AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1    3  ..  28
Författare: Ämne: Joels GTV V6 TB
Joel
Alfista

Registrerad: 2011-7-12
Befinner sig: Kalmar
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2012-5-28 kl 18:02
Joels GTV V6 TB

Tjo! Har nu ägt min GTV i lite drygt ett år och fått mycket hjälp här på forumet. Istället för att lägga upp lite småtrådar ibland tänkte jag försöka samla allt i en tråd så att det blir enklare att följa för de som är intresserade och jag kan få alla tips och råd samlade på ett och samma ställe. Min meck-kunskap när det gäller bilar är inte stor, men jag pluggar till sjöingenjör och pillar där med motorer och kringliggande system så den tekniska biten har jag egentligen inga problem med. Tanken är att börja köra så smått på bana från mitten på nästa år men den ska även rulla som vanlig gatbil.

Vidare till bilen:

Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB årsmodell 1996 med 9000mil på mätaren i dagsläget.

Bilhandlaren visste inte alls vad som var gjort med bilen tidigare men nämnde att det var två bröder som börjat bygga om bilen för att gå på bana. Det fyra saker som stack ut var följande:

- Sportavgas. "Hoffman" med 4 utblås. Små ljuddämpare innan varje pipa men även en stor på avgasstammen. Kanske något att plocka bort i framtiden?

- Fjädrarna. Ingen aning om tillverkare. De är gula och har sänkt bilen ganska rejält och är stenhårda. Jag har inte hittat någon text på dom. Dämparna har jag ingen aning om de är orginal eller ej.

- Antera 17" LM fälgar i bra skick med nya 245/35 Falken däck.

- Tonade rutor bak.

Detta är gjort än så länge:

- Alfa rosso lackade paneler inuti.
- Laddtrycksmätare Swoosh SM 68.
- Blå kupébelysning.
- Kamrem och spännare.
- AC-rem.
- Vatten pump.
- Oljefilter + Olja (Mobil1 0W40)
- Vita sidoblinkers

Planer: