AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
 Pages:  1  ..  42    44
Författare: Ämne: Bruna Alfasuden-Bränslebrist kanske?...
Enell
Alfista

Registrerad: 2016-10-16
Befinner sig: Nässjö
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 2019-8-4 kl 06:58

Är långsökt men ändå kanske värt att undersöka...
Har du kollat om motorn tar in tjuvluft ? Hade nåt liknande problem på min Sprint precis när jag köpt den. Iofs stannade den aldrig men hackade och tappade ork vid gaspådrag. Efter mycket letande var det en humpa-jumpa lösning med packningsmassa mellan insugningsrör och topp som inte var tät.

Niclas Enell
Alfa Romeo 1750 GTV, Alfa Romeo 147 2,0 TS, Alfa Romeo Sprint QV
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Georg
Moderator
AP's Rost/Sud-Guru

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline

Humör: Suden "Gulan" på vägen igen :)

[*] Inlagd 2019-8-9 kl 06:32

Låter ju definitivt som det är brist på soppa. Det med stången - om du lossar bensinslangen vid förgasaren å låter soppan spruta fritt så brukar det märkas om det kommer bara lite.
I ditt fall känns det som att svära i kyrkan att ens ifrågasätta om du bytt bränsleröret från tanken. Det är hursomhelst inte ovanligt att röret läcker. Man kan knappt hitta det utvändigt men likt förb. kommer det in tjyvluft. Om det är gammalt å rostigt inuti.
Det som får mig att tro så är att du inte tycks få respons på fullgas. När det är Datran som krånglar då reagerar motorn på fullgas. Å du har vridit undan röret i luftrenarn som mynnar ovanför huvudmunst. ?? Låt det hamna över insuget eller var som helst åt annat håll.

Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
 Pages:  1  ..  42    44

Upp till toppen