til expansionskärlet inte håller helt tätt vilket orsakade detta. I morrn rullar jag vidare hemåt :steering:

IMG_6425.JPG - 2MB

Är tacksam för alla tips om stötdämpare och fjädrar! Ös gärna på med fler tips :deal:

FredrikAssarsson - 2017-8-2 kl 13:31

Hoppas på en riktigt trevlig färd hem!
(Ta gärna lite småvägar bredvid e4, det gjorde vi med bussen och fann Alfapassande vägar)

matfo - 2017-8-3 kl 08:23

Quote: Ursprugligen inlagt av FredrikAssarsson  
Hoppas på en riktigt trevlig färd hem!
(Ta gärna lite småvägar bredvid e4, det gjorde vi med bussen och fann Alfapassande vägar)
Det blev en trevlig hemfärd på totalt 67 mil, dock inte så mycket småvägar. Bilen går fint, den känns pigg och solid. Den skulle nog må bra av nya fjädrar bak och nya stötdämpare runt om och det passar ju bra med tanke på mina sänkningsfunderingar. :smash:

Hade plockat med några kassettband så det blev en rejäl nostalgitripp när jag lyssnade på ett blandband som jag spelade in -90. :headbang:
Kassettband passar för övrigt bra i portföljen :yes:

IMG_6463.JPG - 2.5MB IMG_6459.JPG - 2MB

matfo - 2017-8-6 kl 23:02

Har blivit ytterligare drygt 40 Bussomil sen jag kom hem så jag har totalt avverkat ca 110 mil nu. :steering:

Jag har noterat att man passerar tre tunnlar på väg från Älvsjö till Täby Kyrkby, varav den sista, på Norrortsleden, är längst. :rockon:
Har tagit som vana att testa elhissarnas funktion i tunnlar och de fungerar fint. :yes:

Av en händelse har jag testat ABSen och den fungerar fint.
Sidovåtgreppet på lågprisdäcken lämnar dock en del övrigt att önska så vi får se hur länge de får stanna.

Har meckat lite med locket till expansionskärlet så nu verkar det tätt så det blir tryck i systemet. Temperaturproblemet har dock förvärrats ändå och senaste turen gick mätaren märkbart högre upp än tidigare. Frågan är dock vad orsaken till detta är? Jag kan se några olika tänkbara orsaker:
1: Termostaten öppnar inte som den ska
2: Givaren är trasig (och skickar fel värde till mätaren)
3: Mätaren är trasig (och visar fel värde)
4: Något annat...
5: En kombination av flera av dessa alternativ

Har inte riktigt klart för mig var jag ska börja felsöka, vad är enklast?
Kan man mäta utsignalen från tempgivaren och se om det är korrekt?

Funderar också på ifall det sitter en separat tempgivare för det automatiska tillslaget på elfläkten? Var kan den sitta isåfall?

[Ändrad 2017-8-6 av matfo]

FredrikAssarsson - 2017-8-6 kl 23:18

Termostaten hade jag börjat med. Enkelt och alltid välbehövt. :)

matfo - 2017-8-7 kl 12:23

Termostaten hade jag börjat med. Enkelt och alltid välbehövt. :)
Ligger nåt i det...
Funderar på att köpa en IR-tempmätare för att enkelt kunna få en uppfattning om vilken nivå temperaturen ligger på inkl när termostaten öppnar. Har ändå funderat på att köpa en sån för att kunna kolla däcktemp på Abarthen så nu är kanske rätt tillfälle :)

Atterhall - 2017-8-7 kl 15:33

Hade bilen stått länge? Teoretiskt skulle det kunna vara kack i kylkanalerna som slaggat till på något ofördelaktigt ställe. Byta kylvätska och skölja igenom är ju åtminstone inte fel...

Annars termostat/vattenpump/kylare - i den ordningen kanske? Givare har i a f jag bara haft två sorter, fungerande eller helt döda - kan inte påminna mig någon som visat för mycket...:2cents:

Edit: Vart tusan kom bilden ifrån? Mac-skumt...

[Ändrad 2017-8-7 av Atterhall]

bravo - 2017-8-7 kl 19:42

jag kan tänkas ha termostat är det samma som på gtv6 där den pekar åt höger sida eller pekar den åt vänstersidan ?
kan tänkas ha tempgivare med till den ..

matfo - 2017-8-7 kl 23:05

Jag vet inte om bilen stått länge men den har nyss blivit servad med kamrem och olja samt flera nya slangar till kylaren så kylarvätskan är nog bytt också.

Provade med IR- tempmätare ikväll och fick följande resultat:
Termostaten öppnade när undre delen av termostathuset var ca 72 grader.
Elfläkten startade när överdelen på kylarens gavel var ca 87 grader och sen gick fläkten till tempen på kylargaveln sjunkit till ca 84 grader.
Bilens tempmätare visade ungefär samma värden.

Resultatet verkar helt normalt tycker jag så jag funderar på om det var nån luftficka som gav det höga värdet häromdan.

Ska njuta av Busso till jobbet i morrn så då blir det spännande att se hur det går med tempen. :steering:

Bra att veta att du kanske har dessa prylar Rickard! Jag återkommer om jag behöver byta nåt. Termostaten ser faktiskt rätt ny ut så jag misstänkter att den är nybytt.

IMG_6523.JPG - 1.8MB

Dörrklädseln längst ner på dörrarna var skitig så jag gav mig på den med Turtle klädseltvätt och det blev märkbart bättre.
Den övre bilden är före och undre visar resultatet.

Turtle.jpg - 834kB

[Ändrad 2017-8-8 av matfo]

FredrikAssarsson - 2017-8-7 kl 23:22

Det verkar ju vara alldeles prima värden för kylarvätskan. Jag tror att det vettigaste är att gå vidare och beställa grenrören. Jag kan gärna ta ett par samtidigt för att pryda en vägg eller två. ;)

H-P - 2017-8-7 kl 23:42

Grattis till en superläcker vagn!

Kan det vara så att kylaren är igensatt så att du inte har full kyleffekt. Enkelt att känna med handen, när termostaten öppnar så ska hela kylaren bli varm.

matfo - 2017-8-8 kl 21:19

Det blir onekligen en bättre arbetsdag när man åker Alfa V6 till jobbet. :revs::yes:
Dubbelt positivt eftersom motortemperaturen var bra både morgon och kväll trots lite kökörning. Därmed lägger jag problemet åt sidan till symptomen eventullet återkommer. :boing:

Lite efterforskningar tyder på att det är en "Super" och inte en "QO" vilket för min del inte har nån betydelse. Det som främst talar för att det är en Super är: VIN, ABS och möjligen även utseendet på grillen.

Tänkte passa på att blotta min okunskap och fråga vad detta är?
Sitter på förarsidan i motorrummet, mellan batteriet och spolarvätskebehållaren bredvid tändspolen.

IMG_6524.JPG - 764kB

@Fredrik: Bra idé! :idea: är dock osäker på hur motorplanerna kommer urarta sig långsiktigt så jag avvaktar med att köpa grenrör - ett tag till iaf...

D. Evil - 2017-8-8 kl 21:47

Det där är en Ackumulator-klocka till ABS:en, fungerar som vakuum-servot på en bil med normala bromsar. Den ger reserv-servoverkan om pumpen lägger av. Räcker till ungefär en inbromsning, sen har du stenhård pedal.. Och då menar jag STEN-hård.

Det under är tryckgivare och undrar om inte tryck-pumpen sitter underst.

Hela sytemet är väldigt annorlunda mot dagens ABS-system.

Samma satt även på Ford Sierra/Scorpio, Volvo 440/460 samt diverse franska bilar.

Jag tror jag har verkstads-handboken för systemet. Samt lite delar till det.

Reläerna till systemet sitter "jättebra" nere vid golvet till vänster om kopplingspedalen.
Har råkat ut för att pumpen slutade fungera under körning pga huvudmatnings-kabeln lossnade från relä-hållaren...

Mycket intressant upplevelse då inte abs-varningen ens började lysa...

*edit stavfel*

[Ändrad 2017-8-8 av D. Evil]

matfo - 2017-8-8 kl 21:55

Quote: Ursprugligen inlagt av D. Evil  
Det där är en Ackumulator-klocka till ABS:en, fungerar som vakuum-servot på en bil med normala bromsar. Den ger reserv-servoverkan om pumpen lägger av. Räcker till ungefär en inbromsning, sen har du stenhård pedal.. Och då menar jag STEN-hård.

Det under är tryckgivare och undrar om inte tryck-pumpen sitter underst.

Hela sytemet är väldigt annorlunda mot dagens ABS-system.

Samma satt även på Ford Sierra/Scorpio, Volvo 440/460 samt diverse franska bilar.

Jag tror jag har verkstads-hanboken för systemet. Samt lite delar till det.

Reläerna till systemet sitter jättebra nere vid golvet till vänster om kopplingspedalen.
Har råkat ut för att pumpen slutade fungera under körning pga huvudmatnings-kabeln lossnade från relä-hållaren...

Mycket intressant upplevelse då inte abs-varningen ens började lysa...

*edit stavfel*

Ok, tack för utförlig info! :worship:
Jag funderade på ifall det kunde ha med ABSen att göra men kunde inte begripa vad det var för prylar. Har också skymtat nåt relä bakom plast"locket" nere vid huvöppnaren.

D. Evil - 2017-8-8 kl 22:02

Jo, det sitter lite fler när det är ABS. Men kolla nere vid torpedväggen, ungefär där mattan slutar, har för mig att det sitter 3st relän där som är till ABS, och sen finns det några till, vet att jag letade ett tag innan jag hittade dom.. :kulspruta:

Hittade inte placeringen i någon bok, bara att dom skulle finnas. Samma system finns även på Alfa75 med ABS. Har dock inte kollat var allt sitter på den ännu.

Oscar - 2017-8-8 kl 22:39

Temp: IR termometer och pricka utanför där cylinderfodren sitter. Det är kylvätska på insidan av den väggen, du får en uppfattning om det är ungefär samma temp som mätaren visar. Därefter kan man gå vidare med att kolla resistansen i givaren, den sitter bra till. Eller om tempen faktiskt är hög, undersöka termostaten.

Chassi: Sänka en smulan kan väl göra, stötdämpare är slitvara och jag har inga problem med t.ex. Bilsten B6 även om de är smulan hårdare än original. Men byta stavar...jag tänker att Alfa 90 var en komfortvagn med fina vägenskaper. Alfa 75 var det sportigare alternativet. Jag hade nog funderat lite fram och tillbaka på fjädringen, jag hade börjat med dämpare och rätt höjd på bilen.

Grenrör: Det går att ösa in avsevärda pengar i den där motorn (har jag märkt). Grenrör är kul men de har alla sina egenheter. Har CSC på min bil och det räckte med bilprovningens lyft för att jag skulle knäcka "plattorna" mellan övre och nedre del. Efter ett antal blåsta packningar, så blev det helsvetsat, och motorlyft om grenrören ska ur!
Jagar man effekt är en 3.0:a en bättre väg. Körmässigt var lättat svänghjul stor skillnad, men man ska nog inte ha för stora förhoppningar om att det gamla L-jetronic är med på noterna då. Kör med den som det är ett tag och fundera :)

Nu får jag nästan leta upp testet av Alfa 90 2.5 i Teknikens Värld, bilen som trots allt fick mig att älska Alfa Romeo!

matfo - 2017-8-9 kl 16:31

Tack för input Oscar!
Vi tänker ganska lika ang chassiet verlar det som. Har en uppsättning bilstein och MT steg 1 på ingång samt en grövre krängare fram som kanske får åka på.

Ang grenrör och motor så får vi se vad som händer. Jag är inte redo att göra stora förändringar än så länge men där kan ju slumpen spela in, dvs rätt som det är råkar nåt lämpligt dyka upp. Andra grenrör vore ju trevlig som sagt men det beror ju även på vad som eventuellt sker på motorsidan.

Just nu njuter jag av ljudet och känslan och... ljudet. :revs: :rockon:
Den låter fint också :saythat:

matfo - 2017-8-9 kl 18:16

Ratten skulle behöva en uppfräschning, provade lite med Sonax läderbalsam (som jag hade sen tidigare) men det blev ingen skillnad öht.

Nån som har tips på hur man kan rengöra och få tillbaka svärtan?

IMG_6560.JPG - 2.3MB IMG_6561.JPG - 2.5MB

D. Evil - 2017-8-9 kl 22:10

Kan hända att jag har en fräshare original-ratt... Kan kolla det närmaste dagarna..

FredrikAssarsson - 2017-8-9 kl 23:09

Den ratten får du färga om lädret på för att få den svart igen.

matfo - 2017-8-10 kl 05:49

Quote: Ursprugligen inlagt av D. Evil  
Kan hända att jag har en fräshare original-ratt... Kan kolla det närmaste dagarna..
:clap:

matfo - 2017-8-10 kl 13:58

:idea: Kom på att jag har en beg Momo Racing Line 35D som kanske kan vara ett alternativ!?
Ser ut så här (men det är inte ratten på bilden som hänger på en krok i mitt garage):

Momoracing35D.jpg - 64kB

matfo - 2017-8-11 kl 08:37

Jämförde Momoratten med originalratten igår och Momoratten har något mindre diameter, typ ~1cm, men jag tror den kan funka helt ok. Tror jag har nått nav liggande men är inte säker på vilken bil det skulle passa på.

Hittade en annan Momoratt i garaget, denna i trä, men den tror jag inte passar så bra i 90:an!? Den är ytterligare ca 1 cm mindre i diameter än Momoskinnratten.
Eller så blir den perfekt i kombination med ett par körhandskar i skinn. :lolsign:

Fil 2017-08-11 09 10 22.jpeg - 482kB

Har kört ett par vändor till jobbet nu inklusive lite bilköande och tempen håller sig fint. Pendlar mellan de 87-84 som högst om jag jämför med vad visaren visade när jag mätte med IR-mätaren. :thumbsup:

[Ändrad 2017-8-11 av matfo]

Maffia Alfisti - 2017-8-11 kl 13:38

Röstar på träratten :)

Momo Prototipo (?) är aldrig fel :banana:

[Ändrad 11-8-2017 av Maffia Alfisti]

FredrikAssarsson - 2017-8-11 kl 15:44

Oj, jag röstar på att träratten hamnar i Brutus så småningom! :P

matfo - 2017-8-11 kl 16:25

Jag tror det kan vara en Momo Indy och jag är inte helt främmande för att den skulle funka men jag tror original eller möjligen Racing Line-ratten funkar bättre.
Konstigt nog tänkte jag också på Brutus av nån anledning när jag höll i den :saythat:

Atterhall - 2017-8-13 kl 08:54

Du kan prova med en bra skokräm på ratten. Låt den torka ordentligt innan du skaver av den så kladdar det inte... ;)

Annars finns det väl läderfärg till möbler etc som också används av en del bilvårdsfirmor?

matfo - 2017-10-6 kl 08:27

Har kört en del med 90:an och det skapar trivsel varje gång :kiss:
Var säsongsavslutning på tidningen Klassikers "Bil och bulle" vid Drottningholm för ett par veckor sen så jag passade på att sparka däck, dricka kaffe och ljuga lite. (Tack för bullen Atterhall!)

Foto: Per Hoffströmer
21427502_1437535766368972_3156695982807038497_o_edit.jpg - 1.1MB

Råkade dock köpa en till glassätarbil så nu är det hård konkurrens om utrymmet i mitt enbilsgarage :boing:

IMG_7408_edit.jpg - 505kB

Kan tyvärr innebära att 90:an måste lämna stallet...

[Ändrad 2017-10-6 av matfo]

FredrikAssarsson - 2017-10-6 kl 09:15

Lämna stallet? Men jag som hittat nytillverkade QVkammar åt dig i smyg? :oO

matfo - 2017-10-6 kl 10:10

Det är ju inte säkert att jag hittar nån köpare så smyg på du :thumbsup:

75anders - 2017-10-6 kl 10:52

Quote: Ursprugligen inlagt av matfo  

Råkade dock köpa en till glassätarbil så nu är det hård konkurrens om utrymmet i mitt enbilsgarage :boing:

Grattis. Fast du kan ju alltid skaffa ett garage till.

Flytta från Stockholm så får du ju en villa med dubbelgarage för mindre än vad en sängplats kostar i innerstan.

matfo - 2017-10-6 kl 13:36

Quote: Ursprugligen inlagt av 75anders  

Flytta från Stockholm så får du ju en villa med dubbelgarage för mindre än vad en sängplats kostar i innerstan.
Tack!
Jag har redan skaffat en garageplats till men den ligger en bit bort... :lips:

Skulle gärna ha dubbelt dubbelgarage och lite uppställningsytor men sen handlar det ju också om att hinna hålla igång, och inte minst, köra bilarna. :steering:

ClaesH - 2017-10-18 kl 14:29

Quote: Ursprugligen inlagt av 75anders  

Tack!
Jag har redan skaffat en garageplats till men den ligger en bit bort... :lips:

Skulle gärna ha dubbelt dubbelgarage och lite uppställningsytor men sen handlar det ju också om att hinna hålla igång, och inte minst, köra bilarna. :steering:

Ska jag läggs ut ny annons på lådan?

Med vänlig hälsning
Claes

matfo - 2017-10-18 kl 16:15

Quote: Ursprugligen inlagt av ClaesH  

Med vänlig hälsning
Claes
:yes:

Edit: eller så köper du 90:an av mig istället Claes!? :saythat:

[Ändrad 2017-10-18 av matfo]

matfo - 2017-10-18 kl 17:20

Till salu: https://www.alfapower.nu/annons.php?pid=1&annid=10294

sam_h - 2017-10-19 kl 19:03

Var hade du hittat sådana?

ClaesH - 2017-10-19 kl 19:54

Quote: Ursprugligen inlagt av ClaesH  

Med vänlig hälsning
Claes
:yes:

Edit: eller så köper du 90:an av mig istället Claes!? :saythat:

[Ändrad 2017-10-18 av matfo]

Tyvärr har jag nu fult i garagen.

Atterhall - 2017-10-19 kl 22:03

(Tack för bullen Atterhall!)

Circle K's finest! ;)

Hade jag vetat att det lurade en Maranello-kälke runt hörnet hade du fått en till. Det är en hel drös vuxen-poäng på den, du!

[Ändrad 2017-10-19 av Atterhall]

FredrikAssarsson - 2017-10-19 kl 22:52

Quote: Ursprugligen inlagt av sam_h  

Var hade du hittat sådana?

Vanlingen i holland! :beerchug:

matfo - 2017-10-20 kl 14:58

Quote: Ursprugligen inlagt av Atterhall  

(Tack för bullen Atterhall!)

Circle K's finest! ;)

Hade jag vetat att det lurade en Maranello-kälke runt hörnet hade du fått en till. Det är en hel drös vuxen-poäng på den, du!

[Ändrad 2017-10-19 av Atterhall]
Hade jag vetat det hade jag nog bjudit på tårta... :yes:
Tycker också det känns som vuxenpoäng men jag kan tänka mig att det finns många som hävdar motsatsen. :saythat:

matfo - 2017-10-21 kl 20:28

Hade tänkt att detta var en keeper men så kom oväntat en annan glassätarbil mellan, som nämnts tidigare i tråden. I dag rullade därför denna fina Novanta iväg mot nya äventyr. :rolleyes:

Jag tog min sista bild när nya ägaren tog sin första :boing:

IMG_7578.JPG - 1.1MB

plaxan - 2017-10-22 kl 00:26

Och såhär blev den bilden!:D

Gudrun1.JPG - 2.4MB

matfo - 2017-10-22 kl 07:19

Quote: Ursprugligen inlagt av plaxan  
Och såhär blev den bilden!:D

:beerchug: