Jimmi851 - 2019-9-28 kl 13:48
Hejsan alla,
Är jag alldeles dum i huvudet om jag på allvar överväger att
köpa en Brera 3,2 för att ha som bruksbil?
Jag känner till problemen som kan uppstå med kamkedjan och att det är en törstig rackare...
När ska man börja bli orolig över milen om det ens är ett problem? Har bruksat 156 och GT de senaste 10 åren, så är kanske inte helt frisk ändå
2,2 vettigare kanske och vad är ett rimligt pris på en beg 3,2 kontra 2,2?
Jag har bara hittat 3,2 som gått 12-14000 mil för 85-100K,
Är det rimligt för 2006/7 års modell?
Är inte ute efter en racerbil då jag har MV Agusta för det på sommaren
Hoppas på fina tips och om det finns någon som ska avyttra sin så...
Jimmi , Skåne
fnalig - 2020-1-7 kl 15:59
Enkelt val, 3.2!
Nackdelarna har du ju skrivit, men du lever bara en gång? 
Odinn - 2020-1-7 kl 16:30
Hej!
Har två 159:or med 3,2 och det är bara den som har Q4 vad jag vet. Framhjulsdrift är för mesar...götråkigt om det inte är en Cadillac
Gällande kamkedjan så ska man inte måla fan på väggen, den varnar i god tid och om man nonchalerar varningen går den ner i "limp mode"
Det gäller att sköta oljebytena, gärna var 1000:de mil och aldrig oljenivå under halv. Fick byta Kamkedja på den ena vid 13 000 mil och de var
verkligen slut, medan jag kört över 20 000 mil med den andra utan varning än.....
Den på 13 000 mil hade inte skötts så bra medan den andra har skötts betydligt bättre.
FredrikAssarsson - 2020-1-7 kl 20:30
Om du kör mycket kan det vara värt att fundera på vilken årskostnad du ser i soppan på 2.2 på 0.7-0.9 eller 3.2 på 1.2-1.4.
Kör du lika mycket som jag blir mellanskillnaden en mappning för mer effekt på 2.2 samt en utlandssemester extra.
Men fyran låter ju inte som en sexa om man är ute efter det. Tänker dock så att om Brera ändå är en glidare och ingen sportbil är 2.2 inte helt fel
Besar - 2020-1-7 kl 21:14
Jag har en väldigt fin 3.2 2008 (facelift...) till salu.