Så var det dax för hjulbyte igen. Med ett halvår mellan gångerna känner jag mig alltid en smula osäker. Då är det skönt att plocka fram denna tråd som
förklarar alla delmoment.
/selmer
Anders Selmer - - - - - - Oo=v=oO - - - - - - Scuderia Quattro Bambini 1969 Giulia 1600 Super (världens bästa bil!)
Tidigare: sudsprint, alfetta 1.8, 75TS, fiatar och lancior, en och annan fransyska samt ett par engelsmän
"Imagination is the only weapon in the war against reality" The Cheshire Cat
Nu när de flesta skavt sönder knogarna under däcksbytet så är det också läge att byta blinkersvätskan!
David George von Boisman
Nu: Engelsk Sportbil (Mg3 2018) Förr: massa grymma moppar, Saab 96 kortnos, DKW F 102, Peugeot 106, Mazda Miata, Giulietta delivery (inhyrd), Fiat
Uno, Fiat Palio Adventure, Opel Zafira, Fodervärd åt exfruns 159 2.2JTS från 2008.
Igår var de äntligen vår i Uppsala. Rattmuff av och sommarhjul på. Äntligen har jag en bil med fem bultar i hjulen. Det var alltid lite förvirrande
att inte kunna korsdra bultarna i det snygga stjärnmönstret.
/selmer
Anders Selmer - - - - - - Oo=v=oO - - - - - - Scuderia Quattro Bambini 1969 Giulia 1600 Super (världens bästa bil!)
Tidigare: sudsprint, alfetta 1.8, 75TS, fiatar och lancior, en och annan fransyska samt ett par engelsmän
"Imagination is the only weapon in the war against reality" The Cheshire Cat