Jo hans tråd har jag haft som godnattsaga mååånga gånger.
Klart jag också vill ha en bigblockbusso men min poäng var att 300hk ur en 3.2 är mer hållbart för mindre än halva priset mot vad 320-340hk ur en 3.8
ger.
Jag pluggade otaliga recept och forum via google translate från holland, usa, england, kroatien, ryssland, sydafrika och några baltiska länder jag
glömt bort och om hälften höll ihop ska jag låta vara osagt. Mängder av kolv/cylinderkombinationer har jag läst om med allt från traktorfoder till bmw
mc-kolvar till cosworthdelar till custom.
Får du ihop ett recept som håller så har du en spekulant här!
Hade det varit jag så hade jag inte gått på 101mm kolvar utan försökt hitta något kring 99-100mm och gett mig fan på att hålla mig innanför gränserna
för att undvika vattenkanalerna.
Jag tänker så att jag hellre hade haft en 3.5-3.6L hållbar bigblockare med 310-330hk än en 340–350hk 3.75 som kan vilja gå sönder ofta.
Själv är jag inriktad på 3.2 med trimkammar, stort plenum, stort gasspjäll, lite mer komp, portning och ca 290-300hk. Hållbara hästar.
|