Pages:
1
2
3 |
George Junior
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2005-7-2
Befinner sig: Pan American Highway
Medlemmen är Offline
Humör: Work hard, play harder
|
|
Dissa GM-tråden
Eftersom det snackas så mycket skit om SAAB och andra GM-baserade modeller här på forumet så statar jag en dedicerad hata GM-tråd där ni kan vädra ert
missnöje. 
Jag kan förresten börja med att såga min egen Opel model -01: Lacksläpp under alla sidolister och bubblor i nederkant av dörrarna. En vinter till så
ser den ut som en gammal kadett.
Och dan innan besiktningen kärvade hela torkarlänkaget ihop, förresten.
David George von Boisman
Nu: Engelsk Sportbil (Mg3 2018) Förr: massa grymma moppar, Saab 96 kortnos, DKW F 102, Peugeot 106, Mazda Miata, Giulietta delivery (inhyrd), Fiat
Uno, Fiat Palio Adventure, Opel Zafira, Fodervärd åt exfruns 159 2.2JTS från 2008.
|
|
Kraniel
AP´s officiella stjärtminister
    br>
Registrerad: 2004-7-5
Befinner sig: Telefonplan, Stockholm
Medlemmen är Offline
Humör:
|
|
Äntligen!
Jag hade en gång en Superseven med en GM-produkt under aluminiumhuven. Den gick alldeles för fort för att det skulle vara ansvarsfullt och bra. Fy!
Utöver den, har jag aldrig ägt någonting från GM, såvitt jag kan minnas. Men en Opel Diplomat skulle sitta som en smäck!
Daniel Östlund
Sökte kombi, köpte Sportwagon.
|
|
Gromyko
Berlinamannen
     br>
Registrerad: 2004-5-18
Befinner sig: Skåne
Medlemmen är Offline
Humör: Alltid redo
|
|
Jag körde Åpel i början av 80-talet. Helt i brist på bättre vetande och så vidare...
De jävla skitmotorerna rasade på löpande band. En snabb kurva och, vips, så sög oljepumpen luft. Sen var det gonatt med vevlagren.
Gjorde av med 11 motorer på två år.
"Baffla tråget" var det någon som sa... Men hallå!!! Alfas tråg är bafflade från fabrik.
En djävulsk tur att Sture köpte Alfa och fick in mig på den rätta vägen. Tänk om man harvat i träsket fortfarande... Hemska tanke.
Alla som kör Åpel borde straffas för "håglöshet i trafik".
|
|
NZORIKKO
Alfa-guru
      br>
Registrerad: 2002-8-23
Befinner sig: UMEÅ
Medlemmen är Offline
Humör: ThingsCanAlwaysGetBetter
|
|
Vi hyrde Mo i Rana ACR med norska Opelklubben, alla utom 3 bilar stod i depån och tittade under varandras motorhuvar, nu förstår jag varför, de tålde
inte att svänga. 
Det var ju bra för oss för då fick vi använda banan till det den är byggd för.  
[Editerat 2006-6-22 av NZORIKKO]
Rikard Olson http://www.alfapower.nu/gallery/album161
NKL 75 3.0 V6 America -89 Grand Tourismo Velocita. NUXen 75 3.0 V6 America -88 påbörjad renovering. WiFEn 166 3.0 24V Super -99 premiumbilen.
Hundrafemtiofemman 155 1.8 TS -93 dotterns bruksbil.
156 2.0 TS sedan -99 Selespeed auktionsbilen.
|
|
mange
ModeratorAP\'s Armcoräckestestare
     br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: sthlm
Medlemmen är Offline
Humör: Gabba hey
|
|
Själv är jag allergisk och får utslag och aggressionsutbrott av europeiska GM-produkter.
Fast ibland vill jag ha tillbaka min gamla camaro -70. Och som kraniel säger är en diplomat inte fel, eller kanske en gammal rallye kadett...
Magnus Lindberg
Always work. Go to church. Do right. Respect those in authority over you.
|
|
arbetarn
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2003-11-2
Befinner sig: Skellefteå
Medlemmen är Offline
|
|
Är det tillåtet att skita på GMalforna i den här tråden?
Erik Anterow
318ISE30,C230T,928S2,E91,M3E30
|
|
JATS
en vanlig Svensson!
    br>
Registrerad: 2002-12-6
Befinner sig: Umeå
Medlemmen är Offline
|
|
Min första bil var en ärvd Opel Rekord årsmodell 1964:a.
Den fraktade mig långa sträckor medan den föll sönder.
Har vad jag minns inte haft problem i paritet med Opelns med någon annan bil jag ägt.
Likströmsgenerator kan ge tråkiga elproblem.
Fattar inte hur någon kan köpa en Opel?
Thomas Sjöstedt
Med ALFA 164TS från 89
|
|
George Junior
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2005-7-2
Befinner sig: Pan American Highway
Medlemmen är Offline
Humör: Work hard, play harder
|
|
Quote: | Ursprungligen postat av arbetarn
Är det tillåtet att skita på GMalforna i den här tråden? |
Ja det går finfint.
Hela GM-koncernen lär förresten vara på väg att implodera pga galloperande pensionskostnader i USA. Kanske den är lika självförintande som dess
produkter.
David George von Boisman
Nu: Engelsk Sportbil (Mg3 2018) Förr: massa grymma moppar, Saab 96 kortnos, DKW F 102, Peugeot 106, Mazda Miata, Giulietta delivery (inhyrd), Fiat
Uno, Fiat Palio Adventure, Opel Zafira, Fodervärd åt exfruns 159 2.2JTS från 2008.
|
|
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
Påminner mig dom senaste 20 åren som ligger bakom. Brukade hjälpa grannarna med sina gamla bilar - att hålla dom igång - och få dom att komma genom
bilprovningen vareviga år.
Två märkaen står ut - gamla ovlov och Opel. Där ledde Opel klart krångelligan.
Konstiga elfel och trassel med alltmöjligt typ - omöjligt att få motorn att hålla jämn temp, glappande leder på rattstången, skumma elfel etc etc etc.
"Bortsett" från att ens egna alfor bara tuffade och gick utan annat än oljebyte -så var det två bilar som stack ut och i princip bara gick
och gick. En Camry och en Micra.
|
|
bert 1
AP\'s tarmdjur
     br>
Registrerad: 2004-1-18
Befinner sig: Skanör
Medlemmen är Offline
Humör: Mjuk och brun
|
|
Kan i dag inte se att en 159 är bättre än en ny Astra....
Vart har världen tagit vägen då?
Gm suger, men visst en camaro hade suttit eller ännu hellre en fet flak v8 försedd manlig bil
Tomas Palmlöf, Skanör
Esther 001 Trendab
Mini Cooper D
Skänk en get till någon
|
|
Florren
Låg, fet, gtv-lille bror
   br>
Registrerad: 2005-8-29
Befinner sig: Hedemora
Medlemmen är Offline
Humör: Busso!
|
|
Jag tvingades köra SAAB till in flames konceren i sthlm för ett tag sen eftersom verkstaden var så jävla sega på att byta kamrem på min 155a. inte nog
med att det var en saab, det var automatlåda också. jävligt fränt att glida in på parkeringen bland massa hårdrocks fans som pekade och skrattade åt
våran bil.
Skrek högt att det var en låne bil men jag tror inte nån hörde det... sunk säger jag, hoppas det var första och sista gånge jag behöver uppleva det. (
köra saab alltså)
Thomas Florén
Alfa Romeo 159 1750Tbi Ti SW -10 *Såld*
Alfa Romeo 156 2.0TS SW -01 *Bruksis*
Alfa Romeo 156 2.0TS SW -00 *skrotad*
Alfa Romeo 147 GTA -03 *skrotad av nysvensk*
Alfa Romeo 155 2.0TS Widebody -96 *Såld*
Alfa Romeo 147 2.0TS Selespeed -02 *Såld*
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair -11 *Såld*
Alfa Romeo 159 2.0JTDM TI -11 *Såld*
Alfa Romeo 156 2.0TS -00*Såld*
Alfa Romeo 156 2.0TS -99*Skrotad*
Alfa Romeo 155 2.0TS -93*Folkrace bil*
Alfa Romeo 156 2.0TS -98*Skrotad*
Alfa Romeo 155 1.8L 16V -97*Skrotad*
|
|
t16
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2005-11-23
Befinner sig: Vetlanda
Medlemmen är Offline
|
|
Det gick utför för SAAB när de köpte GM!
SAAB byggde mycket bättre bilar på egen hand.
[Editerat 25/6-2006 av t16]
|
|
z3
Alfista
   br>
Registrerad: 2003-11-10
Befinner sig: Göteborg
Medlemmen är Offline
|
|
GM..
Min farsas Chevrolet 1931 börjar bli sliten i i bussningarna i framvagnen, och vevlagrena byttes för 5 år sedan. Hans Ford model T har också problem
i framvagnen, men den är ju 5 år äldre. Dock har den fått nya vevlager på sextiotalet - Kvalitetsskillnad
- Mats Segerpalm
Nuvarande bilflotta: Alfetta 2000 GT -77, Alfetta GTV -78, Alfa 1600 GT Junior-74, Alfa 75 2.0 -86, Alfa 166 V6 3,0 24V -99, Alfa 156 2,5 V6 24V -99,
Alfa 164 TS 95, BMW 850IA -91, BMW 3.0 L -75, BMW 530 ia -03, Maserati 2.24v-89.
|
|
Qv-kraft
AP\'s musiker!
     br>
Registrerad: 2004-3-11
Befinner sig: Norrköping
Medlemmen är Offline
Humör: Bajspost
|
|
Jag har nu kört saab i 3 år. Det har varit ett oerhört problemfritt ägande. Sånär som på lite fälgproblem, men det är ju inte bilens fel precis.
Bilen är hyffsat komfortabel, fälgarna gör den dock lite stötig, men man sitter mycket bra.
Motorn är sedan optimeringen mycket trivsam i karraktären. Trivsamt är dock inte roligt. 230hk har nog aldrig varit mera slätstruket, dock är bilfan
mycket snabb och ljudet genom ferita-systemet över 5000rpm är faktiskt helt okej. Annars är det mest psschyyyt som hörs. 346Nm gör sitt för
omkörningarna, mycket effektivt, men som sagt jävligt slätstruket.
Jag tycker själv att bilen ser okej ut, går okej, kostar inte särskilt mycket i drift... Jag hatar eller dissar inte GM, men de borde kunna göra
saabarna så mycket roligare.
[Editerat 26/6-2006 av Qv-kraft]
Oo=V=oO
Henrik Sproge
Kör: Tesla model 3 LR -21, Alfa Giulia Veloce -19
Meriter: Alfa Giulia Veloce -17, Alfa Giulietta 1750 QV -11, Alfa 156 Sw 2,5 -02, Alfa 33 Qv16 -91
Norrköping
|
|
baging
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2005-4-8
Befinner sig: Lidköping
Medlemmen är Offline
Humör: G-Krafter!!!
|
|
Jag blir så trött på min gamla Cheva Van ibland... trots helzinkad kaross för 10 år sen, så nog f*n börjar den rosta iallafall nu 
Å sliter däck gör den oxå!!!! Å drar bensin som om den vore gratis!!! Å krånglig att tvätta på taket är den oxå....
När jag tänker efter är det en riktig skitbil egentligen........
|
|
Pages:
1
2
3 |