Jag var i Umeå en vända i Augusti. Har inte fått ut den på vägen. Hastighetsmätaren fungerade inte förra sommaren. Så jag skickade den på reparation i
våras. Fick till det genom att lämna bort på lödning.
Den fungerade. dock.... Airbaglampa...
sekunder efter att jag startat upp den och kört den ett varv runt kvarteret fick jag inte i backen.... växelspaken var ledlös vänster-höger. Något
hade gått av.
hmph.
Jag provade själv men gick bet att riva avgassystemet på pallbockar.
Skickade på verkstad som konstaterade att växelföraren var sprucken och trasig.
De fick inte kontakt med Airbagboxen med sin gamla utrustning dock.
Jag bestämde mig för att försöka själv. Vilket tagit en månad av försök+beställa mer grejer i en tragisk loop.
Till slut kom jag åt ECUn igår.
Dessvärre får jag ingen kontakt med airbagboxen trots rätt stift etc. Har svårt att hitta firmor som kan testa den så jag funderar på att chansa och
beställa en beggad. Boxen är en TRW2. modellnummer 46316722. De verkar välkända för att sluta fungera.
Någon med tips?
[Ändrad 2024-10-21 av blompa]
[Ändrad 2024-10-21 av blompa]
Magnus Åberg
Lancia Delta Integrale -91, Svart, röd och röd Alfa 155Q4, Lancia Flavia Coupe -63, Fiat Ritmo 105TC -84, Fiat Coupe 16vt, Fiat Coupe 20vt, X1/9, Uno
Turbo ie -89, Fiat Tipo Sedicivalvole.
jag har en liknande TRW Airbagenhet över - heter 60625181 på Alfaartnr. finns en beteckning till och det är 200033-102. Denna ska vara OK. Du kan höra
av dig på mitt tel nr 070-6071792 om du vill veta mer o få bilder o så.
Kenneth Larsson
Stallarholmen
Ford Mustang GT -17; Volvo XC 60 bruxis; Seat Mii elbil!!!! Mercury 5 Hk snurra på segelbåten
jag har troligt fästet till växelspaken som är spruckit. nytt liggande.
får kolla mot regnr bara så det är rätt.
Ëdit: hade grejor liggande.
se bild. hade skiftat nållager, och bussningen i kulan på spaken samtidigt.
allt i röda ringarna 400 plus frakt.
nytt oem.
Bifogad fil: phpGLooEq (158kB) Denna fil har blivit nedladdad 34 gånger
[Ändrad 2024-10-23 av bravo]
Rickard Bergh alfa tok som bara älskar märket.
Har 5 alfa suddar, 1st sudd L -75 som projekt bil, 1st alfa sud L -80, 1st Grön sud Ti -76, 1st sud Ti -76, 1st sud 4dr serie 3 1,5 -82, en 33 4x4 -89
som donator, 33 4x4 -89. Har även ett stort lager med delar till äldre bilar och massa plåt till SUD.
Account manager svenska marknaden för Autocom Diagnostic Partner AB.
jag har en liknande TRW Airbagenhet över - heter 60625181 på Alfaartnr. finns en beteckning till och det är 200033-102. Denna ska vara OK. Du kan höra
Jag har kollat på boxen men jag har svårt att hitta att de är kompatibla. Vet du om de är kompatibla?
Har forskat om hur jag testar den på bänk. Så ska nog skruva ur min och testa på bänk.
[Ändrad 2024-10-24 av blompa]
Jag har kollat på boxen men jag har svårt att hitta att de är kompatibla. Vet du om de är kompatibla?
Har forskat om hur jag testar den på bänk. Så ska nog skruva ur min och testa på bänk.
dom är kompatibla om det är samma artnr.
lägg upp en bild på din box dekal. har en del boxar liggande så kan vara någon som passar.
testa aldrig den i bilen med kablagen kopplade till dina airbags om du ska mäta med multimeter. oavsett så vad du än gör på airbag så skall batteriet
kopplas ifrån.
Rickard Bergh alfa tok som bara älskar märket.
Har 5 alfa suddar, 1st sudd L -75 som projekt bil, 1st alfa sud L -80, 1st Grön sud Ti -76, 1st sud Ti -76, 1st sud 4dr serie 3 1,5 -82, en 33 4x4 -89
som donator, 33 4x4 -89. Har även ett stort lager med delar till äldre bilar och massa plåt till SUD.
Account manager svenska marknaden för Autocom Diagnostic Partner AB.
dom är kompatibla om det är samma artnr.
lägg upp en bild på din box dekal. har en del boxar liggande så kan vara någon som passar.
testa aldrig den i bilen med kablagen kopplade till dina airbags om du ska mäta med multimeter. oavsett så vad du än gör på airbag så skall batteriet
kopplas ifrån.
Mitt boxnummer är 46316722.
Jag har i verkstadsmanualen hittat hur det ska kopplas in och tror jag kan koppla upp mig mot den på bänk (fejka airbags medelst motstånd etc). Kan
dela med mig av det sen.
Bra tips om att koppla från. Gamla italienska grejer av tvivelaktig kvalitet ska man vara försiktig med.
[Ändrad 2024-10-25 av blompa]
rätt. Det var tio år sen jag grävde i detta senast och andra företag kan ha tillkommit eller försvunnit sedan dess.
Farlighetsgraden är alltså inte beroende på nationsgränser.
Magnus Åberg
Lancia Delta Integrale -91, Svart, röd och röd Alfa 155Q4, Lancia Flavia Coupe -63, Fiat Ritmo 105TC -84, Fiat Coupe 16vt, Fiat Coupe 20vt, X1/9, Uno
Turbo ie -89, Fiat Tipo Sedicivalvole.