Pages:
1
2
3
4 |
niczii
Alfa-guru
br>
Registrerad: 2005-8-8
Befinner sig: västmanland
Medlemmen är Offline
Humör: Alfetta GT 3,0 24V Kompressor OOOja!
|
|
nu slipar vi in hjälmkrossarstaget också, gör båda sidorna lika som vanligt, och har ni fått med ett bockat stag så använd det, då slår ni i skallen
mindre annars funkar rakt också lika bra. helsvetsa
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
slipa iordning toyotastaget nu, det ska svetsas i främre knuten, mot främre bågen, och inte direkt i dörrsträvan, utan det måste ansluta mot främre
röret, och sen får det förflyttas mellan översta vecket på främre röret(överkant av rutan) och mellersta vecket(det i underkant av rutan) för att se
till så man har minst 10cm frigång från ratten, annars går det ju alltid att köpa sig en mindre ratt
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
helsvetsa på plats, men kontrollera som sagt först att ni får 10cm frigång från ratten, det är ett krav(jag har det INTE, men ska också byta till en
mindre ratt så, och så sitter ratten inte där den ska just nu heller, i höjdled/in-ut led)
glöm nu inte att göra toyotastaget på andra sidan också
syna alla svetsar ni har gjort på hela buren och borsta rent dom med stålborste, rengör, rostprima, och lacka och se glad ut nu!
fick veta av min besiktare såhär i efterhand att det kan vara godkänt att skippa toyotastaget om det medför att man inte får dom 10cm frigång från
ratten som det skall vara, men ta det mer ER besiktare innan det fattas ett sådant beslut, och kolla gärna även upp med den klass ni tänkt tävla i att
det är ok innan ett sådant beslut som sagt.
[Ändrad 2008-4-15 av niczii]
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
känn er nöjda nu och beundra ert mästerverk, buren är klar!, ring besiktningsmannen ni har närmast er nu igen för 31:a gången och lyssna på hans
irritation när ni säger att ni är klara och vill att han kommer och besiktar buren åt er
[Ändrad 2008-4-9 av niczii]
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
hur slutresultatet på en bur kan se ut, se och njut och kanske nått som inspiration??(min på bild givetvis)
kommentera gärna i faq:en om ni saknar något, och vad ni tycker om upplägget och sättet det är skrivet med mera, för om/när denna hamnar som faq är
det kört för er att tycka till och förbättra den, om ni inte u2u:ar mig, så får jag edita
[Ändrad 2008-4-11 av niczii]
|
|
niczii
Alfa-guru
br>
Medlemmen är Offline
|
|
nu så, buren är besiktat och godkänd med bravur från besiktaren, så därför känner jag mod att påstå att buren är välbyggd och fullt godkänd, så vore
tacksam om faq:en kanske flyttades till ett underforum av passande slag, om ingen har några kommentarer om det hela, vilket det inte verkar som
här kommer också en bild på hur dokumentet ser ut för besiktningen av buren, utförd av ralf berglund i sala.
en besiktningsgubbe utfärdar även en vagnbok åt er om det behövs på plats, du behöver alltså INTE kontakta din motorklubb för att få ut en vagnbok som
det står på sbf's hemsida.
[Ändrad 2008-4-15 av niczii]
|
|
Pages:
1
2
3
4 |