AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  12    14    16  ..  21
Författare: Ämne: Vilka är vi.
nymanfredrik
Alfista

Registrerad: 2002-9-25
Befinner sig: Visby
Medlemmen är Offline

Humör: Snabb....

[*] Inlagd 2004-1-27 kl 09:38

Då var det väl min tur då. Jag heter som ni förstår av nicket, Fredrik Nyman och bor några min väster om Stockholm i Viksjö i Järfällakomun. Jag är 21 år och bor fortfarande hemma:(. För tillfället arbetssökande och pluggar på halvtid.

Innan jag köpte min första alfa förra hösten hade jag haft ett antal bilar av olika slag, både innan körkort och efter. Men den röda donnan förförde än under vintern och infecterade mig med det smittsamma ALFA-viruset.
Men jag han köpa en Porsche 911s targa (renoveringsobject) innan det hade full kontroll över kroppen. Vill bara tillägga att detta hände före provturen för våren med donnan.
Så i höstan sålde jag min kära för att det inte fanns någon plats kvar till henne. Men det var inte många månader som gick innan man började känna att det ryckte och drog i kroppen varje gång man såg en alfa susa förbi.
Så efter att ha sökt efter ett lämpligt object så fann jag henne, en GTV6:a-83 för en billig peng. Det blev affär och nu är man med i gänget igen.

Ville bara visa donnan som drog mer mig i alfaträsket.

/Fredrik

t.bmp - 352kB

Spider-83:a.......såld

GTV6:a.....såld

Kolla in mitt galleri http://www.alfapower.nu/gallery/album358
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
ParkPre
Inte fullt så mogen

Registrerad: 2003-10-21
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-1-29 kl 20:44
Järfälla!

Härligt me lite järfälla folk här (nymanfredrik):thumbsup: får ta en titta på din GTV6a ngn gång kanske
:idea:

//PP
nymanfredrik
Alfista

Registrerad: 2002-9-25
Befinner sig: Visby
Medlemmen är Offline

Humör: Snabb....

[*] Inlagd 2004-1-29 kl 21:46

ja då, vem är du?. Brukar vara nere på bruket parkeringen och ikea parkeringen och sladd.:steering:

Vad kör du?

/Fredrik

Spider-83:a.......såld

GTV6:a.....såld

Kolla in mitt galleri http://www.alfapower.nu/gallery/album358
po
AP\'s ddinosaurie

Registrerad: 2002-6-20
Medlemmen är Offline

Humör: Mjuk och Snäll...

[*] Inlagd 2004-1-29 kl 22:23

Kuligt men folk från "västerort", vi verkar vara ett digert gäng! :D

/po

Per-Olof Berglund - CAR 2171
Raggare kör Alfa Romeo.
ParkPre
Inte fullt så mogen

Registrerad: 2003-10-21
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-1-30 kl 11:35
Nja inte mkt va :D

Ja e inte ute å sladdar så mkt dock :D eftersom att jag inte får ta körkort förens om 10-11månader :D Men sen blir det åka av.... :thumbsup: Som sagt härligt me lite Västerortsfolk

:banana_thingy:
Chramon
AlfaRäv

Registrerad: 2004-1-27
Befinner sig: Lycksele
Medlemmen är Offline

Humör: :-) Alfa Giulia 2.0 T 200

[*] Inlagd 2004-1-31 kl 16:19

Slänger också upp lite info...
Christer Andersson snart 44 år. Huuua. Bor i Lapp-Stockholm. (Lycksele) tillsammans med min sambo Lena och 2 döttrar.
Jobbar som mekaniker i en gruva, 880m under backen :-) Har gjort det sedan 1978, så jag kallas snart för "veteran".
Hade en Volvo Pv som förstabil, men så drabbades jag av alfa-viruset 1980. Hade just gjort lumpen och var sugen på en bil.
Hittade en översnöad, bortglömd Alfetta -75 hos en bilförsäljare här i stan. Ja, det kunde ju bara gå på ett sätt.
Efter en provtur så blev man helsåld på bilen. Den byttes sedan bort mot en gtv -77.
Sedan följde Alfetta 2.0 -80, GTV -81, GTV -84, GTV6 -84, Alfa 75 3.0 -88, 164 3.0 -89.
1990 byggde vi hus och ränteläget utvecklades tyvärr åt fel håll.Det gjorde att man sneglade på en billigare bil.
Så 164:an såldes och, hör och häpna, en Volvo 240 GLT inhandlades. Försökte dränka sorgen med att det var en
exportmodell, utrustad med det mesta. Men sååå fel man kan ha. Jag tror det var en av de dyraste bilar jag ägt.
Försäkringen var ungefär som en Alfa. Tror det berodde på att den hade stor *lol* motor, för att vara en Volvo, samt
att den säkert ofta kördes av ungdomar som körde på tok med den. Jag fick slänga ut rätt mycket pengar på den också.
Renovering överväxel, ny styrservo, m.m. Stod ut med den i ett år, köpte sedan en Fiat Croma som jag hade i 3 år.
Den gick iaf bra, men tyvärr lite för mycket rost i den. Sedan kändes läget rätt för en Alfa igen. Så det blev en
164 TS -90 som jag hade i nästan 4 år. Den såldes nu i veckan för att ge plats åt en 156 TS.
Bilder samt lite info om bilarna finns på min hemsida.
Ja, eftersom utbudet av Alfa inte är så stort här uppe så blev det för det mesta bilbyten i samband med semestrarna.
Stockholm 2ggr (Kronegårds) Örebro (Nilssons motorservice) och Göteborg (Göteborgs specialbilcenter, övertogs senare av Rosso)

Jag har endast varit på 2 st. Alfa-träffar. Den första som anordnades i Färila, tror det var 1989. Åkte ner med min Alfa 75 3.0.
Blev en rätt dryg dag. Åkte kl 3 på morgonen för att vara framme kl 12. Surrade med alla alfaägare som var där, var med i en
frågetävling samt att vi åkte en sväng runt Färila. Alfaklubben bjöd på mat och dryck. Åkte hemåt på kvällskvisten och kom hem
2 på natten. *Pust* ungefär 120 Mil blev det den dagen. Andra träffen jag var på var den första som anordnades i Umeå.
Jag har sett att dom har träffar nu också, men det har bara inte blivit av, att man åkt dit. Kanske har att göra med åldern och att
intresset inte är lika stort.

Summering: Hur kan man då välja en bil som "bara står på verkstan" (Enligt alla förståsigpååare)
Eftersom jag använder mina Alfor året runt, och "måste ha en fungerande bil" för att kunna ta mig
till jobbet varje dag, så kan inte det påståendet stämma. :-) Under de "24" år jag åkt Alfa, har jag
bara behövt överge bilen 1 gång. Det var när dreven i bakdiffen sprack på GTVn vid race mot en MC. :-)
Gick som tur var på maskinskadegarantin. Men visst uppstår det fel på Alfa-bilarna, som på andra, vanliga bilar.
Men jag har för det mesta kunnat åtgärda dem själv.
Varför fastnar man för Alfa Romeo? Jag tror det är för att man uppskattar bilkörning och en alfa tillfredställer
de behoven på alla sätt. Man uppfattar bilen "som ett med föraren". Varje rörelse fortplantas genom bilen till föraren
på rätt sätt, så föraren kan utföra de manövrer som behövs för att hålla bilen på vägen. Nu blev jag nästan lite "för" lyrisk där. *lol*
Att Alfa dessutom gör vackra bilar räknas också in på plussidan.

Ja nu vet ni iaf lite mera om mig.
Som ve bruk säj hänna opp.... Lev å må, skrabb å klåå. ;-)

[Editerat 31/1/2004 av Chramon]

fos_990.jpg - 37kB
PerBa
Alfista

Registrerad: 2002-7-31
Befinner sig: Stockholm - Akalla
Medlemmen är Offline

Humör: X-(

[*] Inlagd 2004-1-31 kl 16:31
Per heter jag!

Bor i Stockholm-Akalla. Hade från början en 156:a som jag sålde för att jag tyckte det blev för dyrt att ha den, sen blev det en 33:a (jätterolig bil). Tyvärr var jag tvungen att göra mig av med den också eftersom kopplingen pajade och på en garageyta på 3*2 meter utan el eller lyse så kunde jag inte göra så mycket åt kopplingen.
Har nu en Giulietta från 84 som har krasslig motor. Skall göra det lilla jag kan för att få den rullande. Är på jakt efter en ny bil, dvs en som är max 10 år gammal.

Jobbar gör jag på SAAB i Järfälla.

/Per

<B>Per Badlund </B>

Giulietta \'84 Rust Edition (såld)
såld 156:a (jag saknar dig, kom tillbaka)
såld 33:a (röd och fin)
design
Alfista

Registrerad: 2002-12-11
Befinner sig: Malmö
Medlemmen är Offline

Humör: forza!

[*] Inlagd 2004-2-3 kl 20:39
Daniel

heter ja. Skåning(bara lite dryg o fet ;).

Pluggar till ngt som troligen slutar som bildesigner på Designhögskolan i Umeå. (Behöver jag säga att favorit-märket hos mången bildesigner är ALfa!?) Tecknat bilar i hela mitt liv med ett uppehåll i tonåren då kvinnorna tog för mycket tid. Oftast var de Alfa-logor i fronten.

Uppväxt i Alfor, min far, ägare till flera med bla Sveriges finaste Montreal(stod nästan årligen på Classic Car Show i M-ö, back in the days). Morsan, tokig i Sudar och 33:or jobbade inom hemtjänsten på landet, och klarade sina patientbesök på halva tiden gentemot kollegorna(ingen förstod varför) sågade runt i Nissan Micror o Volvos.
Första bilen blev en GTV6 som jag aldrig säljer. Har hunnit med Alfas flesta modeller med sexor och lite Twincam-fyror och en underbar Sprint Boxer.

Ingen stjärnmekaniker men nyfiken och med känsligt öga för form.

JÄVLIGT bra på att se dum ut!!!!!

extrafulmedhorselskydd.jpg - 66kB

| Daniel S | daniel.sjoholm@gmail.com | Bilar: GTV6 83´| GTV6 85´ (R.I.P.) |
SÖKES: GTV6 orig fälg!!
Divina
Alfista

Registrerad: 2003-7-6
Befinner sig: Norrköping
Medlemmen är Offline

Humör: Saknar min lila

[*] Inlagd 2004-2-15 kl 13:22
Bättre sent än aldrig

Kul å läsa lite om folket här =) Lägger väl upp ngt med.
21 år, kört Alfa 75 sedan körkortet kom. Varit sambo i 5 år men nu är det slut med det. Va han som gjorde mig Alfa tokig. Körde hans Alfor innan jag köpte den ena av honom *vill ha egen*
Expert på att döda dessa 75or. Den första parkerade i en stolpe när föraren väjde för ett rådjur, bilen lagades å efter ngn månad så satt det ett rådjur i fronten på den några 100 m därifrån (observera att jag inte körde ngn av ggrna)
Det medförde att den blev stående för vi vägrade att skrota den. Blev en ny 75a som jag sedan körde sönder hardyknutarna på, det lagades inte i tid och medförde mer skador under bilen. Vilket då ledde till skroten. Den första 75an lagades upp och rullade igen. Jag köpte den av dåvarande sambon. Och nu står den still och startar inte! Kör nu en annan 75a, som inte är min å den börjar klinga konstigt. Vad gör jag för fel?

Tycker om att skruva, och alfa är det ända jag kan skruva i personbilsväg. Annars är jag mer händig med lastbilar. Går för tillfället i skolan, pluggar om arbetslivet som lastbilschaufför (en klass med mig och 15 pojkar. Har tagit CE korten. Tar truckkort, hjullastare, ADR (styckegods, explosivt och för tankbil) plus en hel del mer.
Jobbar gör jag med. Kör budbil, så jag är i hela Sveriges rike. Kör även distrubition med lastbil i Linköping. Det är mycket bilkörandes för mig alltså!
Det är väldans roligt att sätta sig i Alfan efter en dags arbete, STOR skillnad på bil.
Se om jag är teknisk nog att få upp ngn bild...

namnlös.JPG - 11kB
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Divina
Alfista

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-2-15 kl 13:23
Å på bilen

Lyckas inte få upp bilden i avataren, kanske lyckas här. Bakgrunden är borttagen *ursäkta*

Alfa1.JPG - 6kB
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
MaZ
Dokumenterat Paj...

Befinner sig: Göteborg
Medlemmen är Offline

Humör: :)

[*] Inlagd 2004-2-15 kl 18:22

Min årliga goda gärning är härmed genomförd, jag fixade Divinas avatar (läs: jag tröttnade på krysset :wink:)

Har du inte fått igång 75:an än Divina? :oO

Mats Strandberg
-Scuderia Rosso-
-onemanracing.com-
GTV 2000 -77 | 75 Turbo -87 | 155 V6 Sport -96 | 164 Super 3.0 24V -94
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Divina
Alfista

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-2-15 kl 21:04

Tackar å niger MaZ, va inte tillräckligt teknisk själv :beerchug:

Nope bilen rullar inte än. Har juh inget garage att hålla på i, och dessutom har jag inte så mkt tankar på var jag ska leta mera. Det ända jag tänker på nu är att det är kabelhärvan som är dålig, tändningslåset eller att det är fel tändstift på den. (Är nya och den rullade några mil med dom, men man vet aldrig)
Har en bärgare jag ska låna och köra upp den till Stockholm. Har en kompis där som kan behöva ha något att göra på fritiden :saythat: Se det positivt, den är inte vinterkörd i år heller. Måste byta hardyknutar på den med. Men som sagt, studerar och håller på att flytta= :evil: eknomi...
Men det är på G. Vill till Mantorp å åka i sommar!!!
MaZ
Dokumenterat Paj...

Befinner sig: Göteborg
Medlemmen är Offline

Humör: :)

[*] Inlagd 2004-2-15 kl 21:09

Jag har en härva+box, ett tändningslås, rattstång, kardanaxel... :wink:

Bara att handla. :D

Mats Strandberg
-Scuderia Rosso-
-onemanracing.com-
GTV 2000 -77 | 75 Turbo -87 | 155 V6 Sport -96 | 164 Super 3.0 24V -94
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
A33
Alfa-freak

Registrerad: 2003-12-3
Befinner sig: Skellefteå
Medlemmen är Offline

Humör: Kär .-) :-/ :-(

[*] Inlagd 2004-2-15 kl 21:40

Namn: Nils Olov Henrik
Efternamn: Åhgren
Bor: Västerbotten->Skellefteå->Folkparksgatan
Jobb: Just nu mellan 2
Favorit mat. Tacos, Pizza & Hamburgare men inte Mc donalds
Hobby: Fiska & Spela Spel
Fritiden: Tillbringar jag hälst så här. Vara med vänner,köra runt med Alfan och slappa är inte helt fel.
Dröm: Flytta till Italien och he en liten Alfa uthyrning eller äga ett hotell. Fritiden skulle jag tillbringa med att köra en 164 med V6A obs inte volvo utan Alfa.33:an skulle oxå få vara där men den skulle endast köras på speciella äventyr. Skulle även även vill ha en Lamborghini men de är så dyra så jag har inte riktigt planerat när jag ska köra den.

Mitt riktiga namn Henrik Åhgren. Medlem i Alfa Romeo Svezia oxå. Medlemsnummer 14757

Har uppdaterat galleriet nu finns nya 147 där , en Alfasud och 33an.

http://www.alfapower.nu/gallery/album135

I can\'t see the garden for one flower
Samme
AlfaRäv

Registrerad: 2002-6-23
Befinner sig: Öregrund
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-2-15 kl 21:57

Quote:
Ursprungligen postat av A33
Dröm: Flytta till Italien och he en liten Alfa uthyrning eller äga ett hotell. Fritiden skulle jag tillbringa med att köra en 164 med V6A obs inte volvo utan Alfa.

Men hallå! Volvon har ju rak sexa!:deal:
Man kanske är lite av en dålig människa om man känner till sånt? :(

-Samuel Petersson-
Alfetta -81 \"Renovering?\" Berlina 1750 -71 \"Gammeln\" Giulietta Jtdm -12 \"Bruksbilen"\
Suzuki gsxr 1000 -02, Yamaha FZR 1000 -89 Citroen Jumpy -03
Kolla in mitt album
 Pages:  1  ..  12    14    16  ..  21

Upp till toppen