Någon som har koll på hur många sådan som finns i Sverige.
kanske något som vet ifall någon här som äger en sådan är sugen på att sälja. sjukt sugen på en sådan och har varit sen jag såg den första gången.
läckraste kombi ever. hade chansen för några år sen men tog inte den då vilket jag ångrar bittert idag.
man har blivit lite av en sudd nörd så att säga.
behöver inte vara i original skick. gärna med så lite rost som möjligt. finns det reservdels bil med så är det bara positivt..
alla tips tas tacksamt emot.
så klart är ju pris och skick avgörande, som man säger allt är diskutabelt.
går bra att maila på
rb@hella-gutmann.se
Rickard Hajen - 2019-3-2 kl 11:36
Oj, finns det ens en enda i det här landet? Har inte sett spår av nån de senaste 5 åren. Men häftig modell är det! bravo - 2019-3-2 kl 12:06
ja är dom inte sålda för export så ska det finnas i landet men vet inte vart och hur många som är här. alfettaalfa - 2019-3-2 kl 15:17
Den enda som jag sett är CET618 , inte helt okänd här tror jag.
Grifo - 2019-3-2 kl 17:14
Jag sålde den silvergrå till Boris på Power Car för ett antal
år sedan. Jag tror att han har den kvar och att det är det enda
exemplaret i landet.FredrikAssarsson - 2019-3-2 kl 19:07
Likbil för kortväxta?alfettaalfa - 2019-3-2 kl 20:37
Enligt car.info finns det bara ett exemplar i Sverige. bravo - 2019-3-3 kl 09:54
Jag sålde den silvergrå till Boris på Power Car för ett antal
år sedan. Jag tror att han har den kvar och att det är det enda
exemplaret i landet.
nuvarande ägare köpte den 2013.
i registret står att den är ljusröd. har du koll på om den varit röd en gång i tiden.
Micke G - 2019-3-3 kl 14:16
Den var röd när Georg köpte den av CC, sedan gjorde Georg en otrolig renovering av bilen. Det finns en tråd här på forumet, långt bak i tiden.GE - 2019-3-3 kl 14:36
Finns nån enstaka på autoscout och subito som suktar efter att få komma till Sverige, bara att hämta. Såvida den svenska inte är till salu då. BerlinaPer - 2019-3-3 kl 16:16
Ljusröd!
Då är det säkert den som Dag Sundius hade på 80-talet.
Finns nån enstaka på autoscout och subito som suktar efter att få komma till Sverige, bara att hämta. Såvida den svenska inte är till salu då.
ja dom har jag sett lite på finns några intressanta objekt.
får se vad som händer.. klart intressant bil och gärna en jag vill ha i mina ägor tillsammans med min andra sud :) George Junior - 2023-1-5 kl 00:53
En Giardinetta i Challenge skulle ju sitta som en smäck!
George Junior - 2023-1-5 kl 13:08
Visst ser det ut som den blåa Suden har 5-bults fälgar. Skumt...Georg - 2023-1-5 kl 14:09
Ja det var jag som återförde den till livet.
Den var i mitt tycke ett vrak.
Det gick åt en 4-d sud och en hel del ny plåt för att få ihop den.
Jag sålde till Grifo efter 10 års problemfri körning. 105 hk var mitt bidrag på motorsidan.
Den finns med med byggbilder på alfasud/giardinettasidan på nätet.Georg - 2023-1-5 kl 14:14
Vad menar jag med vrak ?
Som exempel: bara 1 gångjärn kvar på förardörren. Fanns inget att fästa ett gångjärn i.
Man såg marken om man kollade neråt framför framrutan.
Hjulhus bak bestod endast av plast - i combo med hönsnät, wellpapp mm mm. Atterhall - 2023-1-5 kl 20:30