AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  17    19    21
Författare: Ämne: Vilka är vi.
Qv-kraft
AP\'s musiker!

Registrerad: 2004-3-11
Befinner sig: Norrköping
Medlemmen är Offline

Humör: Bajspost

[*] Inlagd 2007-11-30 kl 15:39

Det är skandal att jag trots tusentals inlägg inte har presenterat mig än.

Mitt CV
Jag vågar nog påstå att jag är Alfapowers mest hänsynslöse bajspostare. Ser ni något skrivet av mig i teknikforumet ska ni genast dra öronen åt er för där fabulerar jag enbart. Jag är en teknisk idiot som inte ens skiftar till vinter-sommarhjul själv.

Annars är jag ganska djupt insyltad i alfaträsket. Köpte min första bil när jag var 17 år. Det var mesta en slump att det blev en Alfa, men det var kärlek vid första ögonkastet. Den bilen hade jag kvar länge, sedan blev det några olyckliga år i två olika saabar, men tack och lov har jag nu funnit mig tillrätta i en präktig familjealfa...med V6 förstås.

Heter Henrik, är 25 år, bor i Norrköping med min fästmö Anna. Jag jobbar på huvudkontoret på en begravningsbyrå. Driver även ett eget skivbolag och har spelat i olika hårdrocksband sedan jag var 14. Nuvarande band är MISS BEHAVIOUR.

Om jag ska berätta nåt som ni inte visste om redan så vore det väl att jag läser till skärgårdsskeppare på kvällstid. Jag har varit varit av med körkortet 3 gånger. Två gånger under prövotid... ung och dum, härligt naiv bilkörning. Som person är jag ganska slö, tycker om att se på TV.

[Ändrad 2007-11-30 av Qv-kraft]

[Ändrad 2007-11-30 av Qv-kraft]

APbild.jpg - 183kB

Oo=V=oO
Henrik Sproge
Kör: Tesla model 3 LR -21, Alfa Giulia Veloce -19
Meriter: Alfa Giulia Veloce -17, Alfa Giulietta 1750 QV -11, Alfa 156 Sw 2,5 -02, Alfa 33 Qv16 -91
Norrköping
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
mopar
alfa-lös

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Grebbestad
Medlemmen är Offline

Humör: Djävlig

[*] Inlagd 2008-10-22 kl 12:50

Nu måste det väl finnas en del nya users som helt missat denna tråden?

/mopar

Thomas Pettersson

\"One cannot change the past, but one can ruin the present by worrying over the future.\"
\"Your Toyota is disgusting\"
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Aris
Lilla Sjöjungfrun!

Registrerad: 2003-9-25
Befinner sig: Chammarbi / Sthlm
Medlemmen är Offline

Humör: :beer:

[*] Inlagd 2008-10-22 kl 19:52

Nja, det verkar inte så med tanke på att det skrivs i snitt 8 inlägg per dag i detta forum.

Aris Stamos [MB C32 AMG -03]
\"Unleash the hidden power of your 32 AMG with this simple, reliable and highly effective boost kit. It will increase power up to 404 HP and 500 Nm.\"
CAR# 4689
mopar
alfa-lös

Befinner sig: Grebbestad
Medlemmen är Offline

Humör: Djävlig

[*] Inlagd 2008-10-22 kl 20:01

Quote:
Ursprugligen inlagt av Aris
Nja, det verkar inte så med tanke på att det skrivs i snitt 8 inlägg per dag i detta forum.

Genomsnitt:
90.99 inlägg per medlem
5,689.84 inlägg per forum
9.43 svar per ämne
110.13 inlägg per dag <<<<-----------------------------<<<
1.21 nya medlemmar per dag
89.56% av alla medlemmar har gjort inlägg.

Dagens medlem är Alfa danne med 6 inlägg

/mopar

Thomas Pettersson

\"One cannot change the past, but one can ruin the present by worrying over the future.\"
\"Your Toyota is disgusting\"
po
AP\'s ddinosaurie

Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: Mjuk och Snäll...

[*] Inlagd 2008-10-22 kl 20:05

Harkel host slempropp, jag fick inte upp nått som var nyare än 071130?
Dvs det borde finnas en hel hög nya användare här på forumet som borde krypa fram från garderoben eller stenen dom bott under detta senaste år?
/po

Per-Olof Berglund - CAR 2171
Raggare kör Alfa Romeo.
PontusL
Junior Alfista
**

Registrerad: 2008-10-26
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: Tämligen gott

[*] Inlagd 2008-10-30 kl 10:24

Hej!

Detta blir mitt första inlägg här på forumet. Jag är en 23-årig stockholmare med stort bilintresse, främst brittiska och italienska bilar men egentligen sträcker sig nog mitt intresse så brett som till allt med hjul. Jobbar lite extra men huvudsakligen läser jag till jurist. Siktet är nu inställt på Alfa, GTV eller 156 är det som lockar men det där varierar från dag tilldag, ibland är det 166 som gäller för att nästa timmer vara 155 som står högst på önskelistan.

Har tidigare haft bland annat dessa bilar i drift;

Kanske inte den mest smickrande bilden men ungefär såhär ser man ut;

[Ändrad 2008-10-30 av PontusL]

Pontus Larborn
lillproppen
Junior Alfista
**

Registrerad: 2009-1-11
Befinner sig: Strömstad
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-1-26 kl 22:04

Hejsan alla glada folk

Jag heter Henrik Johansson & bor ihop med en go tjej som heter Monika. Hon e 30 & jag 35 år. Har en hög med barn i åldern 10,11,12,15 år, dock inga tillsammans.

Har alltid gillat saker som brummar & haft ett gott öga till italienska bilar sen liten.

Jobbar på en mekanisk verkstad och började min bana hos en rod byggare i trakten. Det va där man fick lära sig svetsa Mig & Mig och sånt som hör till.

Har en speciell tråd till just Alfa från när man va mindre. Va med Mikael Nabrink en del när han håll på med racing och fick en del goa minnen på den vägen.

När man växt upp ( på pappret iallefall säger mina barn ) förverkligade jag en gammal dröm och köpte min drömbil. Hade ju massa planscher på väggen med Ferrari & andra coola bilar när man va mindre.
Med tanke på att man lever en kort stund & e död djävligt länge va det läge att köpa en F348.
En kul bil som även om den e 18 år inte skämms för sig. Kör för tillfället en F360 F1.

Så nu detta återfallet med Alfa, har liksom svårt att glömma den alfa 75 Evo... han tävlade med. Och letar nu efter en bil vi kan ha och leka på bana med. Har sån tur att sambon e bilintreserad också & e sugen på banåka så det ska bli spännande

Kul att det finns så mycket fina byggen och trådar att följa med mycket spännande kunskap. :bananana:

Henrik Johansson

Alfa 75 Imsa Replika, Ferrari 355 Challenge, Formula vauxhall
lillproppen
Junior Alfista
**

Registrerad: 2009-1-11
Befinner sig: Strömstad
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-1-26 kl 22:14

Typ så här ser vi ut också :beerchug:

E ni i krokarna på västkusten e ni välkomna att höra av er då det alltid e kul att träffa liksinnade bilgalningar :ritaliead:

i lambo liten.JPG - 73kB

Henrik Johansson

Alfa 75 Imsa Replika, Ferrari 355 Challenge, Formula vauxhall
Riki
Alfista

Registrerad: 2009-12-23
Befinner sig: Borås
Medlemmen är Offline

Humör: :D

[*] Inlagd 2010-1-17 kl 14:01

tjena. Jag är rätt så ny här.
jag heter Rijald Drace är 22 år.Bor i Borås har bott här 10 år.
Jag kommer från Bosnien och staden heter Mostar, åker dit varje år på semester och då svänger man förbi italien och släktingar där.
Har alltid gillat Italienksa bilar,har alltid tyck att dem är speciella på nått sätt.

Detta är ett mycket bra forum.

Ha det gött

Rijald Drace
CAR # 6588

Kör: Alfa Romeo 159 2.2
Gamla:Golf 2.Peugeot 406.Alfa 166 3.0 Super.
Golf GTI IV.Alfa 156 2.0
kapi
Alfista

Registrerad: 2009-6-10
Befinner sig: Karlskrona
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2010-2-25 kl 14:38

Då har turen kommit till mig att presentera mig.
Kenny Brindstedt heter jag förlovad tillsammans med min underbara tjej, 23 år gammal för stunden och äger min första alfa. Vi bor i älta som då ligger i nacka kommun.

Det blev en röd 156a som jag har haft lite oflyt med senaste tiden men när den fungerar som den ska är den underbar!

Jobbar för tillfället som instruktör i försvaret men hoppas på att bli kadett till hösten. Är maskinare ombord på mitt lilla fartyg.
Har läst en M7 och jobbar mycket med scania dsi14 men även iveco motorer.
Har precis lärt mig att svarva, löda och svetsa och kan redan säga att jag älskar TIGen!

Framtidsplanerna är större än inkomsterna så därför planeras det mycket för att sedan kunna genomföra det som önskas.

Brindstedt Kenny
F105L
Junior Alfista
**

Registrerad: 2009-5-6
Befinner sig: Stenungsund
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2010-3-17 kl 17:24

Hej!

Enzo Piazza heter jag, Italienare ( sicilienare ) född 1975 Augusta och flyttade till Sverige 2001.
Jag bor i Stenungsund med min fru Ingrid och 2 barn Alba och Bianca.
Jobbar som resesvetsare med stort bilintresset efter det mina föräldrar i Sicilien bor mitt i mot en bilverkstad ( Mimmo il meccanico! ) han lärde mig allt om bilar efter skolan. Nu jag pyssla med en Lancia Thema 8.32 ( se forum ), Lancia, Alfa och Fiat jag har haft många och hoppas det vil bli flera i framtiden!

Grazie a tutti Enzo.

Enzo Piazza
Stenungsund
elCrillo
AlfaRäv

Registrerad: 2010-10-28
Befinner sig: Kalmar
Medlemmen är Offline

Humör: 155 är aldrig fel!

[*] Inlagd 2010-12-15 kl 21:11

Hej!
Crille Borg, Kalmar. Återfalls Alfisti. Född i (farstun, enligt vissa...) Eskilstuna men bosat i Kalmar sedan 10 år. Flyttade hit pga jobb som jag bytt bort mot nytt som grovsmed. Började min Alfabana för 20 år sedan med GTV, 33, Alfetta, Gulia, Giulietta. Blev med sambo och vi har 2 grabbar. Blev just av med sambo men blev med nya Alfor istället, vilket i detta fall var ett lyft! Är meckaniker i fingerspättsarna men "hatar" motorer då jag aldrig förstått mej på dom... Svetsar gärna o mycket.

Crister Borg

155 2.0 16v TS - 95, nu "q2"

martinericsson
Alfista

Registrerad: 2004-4-9
Befinner sig: Munkfors
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2011-7-26 kl 23:19

Quote:
Ursprugligen inlagt av martinericsson
Hmmm...

Namn: Martin Ericsson
Ålder: 20 (Snart... 850529)
Född: Ja
Vart: I Karlstad
Bor: Munkfors (och har gjort hela livet)
Familj: Flickvännen Sophia, mamma (Kör 164), pappa (Äger en Alfetta. Ombyggnadsprojekt), bror (Kör 75:a på våren/sommaren/hösten)
Fastnade för Alfa när: Jag var 16 typ... Till slut lyckades pappa :D
Kör: Alfa 33 -87
Äger: Alfa 33 -87, Alfa Milano Oro -87
Har ägt: ---
Gör: Har planer på journalisthögskola till hösten.
Ska göra: Förhoppningsvis bli journalist, gifta mig, tvinga min fru att köra Alfa, dö i min Milano. Fast inte för ung... :P

Köpte min första Alfa den 2 april 2004. Det var den svarta Milanon som inhandlades i Karlstad för 13.000:- Har varit en hel del (dyrt) fix på den så sammanlagt är den nog uppe i 25-28.000:- med alla nya delar och rep.arbete.
Under vår-vintern nu ska den fixas upp rejält så den blir i det närmaste perfekt i skick. Så småningom ska den hellackeras också...
Min andra Alfa inhandlades i Västerås den 21 oktober -04. Den röda 33:an kostade hela 3000:-. Den finns inga planer för direkt utan den rullar tills den slutar rulla helt enkelt. Eventuellt tar min far över den när Milanon ska rullas ut för sommarkörningen.
Framtida Alfor finns det många :D Men det närmaste är nog en 164 Q4.

That's it!

Namn: Martin Ericsson
Ålder: 26
Född: Ja
Vart: I Karlstad
Bor: Nora
Familj: Sambon/fästmön Elin, mamma (Kör Peugeot 406), pappa (Har en Maserati 3200 GT och äger en Alfetta, ombyggnadsprojekt), bror (Har en 156 v6 -04 samt sin gamla 75 3.0 v6, båda på väg att säljas)
Fastnade för Alfa när: Jag var 16 typ... Till slut lyckades pappa :D
Kör: Alfa 156 SW 2,4 JTD TI -04 (På väg att säljas)
Äger: Alfa 156 SW 2,4 JTD TI -04
Har ägt: 75 Milano Oro 2,5 v6 -87, 33 1,7 TI -87, 164 TS -89, 164 TS -90, 156 SW 2,0 TS -00, 156 SW 1,9 JTD -04
Gör: Arbetar på industri (blev ingen journalist av mig).
Ska göra: Drömmer fortfarande om att skriva, kommer ALLTID att köra Alfa och hoppas att jag kan lura med tjejen på det också. Sen vet jag inte, livet får utvisa detta.

Milanon såldes i november samma år som förra inlägget och 33:an gick till Herr von Boisman strax efteråt vill jag minnas. Efter detta har jag ägt ytterligare 5 Alfa Romeo, den sjätte och åttonde totalt är på ingång då jag ska komma ner i kostnad på bilägandet.

Framtida Alfor hoppas jag fortfarande att det finns många, men närmast verkar det bli en 156 SW TS nånstans mellan -00 och -03, så länge :yes:

Tiderna förändras men inte Alfa-fanatismen :steering:

[Ändrad 2011-7-27 av martinericsson]

Martin Ericsson, 29 år

Nuvarande: 156 JTS SW, -05

Ex: 75 Milano Oro 2,5 v6 -87, 33 1,7 TI -87, 164 2,0 TS -89, 164 2,0 TS -92, 156 SW 2,0 TS -00, 156 SW 1,9 JTD -04, 156 SW 2,4 JTD TI -04, 145 1,6 Boxer -95, 164 2,0 TS Super -96
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
matsud
AlfaRäv

Registrerad: 2003-10-1
Befinner sig: Höje,Kristinehamn
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2011-7-27 kl 20:15

Hej Martin!
Jag tror det var din bror som jag köpte en blå 164:a av för ngt år sedan,hämtade den hos er far i Munkfors.Måste bara säga det att din fars ombyggda Alfetta är nog bland det grymmaste jag har sett på många år.Finns det några bilder på den? / Mats

Mats Nilsson Mob 073 8231744
Några av mina bilar,broschyrer och handbok för motorinställ Alfa 33 105HK: http://www.alfapower.nu/gallery.php?g2_itemId=153661
martinericsson
Alfista

Registrerad: 2004-4-9
Befinner sig: Munkfors
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2011-7-29 kl 09:47

Hej Mats!

Ja, det låter som att det stämmer :)

Vilket smicker! Det finns bilder på projektet här: Länk

Ursäkta den gamla skruttiga sidan, den har bara råkat finnas kvar ute i cyberrymden och jag kan inte ta bort den ;)

Tyvärr så har ju projektet stått stilla ett bra tag, han trodde att den skulle vara klar tills jag var 16 och då var jag 12-13 när han sa det och den är fortfarande i exakt samma stadium nu som då.

Dock har han fortfarande drömmen att den ska bli klar en dag, och han har ju inte så många år kvar till pension :)
Lite ny design krävs dock för att den ska bli tidsenlig.

Martin Ericsson, 29 år

Nuvarande: 156 JTS SW, -05

Ex: 75 Milano Oro 2,5 v6 -87, 33 1,7 TI -87, 164 2,0 TS -89, 164 2,0 TS -92, 156 SW 2,0 TS -00, 156 SW 1,9 JTD -04, 156 SW 2,4 JTD TI -04, 145 1,6 Boxer -95, 164 2,0 TS Super -96
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
 Pages:  1  ..  17    19    21

Upp till toppen