Får grotta ner mig i det…
Idag kom avgaseriet på från 33an, några fästpunkter fick moddas - men annars passade det bra. Lite mer utstick på slutröret med Sprintens kortare
överhäng bak, men det är bara bra - mindre risk för avgaser inne i bilen bakifrån i a f…
Sen hällde jag i finolja och vred på nyckeln - utan framgång. Hade lyckats vända +/- på bensinpumpen så noll soppa. Då är det svårstartat. Efter
korrigering hoppade den igång snällt, så skönt att kunna bocka av hjärttransplantationen!
Återstår sätta fast stol, bälte och lite kosmetiskt i form av inkoppling varvräknare (missade den eftersom det går via Motronicen i 33an), ställa toe
och nån sorts ride-height fram och fylla bromsvätska/lufta för att kunna göra en shakedown på Kullen i augusti. För att få till vagnbok återstår lite
till, men inte dramatiskt mycket - så, race på Kullen i september? 😎 |