AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  153    155  156
Författare: Ämne: NiCzii's 75 turbo vems - SÅLD!
niczii
Alfa-guru

Registrerad: 2005-8-8
Befinner sig: västmanland
Medlemmen är Offline

Humör: Alfetta GT 3,0 24V Kompressor OOOja!

[*] Inlagd 2009-8-22 kl 23:36

det är kostnaden för bromsbeläggen som stoppar mig, 3200+ för en uppsättning belägg från peansweden, eller blåa pagid från forza kostar halva armen baneme, och när läget för o köpa motorn för min alfetta dök upp så tog jag det istället för att kunna köra på mantorp.. vore kul o få köra dock, men tänker inte köra med mintexbeläggen som sitter nu, dom är livsfarliga.

skulle någon hosta fram halvslitna vettiga belägg för en billig peng dock så kan man nog ha råd med ett åk eller 2 på mantorp ;)

eller rentav nya om man har tur :P

[Ändrad 2009-8-23 av niczii]

Daniel Almkvist - medlem nr 5891 i CAR
--------------------------------

Oo=V=oO stolt ägare av en Alfetta GT(A) -75

Hemsida: www.alfa75racing.se

Följ min projekttråd på - http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=23747&page=1

eller kolla in min FAQ om burbygge till en 75:a http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=25595

\"The Alfa 75 on which it was based was the second or third most unreliable car ever sold in the USA, only inching out the terrible Renault 5\"
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
BennySteen
Super Administratör

Registrerad: 2007-11-20
Befinner sig: Umeå
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-8-23 kl 10:24

Vi körde mellan mellan kl 02 och 07 utan belägg i våras på 24 timmars på mantorp. jag satte min och vid den tiden bästa tiden för teamet just då med en 155.

Det går att köra fortare än man tror, men kanske inget för den som vill köra med marginaler.

/benny

Benny Steen
Alfa 75 TS Challenge #58
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23628
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
MaZ
Dokumenterat Paj...

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Göteborg
Medlemmen är Offline

Humör: :)

[*] Inlagd 2009-8-23 kl 13:20

Jag hoppas verkligen inte att nån ens funderar på att ställa upp utan bromsar.
Fullkomligt idiotiskt och 100% oansvarigt!

Jag har ett set belägg, halvsletna och av okänt fabrikat men bättre än inget kanske?

Mats Strandberg
-Scuderia Rosso-
-onemanracing.com-
GTV 2000 -77 | 75 Turbo -87 | 155 V6 Sport -96 | 164 Super 3.0 24V -94
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
t16
AlfaRäv

Registrerad: 2005-11-23
Befinner sig: Vetlanda
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-8-23 kl 14:59

Jag körde långlopp med en pegga i våras på mantorp med EBC bluestuff fram och yellowstuff bak, jag har varit lite skeptisk till EBC innan men de funkade klockrent kalla som varma i sex timmar i sträck och blev knappt något slitna.

De kostar ju mycket mindre än andra räserbelägg oxå men frågan är om de finns till din bil, hör med mekonomen eller autoexperten.

mvh

niczii
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-8-23 kl 17:54

turbo jörgen har räddad mitt mantorpbesök, fixade billiga gamla slitna blåa pagid till mig. nu ska bilen ställas på igen nästa vecka och fixa starkare upphängningsgummin för avgassystemet som hängde ner sig lite under kinnekulle och byta beläggen. sen är det:steering: som gäller.

ses på mantorp :P

Följ min projekttråd på - http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=23747&page=1

eller kolla in min FAQ om burbygge till en 75:a http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=25595

\"The Alfa 75 on which it was based was the second or third most unreliable car ever sold in the USA, only inching out the terrible Renault 5\"
granath
Alfa-freak

Registrerad: 2006-1-30
Befinner sig: Habo
Medlemmen är Offline

Humör: :smash:

[*] Inlagd 2009-8-23 kl 19:04

Härligt att Mantorp blir av för dig. På Mantorp har du ju mer nytta av din effekt än på Kinnekulle.

:banana_thingy:

BennySteen
Super Administratör

Registrerad: 2007-11-20
Befinner sig: Umeå
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-8-23 kl 23:42

Quote:
Ursprugligen inlagt av MaZ
Jag hoppas verkligen inte att nån ens funderar på att ställa upp utan bromsar.
Fullkomligt idiotiskt och 100% oansvarigt!

Lugn och fin nu mats, jag menar det går ju faktiskt att köra även utan 3000:- belägg. Man får bromsa lite tidigare.Det går ju att åka på banmöten även utan utan utrusta bilen med rena tälvlingsmaterial.

Vi hade bromsar på 155'an i 24H under natten men beläggen var inne på en bit in i metallen och tog inget vidare minst sagt. (fast det blev ett fint gnistregn i nattens mörker :-)

För att spara skivorna då vi hoppades hitta någon på morgonkvisten så lät vi bli att bromsa.

/benny

Benny Steen
Alfa 75 TS Challenge #58
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23628
niczii
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-9-4 kl 20:21

bilen preppad med dubbla avgasgummin i mitten och blåa pagid fram(bettar dubbelt så bra som mintex fastän dom är sneslitna som sjutton) testkörd och uppkörd på släpet inför morgondagens mantorpkörning.

24-Seven
Alfista

Registrerad: 2008-8-10
Befinner sig: Garaget
Medlemmen är Offline

Humör: Vad är väl en tomgång...

[*] Inlagd 2009-9-4 kl 22:23

Quote:
Ursprugligen inlagt av niczii
bilen preppad med dubbla avgasgummin i mitten och blåa pagid fram(bettar dubbelt så bra som mintex fastän dom är sneslitna som sjutton) testkörd och uppkörd på släpet inför morgondagens mantorpkörning.

Gött, Kommer förbi och sparkar däck imorgon...:thumbsup:

Martin Viding (fd. Johansson)

Race 75:a (3.0 24v) under uppbyggnad.
75 3.0 Glassätarbil
156 Sportwagon 2.5 v6

Westfield Super 7 - 2,0 Kompressor (såld)

-Scuderia Rosso-
niczii
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-9-5 kl 19:30

spräckt oljeslang avslutade mantorp tidigt för mig(första passet) och orsakade skaplig sanering för många deltagare, tack till alla er som hjälpte till och tog hand om saneringen, man får väl hoppas att man slipper återgällda då ingen önskar oljespill egentligen.

börjar fundera om mantorp är min enhörning, återstår att se om enhörningen vill tyglas nästa år, nu går bilen i idé och inget speciellt kommer att hända med bilen förräns nästa säsong närmar sig.

håll ett öga på min alfettatråd istället om ni vill se nått, där kommer det troligen byggas flitigt istället.

BaerB
Alfista

Registrerad: 2008-1-12
Befinner sig: Ösmo
Medlemmen är Offline

Humör: Ok

[*] Inlagd 2009-9-5 kl 21:44

Synd att du inte fick köra mer. Hade varit kul att bli ifrånåkt på rakan och få en känsla för ditt accs efter chikanen!
Fick ett fint träningspass i oljesanering också. Kämpa som en dåre och var dyngsvettig efter det passet, ville ju köra igen så fort som möjligt.
Ha de!

Biörn Bladh
1st 155 TD 2,5 -97 Mörkblå, Sportsetup.
1/2st 75 3,0 -90 Röd, Skränkt o sänkt m.m
niczii
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 07:33

nya tag nästa år, då kommer båda mekaniska mätarna vara utkastade och bytt mot elektroniska, och racingbelägg runtom, eventuellt om plats/tid finnes i ekonomin så blir det en riktig mappning hos vm-performance i stan, dom är grymma.

155Q4
AlfaRäv

Registrerad: 2002-6-25
Befinner sig: Mantorp
Medlemmen är Offline

Humör: nu ska skiten ihop!

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 07:58

Quote:
spräckt oljeslang avslutade mantorp tidigt för mig(första passet) och orsakade skaplig sanering för många deltagare, tack till alla er som hjälpte till och tog hand om saneringen, man får väl hoppas att man slipper återgällda då ingen önskar oljespill egentligen.

börjar fundera om mantorp är min enhörning, återstår att se om enhörningen vill tyglas nästa år, nu går bilen i idé och inget speciellt kommer att hända med bilen förräns nästa säsong närmar sig.

håll ett öga på min alfettatråd istället om ni vill se nått, där kommer det troligen byggas flitigt istället.

Vi kom igång sent med saneringen, inte klart var sand & borstar fanns eller vilka som skulle plocka fram alla grejer. Om de inhyrda flaggvakterna skall göra saneringsarbetet måste de först hämtas in från sina posteringar. Vi var 5st som lånade en toyota & letade upp sand etc. Hade vi varit mer förberedda hade det gått snabbare. En avåkning kan ske...men det blir lite trist för alla när det sker i början, vilket det oftast alltid gör.

Editerar för att jag var plump i mitt första inlägg.

[Ändrad 6-9-2009 av 155Q4]

Johan Eriksson
Mantorp/Mjölby/Linköping
155Q4 -93: Tänkt originalrenovering LÄNK
155Q4 -94: byggtråd GTA replika LÄNK
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
niczii
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 08:11

Quote:
Ursprugligen inlagt av 155Q4
Quote:

det måste tjångat ordentligt i bilen när du körde på asfalten ute i gräset?
av skravmärkena att dömma har något gjort en 2cm djup reva :)

mindre skoj att vi var få som sanerade samt att den klass vi körde i ströks...då var du nära :kulspruta:
lycka till med fettan

den revan måste vart gammal, varken kände eller hörde något skrap, dock plockade jag med mig några grästuvor med originalbogserögglorna i fronten. och det stutsade duktigt på det ojämna gräset på innern, troligen vart slangen brusten strax innan inbromsningen före nålen, då bakvagnen var snorigt hal, började ta nålen i typ 35-40 och bilen bara snurrade som ett jävla parishjul, helt sjukt.

bilen klarade ju sig relativt oskadd, så det var lugnt, men det trista är väl att man förstör för alla andra, trist men det händer. självklart skulle jag också bli lite sur om man missade körpass pga. av någon drummel/olycka, men det hör till, och det bästa man kan göra är ändå att hjälpa till o få fart på det hela så fort som möjligt igen, så man får köra så mycket som möjligt.

sam_h
Alfa-guru

Registrerad: 2006-4-24
Befinner sig: Ludvigsborg, Skåne
Medlemmen är Offline

Humör: Io non ho paura

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 08:17

Hade inte hjälpt om vi varit fler därute med borstar då det tog en ganska bra stund innan mantorp-killarna/tjejerna hade fått fart på sin ATV och hämtat sand och sedan börja lägga ut den. nära på halva längden utav oljespillet hade redan nödtorftigt sanerats för hand med den sand som var att tillgå från flaggposterna via hink innan ATVn kom ut på banan med de mängder som behövdes. Är nog rätt ovanligt att det drälls olja utmed halva banan ;)

Sam Helgesson
Medlem i CAR

Giulietta (940) 1.4TB MA -11 Merdas projekttråd, 166 3.0 Zender -99 TEAs projekttråd, 166 3.0 Donator -99, 166 2.0 TS -99 BMRs projekttråd 75 3.0 -89 Projekttråd

Pages:  1  ..  153    155  156

Upp till toppen