Pages:
1
..
19
20
21 |
Nathia
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2013-2-15
Medlemmen är Offline
Humör: Det är mycket nu
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Katta  | Ja hej, typ.
Nyreggad och oklar, här hände inte mycket.
21 år Stockholmare som försvann till Norrbotten..började riktiga bilägadet med en 156a 2.0 TS, körde lite mer än ett år med den innan jag kände att
den var lite sliten.
Köpte mig en 159a 2.2 JTS i september som jag kör runt med nu..kommer på rostfritt till nästa vecka om leveransen håller tiden.
|
Himla otrevlig (blyg) jag lät där.. Så tänker fylla på lite!
Idag är jag 23 år gammal, jobbat med Ford i snart 5år och är utbildad Ford Tekniker. Har även certifikat för arbete i högvoltssystemet i hybriden
Mondeo HEV. :)
Lite väl djupt in i subkulturen Furry fandom, därav mitt andra namn "Katta"
Snubblade faktiskt in i Alfa ägandet av en "slump".. Ville äga en speciell bil som många andra inte hade, så jag köpte en Volvo 340 som första bil.
Gick ju som de gick och var billös ett par månader (Ägde ett par oviktiga emellan), skulle köpa en Volvo V40 T4 då..som bestod 40% av PP100. Tänkte
fel och uppgav min lön efter skatt då jag tänkte köpa en S40 2.0T istället pga skicket.. men då sa kreditbolaget nej.
Dök upp en 156 2.0 Twinspark då för samma pris på Bilförmedlingen i Hägersten, åkte dit och provkörde.. Sen var jag ju fast. Trots att den tappade all
ork vid 4000 RPM så var jag så säker om att jag skulle ha den, köpte bilen och en ny LMM. Fick ännu en starkare relation till Alfa Romeo efter det
underbara motorljudet utan minsta tvekan eller misständning, extra skönt när man bara ägt skräp innan!

[Ändrad 2015-5-17 av Katta]
Hon/Henne
|
|
Jessica__
Junior Alfista
  br>
Registrerad: 2015-8-18
Befinner sig: Vetlanda
Medlemmen är Offline
|
|
Hej!
En rätt ny tjej här på forumet och bor i Småland. Utbildad kock så matlagning och bakning är ju alldeles för kul :)
Bilintresserad har man varit ett bra tag nu. Började med att köra saab och den blir min vinterbil nu. Har ju skaffat mig en Gtv -98. Nästan aldrig åkt
alfa innan så snacka om att jag blev förvånad över hur rolig en bil kan vara :)
|
|
Jonka Olofsson
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2015-10-7
Befinner sig: Laholm
Medlemmen är Offline
Humör: Meksugen!
|
|
Namn: Johannes Olofsson
Ålder: 24
Lång: definitionsfråga..
Tjock: återigen definitionsfråga..
Intressen: Alfa (duh), musik (både skapa och lyssna)
Hobbys: är basist sen 13 år och trummis sen lika länge ungefär, spelar i några olika band och håller mig sysselsatt. Renoverar även en GT Junior -73
som tar upp mycket tid (och framförallt MYCKET pengar...) är även aspirerande audiofil (skriver aspirerande då jag inte har råd att leka med de stora
audiofilerna.. Och bygger diverse obskyra högtalare.
Jobb: maskinställare inom formsprutningsbranschen, tillverkar diverse plastprylar som soptunnor och lådor och annat bös. Har även alltså hand om
maskinerna som gör nyss nämnda prylar vilket är rätt coolt, leka med stora formar på flera ton och enorma formsprutningsmaskiner och traverser osv..
-Johannes Olofsson
-156 TS SP3 -99
-Volvo V50 2.0D -08
"Att göra bästa diesel-motorn är väl iofs som att vara smartast i särskolan" -Qv-kraft
|
|
Charizard
Junior Alfista
  br>
Registrerad: 2016-2-5
Befinner sig: Örebro
Medlemmen är Offline
Humör: Glad
|
|
Tjenixen Alla!
Gurra här!
Jag 32 år gammal/ung. Bor i Örebro. Nyreggad här eftersom jag nyligen köpt min första Alfa. Tror jag har blivit ganska influerad av Top Gear med åren,
och bestämde mig för att göra slag i saken. Jag är ju definitivt ett Petrol head. 
Intressen inkluderar förutom att fixa med bilar att surfa runt på Youtube, käka stark sås och dricka öl. Har ett brinnande intresse för spel i både
analog och digital form.
Hoppas detta duger som en presentation :)
Gustav 'Gurra' Nordegren
Alfa 156 TS 2.0 -99
The quality, not the longevity, of one's life is what is important // Martin Luther King, Jr.
|
|
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
Jodå du är varmt välkommen men vi saknar namnet som ska vara med :)
|
|
Charizard
Junior Alfista
  br>
Registrerad: 2016-2-5
Befinner sig: Örebro
Medlemmen är Offline
Humör: Glad
|
|
Tack så mycket!
Sådär, nu skall problemet vara åtgärdat! :)
Gustav 'Gurra' Nordegren
Alfa 156 TS 2.0 -99
The quality, not the longevity, of one's life is what is important // Martin Luther King, Jr.
|
|
sam_h
Alfa-guru
      br>
Registrerad: 2006-4-24
Befinner sig: Ludvigsborg, Skåne
Medlemmen är Offline
Humör: Io non ho paura
|
|
Välkommen!