Pages:
1
2
3
4
5
..
21 |
Callan
Han från IRCen!
     br>
Registrerad: 2002-9-18
Medlemmen är Offline
Humör: Just add milk!
|
|
Rackarns vilken bild Samme
Carl
|
|
Håkan i Fagersjö
AlfaPowers Afrikakorrespondent
     br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Stockholm / Fagersjö
Medlemmen är Offline
|
|
Håkan i Fagersjö
Min historia är lite längre än de flesta andra här på Power. Det beror mest på min ålder - 55+ - och min ekonomi som varierat från urtaskig till
mycket bra och just nu befinner sej mittemellan.
Jag jobbar på bank, Handelsbanken Markets, mitt i Stockholm. Bor i en villa söder om stan och har därför garage. Helkaklat i grönt och med stålbalk
för motorlyft och trefas för elsvets.
Jag är inne på min 34:e bil och 9:e Alfa Om någon kunnat undvika att lägga märke till det är det en röd 164 QV och en svart 75 Turbo som står utanför
huset just nu. Turbon ska bli R-klass så småningom med bamsevinge och R-däck. Det ligger redan i garaget och väntar. Vårdar mina bilar så gott det går
och framhåller att både 75 turbo och 164 QV är unika bilar som man har ett ansvar för att bevara. Ibland lyssnar och förstår folk oftast inte.
Jag är gift för tredje gången, med Ulla som ibland varit med på banträffar i CAR och faktiskt kört lite. Min äldste son Johan, drygt 30 har varit med
ett par gånger med varierande resultat. Han kör bättre med QV:n än den vilda svarta turbon om man säger. Får allt som oftast tråkningar för sandfållan
på Mantorp.
Bifogar några bilder: En från den första bil jag provade racing med, en från Gelleråsen i våras, en på GTV:n jag hade under många år och ett
självporträtt.
//Håkan

Håkan Andersson CAR-medlem #3953, Alfa Power #10
Commando 916: \"Keep \'em rolling and screaming for ever!\"
Giulietta QV, 166 2.0TS, 166 3.0 V6 Distinctive och GTV Lusso 3.0 24v
http://www.alfapower.nu/gallery/albun15
|
|
Scalex
Alfa-guru
      br>
Registrerad: 2002-6-23
Befinner sig: Eskilstuna
Medlemmen är Offline
Humör: Åksugen
|
|
Bra jobbat Håkan............
..........gift för tredje gången med samma tjej  Tror inte jag skulle palla med en andra gång .......med min
--Jocke Widin--
Trans Am 455 HO 1971 - EX Alfa 164 Q4 -97 - EX Alfa 90 Qv6 - EX Alfetta GT -75
Ex Puch DS50 Alabama -61 , Puch Florida -71 + Tusentalet Slot cars.
https://www.facebook.com/jocke.widin
|
|
Håkan i Fagersjö
     br>
Medlemmen är Offline
|
|
Rolig Va???
Men faktum är att både fru nummer två och nummer tre heter Ulla.....
/Håkan
|
|
Håkan i Fagersjö
     br>
Medlemmen är Offline
|
|
Ibland blir man trött....
|
|
Costas
AlfaPowers Malaka
     br>
Medlemmen är Offline
Humör: coolo
|
|
håkan du får sluta hetsa upp mig sådär....
gah kan inte jobba...
Hursomhelst.. min tur nu
Jag är en liten ponk född 1981 i sthlm, jobbar inom Sthlm Stad med IT frågor inom skolans värld, grundare för alfapower ihop me Jens...
Är inne på första alfa men tredje bil
första bilen var en rullande fåtölj..
en bmw e34 med 1,8 liters spisen
Andra bilen var en desto roligare bil, en leon 1,8t som fick genomgå mycket!!! finns bilder på den under galleriet förresten och nu är jag inne på
GTV:en då som jag saknar nu när det är vinter... snyfft... på vintern åker jag en 240 så ajg räknar inte in den uinder kategorin bilar...
Var ska man börja och vart ska man sluta.. får räcka för nu.. hej hej:)
|
|
Kunta
GALEEN AP\'s-dansbans-kille
      br>
Registrerad: 2002-6-26
Befinner sig: Karlstad
Medlemmen är Offline
Humör: Äldre
|
|
Hehe
Quote: | Originally posted by Håkan i Fagersjö
Men faktum är att både fru nummer två och nummer tre heter Ulla.....
/Håkan |
Med mycket öl i kroppen har jag haft mindre krav än dig Håkan på fruntimmer

-Kenth Wiklund-
75 3.0 Potenziata #75
A4 1.8T
|
|
po
AP\'s ddinosaurie
      br>
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline
Humör: Mjuk och Snäll...
|
|
Okej, då ska jag försöka förklara vem jag är.
Jag heter P-O (Per-Olof) Berglund född 1968 i Gävle.
Är nu Gift och har två st monster av typ: 1 st Viktor 2+ år samt 1 st Elin 3,5+.
Bor för tillfället i Vällingby (Sthlm) granne till Beckomberga som dom flesta har hört talas om :).
Gillar: Öl, Alfa, mina barn m.m.
Har sedan 10 år sedan en egen firma innom styr o regler, har kontoret i Gävle så det blir en del pendlande uppåt då jag sedan 4 år sedan är nedflyttad
till fjollträsk.
Förut så pendlade jag åt andra hållet (sedan -87) då alla jobb fanns i Stockholm
och jag bodde i Gävle.
Det innebar att en kul bil o köra för alla dessa mil vore inte dumt så en 33QV inhandlades -88 och på den vägen är det.
Saxar ett inlägg som jag tidigare gjorde på .org-sidan, lite redigerat:
Mitt liv med Alfa-Romeo började vintern 1987-88 när jag gjorde lumpen på I14 i Gävle, ägde en Saab 99 –76 som var min första bil. Skruvade med den
hela helgerna för att den skulle funka i veckorna. Jag lessnade och i samma veva som jag bytte fruntimmer så åkte jag upp till Dahlboms bil i Gävle
och inhandlade en Alfa 33 QV –87 jisses vilken bil. Lumpen tog slut och mitt pendlande till jobbet i Stockholm varje vecka var en glädje på E4án och
jag ägde den bilen ca: 8 mån, tills jag var in till Borgs bil på södermalm i Stockholm där en kompis storebror jobbade och såg en GTV6:a jag blev
sålld!!!. Ca: 10.000:- i mellanskilldnad och jag var ägare av en GTV6 Svartmettallic brummade omkring friskt i Gävle med den bilen samt jagad samt
stoppad av lagens långa arm 2ggr.
Under dom 10 åren jag ägde den pärlan –89 – 98 så hände det en hel del saker. Det blev 10 resor till Italien, 5st med GTV’n, underbara resor samt en
sväng till Monte-Carlo. Under resans gång så har det ägds 2st 164or 2st 33:a och 2st Saab 93 (2takt) samt en drös med volvo 240.
Bilen renoverades också under resans gång, tack till Klasse föreståndare på OK i Hofors för all hjälp vid motorrenoveringen samt
växellådsrenoveringen, och det stora tålamodet och garaget. Ny lack fick den också av Hille-billackering och när den var som finast (lite knorr från
lådan samt glapp i styrningen) så sålldes den p.g.a. flytt till Stockholm, jisses vad jag saknar den bilen. Nu så har man 2st små, 3år samt 1,5 år så
det dröjer nog lite tills man sitter i en GTV6:a igen
Kände för att skriva av mig lite *ler*.
Hade
/po.
Här är jag, självporträtt:
|
|
Seb
Super Duper MongoratorMe, myself and Seb
      br>
Registrerad: 2002-6-25
Befinner sig: Raukland
Medlemmen är Offline
|
|
Kul po!
Har följt dina instruktioner idag ang. hur ta ut motorn på GTV6:an. Hur i h-vete får man loss kardan? Nu sitter min ju klämd åxå, så det gör det väl
inte bättre. Börjar man fram eller bak Har fått bort alla biltar i bakre och mittre hardtn, man inte framme. Kommer inte åt. Får inte väck plåtkåpan!
Har tagit bort 4 muttrar, men sen sitter den ju uppr bakom. Hur får man ut den?
Ursäktra utviket på denna tråd, men eftersom jag startade den så tar jag mig friheter
mvh Seb
-Sebastian Stein- Proud member of Team Rauk Race.
GTV 2000 -77 l Porsche Cayenne S -07 l
Vespa 50 -74 l FIAT Barchetta -96
Hymermobile 640 -92
|
|
MaZ
Dokumenterat Paj...
      br>
Befinner sig: Göteborg
Medlemmen är Offline
Humör: :)
|
|
Annars så kan man ju starta en till... 
Hupp!
Mats Strandberg
-Scuderia Rosso-
-onemanracing.com-
GTV 2000 -77 | 75 Turbo -87 | 155 V6 Sport -96 | 164 Super 3.0 24V -94
|
|
MaZ
Dokumenterat Paj...
      br>
Medlemmen är Offline
|
|
Nu då så är det väl min tur till slut...
Mats, Född i Göteborg 1975, flyttade till Hammarö utanför Karlstad -80 och växte upp där. Träffade theseal i gymnasiet och sen dess
har det gått åt h-e...
Tekniskt gymnasium (Konstruktion), Lumpen (GB Bandtraktor, GB Pjäs, E-Sign och Bat-Ass ) och vidare till Chalmers, läste Högskole ing. (120p) Maskin
(Konstruktion).
Har sen dess jobbat som Design Engineer på en Bildesignfirma och jobbat mycket mot Saab och Volvo.
Sälen jag och två killar till äger en segelbåt tillsammans som vi byggt om ganska rejält och tävlat med framgångsrikt. Det är en 707:a som heter
Bismarck, det är en kölbåt som väger 900Kg, alla som seglar fattar ironin.
Samma gäng som äger båten flyttade ner till Götet samtidigt hösten -95 och bodde första 1½ året i en villa på 300 kvm i centrala Göteborg... Fest
eller?
Erico bodde där en sväng också faktiskt och det var då jag körde en Alfa 75 första gången, en 2.0 förgasare. Torsk direkt...
Driver siten www.alfa75turbo.com
Är även Moderator i Teknikforumet på Lazzat
Lite andra saker.
-Cineast, älskar film! Länk till min DVD-samling
-Läser en hel del böcker...
-Försöker åka till Italien så ofta det går, har bilat ner med Erico tre gånger.
-Har en hyffsat omfattande Seriesamling, inte Kalle Anka då utan Amerikanska serier...
Senaste nördprojekt: Att bygga fläktkylning i min nyinköpta stereobänk för att inte surroundförstärkaren skall brinna upp. (Jag kan skriva ett litet
repotage om nån annan nörd är intresserad :)).
Sådär ja, nu vet ni kanske mer än ni vill veta om mig.
[Edited on 12-11-2002 by MaZ]
Mats Strandberg
-Scuderia Rosso-
-onemanracing.com-
|
|
theseal
Mr Center of the Universe
      br>
Befinner sig: Hisingen!!!
Medlemmen är Offline
Humör: troett...
|
|
nerdprojekt är cool man...
word up till maz för att han köpte den mest 70's look stereobänk jag sett denna sidan milleniumskiftet....
--Niclas Dahlgren--
Proud member of CAR #14372-1
---Bilar---
AlfaRomeo 75 Milano Oro 2.5 -87
Meriter:156 TS SP3 -99 159 1,9jTDm -07 Alfetta -75, Alfetta -78, 164 3.0 24V Super -92, 147 1.6TS -02
|
|
Seb
Super Duper MongoratorMe, myself and Seb
      br>
Registrerad: 2002-6-25
Befinner sig: Raukland
Medlemmen är Offline
|
|
Cool MaZ...
... att du tagit dig in. Har seglat en hel del åxå. Tillvekad under en stiltje i kalmarsund har jag tyvärr fått höra. Tyvärr känner jag inte till
båten du beskriver, men jag utgår ifrån att den inte tar sig till gotland och går att sova i?
Som arkitekt och möbeldesigner har jag gett mig på ett udda projekt åxå. Tänkte bygga en lamp-stapel av gamla betongglas-block som jag robbat från en
kåk jag ritat om. Ska bli en världprodukt. En lampa väger nog färdig runt 20 kg Sätter in bilder när jag kommit en bit på väg
Rock on!
Seb
-Sebastian Stein- Proud member of Team Rauk Race.
GTV 2000 -77 l Porsche Cayenne S -07 l
Vespa 50 -74 l FIAT Barchetta -96
Hymermobile 640 -92
|
|
MaZ
Dokumenterat Paj...
      br>
Medlemmen är Offline
|
|
Bänken blev riktigt fet när man släcker ner, den ser ut som monoliten i 2001 ungefär. 
Den är en investering för framtiden också, eftersom den går till brösthöjd på mig (jag är 1.89) så får det plats massor med prylar. Den vägde
dessutom 40 Kg tom... :o
Seb, den går alldeles utmärkt att segla till Gotland i, sova gör man bäst under gång, när man ligger i hamn så blir kojerna extremt obekväma och det
krävs examen från ett fakir-college för att klara natten.
Mats Strandberg
-Scuderia Rosso-
-onemanracing.com-
|
|
Johan26
Alfista
   br>
Registrerad: 2002-8-8
Befinner sig: Bromma
Medlemmen är Offline
Humör: ducati?
|
|
Min tur...
Jag heter då Johan Granholm, född 1976 i Mariehamn på Åland :) Är utbildad inom ekonomi och marknadsföring.
Jobbar för närvarande på Posten på Åland i arbetsledningen på utdelningen, men börjar i december på mitt nya jobb där jag skall jobba med bil/hem och
brand-försäkringar, skall bli skoj med lite miljöombyte. Är förlovad med Kajsa sen snart 1 år tillbaka.
Kör en Alfa 156 2.0TS -99 med EVO-vingen. Det är min första Alfa, har haft fyra bilar före alfan.... en BMW och tre Mazdor... Har även haft tre
motorcyklar... började karriären på en Yamaha TZR 125, bytte sedan upp mig till en Kawasaki ER-5 -99 som jag utforskade europa med :) bytte sedan in
den mot en Yamaha XJR 1300 -00, kostade mig drygt 170.000 SEK, det är dyrt i Finland, motsvarande ny hoj i sverige kostade 90.000 SEK *hrmf*. Sen
kostade försäkringen nästan 20.000 SEK /år... tyckte då det blev lite väl och bytte in hojen och skaffade min drömbil, en röd Alfa Romeo 156 :) en
suverän bil med skön väghållning och härlig motor :)
nästa år ska jag försöka komma över på så många träffar som möjligt :) + ordna en sjuh***s träff på Åland :) VÄLKOMNA!
|
|
Pages:
1
2
3
4
5
..
21 |