Nu gäller det att ligga i lite, vagnboksbesiktning bokad till 4/5 och en hel del att bocka av innan dess. Idag blev det i alla fall lite gjort,
tändspolen omdisponerad till ”elektronikutrymmet” på höger sida av baljan i nån form av fåfäng viktoptimeringsyra - nu sitter den i alla fall inte
längst fram till vänster… (absolut sämsta platsen för någonting 😆 )
Sen förstärkte jag kylslangen som förra säsongen nötte lite mot kamdrevet med vulktejp, dessutom skyddad mot framtida nötning av övre högra hörnet
från en trasig kamkåpa jag tydligen hade liggande - en stilla undran varför jag inte gjorde så tidigare, men men… Under kylaren skymtar också
oljekylaren som sitter ordentligt på plats och nu också är inkopplad och fylld med ny fin olja. 5 liter gick det i med nån halvcentimeter överfyll på
stickan, så netto knappt en liter olja i kylaren och slangarna alltså. Jag körde runt ordentligt på startmotorn för att få ut oljan och det verkar
tätt (än så länge), kan ju vara en del luft kvar så kanske sjunker oljenivån lite till.
Slangpaketet går ut i innerskärmen och tillbaka in i motorrummet genom stora hålet vid styrarmen på höger sida. Klammer från Hydroscand som var
riktigt bra, de håller ordning på slnagarna men tillåter lite rörelse i längsled så det inte drar i slangarna. Jag hade ingen bra list att sätta runt
öppningarna så det fick bli extra skoning på slangarna istället - första rimliga användningsområdet för gammal Gardena-slang på räserbil för mig…
😜
Rejäla klämda anslutningar, vill inte ha någon oljedusch nerpå grenrören som går rakt nedanför.
Jag kan starkt avråda från att använda Biltemas universal drivknutsdamask, det här kändes onödigt nu… 😖
|