AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  154    156
Författare: Ämne: NiCzii's 75 turbo vems - SÅLD!
ti
Alfa-freak

Registrerad: 2006-4-11
Befinner sig: Gbg
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 08:41

Varför lämnar du inte banan efter att kört av hårt, kommit upp och noterar att bilen känns skum ? Gick en timme där :(

Peter Alfredsson
Alfasud ti, Alfetta 1.8, 155 TS 2.0
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Tipo
Alfista

Registrerad: 2002-7-3
Befinner sig: Laholm
Medlemmen är Offline

Humör: Garagebygge! o ett hus oxå,,,,,

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 08:57

Quote:
Ursprugligen inlagt av ti
Varför lämnar du inte banan efter att kört av hårt, kommit upp och noterar att bilen känns skum ? Gick en timme där :(

Jag låg som första bil bakom o såg hur illa avåkningen var - hör till god banåkaranda att då kontrollera bilen innan man fortsätter. Fredrik poängterade vid förarmötet att de flesta större avåkningarna händer första varvet - han fick rätt där!

Trist när det händer - hoppas både du o funktionärerna lärde sig ngt av det hela.

//Micke

Mikael Kahlin
CAR # 5306

Alfa GTV6 1984 - putsbilen
Alfa 75 3,0 \"R\" 1988 - banbilen
Alfa 147 2,0 2002 - bruksis i familjen
159 SW 2,2 Ti 2008- Amore Moderno
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
niczii
Alfa-guru

Registrerad: 2005-8-8
Befinner sig: västmanland
Medlemmen är Offline

Humör: Alfetta GT 3,0 24V Kompressor OOOja!

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 12:14

Quote:
Ursprugligen inlagt av Tipo
Quote:
Ursprugligen inlagt av ti

Jag låg som första bil bakom o såg hur illa avåkningen var - hör till god banåkaranda att då kontrollera bilen innan man fortsätter. Fredrik poängterade vid förarmötet att de flesta större avåkningarna händer första varvet - han fick rätt där!

Trist när det händer - hoppas både du o funktionärerna lärde sig ngt av det hela.

//Micke

att jag inte lämnade banan var bara korkat, det förstod man dock inte direkt när man var på banan, hjärnan räckte inte till just då verkar det som, tänkte själv efter upptäckten av oljeläckage att det var oerhört korkat, vilket också fredrik som hade hand om banmötet poängterade till mig i ett privat samtal, självklart har man lärt sig något av detta, en avåkning är ALLTID skäl att köra direkt in i depån, och göra det lugnt och sansat längsmed sidan av banan där ingen kör heller, så man inte förstör idealspåret. detta under förutsättning att man kan ta sig ut säkert också då givetvis.

som jag sa tidigare till ledningen och er här på forumet så är det tusen tack för er som gjorde en saneringsinsats och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte tänkte till utan fortsatte att köra utan att köra in i depån och kolla så allt stod rätt till med bilen först, det är första och sista gången det sker för mig iaf, man kan ju bara hoppas att andra också lärt sig av mitt misstag.:pftroest:

Daniel Almkvist - medlem nr 5891 i CAR
--------------------------------

Oo=V=oO stolt ägare av en Alfetta GT(A) -75

Hemsida: www.alfa75racing.se

Följ min projekttråd på - http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=23747&page=1

eller kolla in min FAQ om burbygge till en 75:a http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=25595

\"The Alfa 75 on which it was based was the second or third most unreliable car ever sold in the USA, only inching out the terrible Renault 5\"
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
Ickad
Alfista

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Linghem
Medlemmen är Offline

Humör: weeeee

[*] Inlagd 2009-9-6 kl 14:50

bara man lär sig så är det okay. Fördröjde ju själv banmötet med 15 minuter. Eller som jag ser på det. Vi hade tävling om vem som bromsade sidt, och jag vann! :dunce:

If you are not living on the edge, you are taking up to mutch space!
Richard Eliasson

Inget roligt.. ännu

f.d Member of LastPlace Racing
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
niczii
Alfa-guru

Registrerad: 2005-8-8
Befinner sig: västmanland
Medlemmen är Offline

Humör: Alfetta GT 3,0 24V Kompressor OOOja!

[*] Inlagd 2009-10-24 kl 22:36

bilen är numera såld till bättre behövande människa som inte sitter i samma ekonomiska sits som mig, låt tråden finnas kvar som dokumentation. men den kommer numera vara riktigt inaktiv. lycka till måns med ditt nya monster!

Daniel Almkvist - medlem nr 5891 i CAR
--------------------------------

Oo=V=oO stolt ägare av en Alfetta GT(A) -75

Hemsida: www.alfa75racing.se

Följ min projekttråd på - http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=23747&page=1

eller kolla in min FAQ om burbygge till en 75:a http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=25595

\"The Alfa 75 on which it was based was the second or third most unreliable car ever sold in the USA, only inching out the terrible Renault 5\"
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
ice
Mr. Kermit

Registrerad: 2005-11-29
Befinner sig: Tokholm
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2009-10-25 kl 17:07

Quote:
Originally posted by niczii
bilen är numera såld...

:pftroest:

Igino Cazzola