AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  3    5    7  ..  80
Författare: Ämne: Bertone 1600 Gtj - Motorjobb - ny energi och nya planer
Ken
AlfaRäv

Registrerad: 2007-8-7
Befinner sig: Stallarholmen
Medlemmen är Offline

Humör: Oo=V=oO

[*] Inlagd 2008-1-20 kl 19:09
Yes !

Vi klarade det med bakrutan.....Sk aju tilläggas att vi inte visste om man ska öva på Hox gamla begagnade bakruta som säkert är spröd eller den nya fina framrutan som är lite segare.....
Efter lite ingenjörssnack så blev det att börja med den gamla spröda.....fan vet - men det funkade som ni kan se !:idea::clap::clap::clap::clap:

färdig bak.JPG - 26kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Bertone Coupe GT Junior 1600 -75+Spider TS -96; Ford Mustang GT -17; Ford Mustang Convertible -02; Ford Explorer -15; Mercruiser 305 Cui V8 i motorbåten
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-1-20 kl 19:14
Framrutan

borde ju vara enklare eftersom vi redan övat....eller hur ?

Vad tror ni nu då ?

Det var ett jäkla mycket svårare jobb fram.....rutan verkade först vara till en annan bil....var flera cm för stor och ville inte alls in i den lilla öppningen...(brukar ju vara tvärsom annars tycker jag *s*)!

Men mera sopy water....och glada tillrop....samt en nervös ägare som dämpar entusiasmen.....

action fram.JPG - 28kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Bertone Coupe GT Junior 1600 -75+Spider TS -96; Ford Mustang GT -17; Ford Mustang Convertible -02; Ford Explorer -15; Mercruiser 305 Cui V8 i motorbåten
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-1-20 kl 19:15
Så sakta glider den in.....

Men fasen vilket tjat att man inte ska ha skruvmejseln nära rutan....Jag vet väl vad jag håller på med för sjutton :idea:

:lips::lips:

skruvmejsel.JPG - 29kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

mad.gif Inlagd 2008-1-20 kl 19:18
O lite kvar bara

Nu är det nervöst.....ska det funka - rutjäveln passar fortfarande knappt.....hur i hela friden ska detta vara egentligen ???

:whip::smash::furious3:

linan fram.JPG - 23kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

thumbup.gif Inlagd 2008-1-20 kl 19:20
Men till slut....

så gled den på nåt konstigt sätt in i rätt läge.....helt otroligt - rutan flyttade sig en dryg cm när den var nästan inpassad i alla kanter.... Rättade till sig själv !
:thumbsup:

betrakta.JPG - 27kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-1-20 kl 19:25
Helgens jobb

har varit att fixa alla kromlister och gummilister för dörrarna....En jädrans komplicerad konstruktion med massor med skruvar och halvrostiga lister. Som tur är fick jag en massa extralister med till min bil så det blev ett bra helt kit monterat på bilen - resten är knappt värt att spara.

Det var en del knåpande - men det kom på plats till slut! Var ju inte svårt som sagt - tog bara en stund.

Nästa moment nu är att få fatt i belysningsgrejor nästa lördag - men en tripp till Götlaborg ska fixa det + 4 schysstare plåtfälgar ska jag byta till mig på samma gång.

Sedan är det stolarna kvar.....

Hur fasen ska jag göra ?

Lär väl bli en helg eller 2 under min Bella Donna med....
Sen ska vi se om hon vill starta.....:thumbsup:

Kenneth Larsson
Stallarholmen
veloce
Mr. nylackad Duetto

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Limhamn
Medlemmen är Offline

Humör: Spider!!!

[*] Inlagd 2008-1-21 kl 08:31

Kul och trevlig rapport med rutorna. Verkligen skojigt. Lycka till!
:D

Wille R. Betalande medl. CAR sedan 1970 ->. Medlem nr 17 på Alfapower. Alfa Romeo 1750 Spider Veloce, rundhäck från 1967, min sedan 1970. Startade Alfaklubbens webbsidor och annonser när Internet föddes 1995. www.veloce.se och www.duettoregister.com och en till www.duettoinfo.com
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
b2one
Alfista

Registrerad: 2004-8-16
Befinner sig: Sthlm
Medlemmen är Offline

Humör: småfix necesse est

[*] Inlagd 2008-1-21 kl 20:00

Najs med rutorna, och rutlister ser sååå fina ut....
den som monterade mina rutor trodde pa allvar att det gick att slå i dom efteråt, så jag åker "kromlöst" nu...

vad ska du göra med stolarna ??

Christer J
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-1-21 kl 20:43

Ja, vad ska jag göra med stolarna ???

Jag ska lägga in en bild i helgen så får ni se hur jäkligt det ser ut.

Higwood säljer svarta vinylklädslar för dryga 5000:- inkl baksäte men sedan behövs nog en del mera jobb dvs det blir nån tusing till innnan det är på plats.
Schyssta sportstolar finns för 3500 för 2 st och mindre snygga men större för 2500:- för 2 st.....

Baksätet kan man slänga en filt över.....

Finns det nån här som har stolar att sälja för en billig peng ?

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-1-31 kl 18:18

Nu har jag bestämt mig för hur jag ska lösa inredningsfrågan...Som ni kan se på bifogad bild har jag skaffat 2 st sportstolar till det facila priset av 2450 svenska riksdaler inklusive skenor. Med tanke på att bilen nuförtiden är röd så tycker jag dessa stolar matchar perfekt i färgerna.
Valde dock medvetet bort skinnstolarna då det är ett elände att sitta på när det är varmt tycker jag.

OK - detta är "made in china" - men får duga för nu. Bilder kommer imorgon på mina moddade skenor - det behöver flyttas in fästöronen - men det grejar sig bra får då kommer dom lite överstora stolarna längre ut från mitten i bilen.
Dom ska i i helgen tänkte jag.....

stol.JPG - 22kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-2-3 kl 16:15

Har börjat med alla olika inredningsdetaljer nu.....har kommit på att det är för mycket Taikon hemma i huset - trots man är unkis kan man inte bo som nån bilnörd i misär med bildelar i hela huset.
Alltså - se till att få bort dom stora klumpiga grejorna innifrån bostaden ut i bilen.

Men för att bli av med säten och paneler etc så är det praktiskt att göra klart i kupen - annars får man inte plats under instrumentpanelen tex....

Så nu börjas det - golvlisterna vid dörrarna har halkat på plats i helgen...

dörrlister.JPG - 29kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-2-3 kl 16:17

Efter det blev det att lista ut hur sjutton man får till hålbilden på de nya stolarna mot golvet på Bertonen. Givetvis passar det inte rakt av - så det blev till att göra avlånga hål med hjälp av fil + att flytta hela hålbilden - här behövs svets och doningar + liet jävlar annama....

Men det funkar nu !

Bild på de moddade skenorna

stolsskena.JPG - 20kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-2-3 kl 16:19

Mittkonsollen är ju smart att meka in innan stolarna ska på plats...

Allt tar sin lilla tid.....

mittkonsoll.JPG - 37kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-2-3 kl 16:20

Sedan dom små kartfickorna under instrumentpanelen förstås + att lista ut hur dom förbannade säkerhetsbältena varit monterade....

Jag tror jag fick till det - men känner mig lite osäker - Det funkar säkert som det är nu ialla fall !

Inga bilder - tyvärr !

Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ken
AlfaRäv

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2008-2-3 kl 16:24

Och sedan där jag slutade igår - monterat in förarstolen!

Jag jag höll på nån timme till sedan - men pga mitt lilla garage måste bilen flyttas så jag kan öppna passagerardörren ordentligt - dvs först gjorde jag vänster sida klar - nu blir det höger någon kväll till.

Bild på den inmonterade förarstolen.

Det är drygt 5 cm mellan dörrens ytterkant och invändigt på dörrarna så det kommer att funka för mig.

dock blir sikten tvärs bilen lite begränsad - men man får skjuta bak passagerarstolen lite extra tror jag.

stol inmont.JPG - 32kB

Kenneth Larsson
Stallarholmen
 Pages:  1  ..  3    5    7  ..  80

Upp till toppen