AlfaPower

166 3,0 -99 diverse reparationer

TomTrikk - 2017-7-21 kl 10:44

Hej
Tänkte bara informera om att jag fick tag i koderna via Hedins bil i Uppsala,
tyvärr vill Fiat/Alfa ha 748 spänn för radiokortet
Jag skickade båda koderna (den instansade och den på etiketten)
Har testat alla möjliga trick som florerar på nätet, så detta var sista utvägen.
Hoppas jag kan :rockon:i vagnen snart!
mvh Tommy

[Ändrad 2018-1-6 av TomTrikk]

FredrikAssarsson - 2017-7-21 kl 23:41

Trodde det skulle vara dyrare.

Förresten körde jag nog förbi ditt ställe här om veckan då jag plötsligt såg en 166 och en gtv tror jag, i rosersberg :)

TomTrikk - 2017-7-22 kl 17:28

Nä, en annan snubbe, åkte förbi där i veckan då sonen har en kamrat som bor granne med honom.
Svart 166 och röd GTV, jag bor på vischan utanför Rosers, har du tid att släcka min airbaglampa så vore det kanon.

FredrikAssarsson - 2017-7-22 kl 19:42

Slå mig en pling eller skicka adress på 0708407626 så kommer jag förbi imorgon eller så och fimpar den elaka lampan. :smash:

TomTrikk - 2017-9-3 kl 17:50

Nu har startmotorn på 166:an sagt upp sig, finns det någon tråd om detta byte eller är det kanske som jag har svårt att tro, lätt.
147:an fick ny LMM och blev en helt ny upplevelse, trött blev pigg och rapp.

blompa - 2017-9-3 kl 19:47

är du helt säker på att startmotorn gett sig?

Det finns en bugg som uppstår om du lämnar nyckeln i startlåset länge.

När du sedan vrider om utan att ha tagit ut och stoppat i nyckeln igen kommer bilen gå runt men inte tända eller få soppa (immobilizern är aktiv igen). Efter ett tag kommer en säkring som sitter i i princip direkt på pluspolen i bagaget att brinna. en Mega Bolt-on-säkring på 125A som sitter i en L-formad plastgrej.

Symptomen när säkringen brunnit är att du får ingen action alls när du vrider nyckeln till läge 3.

Om du inte vet att det är startmotorn skulle jag ha letat där först.

[Ändrad 2017-9-3 av blompa]

[Ändrad 2017-9-3 av blompa]

TomTrikk - 2017-9-4 kl 10:51

Rätt säker på att det är startmotorn då tändningslåset ej fjädrar tillbaka då man släpper den, lånade ut bilen och mina instruktioner om att vrida tillbaka nyckeln glömdes bort, den gick nog en 5-6 km innan dom kom på att startmotorn låg på!

blompa - 2017-9-4 kl 12:03

Fan så surt :(

Jag vet inget om hur jobbigt det är att byta startmotor.

TomTrikk - 2018-1-5 kl 23:08

Nu är startmotorn på plats, bara att skruva tillbaka allt som rivits för att göra detta orimligt krångliga byte. Om jag haft tillgång till hyfsat garage hade det säkerligen varit behagligare att sänka ned hela maskinen. för er som orkar läsa otrevligheter, detta är vad som demonterats (det jag kommer ihåg):
Höger framhjul.
innerskärm
Rulle multirem (för att kunna lossa generator)
Generator.
Oljefilter.
Främre del av avgas.
Grenrör.
Lossa motorfästen för att försöka knuffa fram motorn så grenröret kunde tas bort, gick inta i alla fall! grenröret har skramlat omkring under det pågående eländet.
Plenum och allt däromkring.
bakre kamkåpa för att komma åt grenröret från ovan.
en värmeplåt.
Bulten högst upp närmast motorn är i det närmaste hopplös att komma åt,
1/4 spärr med förlängare funkade, träs in bakifrån och har man tur träffar man rätt. jag gjorde en pinnbult vid monterng, då gick det att hänga upp startmotorn på den (man kan bara jobba med en hand). Limmade på distansen så jag slapp hållareda på den ochså.
Så, kör inte sönder startmotorn på dessa bilar.
För övrigt har en 156 JTS -04 med jättevinge inhandlats, jag går längre och längre ut i träsket. säljaren hävdade per telefon att kamrem nyligen bytts på känd Alfa-verkstad i Götelaborg. Jag tog tåget ner för att hämta hem skönheten, kamremsbyte inskrivet för hand i boken med oläsbart datum och inget miltal, så nu blir det byte snarast. för övrigt så delade multiremmen sig på den idag, härliga tider! hittade ett kit för kamremsbyte för de flesta modellerna här http://cdon.se/hem-tradgard/vidaxl-kamaxellasverktyg-for-fia...
Någon som vet något om denna fina sats?
Tack för eventuellt visat intresse.
Ha nu en trevlig helg.

[Ändrad 2018-1-5 av TomTrikk]

blompa - 2018-1-6 kl 10:11

Ursch och fy. Det låter som att mannen som gömde kupéfläkten också monterade startmotorn.

Snyggt jobbat. :cool:

Intressant sats om man har en bunt olika alfor. Den är dock obekant för mig

TomTrikk - 2018-1-6 kl 11:53

Tack
Jag har ju en liten bunt:) så det får bli en beställning idag.
Återkommer förmodligen med en liten recension.

TomTrikk - 2018-1-6 kl 14:11

En liten och kanske dum fråga, kan jag döpa om tråden? Den börjar ju bli en smula missvisande.

FredrikAssarsson - 2018-1-6 kl 15:57

Haha ja det börjar den bli :D
Starkt jobbat med att ta tag i startmotorn måste jag säga! Svårt att hitta något som sitter sämre till på dessa bilar!

Döpa om tråden gör du genom att gå in och redigera ditt första inlägg i tråden. Sedan finns ett fält överst där du kan redigera trådnamnet.

TomTrikk - 2018-1-6 kl 20:53

Ok, tack!

TomTrikk - 2018-1-12 kl 20:39

Nu är det en smula deppigt, status på vagnparken är således:
156 JTS, multirem delad.
147 TS, förmodligen balansrem av, som förmodligen trasslat in sig i kamremmen
Och fått den att kugga över.
166 3,0, snart klar men fortfarande på pallbockar.
Sen råkade jag köpa en 156 2,0 TS med motor som ej går runt och i avsaknad av vänster framskärm. Men snygga fälgar och verkar i övrigt rätt bra.
Skruvandet fortskrider, men med garage fullt av moppar och annat bråte så är det lite bistert. Någon som har en TS 2,0 maskin liggandes?

TomTrikk - 2018-1-12 kl 21:40

Verktygssatsen för kamremsbyte har nu landat, lite förbryllande är dock att kamlåsen ej är märkta med motortyp. De är märkta på ett för mig förbryllande sätt, G4 S-SX-CIL tex. Någon som vet vad som är vad?

FredrikAssarsson - 2018-1-13 kl 00:28

Mina är inte märkta så. Dock brukar italienarna märka dx för höger och sx för vänster om det kan hjälpa på traven?
Eller jämför formen med mina nästa gång vi ses!

TomTrikk - 2018-5-5 kl 20:38

Nu är 166:an äntligen uppstartad, fick riva allt igen då jag klantat till det och satt jordkabeln på startmotorn. Skön sång utan avgassystem! Nu lyser laddningslampan, hoppas det är ett mindre problem. Främre fästet på avgaset har rostat av och lambdagivaren sitter stenhårt, blir ju kinkigt att ligga halvt under bilen för att svetsa. Det blir värmning i morgon, sedan skall ett rör som ersätter första dämparen svetsas ihop med resten av rörhögen.
Snart är den pallbocksfri:beerchug:

FredrikAssarsson - 2018-5-5 kl 23:58

:thumbsup:

Tomik - 2018-5-7 kl 22:10

Eftersom du nyligen varit inne i startmotor-helvetet och vänt. Visst ska de tjocka röda kablarna sitta på det övre fästet och den röd/svarta på ett stift längre ner? Jorden sitter på det nedre fästet.

PS Har en egen tråd om "död efter kopplingsbyte". Vill dubbelkolla alla startmotor kopplingar innan jag köper ett ECU-kit (för andra gången till samma bil....)

[Ändrad 2018-5-7 av Tomik]

TomTrikk - 2018-5-8 kl 21:39

På min kom en svart kabel med röd märkning från höger sida, den tog jag för givet var plus till startmotorn, men det var jord visade det sig när jag hittade en grå kabel som dök upp när i stort sett all var återihopsvuret! Den trodde jag var jord och satte den i en av bultarna till startmotorfästet, det blev blixt och dunder vid anslutning av batteriet:kulspruta:
Den rödmarkerade svarta satte jag i en ledig pinnbult på blocket och den grå på startmotorn, hoppas mitt svammel är begripligt.

TomTrikk - 2018-5-22 kl 19:15

Nu är generatorn ur bilen, behövde "bara" ta bort oljefiltret, styrstag och krängarstag:smash:. Avgassystemet färdigsvetsat, imorgon ska generatorn hämtas efter att ha varit hos doktorn, sedan kanske jag kan flytta över pallbockarna till 156:an. Hoppas ljudet blir lite mustigare nu utan mittdämpare, någon som provat den konfigurationen?

IMG_0457.JPG - 3.6MB

FredrikAssarsson - 2018-5-22 kl 20:36

Det där blir bra det. Lagom ljud utan mittdämparen.

TomTrikk - 2018-5-22 kl 20:39

Ojsan, det där avgaset var ju inte nämnvärt svetsat, nu ska det vara rätt bild. Granska nu inte svetsarna...jag är ringrostig som fan.

IMG_0478.JPG - 2.2MB

TomTrikk - 2018-5-22 kl 20:47

Man blir ju lite sugen på att dra ut en pipa framför ena bakhjulet med fläns och ett lock som kan skruvas av när lusten infinner sig!

TomTrikk - 2018-5-25 kl 23:07

Jag har lackat avgaset...ibland undrar jag om bör titta mer på teve, jag har redan blivit idiotförklarad 3ggr!

EE39911B-CB8C-48D7-8FC2-0F8562B14A21.jpeg - 1.4MB

TomTrikk - 2018-5-25 kl 23:13

Nu ser det ut så här framför huset, dotterns Mito dock ute på vift. Fortfarande ute efter en 2,0 TS motor.

IMG_0471.JPG - 2.5MB

TomTrikk - 2018-5-25 kl 23:14

Den här skulle givet vara med.

IMG_0476.JPG - 2.4MB

TomTrikk - 2018-5-26 kl 22:46

Nu är generatorn där, fortfarande ingen laddning, finns det någon säkring på vägen som kan ha gått?

TomTrikk - 2018-5-29 kl 20:04

Hittade en herrejössessäkring vid batteriet, men den förefaller vara hel. Sitter det något annat elektroniskt mellan batteri och generator? Nu börjar man ju bli trött på att köra V70!

TomTrikk - 2018-6-1 kl 19:59

Nu kommer en kabel att bli dragen direkt från generatorn till plinten på torpedväggen, hade inte det minsta 12 v på kabeln från batteriet. Förmodligen avbränd på "the darkside" då den ohm:ar vid mätning. Hoppas den andra halvan inte jordar helt plötsligt...testar imorgon med nyinköpt kabel och dojjor från Swedol.

TomTrikk - 2018-6-1 kl 20:05

Nu kommer en kabel att bli dragen direkt från generatorn till plinten på torpedväggen, hade inte det minsta 12 v på kabeln från batteriet. Förmodligen avbränd på "the darkside" då den ohm:ar vid mätning. Hoppas den andra halvan inte jordar helt plötsligt...testar imorgon med nyinköpt kabel och dojjor från Swedol.

[Ändrad 2018-6-1 av TomTrikk]

[Ändrad 2018-6-1 av TomTrikk]

sam_h - 2018-6-1 kl 20:22

Hoppas det går vägen!

TomTrikk - 2018-6-2 kl 07:15

Tack, ska prova idag, kabelskorna (vad är det för kvinnor?) ska ju lödas, hur man nu gör det? Ganska mycket material som skall värmas för att slippa kallödning...
Gassvets kanske, trial & error, jag har lite kabel att träna på. Återkommer med resultat.

[Ändrad 2018-6-2 av TomTrikk]

TomTrikk - 2018-6-2 kl 08:46

Första försöket.

image.jpg - 1.5MB

TomTrikk - 2018-6-2 kl 09:52

Så, den blev migad!

35AE4EB8-E8D6-467B-B88E-754F89618960.jpeg - 1.8MB

Chramon - 2018-6-2 kl 14:12

Lödning funkar säkert också, men den typen brukar klämmas ihop med en speciell tång. Har sånna på mitt jobb. :cool:

TomTrikk - 2018-6-2 kl 16:39

Ok, på Swedol påstod de att dessa var för lödning, men det är säkert som du säger att man kan klämma dom, klämde den andra i skruvstädet. Nu är det fan i mig för varmt för att skruva dit generatorn. Kabeln monterad och nu har jag 12v till generatorn, återmontering efter en bira och sol bakom träden:beerchug:

TomTrikk - 2018-6-4 kl 17:47

Avgaset nedplockat för smärre justering, ny dragning av kabel till generator löste laddningsproblemet. När avgaset är tätt kan jag kanske åka förbi vårt dagis utan att 8 nysövda barn sitter käpprakt upp ur vagnarna med uppspärrade ögon, fick en tillrättavisning av en fröken efter min provkörning utan avgassystem. Men hon var helt införstådd med att minst en av de små kommer att bli motorintresserad:thumbsup:

88416C46-7E28-4C31-9344-8268638ED9D5.jpeg - 2MB

TomTrikk - 2018-6-5 kl 23:06

Herrejösses vad svårt det är att gilla dessa bilar ibland, startmotorarmageddon löst, laddningsproblem löst, avgastrubbel löst...nu är Växel 1 & 2 omöjliga att nyttja, backväxeln går i efter oacceptabelt många försök, sen går den förut så trevliga Busson på 4 kanske 5 cyllar. Fixade handbromsen på vår V70 ikväll så imorgon blir det 166-apokalypse igen...det är ju min bruksis, måste man ha en Opel eller nåt för att få tid över till eventuella hobbyprojekt?

TomTrikk - 2018-6-6 kl 15:18

Problemet med växlarna syns på bilderna, om det orsakats av trilskande vajrar eller bara materialutmattning vet jag inte än, någon som råkat ut för något liknande? Nästa fråga, är det någon som har grejor liggande och är villig att sälja?
Ska nu rumla runt på nätet för att se om det finns delar. För övrigt går den naturligtvis på alla främre cylindrar, vet inte om jag luras av att en tätningsring i avgaset saknas, den låter ju jävligt rysk just nu.

IMG_0585.JPG - 2.8MBIMG_0584.JPG - 1.6MB

FredrikAssarsson - 2018-6-6 kl 19:00

Ah knäckt växelspaksfäste. F@ckin classic!
Jag har ett nytt sådant liggande till 156/147/GT, bara huset, ej bussningar. Ditt för småpengar om det är likadant på 166 som på de andra.

TomTrikk - 2018-6-6 kl 20:20

Jag tror inte de är likadant som på 147, bytte vajrar på dotterns 147:a och som jag kommer ihåg skiljer de sig åt, vet du vart man bäst köper nytt?

FredrikAssarsson - 2018-6-6 kl 23:36

Ebay har det varit för min del. Ca 400kr för en komplett.

Jag har också för mig att det ska vara något som skiljer fästet åt mellan 156/147/GT jämfört med 166

TomTrikk - 2018-6-8 kl 16:07

Kollade EBay, hittade huset på flera ställen, från typ en hundring till 400...samma partnummer samma bild, beställde en som kostade runt 200. Man är ju en EBayanalfabet, hoppas den är komplett med bussningar.

TomTrikk - 2018-6-8 kl 16:25

Var köper man annars prylar till bra pris? Hittade en bra sida för ett tag sen men hittar inte tillbaka, tror den var tysk och hade både slitdelar och lite roligare saker, som breddare till 156 och chassiprylar.

TomTrikk - 2018-7-1 kl 22:51

Nu är 166:an äntligen pallbocksfri, avgaset tätt och det går att få i samtliga växlar.
Generator renoverad och startmotor utbytt. Lite pyssel kvar dock, är det någon som har batterifastsättningssaker liggande, eller vet vart sådant kan köpas?

FredrikAssarsson - 2018-7-4 kl 17:38

Vad behöver du till batteriet? Jag snubblade just över bygeln som har skruvhålet på 166 för fasthållning av batteriet.

TomTrikk - 2018-7-5 kl 18:11

Det är någon typ av plåt eller bygel som ska skruvas fast i "golvet" bredvid batteriet, hakas i ovanför förmodar jag.

FredrikAssarsson - 2018-7-5 kl 19:30

Det är just den bygeln jag hittade igår.
Kan ta med den till steningetrakten nästa vecka om du ska ha den. Ta med kaffe från macken så är den din.

Tänkte ha lite sådana saker till Berlinabygget men äsch, det lär bli en massa custom där ändå.

TomTrikk - 2018-7-5 kl 19:32

Härligt, hör av dig när du är där så kommer jag och stor kaffe.

TomTrikk - 2018-7-5 kl 21:34

Ny knopp...kanske inte, men tycker original är lite väl svulstig. Det blir väl någon trevlig aluminiumsak framöver.

IMG_0713.JPG - 1.9MB

hbp98001 - 2018-7-7 kl 12:07

När man ser 166:ans mittkonsol känns det som att den var väldigt mycket före sin tid med att samla alla funktioner i samma display, så som alla moderna bilar har det idag 20 år senare:headbang:

TomTrikk - 2018-7-8 kl 13:22

Ja den är lite smutt, nu har jag fått koder till nav och radio men inget funkar, har bara tysk manual, är det någon som har en engelsk liggande? Jag kan ju göra fel i själva inmatandet av koderna.

TomTrikk - 2018-7-8 kl 13:26

Har en kamrat med BMW 540 som utmanade mig idag, trodde jag skullle bli frånkörd... men hade inga problem att hänga på, behövde inte ens varva ur Busson, dom är lite hårda dom här gamlingarna!

TomTrikk - 2018-7-8 kl 13:28

Gubbräsers!

IMG_0740.JPG - 2.3MB

TomTrikk - 2018-8-21 kl 12:37

Liten sammanfattning då.
Köpte bilen för 6500 kr, varit avställd i alldeles för många år.
körde hem den från Malmö till stockholm med hjärtat i vrångstrupen och öronorganen utanför själva öronen...lyssnande efter eventuella missljud.
Efter lyckosam hemtransport byttes kamrem med tillhörande hjul relativt omgående, Tack till 75Anders för lån av kamlås.
Startmotorarmageddon har genomförts, samt även generatordito.
Gaspedalsproblem löses tillfälligtvis med Biltemas elektronikspray, problemet med detta är att jag ibland får det vanliga att responsen i stort sett uteblir och då lyser lampan som ser ut som en spridare, när nu inte detta sker har jag tomgång på 2500rpm, som ibland kan avhjälpas med att sätta foten under pedalen och pressa tillbaka den.
För övrigt har airbaglampan släckts med hjälp av herr Assarsson och hans stationära laptop.
Nu har Busson fått ny olja och naturligtvis var det tvunget att testa resurserna...jag har hört talas om "neckbending acceleration", men seatbreaking dito är för mig nytt, förarstolens ryggstöd kollapsade en aning, har gjort en snabb okulär inspektion men hittar inget givet fel.För övrigt har jag fått två kodkort till ICS;n från Hedins i Uppsala, det står Nav på det ena och radio på det andra, hur jag än gör får jag inte igång den, finns det en kod till för att dra igång apparaten?
Nu blev det mycket gnäll här, men bilen är helt underbar på vägen och jag är nog förlorad i bussoträsket, en 156 2,5 står nu högt på önskelistan.

TomTrikk - 2018-8-21 kl 12:49

En sak till, hur fan dricker ni kaffe i era 166:or? avsaknaden av kopphållare är total, har redan hällt ut en hel kopp i armstödet. finns det någon trevlig kopphållare på marknaden? förresten så glömde jag att jag monterat ny slang på trycksidan till styrservot...nu läcker den bara på ingående till burken, vätskan går ju åt i ett lite behagligare tempo då.

blompa - 2018-8-21 kl 14:06

Kaffekoppen är ett problem. håller med. Du får ta med någon som håller koppen åt dig?

sam_h - 2018-8-21 kl 17:36

Börja med ICS koden, efter det nav.

TomTrikk - 2018-8-21 kl 21:01

Då får jag kolla med Hedins igen, har ju inget som det står ICS på, bara nav och radio. för övrigt är nu Strongflexbussningar beställda till både motorfäste, fram och bakvagn. men det är så vitt jag förstår fler bussningar som behövs än de som finns hos dom.

TomTrikk - 2018-8-21 kl 21:32

Nu sitter jag och letar lämpliga fjädrar, är det Eibach som gäller? finns ju en hel del på Ebay med milt sagt varierande priser, skulle vilja sänka 45mm men hittar bara 30, någon som har erfarenhet av vad som funkar?

FredrikAssarsson - 2018-8-21 kl 22:38

30mm sänkning har jag på min. Det är alldeles lgon utan att slå i (förutom en gång..)
Eibach är det rätta, hade velat haft det på min så här i efterhand

TomTrikk - 2018-8-22 kl 00:29

Ok, då får det bli Eibach.

sam_h - 2018-8-22 kl 07:28

Med ICS-koden menade jag radiokoden

TomTrikk - 2018-8-22 kl 22:50

Ok, den funkar inte, får kolla vidare.

sam_h - 2018-8-23 kl 09:13

Då har du fått fel kod :-/

TomTrikk - 2018-9-2 kl 14:46

Nu Monza, Hoppas Kimi tar tag i det här och kör skiten ur resten av brushuvudena! Alfa-Sauber och Ericsson slår ju underifrån, jag tror han plockar några placeringar trots DRS-trubblet, själv har jag drabbats av norra Storstockholms elakaste "mancold" så mekandet har legat nere ett tag, nu ledig vecka så skall försöka svära ur generatorn från 156:an.

TomTrikk - 2018-9-5 kl 22:03

Ojsan, nu har jag köpt fulaste 916 GTV:n norr om Milano...vit, men ägd av sann alfisti som bytt kamrem och haft sig.

TomTrikk - 2018-10-10 kl 12:27

Vilken mjukvara ska jag söka efter för att kunna kolla samt släcka felkoder, har sett något om det i någon tråd men hittar inte infon igen, jag har för mig att det ska finnas något som är gratis, men att det behöver inhandlas en kabel. Sen har jag ett besynnerligt problem med elgasen, förutom att lampan som ser ut som en spridare ibland tänds, och bilen blir obehagligt opålitlig iom att gasresponsen totalt uteblir, har jag stundtals tomgång som en F1:a! har ibland kunnat avhjälpas med att köra in min stora fot under pedalen och pressa den uppåt...men bara ibland, jag har pillat med kontakterna vid pedalen och sprayat någon slags rengöringsspray från Biltema och har då sluppit strulet en kort period. Är ju en aning genant vid stadskörning, särskilt som snabba uppvarvningar ibland kan få Busson att lugna ned sig...
Sådär, nu fick jag skriva av mig en smula, forumet här har ju en lite terapeutisk funktion då jag är omgiven av högst normala människor som med all rätt betraktar
mig som lite sinnessvag när jag försöker få lite empati.

[Ändrad 2018-10-10 av TomTrikk]

[Ändrad 2018-10-10 av TomTrikk]

FredrikAssarsson - 2018-10-10 kl 22:31

FiatECUscan eller som den nu heter MultiECUscan fixar felkoder. Kabel köpte jag via en här bland annonserna.

Gaspedalen har ju sina ofog när det är dålig kontakt i kontaktstycket under ratten ungefär. Men sedan hittade jag även att det sitter en blå kontakt framför passagerarens fötter och den kontakten är också gaspedalen så lyft på mattan, riv fram grejerna och rengör varenda kontakt där finns men det är som sagt den blå som är till gaspedalen.

TomTrikk - 2018-10-11 kl 12:59

Tack, jag skall genast pilla på den blå kontakten, duger det med freeware-versionen av Multiscan? För övrigt så är jag intresserad av en ICS med fungerande koder, någon som har en liggandes?

[Ändrad 2018-10-11 av TomTrikk]

FredrikAssarsson - 2018-10-11 kl 21:22

Har en kontakt som nog fortfarande sitter på en ics inkl. Koder!

Jag tror gratisversionen borde kunna räcka långt i början.

TomTrikk - 2018-10-12 kl 06:22

Jag är väldigt sugen på ICS:en, kan du koppla ihop mig med kontakten?

sam_h - 2018-10-12 kl 08:31

På alfaowner eller alfabb finns en guide hur man kan få fram koden till nästan alla ICS genom att först montera ut den och använda serienumret dom sitter på ICS enheten. Antar du testat universalkoden? Den fungerar dock bara på vissa enheter. Funkar på TEA men inte BMR

TomTrikk - 2018-10-12 kl 13:18

Har provat massor av koder via Alfapower, men vart hittar jag universalkoden?

FredrikAssarsson - 2018-10-12 kl 16:47

Universalkod funkade inte på min förra 166. Däremot som sagt så går det att få fram koden via serienr på baksidan av hela enheten. Googla på alfapwner och gå in i deras 166forum så finns info i deras stickytrådar högst upp.

Skickar kontakten till dig! :thumbsup:

TomTrikk - 2018-10-13 kl 04:51

Tackar👍🏼