AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  56    58
Författare: Ämne: 1977 Alfetta GTV 2000: Targa Florio Svezia 2017!
FredrikAssarsson
Alfa-guru

Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Berlinafeber!

[*] Inlagd 2017-4-23 kl 18:05

Så var då ääääntligen avgassagan slut! Jag provmonterade i förmiddags egter en frukostipren mot förkylningen och inså snabbt att det fortfarande inte satt 100. Plockade ner och delade det i två delar och provmontersde igen. Tejpade runt skarven och märkte upp hur det borde modifieras ovh tog ner allt igen.

Iväg till garaget och svetsade ihop det igen enligt min mall och voilà - nu sitter det klockrent verkar det som! :thumbsup:

Glad i hågen och med en körtur i sikte fick donnan äntligen komma ner ftån sin piedestal, eller pallbock, och i samma veva som däcken fick markkänning blrjade det hagla och småsnöa ute. Vi provkör nog en annan dag :dunce:

Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5 V6 trimmad, portad. '77 Alfetta GTV2000 trimmad
Nuvarande: '06 Alfa Romeo GT 3.2L, '00 Alfa 166 Zender 3.0 "GTA", '70 Alfa Berlina 1750 "GTAm-bygge", '78 Folkabuss

When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. /Mahatma Ghandi
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
FredrikAssarsson
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2017-4-27 kl 17:36

Världens enklaste uppstart igår. Snällt oskramlande avgas.

Idag tog jag finbilen till möte i stan. Så jäkla gött att bränna genom östermalm med GTVn till nickande huvuden och uppvinklade tummar. :D
Parkerade bredvid en Ferrari 612 i chefens garage. Kändes passande.

image.jpg - 1.1MB

[Edited on 2017-4-27 by FredrikAssarsson]

Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5 V6 trimmad, portad. '77 Alfetta GTV2000 trimmad
Nuvarande: '06 Alfa Romeo GT 3.2L, '00 Alfa 166 Zender 3.0 "GTA", '70 Alfa Berlina 1750 "GTAm-bygge", '78 Folkabuss

When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. /Mahatma Ghandi
FredrikAssarsson
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2017-5-20 kl 20:24

Targa Florio Svezia började idag med en kartläsarmiss av mig själv som föranledde att samma mig själv fick ta och stanna och läsa in kartan mer. Vips hade jag hamnat i Porschegruppens klunga som en katt bland hermelinerna och främs jag och en ny 997 GTS targa hade en förbannat bra batalj i två omgångar där vi turades om i dogfighten på småvägarna! :steering:

Minen på deras ansikte när en liten smattrande Alfa flyger ikapp på småvägarna och inte går att bli av med var helt underbar. Ett riktigt gott sällskap att attackera småvägar med och mååååånga glada miner! :boing:

En värdig avslutning på flera års ägande som jag kommer att bära med mig länge nu när krabaten är till salu.

Stort tack till Bobby också som alltid lyckats med att få några träffsäkra bilder.

[Edited on 2017-5-20 by FredrikAssarsson]

image.jpg - 1003kBimage.jpg - 1.2MBimage.jpg - 176kBimage.jpg - 182kB

Fredrik Assarsson.

Bobby
Alfista

Registrerad: 2016-7-18
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2017-5-22 kl 22:32

Grym dag! :beerchug:

Bobby Green. Kör GTV6 från 1983, helst i tunnlar.
alfahanen
Alfista

Registrerad: 2004-9-1
Befinner sig: Sveg
Medlemmen är Offline

Humör: inspirerad

[*] Inlagd 2017-5-23 kl 11:28

Skulle gärna varit med på den där trippen, var anmäld 2016 men det sket sig nu visste jag det var kört långt innan, men nästa år ?

Patrik Hermansson sveg
CAR Member 787
Bobby
Alfista

Registrerad: 2016-7-18
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2017-5-23 kl 16:42

Häng med nästa år Patrik! =)

Bobby Green. Kör GTV6 från 1983, helst i tunnlar.
Seb
Super Duper Mongorator
Me, myself and Seb

Registrerad: 2002-6-25
Befinner sig: Raukland
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2018-11-22 kl 09:44

Grym tråd :) Kommer dyka upp lite frågor efterhand, hoppas det är ok.
Jag har liknande problem på min med små ganska lättfixare rostblemmor. Har övervägt om jag skall gå på och lacka om hela, men det blir så j*vla dyrt.

Men som du gör själv verkar ju funka utmärkt. Ett par frågor på det.
Har du färgmatchat den, eller var din så bra i kulören att du kunde köpa på burk bara? (Alfa Rosso 530?)
Lackar du med burk, eller har du lackspruta och att utrustning?

Min är ju rätt fin i den lack som finns, så det borde gå att våtslipa in rätt bra... tror jag.

//Seb

Quote: Ursprugligen inlagt av FredrikAssarsson  
Jag bjuder på ett litet smakprov på den bakskärmen som jag våtslipade en del av och polerade.
Jag slipade med 800, 1000, 1500 och 2000 på de ställen som jag har lackerat på och på de ställen som har originallack har jag våtslipat med lite 1000 men mest 1500 och 2000.

Jag gick på med våtslip från tanklocket till slutet av skärmen och hela vägen ner. Polerade skiten ur den jäkla plåten sedan och vips så fanns det lyster i lacken. Sweet. :afro:

Det blev lite mer färgskiftningar än jag hade hoppats på så jag får ta och klura på hur jag löser det.
Är det bara att hugga tag i att våtslipa resten av karossen och lägga ny lack på det mesta och fadea på lämpligt ställe? Hmm.

[Edited on 2013-5-12 by FredrikAssarsson]

h front.jpg - 613kB

-Sebastian Stein- Proud member of Team Rauk Race.
GTV 2000 -77 l Porsche Cayenne S -07 l
Vespa 50 -74 l FIAT Barchetta -96
Hymermobile 640 -92
FredrikAssarsson
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2018-11-23 kl 19:03

Jag färgmatchade med färgkartor hos lackhandlaren och beställde sprayburkar. Man kan beställa tvånomponentssprayburkar och då är innehållet samma sak som lacksprutan använder - bra saker.

På min lackade jag dörröppningar och skadan som förr fanns på ena bakskärmen men till slut blev det hellack av min lackerare när jag bodde i östersund.

Bättringslacka för en brukslack går att göra själv med 2komponentsspray och tålamod.

Fredrik Assarsson.

Seb
Super Duper Mongorator
Me, myself and Seb

Registrerad: 2002-6-25
Befinner sig: Raukland
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2019-1-10 kl 09:29

Quote: Ursprugligen inlagt av FredrikAssarsson  
Avgassystemet behövde en liten fix till så det hämtas imorgon för färdigställande av chassi under morgondagen. :)

Idag tog jag istället och asade fram mattan och dammsög den.
Jävlar vad många nyanser av brun det finns här i världen!!!

Sedan tog jag resterna av en svart sprayburk och färgade de ljusaste partierna.
Körde iväg och köpte två burkar till och efter ena sprayburken såg det ut såhär. Bra täckning men lite flammigt fortfarande.

Andra sprayburken senare är jag nöjd. :)

Jag kan knappt tänka mig att jag kört runt med så hemsk färg på golvet under så lång tid när jag gett resten av bilen så mycket kärlek.
Kostnad: 2x89kr
Tid: 30min med mattan lös.

[Edited on 2016-3-1 by FredrikAssarsson]

Tjena!

Lite nyfiken på hur det har blivit/gått med detta med att spraymåla govmattan. Jag sitter i precis samma sits med en hemskt ful, blek matta.

Hur verkar det hålla mot slitage? Hur blev det sen?
Luktar det inte färg i evigheter? Det är nog vad jag är mest orolig för.

20181108_203132.jpg - 294kB

-Sebastian Stein- Proud member of Team Rauk Race.
GTV 2000 -77 l Porsche Cayenne S -07 l
Vespa 50 -74 l FIAT Barchetta -96
Hymermobile 640 -92
FredrikAssarsson
Alfa-guru

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2019-1-10 kl 14:54

Tja! Under det året som jag körde efteråt så höll sig mattan hyggligt. Det bruna undertill tog sig igenom där stolskenan nötte när jag justerade stolen fram/bak och lite där jag vilade kopplingsfoten. Höll bättre än jag trott att två billiga sprayflaskor skulle hålla men jag hade nog förespråkat 2k lack i så fall... fast då kostar det mer än stt köpa två paket ”back to black” jeans och textilfärg samt en uppblåsbar barnpool att fylla med vatten + färg, marinera mattan i och sedan slänga den tämligen förbrukade barnpoolen!

Så hade jag gjort idag! :thumbsup:

Sedan finns textilfärg på spray som jag använde till 166ans innertak men DEN stank något sataniskt! Gtvmattan luktade inget efter en vecka.

Fredrik Assarsson.

Pages:  1  ..  56    58

Upp till toppen