AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Undersökning: Ska man hälsa på andra alfaägare?
Jag hejar aldrig --- 3 (1.08%)
Jag hejar bara på dem jag känner igen --- 10 (3.6%)
Jag hejar bara på de bilar jag tycker är snygga --- 24 (8.63%)
Självklart hejar jag på alla --- 241 (86.69%)

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  2    4    6  ..  9
Författare: Ämne: Ska man hälsa på andra alfaägare?
drzap
AlfaRäv

Registrerad: 2003-6-17
Befinner sig: Östersund
Medlemmen är Offline

Humör: alfalös, billös, rådlös

[*] Inlagd 2003-7-28 kl 08:31

Quote:
Ursprungligen postat av inet
Quote:
Ursprungligen postat av drzap
jag mötte en alfa för första gången idag, naturligtvis hälsade han men jag missade att hälsa tillbaka. :dunce:
det finns nog bara en 10-12 st alfa här så jag hoppas att möta den igen snart så jag kan hälsa. :thumbsup:

Ps. det var en röd (tror jag) alfa 75sw på E14 mellan brunflo och ö-sund ca 21:00. om nån känner igen sig. Ds.

va såg du en Alfa 75 Sportwagon e du helt sant.....då ska jag vara där och vänta och då ska jag desutom stoppa han.....:D....

Ps du måste mena en Alfa75ts

[Editerat 083131p://27b. av inet]

nope. jag menar 1. alfaromeofront. 2. svart bred sidlinje som böjer lite över framskärmarna. 3. kombi.
låter som alfa 75sw i mina öron :thumbsup:
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
inet
Slaktarn

Registrerad: 2003-6-8
Befinner sig: Bergkvara
Medlemmen är Offline

Humör: Alfa igen

[*] Inlagd 2003-7-28 kl 08:59

Quote:
Quote:
Quote:
jag mötte en alfa för första gången idag, naturligtvis hälsade han men jag missade att hälsa tillbaka. :dunce:
det finns nog bara en 10-12 st alfa här så jag hoppas att möta den igen snart så jag kan hälsa. :thumbsup:

Ps. det var en röd (tror jag) alfa 75sw på E14 mellan brunflo och ö-sund ca 21:00. om nån känner igen sig. Ds.

va såg du en Alfa 75 Sportwagon e du helt sant.....då ska jag vara där och vänta och då ska jag desutom stoppa han.....:D....

nope. jag menar 1. alfaromeofront. 2. svart bred sidlinje som böjer lite över framskärmarna. 3. kombi.

Alltså nu gör du mig jävligt osäker men jag har för mig att Alfa75 sw inte gick i produktion....men men

Micke Wikström
Alfa 90 2.5 Q.O -85. gamle farsbilen
ehhhrm 760 limousine - ja ölhävar bil
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Alfahanne
Alfista

Registrerad: 2002-8-29
Befinner sig: Lund
Medlemmen är Offline

Humör: Rullande renovering...

[*] Inlagd 2003-7-28 kl 10:17
75 SW

Finns det någon sån i Sverige? Gjordes väl bara som prototyp eller? Kan ju iofs vara någon som byggt själv, eller en stripad 33 SW. Skulle gärna vilja se en.

Hälsa?
Ja. Alltid.

Pål Katsler
Giulietta Spider 750 -59
Alfasud Ti -79
166 2,4JTD Lusso -06
Entropi!
Alfista

Registrerad: 2003-12-28
Befinner sig: Tokholm
Medlemmen är Offline

Humör: Reset

[*] Inlagd 2004-1-7 kl 23:15

Har kört båge en herrans massa år och hälsat och hälsat, men sen jag flyttade till Tokholm blev de så många att jag inte orkar längre. Speciellt som de andra inte orkar heller. Vad gäller andra Alfor: de sket i det när jag hade 164, de fattade inget när jag vinkade från min BMW... ska prova nu när jag har en Sprint QV. Motsatsen funkar dock alltid, att vinka med fingret till allt annat! Intimiderade en s60 i ytterfil i Kistarondellen idag, synd att bakrutan var igenimmad, annars hade han sett det...
:hello:

Otto Diesel Tvåtakt, allt i min makt!

Alfa Sprint QV -86
BMW 525 tds -95
Kawasaki 750 Turbo -84
Yamaha TZR 250 -87
Suzuki RGV 250 - 90
po
AP\'s ddinosaurie

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: Mjuk och Snäll...

[*] Inlagd 2004-1-7 kl 23:29

http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=7940

/po

Per-Olof Berglund - CAR 2171
Raggare kör Alfa Romeo.
Petter
Junior Alfista
**

Registrerad: 2003-11-3
Befinner sig: Piteå!
Medlemmen är Offline

Humör: Sisådär.

[*] Inlagd 2004-1-8 kl 00:38

Självklart ska man hälsa på alfaägare!
Var ute en gång med skruttlancian då jag fick syn på en silverfärgad 156:a. Han körde in på en plan och började sladda runt, så jag hakade på i ung. 10 minuter. Det kan väl kallas en ordentlig hälsning.:thumbsup:
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Maffia Alfisti
Moderator
AP\'s Rondellentusiast

Registrerad: 2002-12-4
Befinner sig: Luleå
Medlemmen är Offline

Humör: Busso-abstinens

[*] Inlagd 2004-1-8 kl 00:52

Quote:
Ursprungligen postat av Petter
Var ute en gång med skruttlancian då jag fick syn på en silverfärgad 156:a. Han körde in på en plan och började sladda runt, så jag hakade på i ung. 10 minuter. Det kan väl kallas en ordentlig hälsning.:thumbsup:

Vad har du för skruttlancia? Jag har en ..öhh Saab 600...eller Lancia Delta med 600 emblem på bagaget :deal:

Daniel Jansson
- Alfa Romeo GTV6 83' 3.0 12v - Första/(Sista?)-bilen -
- Alfa Romeo 164 Q4 95' 3.0 24v - Projekt mint original -
- Skoda Octavia RS 06' 2.0 TFSI - Blöjräser -
"Sometimes they will infuriate you, other times the will really excite you. But the point is they are NEVER EVER boring!"
/James May från Top Gear om Alfa Romeo
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
Måns_E
körkort?

Registrerad: 2003-9-21
Befinner sig: Göteborg
Medlemmen är Offline

Humör: Seeeeeeg

[*] Inlagd 2004-1-8 kl 01:23

Quote:

Oj, bor du i GBG, i så fall kan det nog ha varit jag... jag gör ibland så med min 156:a :lips: :saythat:

-Måns Eriksson-

* 164 TS Super -95 ( Bruksbilen )
* Sud Sprint -78 ( Projekt )
Petter
Junior Alfista
**

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-1-8 kl 20:40

Quote:
Ursprungligen postat av Maffia Alfisti
Quote:

Vad har du för skruttlancia? Jag har en ..öhh Saab 600...eller Lancia Delta med 600 emblem på bagaget :deal:

Lancia Prisma 1600.... går som ett skott:steering:
Stareez
Paparazzi

Registrerad: 2003-11-20
Befinner sig: Knivsta
Medlemmen är Offline

biggrin.gif Inlagd 2004-1-8 kl 21:15
Vink vink

Jag hälsar alltid på Alfor, och det är lite 50-50 om man får något gensvar... Man får väl hoppas på bättring! Ge inte upp, fortsätt vinka åt 156 & 166:orna oxå, de lär sig såsmåningom...

Måste få berätta när jag precis hade köpt min Alfa i Lepzig, Tyskland, och så smått började puttra hemåt: ALLA Alfor hälsade på mig, oavsett modell och årgång!!! Tog ett tag innan jag insåg varför folk vinkade på mig (hade fullt sjå att leka med alla reglagen)... Hade nästan glömt hur det var att ratta Alfa..

:beerchug:
//Oscar

Oscar Eklund
Mitt galleri
Skånsken
Alfa-freak

Registrerad: 2003-7-5
Befinner sig: Älvdalen, Dalarna
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-1-8 kl 21:34

Quote:
Ursprungligen postat av theseal
Jag kör ju bög-volvo hela dagarna... jag får trycka upp en sjuk vindrutestreamer : Min riktiga bil är en ALFAROMEO!

Fan säl! Detta skulle man fixa till de som har oturen att köra annat bilmärke i tjänsten eller har en andrabil av ointressant märke!!!

E. Svensson
Grandis DI-D -08
Ceéd SW CRDI -10
4 st Jaktlabradorer för jakt och tävling
Petter
Junior Alfista
**

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-1-8 kl 23:15

Quote:
Ursprungligen postat av Måns_E
Quote:

Oj, bor du i GBG, i så fall kan det nog ha varit jag... jag gör ibland så med min 156:a :lips: :saythat:

Det var det nog knappast. Jag bor nämligen i norrbottens riviera: Pite!:thumbsup:
björn
Alfista

Registrerad: 2003-8-1
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2004-1-8 kl 23:21

Quote:
Quote:
Quote:

inte den svarta som står i brunflo du sett då? ... står oftast gömd i snö, inte kollat så noga på den men har oftast tyckt den varit "lite för stor" för att va en 33SW.. men vad vet jag när man inte sett en 75SW i verkligheten...

BTW: ska inte vara alltför offtopic! SJÄLVKLART SKA MAN HÄLSA!

[Editerat 8/1/2004 av björn]
Alfetta
Alfa-guru

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Finland
Medlemmen är Offline

Humör: less

[*] Inlagd 2004-1-9 kl 08:37

Quote:
Ursprungligen postat av björn
Quote:
Quote:
Quote:

inte den svarta som står i brunflo du sett då? ... står oftast gömd i snö, inte kollat så noga på den men har oftast tyckt den varit "lite för stor" för att va en 33SW.. men vad vet jag när man inte sett en 75SW i verkligheten...

BTW: ska inte vara alltför offtopic! SJÄLVKLART SKA MAN HÄLSA!

[Editerat 8/1/2004 av björn]

Alfa 75 SW har aldrig tillverkats.
/Kaj

Ducati Monster M900 och 1 grå bil
Meriter: Alfa 75 2.0 TS -89, Alfa 75 3.0 V6 -89, Alfetta Sedan 2.0 -81
beatwise
AP's pallbockskung!
Brigata Boxer

Registrerad: 2003-5-26
Befinner sig: Stallarholmen
Medlemmen är Offline

Humör: #16atterhall

[*] Inlagd 2004-1-9 kl 09:40

Visst ska man hälsa!

Dom allra flesta hälsar när jag var ute och åkte med Sprinten i somras. Många kom t o m fram och kikade/snackade lite skit. Det är trevligt att äga/köra Alfa.

Lite tråkigt att prutta runt i Fårrden nu över vintern å se frågande Alfistis när man hälsar... Får satsa på en bumpersticker helt enkelt. :headbang:

/ Stefan /

Stefan Atterhall CAR #4677
AR 147 GTA 3.2 V6 24V -04, röd #16 CAR Challenge kl. II (klassvinnare 2016, 2017 och 2019, tråd .org, tråd rejsa.nu, #16atterhall)
AR Sprint Veloce 1.7 8V -87, blå (Projekt Stabil)
AR 156 TI Sportwagon 2.5 V6 24V -04, svart
AR Giulietta Sportiva 1.4 TB M-Air -14, bianco luminare
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
 Pages:  1  2    4    6  ..  9

Upp till toppen