Pages:
1
2
3
4
5
..
31 |
sam_h
Alfa-guru
br>
Registrerad: 2006-4-24
Befinner sig: Ludvigsborg, Skåne
Medlemmen är Offline
Humör: Io non ho paura
|
|
Quote: | Ursprugligen inlagt av NZORIKKO
Vi har ju en 75 TS som vi plockar delar ifrån. Bara innerhandtaget blir lite dyrt att skicka men gör en sammanställning på delar du behöver så kanske
vi skicka det vi har i samma paket. |
Fint. Med tanke på vikten på innerhandtaget och storleken, så blir det nog inte mer än 33kr med posten som brev. Men jag ska kolla igenom vad mer som
kan tänkas behövas.
Edit: Ett röd/röd höger baklykteglas vore kanon om ni har.
Om inte annars så skicka ett u2u vad ni vill ha för handataget och vad vikt/porto går på, så löser vi det.
[Ändrad 2008-3-30 av sam_h]
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
NZORIKKO, jag har fixat handtag från drzap, han skickar med det tillsammans med blinkers. Men tack ändå. Det lär säkert dyka upp något annat som
behövs.
|
|
NZORIKKO
Alfa-guru
br>
Registrerad: 2002-8-23
Befinner sig: UMEÅ
Medlemmen är Offline
Humör: ThingsCanAlwaysGetBetter
|
|
OK
Rikard Olson http://www.alfapower.nu/gallery/album161
NKL 75 3.0 V6 America -89 Grand Tourismo Velocita. NUXen 75 3.0 V6 America -88 påbörjad renovering. WiFEn 166 3.0 24V Super -99 premiumbilen.
Hundrafemtiofemman 155 1.8 TS -93 dotterns bruksbil.
156 2.0 TS sedan -99 Selespeed auktionsbilen.
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Var ute en vända på logen och visade 75an för Niczii, tog en stund s letande innan skadegladsflinet kom, JO det finns rost på kylarbalken, då den
troligen har något djur på samvetet.
Med tanke på att han snart svetsat om halva sin 75 så får jag unna honom det
Tog av tävlingsdäcken och pallade upp den på bockar istället.
Vi såg även att casterstegbussningarna på båda sidorna var helslut.
Vad är det för torsionstavar orginal på 3.0an? 27mm?
[Ändrad 2008-5-3 av sam_h]
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Och bild på hjulupphängningen fram.
Vilket är bäst? att låta skivorna dra in luft via spalterna så värmen far ut mot centrum, eller att låta den fläkta ut luften från centrum?
Som synes är mina skivor vända så att den ska suga in luft mot centrum
[Ändrad 2008-5-3 av sam_h]
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Och bild bak,
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
.. det ska smittas med alfavirus i tid... precis som min morfar gjorde med mig, grabben är 16månader och har redan fattat hur man gör!!
(ska leta upp en gammal bild på mig, morfar och någon av hans suddar)
|
|
NZORIKKO
Alfa-guru
br>
Registrerad: 2002-8-23
Befinner sig: UMEÅ
Medlemmen är Offline
Humör: ThingsCanAlwaysGetBetter
|
|
Quote: | Ursprugligen inlagt av sam_h
Vad är det för torsionstavar orginal på 3.0an? 27mm?
[Ändrad 2008-5-3 av sam_h] |
Orginal torsionsstavarna på 75 3,0 är 23 mm möjligtvis 24.
Rikard Olson http://www.alfapower.nu/gallery/album161
NKL 75 3.0 V6 America -89 Grand Tourismo Velocita. NUXen 75 3.0 V6 America -88 påbörjad renovering. WiFEn 166 3.0 24V Super -99 premiumbilen.
Hundrafemtiofemman 155 1.8 TS -93 dotterns bruksbil.
156 2.0 TS sedan -99 Selespeed auktionsbilen.
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Hur mycket skiljer sig effektkurvan mellan eftermarknads grenrör och orginalrören?
någon som har effektkurvor på 75an med orginalgrenrör?
tycker det ser jevligt kort ut innan de går ihop.
[Ändrad 2008-5-16 av sam_h]
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Jaha. då har bonden som jag hyr uppställningsplatsen sålt gården där 75an står. och har som det ser ut just nu knökfullt överallt annars.
Har varit i kontakt med blivande ägaren och frågat om det fanns något intresse av att ta över mitt nuvarande hyreskontrakt.
Han som köpt fastigheten skall tydligen även flytta dit, och bl.a slänga in och renovera en stor båt i samma lokal.
Han lät inte så intresserad på telefon när han insåg att det inte är samma nivåer på platshyra här ute på landet som inne i sthlm.
Ska prata igen med honom i slutet av veckan och se vad han säger. Men får väl räkna med ett negativt beslut.
I värsta fall blir man väl tvungen att köpa ett sådant här http://dancovershop.dk/product.asp?product=509&sub=55 och slänga upp på uppfarten.
|
|
freda155
AP\'s motorjounalist
br>
Registrerad: 2002-6-27
Befinner sig: Åkers Styckebruk
Medlemmen är Offline
Humör: Nu kör vi! (snart)
|
|
Jaha. då har bonden som jag hyr uppställningsplatsen sålt gården där 75an står. och har som det ser ut just nu knökfullt överallt annars.
Har varit i kontakt med blivande ägaren och frågat om det fanns något intresse av att ta över mitt nuvarande hyreskontrakt.
Han som köpt fastigheten skall tydligen även flytta dit, och bl.a slänga in och renovera en stor båt i samma lokal.
Han lät inte så intresserad på telefon när han insåg att det inte är samma nivåer på platshyra här ute på landet som inne i sthlm.
Ska prata igen med honom i slutet av veckan och se vad han säger. Men får väl räkna med ett negativt beslut.
I värsta fall blir man väl tvungen att köpa ett sådant här http://dancovershop.dk/product.asp?product=509&sub=55 och slänga upp på uppfarten. |
Var i Västmanland bor du då? Jag ska ju flytta till Åkersstyckebruk och där har vi en lada. Full med bilar redan, men ännu en Alfa går nog att knöka
in (dessutom är jag sugen på att gjuta av din front!)
Max Defrost / Fredrik Langendorf Remember the Soviet Union? They decided to quit after watching a DeltaForce marathon on Satellite TV. -
ChuckNorrisFacts.com 1988 Alfa Romeo 75 3,0 (avställd för länge nu, börjar suga i V6-tarmen 2017 Volvo V60 T3, 1969 Buick Skylark LS1, 1999
Lexus IS 200 Tidigare: 2005 Alfa Romeo GT 2,0 JTS, 1995 Alfa Romeo 164 TS Super, 1992 164 3,0 (endast puttad av och på en biltransport), 1996 155
2,0 16V Sport
|
|
olleinsulander
AlfaRäv
br>
Registrerad: 2004-10-14
Befinner sig: Enköping
Medlemmen är Offline
|
|
I värsta fall blir man väl tvungen att köpa ett sådant här http://dancovershop.dk/product.asp?product=509&sub=55 och slänga upp på uppfarten. |
Måste väl finnas fler lantbrukare i dina trakter som kan hyra ut.
Fråga en och han kanske kan tipsa om en annan.
Olle
Olle Insulander Alfa 75 ts / Alfetta -76
-Skrot hit och skrot dit, sa hon lågt. Om hundra år är allting glömt.
-Glömt? Var inte så säker på det.
|
|
sam_h
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Jag bor i Kolbäck, ligger mellan Västerås och Köping.
Jag lär nog få tag på något till slut. Det tråkiga är ju att man måste fixa bilsläp och dragbil och baxa upp 75an på om den ska flyttas, vill inte
köra den med många år gammal kamrem.
Fredda, tack för erbjudandet, åkers ligger en liten bit bort, men jag vet ju hur jag ska få tag på dig om det kniper. Ska ligga på dom jag hyrt från
hittills om dom har någon grannbonde med plats över.
Angående fronten så är den just nu avmonterad och den verkar vara en avgjutning/eftermarkand, även om den fäst i originalhåle på karossen. Den är
duktigt misshandlad och amatörmässigt reparerad på flera ställen (och inte tillsnyggad efteråt).
Hade tänkt ta lite bilder på den och visa, men hittar inte på kameran just nu.
Det är i alla fall så pass att jag funderar på att ta den till en billackerar/plåtverkstad i västrås som jag hört är duktiga på att fixa med
glasfiber, om den går att rädda för en rimlig slant. Jag funderade först på att bygga mig en arbetshörna nere i källaren och jobba på den själv, men
vet inte om det skulle vara så populärt med tanke på att det är gemensam källare för 6 hushåll.
Är det så att den skulle duga för avgjutning så kanske det inte är en så dum idé, den går att montera isär i 3 bitar om jag inte minns fel.
Vet också att Niczii MYCKET gärna vill ha en evo-front till sin.
|
|
freda155
AP\'s motorjounalist
br>
Registrerad: 2002-6-27
Befinner sig: Åkers Styckebruk
Medlemmen är Offline
Humör: Nu kör vi! (snart)
|
|
Jag själv har en Veloce-front. Det är en sju centimeter lägre/mindre än en evo. Fem av de centimetrarna sitter i ovankant och är mycket lätta att
lägga till. Måtten har jag till detta.
Det är planen i vinter och då ska detta resultat gjutas av, kanske i några extra exemplar. Nån som är intresserad av att köpa av oss med leverans
våren 2009? Även Porsche 944 Turbo-front ska göras.
Max Defrost / Fredrik Langendorf Remember the Soviet Union? They decided to quit after watching a DeltaForce marathon on Satellite TV. -
ChuckNorrisFacts.com 1988 Alfa Romeo 75 3,0 (avställd för länge nu, börjar suga i V6-tarmen 2017 Volvo V60 T3, 1969 Buick Skylark LS1, 1999
Lexus IS 200 Tidigare: 2005 Alfa Romeo GT 2,0 JTS, 1995 Alfa Romeo 164 TS Super, 1992 164 3,0 (endast puttad av och på en biltransport), 1996 155
2,0 16V Sport
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Registrerad: 2005-8-8
Befinner sig: västmanland
Medlemmen är Offline
Humör: Alfetta GT 3,0 24V Kompressor OOOja!
|
|
mm, en evofront skulle sitta MYCKET fint :) hehe
|
|
Pages:
1
2
3
4
5
..