AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  18    20  21
Författare: Ämne: Vilka är vi.
GE
AlfaRäv

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Wermland
Medlemmen är Offline

Humör: :evil:

[*] Inlagd 2011-7-29 kl 13:08

Men va faan, jaga ut göbben i garaget så han bygger klart! :rockon:

Gabriel Eriksson
Skojmc : Ducati Monster 797+ 2017
Busbil : Alfa Romeo Giulietta Sprint 1959
Bruksbil : Alfa Romeo Giulia Veloce 2017
Projektbil : Alfa Romeo Alfetta 1.8 1975
Ex. GTV 2.0 -86, Spider -83, 164 3.0 -90, 155 2.0 -93, GTV 3.0 -98, 155 2.0 16v Sport -96, 164 3.0 Super -96, GTV 3.0 -97
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
martinericsson
Alfista

Registrerad: 2004-4-9
Befinner sig: Munkfors
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2011-7-29 kl 14:12

Haha, ja det ska jag försöka göra! Nu hoppas jag att min och min brors bilar kan hålla ihop och så även hans Maserati, då kanske han har tid med Alfettan :yes:

Det roliga är att alla ritningar och så som han gjort är gjorda långt innan Alfa började med sin "arga" look och den typen av runda strålkastare som den är tänkt att ha kom egentligen inte förrän på 159, ca. 10 år senare.

Fronten i övrigt är ju lite 90-tal, men den ska så klart göras om till en mer 156:ig stil tror jag han har tänkt. Han har också planer på en v6-motor i den istället för originalmotorn som fortfarande sitter i :drool:

Martin Ericsson, 29 år

Nuvarande: 156 JTS SW, -05

Ex: 75 Milano Oro 2,5 v6 -87, 33 1,7 TI -87, 164 2,0 TS -89, 164 2,0 TS -92, 156 SW 2,0 TS -00, 156 SW 1,9 JTD -04, 156 SW 2,4 JTD TI -04, 145 1,6 Boxer -95, 164 2,0 TS Super -96
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Hägglund
Junior Alfista
**

Registrerad: 2011-9-4
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2011-9-4 kl 21:36

Hej allihoppa, Philip heter jag och är 21 år gammal. Bor söder om söder, dvs Älvsjö. Införskaffade mig min första Alfa för dryga 2 månader sen och kan lugnt säga att det varit det bästa köpet i mitt liv!

Tidigare bilar:
Golf VR6 Syncro - 96
Audi A4 - 99
Alfa Romeo 2.0 JTS - 03

Lär mig nya grejer om Alfa Romeo varje dag och följer ordspråket:
Om du älskar din Alfa kommer den att älska dig tillbaka!

Hej!

philen
Alfista

Registrerad: 2011-10-26
Befinner sig: Stockholm/Söder
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2011-10-26 kl 21:40

Snyggt namn Philip!

Hej, jag heter Philip, men kallas mest för philen, är uppvuxen med alfor i familjen (farsan har haft ett tiotal, men är nu nere på ynka talet två, farbror har väl ett gäng han med, morsan har haft ett par och morfar osv osv.) så det är liksom naturligt för mig att välja alfa.

Uppvuxen i Vendel i Tierps kommun, men bor numer med min hustru i Edsberg, Sollentuna. Jobbar i Täby, Arninge. Är sjukt peppad på alfaträffar med lite sladd runt någon mojje eller liknande (är ju uppvuxen på landet, då det är regel att umgås och sladda epa-traktor på ica-plan)

Min första var Alfa "Affe" 145 som jag kör som brukis just nu, den kommer i sommar plockas ned, rostlagas till förbannelse, göras motorrenovering, sys ny inredning och byggas om lite. Lackas kanske i och med det om totalt, dock i originalfärg men med röda detaljer.

Den andra är Alfa "lyxbilen" 164 som just nu står och samlar damm, vilket är det den är bäst på, har stått still i 11-12 år någonting innan jag lade vantarna på den. Har pysslat litegrann med den, men Affe måste pysslas om lite, så jag inte får körförbud på den (5st 2or). 164 Är helt original, helt och hållet rostfri med undantaget vänster bakhjulsbalja som rostat lite efter att batteriet som satt i spruckit och läckt sönder lite där nere, har hunnit skära bort allt det "sjuka" och min systers man som är svetsare ska fixa det på riktigt. Ny inredning ska sys till den också och byggas ljudsystem (SQ) :yes:

Vi är några polare som träffas ibland och mekar bil, käkar skräpmat och snackar skit några kvällar i månaden. Vill du vara med? Kom, var inte blyg, jag kom hit utan att känna någon alls. Eller om du har några kompisar som ni träffas och pular lite, putsar och snackar skit, så hakar jag gärna på om jag får. :D

Medlem i CAR
GTV 916 2.0TS
------------------
147 2.0 T.S "Robert"
145 1.6 i.e boxer "Affe"
164 2.0 T.S nord "lyxbilen"
Lundin B
Junior Alfista
**

Registrerad: 2011-11-8
Befinner sig: Östra Ljungby
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2011-11-8 kl 21:13

44 år, bor i Östra Ljungby Skåne, har 23 st Citroëner och en del annat, kör Moto Guzzi och gillar även annat italienskt, även amerikanskt och så, dvs är lite blandmissbrukare,,, :oO:D

Gillar Montrealen främst bland alforna, men sneglar en del på Maserati tft,,

Jobbar som industrielektriker, aktiv i Citroën och Moto Guzziklubben, hänger en hel del på www.citroenakuten.com

ID19-60, DS21 Pallas-67, DS21IEH-71, LNA-83, XMx18, C5 2,0 HDi Break-05, Chevr. Conversion Van-99, 807 2,0 HDI-07, Moto Guzzi Florida-88, Mercury Monarch Ghia-76

duddi6
Junior Alfista
**

Registrerad: 2011-8-14
Befinner sig: Arvika
Medlemmen är Offline

Humör: Wroom

[*] Inlagd 2011-11-9 kl 16:02

Hej!

Är en tjej på 36 år från Värmländska skogarna :D
Född med motorolja i ådrorna, å har sen barnsben älskat bilar:thumbsup: antagligen ärvt en del av intresset av min kära far och styvfar!

Jag har har hunnit haft en massa bilar (mycke Oplar) då detta märke legat mig varmt om hjärtat:yes: har haft en Opel Vectra B kombi som jag stylat lite å haft med på olika utställningar!
Sen så har de blivit Bmw´s, Peugeoter, Citroên, Ford, Audi m.fl kommer knappt ihåg vad jag haft å inte :D

Tyvärr är jag en sån som tröttnar rätt fort på bilarna å letar ständigt efter nåt annat kul:boing:

Har också en stor passion för Fiat 126, och har just nu 3st i min ägo:ritaliead: har gjort inlägg om dessa små liv här på Alfapower! Mina Fiater tröttnar jag nog aldrig på för ingen är den andra lik, å varje bil har sin egen själ som man bara måsta älska:pftroest:

Kör även hoj ( Yamaha R6) när vädret tillåter, så gasa gillar jag mycke;)

Köpte min första Alfa i somras, å de blev en 156 Sw 01:a. Har hunnit byta bl.a Lmm på den, men peppar peppar så har den funkat sen dess:pray:
Tycker att den är väldigt skön å köra, å så e den snygg me så klart!!

Får väl se vad nästa bil blir för nån, dreglar ju lite efter en 159 kombi:drool:

Judith Boström
--------------------
Äger

Alfa Romeo 147 GTA 3,2 V6 -05
Alfa Romeo MiTo -09
Alfa Romeo Sud -79
Fiat 500L -72
Fiat Seicento -02

Nathia
Alfa-freak

Registrerad: 2013-2-15
Medlemmen är Offline

Humör: Det är mycket nu

[*] Inlagd 2013-2-15 kl 20:30

Ja hej, typ.

Nyreggad och oklar, här hände inte mycket.

21 år Stockholmare som försvann till Norrbotten..började riktiga bilägadet med en 156a 2.0 TS, körde lite mer än ett år med den innan jag kände att den var lite sliten.

Köpte mig en 159a 2.2 JTS i september som jag kör runt med nu..kommer på rostfritt till nästa vecka om leveransen håller tiden.
sam_h
Alfa-guru

Registrerad: 2006-4-24
Befinner sig: Ludvigsborg, Skåne
Medlemmen är Offline

Humör: Io non ho paura

[*] Inlagd 2013-2-15 kl 20:34

Quote: Ursprugligen inlagt av Malheus  
Ja hej, typ.

Nyreggad och oklar, här hände inte mycket.

21 år Stockholmare som försvann till Norrbotten..började riktiga bilägadet med en 156a 2.0 TS, körde lite mer än ett år med den innan jag kände att den var lite sliten.

Köpte mig en 159a 2.2 JTS i september som jag kör runt med nu..kommer på rostfritt till nästa vecka om leveransen håller tiden.

Välkommen!
Det är väl lite förkallt i garagen just nu för att det ska vara någon större aktivitet här. Det tar sig allterftersom snön smällter.

Sam Helgesson
Medlem i CAR

Giulietta (940) 1.4TB MA -11 Merdas projekttråd, 166 3.0 Zender -99 TEAs projekttråd, 166 3.0 Donator -99, 166 2.0 TS -99 BMRs projekttråd 75 3.0 -89 Projekttråd

Nathia
Alfa-freak

Registrerad: 2013-2-15
Medlemmen är Offline

Humör: Det är mycket nu

[*] Inlagd 2013-2-15 kl 20:45

Quote: Ursprugligen inlagt av sam_h  
Välkommen!
Det är väl lite förkallt i garagen just nu för att det ska vara någon större aktivitet här. Det tar sig allterftersom snön smällter.

Tack, fair enough.

Får väl lägga upp en projekttråd när jag får grejerna, garagets forum händer inte mycket på..mest för jag är så "tråkig" då jag inte har turbo konverterad Volvo, usch.

Hon/Henne
sam_h
Alfa-guru

Registrerad: 2006-4-24
Befinner sig: Ludvigsborg, Skåne
Medlemmen är Offline

Humör: Io non ho paura

[*] Inlagd 2013-2-15 kl 21:05

hehe. Volvoraggarna får väl inte hänga på originalfantastforumet "jagrullar" ;)

Passa även på att läsa forumregler, om bland annat fullständigt namn i signaturen.
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=14172

Sam Helgesson
Medlem i CAR

Giulietta (940) 1.4TB MA -11 Merdas projekttråd, 166 3.0 Zender -99 TEAs projekttråd, 166 3.0 Donator -99, 166 2.0 TS -99 BMRs projekttråd 75 3.0 -89 Projekttråd

T.Blomfeldt
Alfista

Registrerad: 2014-1-23
Befinner sig: Vasa Finland
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2014-1-23 kl 09:40

Hej på er.

Jag bor tvärs över havet från Umeå ungefär (Finland) och har kört Alfa sen dryga fem år tillbaka.
Efter en hel rad av ovannämnda turbokonverterade Volvo och nån "hot hatch" som bruksbil blev behovet av en fyrdörrars bil påtagligt.

Har alltid haft som prioritet 1 att bilen skall vara kul att köra.
Då föll alla småbilar bort eftersom deras vassaste versioner alltid är 2-dörrars.
Japanskt finns inte på kartan.
Tyskt är tråkigt (sambon harvar dock fortfarande runt i en Audi).

Då fanns bara Alfa Romeo kvar som erbjöd hyfsat med prestanda, tillräckligt med dörrar för att kunna surra fast barnen i baksätet, och tillräckligt kul att köra för en rimlig peng.

Ett val jag inte ångrat en sekund.

Att Alfa Romeo gav så mycket mera är en ren bonus, inte bara "bang for the bucks" utan även ett intressant arv och nåt som är svårt att sätta tummen på -en känsla, en själ.

Hobbybilen/evighetsprojektet är fortfarande Volvo (med förhoppningsvis under 1kg/hk), men en projekt-Alfa lockar mer och mer. Tyvärr är tid lite av en bristvara då man bara hinner vara i garaget under dygnets mörka timmar, men vem vet..

Under resans gång har min 156 V6 förbättrats lite smått framförallt på väghållningssidan, svårt att hålla fingrarna i styr :D

Torbjörn Blomfeldt
FredrikAssarsson
Alfa-guru

Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Berlinafeber!

[*] Inlagd 2014-1-23 kl 09:45

Hej och välkommen!

Det ser ut att vara en riktigt snygg 156, har du några bilder att dela med dig av eller ska du bara retas? :beerchug:

Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5, ’06 GT3.2, ’00 166 3.0, ’77 GTV 2.0
Nuvarande: '04 Alfa 166 3.2, 70 Alfa Berlina 1750 "GTAm”, 1968 Alfa 1750 GTV ”lervällingsliket”
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
T.Blomfeldt
Alfista

Registrerad: 2014-1-23
Befinner sig: Vasa Finland
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2014-1-23 kl 10:51

Tack Fredrik :beerchug:

Slängde just upp en projekttråd, i den finns fler bilder.

Torbjörn Blomfeldt
mikoto
Alfista

Registrerad: 2015-5-17
Befinner sig: Skövde
Medlemmen är Offline

Humör: Italienskt

[*] Inlagd 2015-5-17 kl 14:07

Den här tråden är ju livsfarlig, iom att den verkar uppdateras en gång om året får man ju spotlighten på sig. Men det är lika bra att skriva ändå ifall man fastnar :-)

Är från och bor i Skövde mitt i västergötland med sambo. Har som filosofi att man ska vara trofast och ta hand om såväl personer som saker så tar de hand om dig i slutändan. Ibland slår det tillbaka men jag kan inte tänka mig leva annorlunda :-)

Har haft körkort i flera år nu men har ännu inte ägt någon bil, har lånat föräldrarnas bilar vid behov istället men börjar ledsna på det och har nu börjat sätta allvar i planerna att skaffa en egen. Har ingen erfarenhet direkt av att arbeta med bilar men är väldigt orädd av mig för att rycka isär mina(och andras) grejer och bygga egna lösningar till problem jag hittar. Har sedan tidigare pillat med arkadspelsmaskinen, bildrörsskärmar, akvarier och pumpar. Hoppa till bilar känns inte långt, fadern och släkten pillar mycket i övrigt så man har alltid någon att springa till om det tryter :-)

Är inte på något sätt uppvuxen med Alfa eller har ens åkt en. Men deras och användarnas filosofi matchar på mycket den jag själv har på livet. Krångel och bråk är egenskaper en maskin ska ha. Hellre en bil som går som en gud i en dag och motorn trillar ut dagen efter än morsans S60 som rullar lika stabil och tråkigt varje dag året om.

Jag är dock snål som ett troll och deltidare så vi får se hur lång tid det tar innan jag faktiskt kör något eget...

Daniel Fasth

156 SW 2.0 TS -00
Jonaslofgren
Alfista

Registrerad: 2013-9-15
Medlemmen är Offline

Humör: Gott

[*] Inlagd 2015-5-17 kl 20:17

Denna tråd har jag inte sett förut... Kan väl passa på att bikta mig också då.
Som användarnamnet kanske antyder heter jag Jonas löfgren. 30 år för tillfället. Bor i överammer som ligger en bit öster om östersund. Har sambo och 2 döttrar.

Har alltid varit intresserad av allt med motor, men I tonåren (innan man begrep bättre) var det främst Volvo som gällde. Sedan har jag haft ca 40 Bilar av olika fabrikat varav kanske hälften varit I trafik och resten reservdelsbilar eller lik som stått och rostat en stund på gården.
Efter 18 års bilen Volvo 244 blev det Först ett antal Datsun bluebird och sen en näve Bmw osv...

Hursomhelst gjorde jag lumpen tillsammans med en som hade en Alfa 75 med 2,5 liters sexa... Vilken bil! vilken sång I motorn! En sån bara måste jag ha, sa jag till en kompis som svarade att grannen hemma på byn hade en, Sagt och gjort. För 5000 kr köpte jag min första alfa, en 75 ts (fick klara mig utan sexa) Men den fick mig att förstå att det finns bilkörning, och så finns det BILKÖRNING. Det var helt annat än allt jag kört dittills. Tyvärr dömde bilprovningen ut vindrutan och sen ställdes den undan I väntan på bättre tider.. Men efter ett år såldes den istället, men jag var helt inställd på att nån gång ha en igen.

Och 2012 blev det affär på en 75 Milano med rasad 3 litersmotor, egentligen var den I för dåligt skick men när man väl har ringt på annonsen, ja då har man ju I princip köpt bilen... I dagsläget står den fortfarande utan motor men med en 3 liters maskin klar att stoppa I.

Sen köpte jag ju min 33 sw 4x4-89 förra våren. "2500 milaren" som förmodligen hade gått mer... Som jag har som bruksbil. Dock obesiktad då jag inte har fått till tillräckligt bra avgasvärden än.:angryfire:
Underbart med fyrhjulsdrift, vet inte om jag kan vara utan det igen...

Jonas Löfgren
Överammer
75 Milano-87
159 1,9 jtdm-07
 Pages:  1  ..  18    20  21

Upp till toppen