AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1    3  ..  21
Författare: Ämne: Vilka är vi.
Seb
Super Duper Mongorator
Me, myself and Seb

Registrerad: 2002-6-25
Befinner sig: Raukland
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 10:01
Vilka är vi.

Gör ett nytt försök, igår försvann tråden.
Tanken men denna tråd är att vi ska lära känna varandra lite bättre. Jag som bor här ute på Kalkstens-Hawaii kommer sällan iväg på träffar och får då inte träffa er andra så mycket. En del vill kanske vara anonyma bakom sin nick och det är helt OK.
Tanken är att vi kanske kommer fram till andra saker vi har gemensamt förutom Alfa.

Jag börjar (igen) så får vi se om det finns intresse att hänga på.

Som min nick antyder så heter jag Sebastian, jag är 29 och bor i Visby. Jag är arkitekt och jobbar sen två år tillbaka på en firma här i stan. Har tidigare bott i Los Angeles i tre år och därefter lika länge i Lund. Har ägt förutom Alfa 6st 60-tals Mustanger (under tiden i L.A.)
Jag har nu tre Alfor och en flickvän (notera ordningen jag nämnde dem i :D ).
Jag spelar undervattenrugby i Div. 1, som i kombination med jobbet tar mig till Sverige relativt ofta.
Just nu renoverar jag min GTV6-83:a och har snart bytt ALL plåt! Suck!! Men fan vad bra det skall bli!!!
Jag har inte värit på några träffar, men ska försöka ta mig i kragen i vår.

Hoppas nu att tråden funkar och att Ni är sugna att hänga på!!

mvh Seb-mannen

Glad.jpg - 2kB

-Sebastian Stein- Proud member of Team Rauk Race.
GTV 2000 -77 l Porsche Cayenne S -07 l
Vespa 50 -74 l FIAT Barchetta -96
Hymermobile 640 -92
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Särås
Återfalls alfisti

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Enköping
Medlemmen är Offline

Humör: Brum brum

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 10:59

Jag heter Jimmy Särås och är sedan ett år tillbaka grundare av www.lazzat.nu som är en sida & motorklubb som arangerar träffar av alla slag!
Desutom så har vi ett trevligt forum.. :)

Innan Lazzat tiden så surfade jag mäst runt på hockey sidor har alltid gillat hockey och favorit laget är MoDo hockey!

Jag är föd 1979 och är därmed 23 år.

Har alltid haft ett mycket stort bil intresse kan det vara för att min far alltid har sålt bilar så när jag låg i barnvagnen så var jag på bilfirmor i hela landet! :)
Den första bilen jag lärde mig att utala var.....

LADA!!! :(
Efter det kom Ferrari & fatiskt Alfa Romeo!

Gilade att rita bilar som går på bakhjulen med hjullyft när jag var i åler: 3-6 år! ;)

Men jag har sedan ca: 9-10år ålder drömt om att äga en Lancia Delta intergrale! :)
Och nu har jag äntligen bestämt mig för att det är verkligen på tiden att köpa en!

Min första bil var en Fiat 126 & efter den en Alfa Romeo 33 som följdes upp av ett tio tal Pegeot 205 GTI & CTi...
Sedan hitade jag tillbaka i en Alfa 33 QV och resten har bara vart Fiat/Alfa Romeo utom en Volvo 245! :(

Äger idag ihop med min sambo kanske en av Sveriges läckraste Alfa Romeo 156or!
Och har kört en del konbana med en i sommar och folk har vart extremt inponerad av den tunga bilens väghålning & prestanda tyvär så blev det inga pokaler med bilen då jag har extremt dåliga tävlings nerver och desutom var jag extremt bakis just den dagen då finalerna var! :(
Men så är livet är extremt nöjd med Alfan iaf! :P

Sedan 3 år tillbaka så har jag ägt en Fiat Coupé 2,0 16V Turbo som jag har trimmat och trimmat samt stylat!
Nu bar det äntligen iväg till stripen i år och med hyfsade/bra resultat 13,1 @ 178,6km/hv moin bästa slut tid var under säsongen 187km/h men då spann jag bort mig grundlöst! :(
Fiaten kommer nu efter att jag sprängt en låda att få en ny låda och en uppdatering till nästa år som kommer göra att bilen garanterat kommer att köra 12or och vem vet vad det blir mer?

Har ägt över 30 bilar i mitt liv... :)
En Lancia Delta ska som sagt köpas in och är det nån som vet av en skrik till!

Jag arbetar som bilförsäljare & är delägare i företaget www.bilvalet.com där har jag arbetat sedan jag var 17½ år...

Vi har varit återförsäljare av Alfa / Fiat men den tiden är nu förbi...
Säljer nu äckliga franska Citroner...
Ja det var väll lite om mig kan bara säga att det roligaste jag gjort sommaren 2002 var banträffar & konbana jag är alltså inte en stripen freak vågar jag säga! Även om jag pratar en del strip!
M.V.H Jimmy Särås

mvh Jimmy Särås

0736-996993
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Seb
Super Duper Mongorator
Me, myself and Seb

Registrerad: 2002-6-25
Befinner sig: Raukland
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 11:33
Bra, nu e vi igång!

Kul att du e med Jimmy! Om ni som skriver in här ser andra gemensamma nämnare så kommertera gärna till dem det gäller.

Seb

[Edited on 25-10-2002 by Seb]

-Sebastian Stein- Proud member of Team Rauk Race.
GTV 2000 -77 l Porsche Cayenne S -07 l
Vespa 50 -74 l FIAT Barchetta -96
Hymermobile 640 -92
MaZ
Dokumenterat Paj...

Befinner sig: Göteborg
Medlemmen är Offline

Humör: :)

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 11:47

Särås viker ju ut sig i senaste Bilsport också... :D

Kan hålla med om att 156:an är Grym

Lazzat fyller Ett år på Söndag!
Jimmy, jag skulle gärna varit med på festen det vet du!
:beerchug:

Mats Strandberg
-Scuderia Rosso-
-onemanracing.com-
GTV 2000 -77 | 75 Turbo -87 | 155 V6 Sport -96 | 164 Super 3.0 24V -94
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Särås
Återfalls alfisti

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 14:30

Quote:
Originally posted by Seb
Kul att du e med Jimmy! Om ni som skriver in här ser andra gemensamma nämnare så kommertera gärna till dem det gäller.

Seb

Klart jag är med! :)
/Jimmy

mvh Jimmy Särås

0736-996993
Särås
Återfalls alfisti

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 14:35

Quote:
Originally posted by MaZ
Särås viker ju ut sig i senaste Bilsport också... :D

Kan hålla med om att 156:an är Grym

Lazzat fyller Ett år på Söndag!
Jimmy, jag skulle gärna varit med på festen det vet du!
:beerchug:

Jo Karins & min Alfa är jävligt fin!
För övrigt så ligger det lite nya bilder uppe på bilen med nya lycktor samt lite annat skoj äntligen monterat! :)
Däremot så saknas fortfarande loket till stötfångaren! :(

Jo det var kul att vara med i senaste Bilsport men inte fan känner jag mig bätre för det!

Men som sagt hoppas att kanske en dag få med en bil där oxå så ungdomarna i Sverige ska få se en fin bil i spoilernytt!

Till exempel min & Karins Alfa med lite Lazzat & Alfapower reklam! ;)

Eller kanske min Fiat Coupé!

Men jag tänker inte tjata för att komma med iaf...
Och gör man inte det så kommer man kankse inte med... :(

MEn som sagt Lazzat fyller 1 år på söndag och sidan har redan hunit bli en av Sveriges större mötesplatser och har arangerat 4 konbane träffar, 5 strip & 2 banträffar! :P :) ;) :cool: :o

Hoppas att Lazzat & Power ska kunna växa vidare! :)

Så nu har jag verkligen presenterat mig!
Nu vill jag se lite fler presentationer!
/Jimmy Särås

mvh Jimmy Särås

0736-996993
Low, Fat, GTV6
AP\'s Lilla, Feta

Registrerad: 2002-7-17
Befinner sig: Avesta
Medlemmen är Offline

Humör: Turbo!

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 17:40

Jag heter nicklas, bor i en LITEN by utanför avesta i södra dalarna. är 16år går första året på fordon med inriktning personbils teknink. Har ingen alfa än men inan våren ska jag ha en! Pappa har därimot en 156: -98, sänk bilstein sprint dämpare mm,,,,,kul att övnings köra i :D
På fritiden pyslar jag på i garaget, har mekat moppe MINSt en gång i veckan tidigare(puch dakota,rå trimmad) men nu mekar jag mest på crossen och skotern.
det är för övrigt mina 2 andra stora intresen.Båda får leva ett tung liv, efter som jag nästan bara hoppar i idiot hopp(typ crusty, slednecks-50% av deras klass) Har någon föresten 250mb server utrymme som jag kan få låna så kan jag lägg upp min cross/skoter film som är jävligt grymm(har gjort den själv) det är inge alfa åka med men därimot så racar vi skiten ur en Datzun kombi :D:beerchug: titta på mina cross/skoter bilder:
En skoter bild
En bakåt volt
åå en till skoterbild
sista bilden nu,,,på min kompis

mer bilder finns på http://www.tackasen.cjb.net/ min kommis sida

[Edited on 25-10-2002 by Low, Fat, GTV6]

[Edited on 25-10-2002 by Low, Fat, GTV6]

ramp02.jpg - 32kB
Costas
AlfaPowers Malaka

Medlemmen är Offline

Humör: coolo

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 17:44

miipp

Scalex
Alfa-guru

Registrerad: 2002-6-23
Befinner sig: Eskilstuna
Medlemmen är Offline

Humör: Åksugen

cool.gif Inlagd 2002-10-25 kl 17:46
Jaha.......Ok min tur då............

.........heter Jocke och är under 40 :D
Är gift med Merja sedan en herrans massa år och har två barn som heter Dennis & Sanna som är 15 respektive13 år(pust...om ni visste vad jobbigt det är med två tonåringar:D
Jobbar på Landstingsfastigheters Driftavdelning som VVS Reparatör sen 7 år.Före det var jag ute i byggsvängen mm.

Har väl hållit på med det mesta som har hjul.Började med Dragracing som förare och mekaniker.Hade sen ett mellanspel då jag "burkade" Back SM i Sidvagn. Nu är det bara Alfa och Slotcars som gäller.

Thats it.............

Jocke & Sanna.jpg - 44kB

--Jocke Widin--
Trans Am 455 HO 1971 - EX Alfa 164 Q4 -97 - EX Alfa 90 Qv6 - EX Alfetta GT -75
Ex Puch DS50 Alabama -61 , Puch Florida -71 + Tusentalet Slot cars.
https://www.facebook.com/jocke.widin
Low, Fat, GTV6
AP\'s Lilla, Feta

Registrerad: 2002-7-17
Befinner sig: Avesta
Medlemmen är Offline

Humör: Turbo!

mad.gif Inlagd 2002-10-25 kl 17:48
Mina bilder

får någon bilderna att funka i mitt tidigare inlägg??
för mig funkar dom inte när jag klickar på dom men när jag skriver in addresen till dom funkar dom, ibland

Scalex
Alfa-guru

Registrerad: 2002-6-23
Befinner sig: Eskilstuna
Medlemmen är Offline

Humör: Åksugen

cool.gif Inlagd 2002-10-25 kl 22:56
Fungerar ej............

............:beerchug:

--Jocke Widin--
Trans Am 455 HO 1971 - EX Alfa 164 Q4 -97 - EX Alfa 90 Qv6 - EX Alfetta GT -75
Ex Puch DS50 Alabama -61 , Puch Florida -71 + Tusentalet Slot cars.
https://www.facebook.com/jocke.widin
theseal
Mr Center of the Universe

Befinner sig: Hisingen!!!
Medlemmen är Offline

Humör: troett...

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 23:03

Quote:
Originally posted by Low, Fat, GTV6
Har någon föresten 250mb server utrymme som jag kan få låna så kan jag lägg upp min cross/skoter film som är jävligt grymm(har gjort den själv)

har rätt gott om plats på en dedikerad debianburk på en BBB lina, maila

--Niclas Dahlgren--
Proud member of CAR #14372-1
---Bilar---
AlfaRomeo 75 Milano Oro 2.5 -87
Meriter:156 TS SP3 -99 159 1,9jTDm -07 Alfetta -75, Alfetta -78, 164 3.0 24V Super -92, 147 1.6TS -02
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
theseal
Mr Center of the Universe

Befinner sig: Hisingen!!!
Medlemmen är Offline

Humör: troett...

[*] Inlagd 2002-10-25 kl 23:36
Theseal & Kickan

ok,

Niclas Theseal dahlgren
bor: GBG
född: ja, karlstad, 1975
lång: ja
tjock: NEJ
jobbar, kränger kabel
största bedrift: Lura kickan att jag är en bra/snäll kille

Kristina Kickan Dahlgren fd. Bergkvist
ålder: frågar man inte en dam
snygg: jajamensan
jobbar: volvo, motor utveckling
största bedrift: stått ut med niclas i 7 år..

bilintresset hos oss är stort, och kickan som jobbar med det dagligen har haft en brant inlärningskurva (började jobba volvo och fick körkort jan-2000). Alfaviruset har legat latent, och har blommat fullt sedan sommaren 2002 då vi tillsammans med maz skaffade oss ban-bus-bilen Atilla, en Alfetta -75:a.

Håller just nu på att köpa ett för dyrt hus, sen får jag köpa vilka leksaker jag vill har kickan lovat... då blir det mer alfa...

bifogar en bild på oss när vi är fulla och mätta i Italien med Erico i somras, STOOOORT SHOUT OUT till erico för hans feta hus och hans enorma gästfrihet.

[Editerat 30-1-2004 av theseal]

Image-106.jpg - 74kB

--Niclas Dahlgren--
Proud member of CAR #14372-1
---Bilar---
AlfaRomeo 75 Milano Oro 2.5 -87
Meriter:156 TS SP3 -99 159 1,9jTDm -07 Alfetta -75, Alfetta -78, 164 3.0 24V Super -92, 147 1.6TS -02
Catman
Alfista

Befinner sig: Karlskoga
Medlemmen är Offline

Humör: Opelrostigt :(

[*] Inlagd 2002-10-26 kl 00:16
OK...igen då.

Heter Tom och är förlovad med Ingalill.
Har en 3 månader gammal Emma och en 5 år gammal hund vid namn Zambo.(som gillar att båka/köra bil)
Jag bor i Karlskoga och ni passerar mitt hus när ni åker till Gelleråsen för att roa
er:D .
Jobbar som skiftesoperatör vid Degerfors Järnverk ett litet tag till , eftersom de slår igen halva verket 2003-08.

Förutom Min Alfa 155Q4-93,
äger jag också en Honda CBR 600 -96 (supersport-maskin).
Jag har ett förflutet som roadracingförare, men lägger fortfarande så många varv jag hinner på bana...fast numera bara på lek.

Jag, liksom Scalex, är också fast inom slotracingen (bilbana).....

min race-sida

[Edited on 25-10-2002 by Catman]

closeup.gif - 27kB

Tom Clarqvist - Karlskoga
Vad vi bäst behöver i livet,
är någon som visar oss vad vi kan....
-- two down..no more please :D --

(jag tycker synd om min sambo, som har 3 barn att ta hand om (1,5år, 3,5år och 34år :D ) )
Oskar Larsson
Moderator
AP\'s gamla PAPPA!!!

Medlemmen är Offline

Humör: 2 barn nu...

[*] Inlagd 2002-10-26 kl 11:54

vad jag heter får ni gissa...Jag är 31 år på pappret och bor i Enköping tillsammans med min sambo Sara och vår katt Sune. Jag jobbar hos TietoEnator som kodknackare.
Mitt motorintresse började tidigt...då jag var ca: 10-år köpte farsan en Honda XR 80 (fyrtaktare) till mig som jag senare bytte till en CR (tvåtakt å mycket piggare...), jag var medlem i Göta MS ett tag men till min 16-årsdag så var det lätt mc som gällde...

När det blev dags för bilköp åkte alla polare runt i Volvo 240 och Ford sierra. Detta var ju inte speciellt imponerande så jag letade runt hos olika bilfirmor utan att riktigt veta vad jag sökte...Men plötsligt stod den där, min första Alfa...det var en 75:a -86, och jag slog till direkt. Alfan gick som en dröm och när jag körde ikapp med polaren och hans sierra var hans enda sätt att "vinna" över mig att skära in framför och täppa till...

Allt gick som en dans och det blev många härliga mil tills motorn rasade och jag stod med tom plånbok utan att kunna laga den...vet inte hur många svordomar som jag yttrade men för att göra en lång historia kort så byttes 75:an ut mot en Volvo 240 (så var man som alla andra :()

Efter lite andrum från Alfa så var det dags igen...Hittade en GTV 2.0 -84 under en gran hos en gubbe som jag fick köpa för 3000:- (inte gubben utan bilen alltså :-D). Vet inte hur många gånger jag fått höra hur dum jag är som köper en Alfa igen men de som säger så har inte upplevt känslan som finns där...Den är svår att förklara och skulle jag se till mig själv och hur mycket pengar jag "bränt" så skulle jag väl hålla med dem...men det är någonting starkare än förnuft som lockar...det bara är så...

GTV:n har jag roslagat & lackat själv (hyfsat resultat för att vara gjort hemma i garaget...). Jag fick även tag på ett par 16" fälgar med 215-45 *16" däck som i mitt tycke gjorde otroligt mycket för utseendet jämfört med originalhjulen...

Just nu letar jag efter en nyare GTV och hittade faktiskt en annons i veckan som verkade riktigt intressant (i Tyskland)...jag har tagit hjälp av "bilimporten.com" för själva "kontakttagandet", så vi får se hur det hela slutar...förhoppningsvis (mitt mål är att jag...) kör jag en GTV 3.0 nästa sommar...

Hare bra,
/Oskar
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
 Pages:  1    3  ..  21

Upp till toppen