Pages:
1
..
154
155
156 |
ti
Alfa-freak
br>
Registrerad: 2006-4-11
Befinner sig: Gbg
Medlemmen är Offline
|
|
Varför lämnar du inte banan efter att kört av hårt, kommit upp och noterar att bilen känns skum ? Gick en timme där
Peter Alfredsson
Alfasud ti, Alfetta 1.8, 155 TS 2.0
|
|
Tipo
Alfista
br>
Registrerad: 2002-7-3
Befinner sig: Laholm
Medlemmen är Offline
Humör: Garagebygge! o ett hus oxå,,,,,
|
|
Quote: | Ursprugligen inlagt av ti
Varför lämnar du inte banan efter att kört av hårt, kommit upp och noterar att bilen känns skum ? Gick en timme där |
Jag låg som första bil bakom o såg hur illa avåkningen var - hör till god banåkaranda att då kontrollera bilen innan man fortsätter. Fredrik
poängterade vid förarmötet att de flesta större avåkningarna händer första varvet - han fick rätt där!
Trist när det händer - hoppas både du o funktionärerna lärde sig ngt av det hela.
//Micke
Mikael Kahlin
CAR # 5306
Alfa GTV6 1984 - putsbilen
Alfa 75 3,0 \"R\" 1988 - banbilen
Alfa 147 2,0 2002 - bruksis i familjen
159 SW 2,2 Ti 2008- Amore Moderno
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Registrerad: 2005-8-8
Befinner sig: västmanland
Medlemmen är Offline
Humör: Alfetta GT 3,0 24V Kompressor OOOja!
|
|
Quote: | Ursprugligen inlagt av Tipo
Quote: | Ursprugligen inlagt av ti
Varför lämnar du inte banan efter att kört av hårt, kommit upp och noterar att bilen känns skum ? Gick en timme där |
Jag låg som första bil bakom o såg hur illa avåkningen var - hör till god banåkaranda att då kontrollera bilen innan man fortsätter. Fredrik
poängterade vid förarmötet att de flesta större avåkningarna händer första varvet - han fick rätt där!
Trist när det händer - hoppas både du o funktionärerna lärde sig ngt av det hela.
//Micke |
att jag inte lämnade banan var bara korkat, det förstod man dock inte direkt när man var på banan, hjärnan räckte inte till just då verkar det som,
tänkte själv efter upptäckten av oljeläckage att det var oerhört korkat, vilket också fredrik som hade hand om banmötet poängterade till mig i ett
privat samtal, självklart har man lärt sig något av detta, en avåkning är ALLTID skäl att köra direkt in i depån, och göra det lugnt och sansat
längsmed sidan av banan där ingen kör heller, så man inte förstör idealspåret. detta under förutsättning att man kan ta sig ut säkert också då
givetvis.
som jag sa tidigare till ledningen och er här på forumet så är det tusen tack för er som gjorde en saneringsinsats och jag ber så hemskt mycket om
ursäkt för att jag inte tänkte till utan fortsatte att köra utan att köra in i depån och kolla så allt stod rätt till med bilen först, det är första
och sista gången det sker för mig iaf, man kan ju bara hoppas att andra också lärt sig av mitt misstag.
|
|
Ickad
Alfista
br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Linghem
Medlemmen är Offline
Humör: weeeee
|
|
bara man lär sig så är det okay. Fördröjde ju själv banmötet med 15 minuter. Eller som jag ser på det. Vi hade tävling om vem som bromsade sidt, och
jag vann!
If you are not living on the edge, you are taking up to mutch space!
Richard Eliasson
Inget roligt.. ännu
f.d Member of LastPlace Racing
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Registrerad: 2005-8-8
Befinner sig: västmanland
Medlemmen är Offline
Humör: Alfetta GT 3,0 24V Kompressor OOOja!
|
|
bilen är numera såld till bättre behövande människa som inte sitter i samma ekonomiska sits som mig, låt tråden finnas kvar som dokumentation. men den
kommer numera vara riktigt inaktiv. lycka till måns med ditt nya monster!
|
|
ice
Mr. Kermit
br>
Registrerad: 2005-11-29
Befinner sig: Tokholm
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: | Originally posted by niczii
bilen är numera såld... |