fnalig - 2020-1-6 kl 13:51
Hej!
EDIT: Alfa 159 3.2L q4.
Båda flexrören är helt svarta och läcker avgaser. Enkelt att byta den bak, men den som sitter fram / uppe under motorn, hur gör man med den?
Vore jobbigt att lyfta motorn för att laga läckaget..
Någon som har någon idé vad man kan göra? Svetsa, limma, linda med något?
Btw, är detta forum dött? Isf, till vilket forum har alla flytt? Som alfaägare är det trevligt med hjälp och feedback vid eventuella.. fantastiska
positiva saker som händer.
[Edited on 2020-1-6 by fnalig]
Gustav_Holmdahl - 2020-1-6 kl 14:08
Vad har du för motor? Fyra? Femma? Sexa? Bensin? Diesel?
Nej, skulle säga att detta forumet lever mest av de svenska Alfa-forum som är kvar. Några har flytt till Fäjsbåck, men många av oss hänger kvar här.
Bra om forumet fortsätter leva. Finns mycket kunskap samlad här. Senaste månaden upplever jag att AlfaPower vaknat till liv igen.
fnalig - 2020-1-6 kl 14:13
Uppdaterat info om bilmodell.
Gustav_Holmdahl - 2020-1-6 kl 14:54
Gissar att någon av de med erfarenhet av 3,2 i 159 kommer svara. Annars kan du ställa frågan på alsist Seden ellr vad gruppen heter på Facebook, där
vet jag att det finns några brukare av dessa motorer.
FredrikAssarsson - 2020-1-6 kl 16:00
Kolla med Roman Chvedov, han håller till strax norr om Uppsala och kan sin GM v6 utantill.
fnalig - 2020-1-8 kl 10:18
Hej!
Vill bara meddela att problemet är löst, åkte igenom besiktning igår utan anmärkning.
Jag bytte det undre flexröret, kapade och svetsade på nytt.
Det övre fick jag svetsa så gott jag kunde och sedan lägga avgasrörslagning / pasta runt.
Jag undrar fortf varför både flexrören såg ut som de hade brunnit, helt svarta med massor av hål..