Pages:
1
2
3
4 |
Alfaville
Alfista
   br>
Registrerad: 2002-7-16
Befinner sig: mjölby
Medlemmen är Offline
Humör: back on track
|
|
Tycker du är nåt på spåren, Robin! Vem/vilka är det som strajpar bilen åt dig?
Patrik Karlsson
GTV6 -86
166 3.0 V6 -99
|
|
Robin
Alfista
   br>
Registrerad: 2008-11-7
Befinner sig: Linköping
Medlemmen är Offline
Humör: på väg
|
|
Dekaltrim AB i Linköping, se http://www.dekaltrim.nu/index.asp?sida2=kontakt.asp
Sådär riktigt duktiga på det de gör och med super-kvalitet på plastklibborna - såväl kyss- som solbleknings-äkta.
[JAg misstänker dessutom att de faktiskt gillar att strajpa upp något annat och ballare än bara taxibilar ibland].
Pröva att hälsa från den bebisblå Alfa 156:an med "Ica-tomatröd-stripe på sida, front spoilers undersida, windrute-streamer ALFA ROMEO-logga och med
överdimensionerad sifferskylt" när du beställer jobbet.
Ett succe-jobb. Och inte var det särskilt dyrt heller!
R o b i n B e r z e l i u s
Fiat 2300 SC, Vaz 2103 med tc 2.0, Alfetta 1976, ALFA 156 GTA "Nero", Ducati 748r
|
|
matfo
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2003-8-12
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline
Humör:
|
|
Min drog 1,1-1,2 (1,5 med
biltrailer), EN gång kom jag under litern för jag "aktivt" körde långsamt och mjukt på långkörning
Mats Forssén
Nuvarande italienska fordon: 147 GTA -03
Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS, 156 GTA SW, 156 TS SW, 90 2.5 QO
Tidigare italienska fordon: Mondial T, 131 Supermirafiori, Croma i.e
Tidigare racebilar: Abarth 695 Assetto Corse Evo -13, Abarth 500 Assetto Corse, 75 TS, 156 TS kompressor, GTV6 3.0 24v
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av matfo  | Min drog 1,1-1,2 (1,5 med
biltrailer), EN gång kom jag under litern för jag "aktivt" körde långsamt och mjukt på långkörning |
Värsta konsumentupplysningen på denna tråd. 
Men den handlar om KLIBBOR som strajp och om man läser
noga också om Q2-DIFF är helt nödvändigt för att undvika kardinalkrasch. 
But everything goes! 
Fiat 2300 SC, Vaz 2103 med tc 2.0, Alfetta 1976, ALFA 156 GTA "Nero", Ducati 748r
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
Sweeeeet! kanske kan funka i ljus-orange på svart också.
|
|
Sune Karlsson
Alfista
   br>
Registrerad: 2012-5-25
Befinner sig: Peking/Arboga
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Robin  | Fortsatt VAB idag....
Fråga till den församlade sakkunskapen:
Till mitt regbevis har jag ett tilläggsblad som bl.a. anger "T31F Fordonet omfattas inte av tillverkarens avgasrelaterade särskilda åtaganden och inte
av tillverkarens ansvar för avgasreningens hållbarhet enligt A60-Regulation".
Bilen är importerad av finansbolag från Tyschkland redan 2003 och någon form av undantag har således antecknats i bilregistret.
Men VAD betyder det och VILKEN praktisk innbörd får det?
|
Förmodligen är det ett undantag från tillverkaransvaret för att avgasreningen ska fungera i 5 år eller 8000 mil. I så fall ingen praktisk betydelse
för din bil. "Privatimporterade" bilar är undantagna. Man kan ju knappast begära att generalagenten betalar för att laga en bil den inte importerat.
Men hänvisningen till A60-Regulation är skum. Tillverkaransvaret följer av Avgasreningslagen.
Sune Karlsson, Örebro
Giulia Veloce -17, Alfetta GTV -77, 156 GTA -04, Junior Zagato -71
|
|
elCrillo
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2010-10-28
Befinner sig: Kalmar
Medlemmen är Offline
Humör: 155 är aldrig fel!
|
|
... hej igen Robin...!
Ja, stripes är ju viktigt. Gillar din blå. Gillar stripes. Gillar svart och orange. Scaloopsen på DucatiCorse bilen va ju rätt coola, tycker jag. Fast
inte bäscha då, utan orangea...
Jag har fått erbjudande om full raceklistring, så vi får se. Gillar iof att den är röd också...
Silver156an är ju skittråkig. Funderar på plastidippa den orange. Kaaaanske med nån mattsvart fartis...
http://www.creative-vinyl.com/83-155
Crister Borg
155 2.0 16v TS - 95, nu "q2"
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
Och sådärja! Nu slår jag fast att O-R-A-N-G-E är en officiellt klassisk och historiskt korrekt Alfa "strajp"-färg:
|
|
gonggong
Alfista
   br>
Registrerad: 2006-9-5
Befinner sig: Stora Mossen /Sthlm
Medlemmen är Offline
Humör: Nyfiken i en strut!
|
|
grattis!!! en gta är redan en klassiker tycker jag. vill ha (en riktig)!
klirremärkestomten säger; NOPE! denna vagn är en snygg dam från italien med ett jävla apeel! en bedårande vacker men farlig dam!!! behöver således
inget klister för att hävda sig... tycker jag helt bestämt. skräm några tyskar vid rödljusen och framförallt i kurvorna... inga klirremärken,
viperstripes i världen gör det bättre.
imho /filip
Filip Wennergren /Bromma
CARS: 5150
Äger nu: BMW E90, Golf Cab -89, Husqvarna Novolette -54, Piaggio PK80 S -84 samt Alfa Romeo 166 V6
Har haft i parken: GTV 916, 4st 166 ts/v6, 2st 75 ts, 2st 155 ts, 3st 164 v6 + qv + 2st super samt 5st 156:or...
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av gonggong  | grattis!!! en gta är redan en klassiker tycker jag. vill ha (en riktig)!
klirremärkestomten säger; NOPE! denna vagn är en snygg dam från italien med ett jävla apeel! en bedårande vacker men farlig dam!!! behöver således
inget klister för att hävda sig... tycker jag helt bestämt. skräm några tyskar vid rödljusen och framförallt i kurvorna... inga klirremärken,
viperstripes i världen gör det bättre.
imho /filip |
Du vet ju att jag "copy-pastar" ditt bilinnehav med viss fördröjning...
Bebisblå TS för att därifrån gå över till svart busso. Och är dig trogen i allt, Obi-Wan, okrönt meister of da fälg-bling!
Men med avseende på klibbor tror jag att jag beg to differ. Jag blev grymt nöjd med strajpningen på TS och just nu lutar det på ett nytt "take" på
GTA:n.
Svart är det nya röda, gewiss - men det är också ett träsk som delas av många osmakliga tysk-slädar med plastbitar som pekar än hit och än dit. Måste
göra ngt! 
Det ÄR ju så gôtt med klibbor - bara att dra av med hårfönen och tillbaks till original om det kniper.
DEt svåra är istället att svänga in på någon strajpning som "är" Alfa. (och helst inte är för über-komplicerad att strajpa upp, eftersom det annars
lätt blir dyyyyrt)
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
Alles ist nicht nur Bling!
ElCrillo is the man! Och nu är såväl fram OCH bakstag beställda av allas vår "Stagman"!
Totalkontroll: Bye, bye alla otäcka Miator! Nu har jag 250hk och snart även fyra hjul som pekar dit man siktar...
F.ö., är det någon som vet var man kan få tag i Piloti Prototipo i Svedala eller på en hemsida inomsocknes, dvs. EU?
Helt ooootroligt att inte varje skokedja INTE har dem i ordinarie sortiment....

[Edited on 2014-10-5 by Robin]
[Edited on 2014-10-5 by Robin]
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
http://pilotiusa.com/
Hade visst internationell service! 
Prisvärt - om nu inte paketet fastnar i tullverkets garn.... 
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
uppgraderingar av GTA i slow motion
Lääääänge sedan sist.
Men livet med en ALFA 156 GTA i originalskick - bara lätt plussad med stagman-stag fram och bak samt Sienna-fälgar med Yokobusdäck - är så behagligt
bekymmersfritt att tiden bara rusar.
Jag har dock haft litet bekymmer över tid med att bilen är svart med svart inredning - det är inte rationellt - men så är det bara.
156:an känns inte vänlig i svart, helt enkelt. Alltför brutalo-tysk, liksom.
Kanske särskilt iklädd GTA-kjolpaketet. Hade tidigare en ljusblå Azzurro Achilles. Underbar. Alla medtrafikanter var så vänliga - även om bilen var
stripad, sänkt och med rakt-igenom-avgas.
Har därför länge tänkt att lacka om GTA till ljusblå. Men det är ju inte original.... Och besvärligt....
Har nu tänkt om - hittat en alternativ väg.
Träratt och matchande växelspaksknopp!
Märkligt hur så litet kan göra sååå mycket för känslan. Och nu får jag äntligen användning för mina bilhandskar igen.
Oslagbar taktil känsla!
Och nu när också GTA:n KÄNNS trevlig och gemytlig så öppnas fler möjligheter upp, tycker jag.
Är det någon som råkar ha fått över ett Ragazzon, Wizard eller kanske Scorpion avgas till Alfa 156 V6 - catback eller de-cat?
Och/eller kanske ett matchande kolfiberinsug?
Snubblar du i ditt garage t o m över grenrör utan kattar?
Jag köper!
Hör av dig - PM:a eller slå en signal 0708305787
Eller ge feedback på var prylarna finns att få tag i - Ragazzon eller Wizard eller likvärdigt för det sååå typiska italienska avgasljudet jag (och
mina grannar och medtrafikanter) verkligen behöver.
|
|
FredrikAssarsson
Alfa-guru
      br>
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline
Humör: Berlinafeber!
|
|
Den ratten hade fungerat väl ihop med brunsvart GTAinredning 
Psssst.. jag ser inga GTAfälgar?
Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5, ’06 GT3.2, ’00 166 3.0, ’77 GTV 2.0
Nuvarande: '04 Alfa 166 3.2, 70 Alfa Berlina 1750 "GTAm”, 1968 Alfa 1750 GTV ”lervällingsliket”
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
|
|
Robin
Alfista
   br>
Medlemmen är Offline
|
|
Nero/nero 156 GTA - uppdatering
Fråga: passar Q2 från 147/GT-diesellåda i min GTA låda?
Nu är det dags för service plus plus av GTA:n.
Innan GB slank ur EU införskaffades cybox equal length downpipes och ett Wizard cat-back system. Ser ju bra ut. Nu ska det monteras och börja låta bra
också.
Sedan tidigare sitter Stagman-stag fram o bak.
Jag gillar att uppdatera under- och insida.
Nu ska bilen upp för mera uppdateringar/service.
Väl där tänker jag passa på att byta kylare (varför vänta till dess det börjar läcka -den börjar så smått ge sig).
Nya skivor fram (305) och belägg.
Men f f a så är det dags att byta koppling. Bilen är sommarkörd och så rostfri som den kan bli. Jag hoppas därför att alla skruvar i aludetaljer ska
kunna separera snällt och vänligt från varandra.
MEN? Borde jag inte då passa på att sätta in en Q2-diff?
Litet för dyrt att köpa nytt, tycker jag.
Jag har noterat att ”nyare” diesel 147:or och GT tydligenfick Q2 som standard. En sådan växellåda från skroten är väsentligt billigare än en ny
diff....
Fråga: passar Q2 från diesellåda i min GTA låda? Tänker t ex på att om det visserligen är samma diff att man då ändå måste shimsa in allt - och att
det bl a därför inte är möjligt med rakt byte....?
Vad säger expertisen?
|
|
Pages:
1
2
3
4 |