jag har verktygen du kan få hyra om du vill för bromsrörs fixa.. har rör med o nipplar. :)
Rickard Bergh alfa tok som bara älskar märket.
Har 5 alfa suddar, 1st sudd L -75 som projekt bil, 1st alfa sud L -80, 1st Grön sud Ti -76, 1st sud Ti -76, 1st sud 4dr serie 3 1,5 -82, en 33 4x4 -89
som donator, 33 4x4 -89. Har även ett stort lager med delar till äldre bilar och massa plåt till SUD.
Account manager svenska marknaden för Autocom Diagnostic Partner AB.
jag har verktygen du kan få hyra om du vill för bromsrörs fixa.. har rör med o nipplar. :)
Tack för erbjudandet! Ska fundera på det.
Vanligtvis brukar jag motivera verktygsinköp med att jag trots inköp av verktyg och material själv, ändå sparar in ca 50% av kostnaden för
reparationen. Just med bromsrören kan i stort sett vilken garagenasare som helst göra det billigare än jag kan göra det själv för.
Unna dig själv att låta någon annan fixa bromsrören och luta dig under tiden tillbaka och betänk vilken förträfflig långfärdsvagn du har byggt.
Att renovera en motor kräver mer skills än att bocka ett bromsrör (utan att förringa kunskapen i att göra ett riktigt snyggt bromsrör!) så gotta dig i
insatsen som är gjord och börja njuta av bilen nu istället. :)
Hjulupphängningen är efter lackering nästa sak som behöver sig en genomgång!
Vid ordentligt gaspådrag är kontrollen framåt lika förutsägbar som en rodeohäst. En slank hon hit, en slank hon dit, en slank hon... Får helt enkelt
ta det lite lugnt tills det är åtgärdat.
Bakvagnen är värst! Kan bero på att höger stötdämpare verkar vara är helt slut. Framvagnen är inte mycket bättre den. Påminner en hel del om hur BMR
uppförde sig före jag bytte alla länkarmarna i framvagnen.
Dessutom verkade det finnas en luftficka i kylsystemet, kräktes ur sig vätska efter inspirerande körning igår. Har läst att det är svårt satan att
inte få det och att tyvärr är systemet "självreglerande" så antar det bara är att vänta ut tills luftfikan är borta och fylla på vid behov.
Har en svacka i kraften mellan 4000-5000rpm så misstänker LMM är lite kass/skitig. Ska testa med den andra och se om det hjälper. Annars får jag testa
med nya stift.
Behöver få tag på en AC kompressor också. Den som satt på donatorn höll gasen då AC fungerade när jag köpte den. Men lagret till frihjulet var som
sagt helt slut. TEAs kompressor som sitter på nu var Seb till 99% säker på var källan till läckaget i AC systemet.
Det borde gå att ta hjulet från TEAs kompressor och sätta på huset från donatorn och på så sätt få till en hel. Eller så köper man en splitt ny för
2kkr på ebay.
några minuter på Youtube och jag ångrar att jag inte fixade det när jag ändå bytte kompressor häromdagen. Verkar vara en barnlek att byta jämfört att
krångla ut kompressorn från motorrummet.
Håller inte med angående bromsrör. skaffa bra verktyg så är det väldigt enkelt. rekommenderas starkt. Jag har dragit nytt runt om på racerbilen med
mitt. Värt varendra krona. Speciellt som man kan fixa ett rostigt rör direkt vid mektillfället.
Vilket underbart verktyg. Inser att hela den klumpeduns jag köpte för dyra pengar på Biltema - som jag blev tvungen att justera för att den skulle
stuka rakt - plus skriva en ny instruktion till - som dom fick - ersätts av gängan utvändigt på punsharna. All behövlig kraft centreras perfekt mot
röränden.
Minns at Veine i Linköping från sin gamla alfaverkstad har en tysk variant som säkert är 50 år som funkar så där enkelt med.
Vilket underbart verktyg. Inser att hela den klumpeduns jag köpte för dyra pengar på Biltema - som jag blev tvungen att justera för att den skulle
stuka rakt - plus skriva en ny instruktion till - som dom fick - ersätts av gängan utvändigt på punsharna. All behövlig kraft centreras perfekt mot
röränden.
Minns at Veine i Linköping från sin gamla alfaverkstad har en tysk variant som säkert är 50 år som funkar så där enkelt med.