AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Allfa75 Milano VS mitshubichi 3000GT + Evo6
Hoffen
Alfista

Registrerad: 2006-4-7
Befinner sig: Mölndal
Medlemmen är Offline

Humör: nere

[*] Inlagd 2006-4-14 kl 19:51
Allfa75 Milano VS mitshubichi 3000GT + Evo6

Tog ut min nya Pärla (efter däck olja krypa klämma dra känna så allt var rätt) på sin prämiärtur efter vinter sömnen igår
Solen lös, vägarna var torra med lite grus i kanterna och Milanon var ordentligt uppvärmd efter ca 6 timmars körning:worship:.

Då jag var ute på en fin kurvig väg och njöt av ljudet min röda skönhet spelade så ser jag en Mitshubichi 3000GT och kunde inte låta bli och leka lite följa jon,, var nog inte så bra att jag hängde på HENNE:oO i kurvorna så hårt. på rakan efter dom sköna kurvorna räckte inte mina Vildhästar under huven till utan tappade bort henne.

Efter den hårda rastningen så skedde ett mycket konstigt "fel" på bilen,, Lådan fungerade som den vore ny. det enda jag kan komma till minnes av var att under "leken" så vid en kraftig bromsning och lite för ofint inlägg av tvåans växel så lät det som om jag tappade något,.!? ingen aning om vad det kunde vart men efter det kändes det annorlunda i lådan. lite svårdefenierbar känsla men det skummaste var nog att alla och då menar jag ALLA växlar åt alla håll fungerade och gick i som den vore ny, tyvär några timmar senare så återkom problemet med tvåans växel och den kändes återigen som den var 20år gammal. men den korta stunden så lekte livet kan man säga.

Dagen efter så träffade jag på en mitsubichi igen, denna gång en Evo6!!. efter att denna bil utan förvarning svänger vid en korsning (mitt i natten) och jag finner mig själv mitt i svängen och nosar evo´n i baken.
Efter svängen på raksträckan fram till rödljuset har jag ingen chans. vid ljuset svänger han på nytt utan förvarning och jag tänker då inte vara sämre,:cool::D lägger i tvåan och gasar mig igenom kurvan.
Där i den svängen var vägen väldigt ojämn och jag känner/hör höger bakjul studsar samtigt som jag gasar fullt på tvåan (aj!). när jag kommer ur svängen och lägger i trean och ger gas hör jag ett "brummande" från bakdelen. efter lite efterfoskning visade det sig vara höger växellådsfäste som "tur" var. så nu står hon där min vackra skönhet och väntar på en ny del :fiol:.

det blir inga mera bilar i den klassen det närmaste iaf :saythat:

Snart är du lagad igen min vackra och då kommer jag att :whip: dig hårt i kurvorna igen! *längar*

[Editerat 14/4-2006 av Hoffen]

David Petree (P3)
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Berndtson
Junior Alfista
**

Registrerad: 2002-6-20
Medlemmen är Offline

Humör: Fulldubbat!

[*] Inlagd 2006-4-18 kl 13:21

Lycka till !

Bernte
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare

Upp till toppen