Jaha, då är det lika bra att bita i sura äpplet och gå vidare..
Plåten i motorrummet är ju inte så vacker, måste bytas!
Bort med gamla:
Bakom döljer sig det illa sargade halvmåneformade förstyvningsröret för framvagnen, blir nästa del att byta..
Tillverka kartongmall för nya plåten
Sen klura på hur man ska få till de 5 förstyvningsrillorna.
Så här gör dom stora pojkarna, hur svårt kan de va 
https://www.youtube.com/watch?v=tEADmo4vU9o
Själv blev det att komma ner på mattan, ta fram några stålbitar, vinkelslipen och sen jobba vidare med pelarborrmaskinen.
Så småningom bidde det det så här:
..bara för att konstatera, så långt verktyg går ju inte att använda när rillorna är konvexa (kanske därför som dom senare blev konkava på 101-bilarna)

Blev till att ta nya tag och korta ner verktyget
Så, då blev det hyfsat hanterbart att pressa rillorna men snacka om att plåten vaknade till liv och började protestera, intog formen från plan till
korrigerad på alla ledder 
Efter en del riktande och ytterligare kantvik så gick det så småningom att få den grovt på plats 
Slutlig riktning och tillsnyggning får ske vid svetsningen. Avvaktar tills närliggande plåtar har tillverkats.
Jo, förresten.
Pojkarna på RetroPower har busat till en gammal Bertone, tycks väl inte direkt stå stilla.. 
https://www.youtube.com/watch?v=qauefLN_7pU |