Pages:
1
..
4
5
6 |
Finnland
Pungsvettig
br>
Registrerad: 2002-10-4
Befinner sig: Nykarleby, Finland
Medlemmen är Offline
Humör: 8|
|
|
Ajo, måste ju visa min fräsiga stötfångare + feta 13" fälgar.
Henrik Frilund
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
Alfa Romeo Sprint 1988
oo=v=oo
|
|
Atterhall
AP's pallbocksbrorsa
br>
Registrerad: 2003-12-30
Befinner sig: Rocking Järfälla
Medlemmen är Offline
Humör: Buss på Busson!
|
|
Härligt att det går framåt! Om det är en -88, är det 1,7 original? Såldes de nya i Finland?
Martin Atterhall
GT 1600 Junior -75 + GTV6 -87 + 147 TS -08 + Alfasud Sprint Corsa -84+ en grå tysk
Tidigare meriter: Sprint Veloce QV -87 (R.I.P.), 156 2,0TS SW -00 + 33 1,7 16V Allegerita Modificata -86 (R.I.P.)
CAR #13848
|
|
Finnland
Pungsvettig
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Tyvärr inte, är tillverkad -87 nån gång skulle jag gissa men inregistrerad -88. Var troligen inte så lätt att sälja. En "vanlig" 1.5 qv, utan gröna
mattan. :) Lite värdelöst vetande är att alfa Romeo svenska AB sålde alfa i Finland på den tiden så en stor del är svenskt spec. Med all den värdelösa
avgasreningen och halvljusautomatiken även om den inte behövdes. Först 91 kom de striktare avgasreglerna hit så det innebär att upp till 90 kunde man
få tex en 75 1.6 med förgasare och utan kat.
Henrik Frilund
Alfa Romeo Sprint 1988
oo=v=oo
|
|
Atterhall
AP's pallbocksbrorsa
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Finnland |
Tyvärr inte, är tillverkad -87 nån gång skulle jag gissa men inregistrerad -88. Var troligen inte så lätt att sälja. En "vanlig" 1.5 qv, utan gröna
mattan. :) Lite värdelöst vetande är att alfa Romeo svenska AB sålde alfa i Finland på den tiden så en stor del är svenskt spec. Med all den värdelösa
avgasreningen och halvljusautomatiken även om den inte behövdes. Först 91 kom de striktare avgasreglerna hit så det innebär att upp till 90 kunde man
få tex en 75 1.6 med förgasare och utan kat. |
Intressant, har du randiga ”GTV6-klädseln” också eller den grönprickiga som tidigare? Som kuriosa var min silvergrå en -87 med svart matta och svart
kritstrecksrandig plyschklädsel. Dessutom är lillebrors blå ursprungligen i exakt samma spec…
[Ändrad 2021-6-29 av Atterhall]
Martin Atterhall
GT 1600 Junior -75 + GTV6 -87 + 147 TS -08 + Alfasud Sprint Corsa -84+ en grå tysk
Tidigare meriter: Sprint Veloce QV -87 (R.I.P.), 156 2,0TS SW -00 + 33 1,7 16V Allegerita Modificata -86 (R.I.P.)
CAR #13848
|
|
Finnland
Pungsvettig
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Grönprickiga säten som blivit blekta bruna. Svart matta som sagt. Haha, plyschklädsel har jag aldrig sett i en serie 2 sprint. Alla har haft den
grönprickiga. Måste ha varit en riktig specialbeställning.
Här var en dörr färdigsvestsad IAF. Nedre kanten blev limmad med karosserilim ist för svetsad. Kändes lite riskabelt att börja svetsa i den stackars
10 mm läppen nertil. Inte så illa för att vara första gången imo.
Henrik Frilund
Alfa Romeo Sprint 1988
oo=v=oo
|
|
Atterhall
AP's pallbocksbrorsa
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Finnland | Grönprickiga säten som blivit blekta bruna. Svart matta som sagt. Haha, plyschklädsel har jag aldrig sett i en serie 2 sprint. Alla har haft den
Här var en dörr färdigsvestsad IAF. Nedre kanten blev limmad med karosserilim ist för svetsad. Kändes lite riskabelt att börja svetsa i den stackars
10 mm läppen nertil. Inte så illa för att vara första gången imo. |
Blir ju utmärkt bra!
Jag har nånstans sett en dåtida annons för en ”Sprint Grand Prix”-version ungefär som GTV6orna - silvergrå med svart kritstrecksplysch, lackerade
plastdelar och en liten Zender-läpp på bakluckan. Kanske var en Sverige-special…
Martin Atterhall
CAR #13848
|
|
beatwise
AP's pallbockskung! Brigata Boxer
br>
Registrerad: 2003-5-26
Befinner sig: Stallarholmen
Medlemmen är Offline
Humör: Boxerfeber...
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Atterhall | Quote: Ursprugligen inlagt av Finnland | Grönprickiga säten som blivit blekta bruna. Svart matta som sagt. Haha, plyschklädsel har jag aldrig sett i en serie 2 sprint. Alla har haft den
Blir ju utmärkt bra!
Jag har nånstans sett en dåtida annons för en ”Sprint Grand Prix”-version ungefär som GTV6orna - silvergrå med svart kritstrecksplysch, lackerade
plastdelar och en liten Zender-läpp på bakluckan. Kanske var en Sverige-special… |
Din tidigare och min nuvarande är ju av utgåvan "Grand Prix". Inte lackade plastdetaljer men röd dekorlist till skillnad från QV som hade grön, och
svart kriststrecksinredning som i GTV6. Utöver det fanns tillval med lackad Zender-spoiler på bakluckan (vill minnas att det satt på din?)
Det var sista rycket på försäljningen av Sprint i Sverige, vill minnas att det var totalt 5st sådana bilar som såldes.
Stefan Atterhall CAR #4677
AR Alfasud TI 1.7 8V -78, vit #16 CAR Challenge klass II ( Projekt Fenix)
AR Sprint Veloce 1.7 8V -87, blå ( Projekt Stabil)
AR 147 GTA 3.2 V6 24V -03, röd
AR 156 TI Sportwagon 2.5 V6 24V -04, svart
AR 156 TI Sportwagon 2.0 JTS -04, svart
AR Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 M-Air TCT -14, bianco luminare
|
|
Atterhall
AP's pallbocksbrorsa
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av beatwise | Quote: Ursprugligen inlagt av Atterhall | Quote: Ursprugligen inlagt av Finnland | Grönprickiga säten som blivit blekta bruna. Svart matta som sagt. Haha, plyschklädsel har jag aldrig sett i en serie 2 sprint. Alla har haft den
Blir ju utmärkt bra!
plastdelar och en liten Zender-läpp på bakluckan. Kanske var en Sverige-special… |
Din tidigare och min nuvarande är ju av utgåvan "Grand Prix". Inte lackade plastdetaljer men röd dekorlist till skillnad från QV som hade grön, och
svart kriststrecksinredning som i GTV6. Utöver det fanns tillval med lackad Zender-spoiler på bakluckan (vill minnas att det satt på din?)
Det var sista rycket på försäljningen av Sprint i Sverige, vill minnas att det var totalt 5st sådana bilar som såldes. |
Ursäkta trådkap Finnland!
De med röd list var väl de äldre "pre QV"? Min hade silvergrå plast och "aluminium"-lister med lite påtejpat rött som jag slet av - så här minus de
gula lyktorna...
https://boxerfreunde.ch/index.php/galerie/alfa-romeo-sprint/...
Lustigt att vi haft 40% av beståndet i familjen!
Martin Atterhall
CAR #13848
|
|
Finnland
Pungsvettig
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Här så går allt i snigelfart. Bakstammen börjar bli klar dock och idag levererades en viktig NOS del. Att köpa prylar kompensearar alltid för lathet i
garaget.
Henrik Frilund
Alfa Romeo Sprint 1988
oo=v=oo
|
|
Atterhall
AP's pallbocksbrorsa
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Härligt - nya delar hjälper alltid till med motivationen!
Martin Atterhall
CAR #13848
|
|
Pages:
1
..
4
5
6 |