Quote: Ursprugligen inlagt av rstx | Quote: Ursprugligen inlagt av Seb | Quote: Ursprugligen inlagt av rstx | Jag har en likadan, också USA-import fast vit och från '72. :)
Men har du ett regnummer sen tidigare så finns ju dokument på förregistrering etc hos transportstyrelsen? Eller missar jag något?
|
Du har helt rätt, men reg.besiktaren ger ingenting för en "förregistrering" från 90-talet. Nåt dokument på förregistrering finns inte, bara ett
dokument om registeringsanmälan. Tullen gjorde allt på den tiden och vissa tullare var inte ens ute och kollade på bilen. De skrev bara in vad
importören sa.
Transportstyrelsen har inga krav på bilen, men han som skall reg.besikta behöver verifiera att den är vad den utger sig för. Dvs att det varit i
trafik i USA och att det verkligen är en 76:a, som det står i tullpapprena.
Allt känns som ett moment 22 nu, jag försöker med allt. |
Hmm... Ja, det kan vara ett helvete det där...
Antar att det inte finns något namn heller på 90-tals registreringen? Kanske man kunnat få tag i den tullaren då, men ändå ett långskott.
Årsmodell 76 kan du bevisa iaf. Kollade du med Marco Fazio på Centro documentazione? Han har ju också info om vart den exporterades och såldes första
gången, hjälper kanske lite?
Eller så får man hitta en föredetta ägare kanske.
Eller det mindre lagliga sättet...
[Ändrad 2019-8-19 av rstx] |
Jag har mailat Centro documentazione, men får ett svar att de är stängda till 1 september.
Hur menar du att ajg kan bevida årsmodell 76, jag missar nog nåt där? Står 75/11 på plaketten i dörröppningen som tillvekning men nåt om tagen i
trafik 76.
mvh Seb |