mange
ModeratorAP\'s Armcoräckestestare
![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: sthlm
Medlemmen är Offline
Humör: Gabba hey
|
|
AVO bakdämpare
På kullen senast gav en bakdämpare (bilstein) upp och jag funderar på ersättare. Alfisti Racing säljer AVO, Forza och andra säljer bilsteins. Nån som
har erfarenhet av dessa AVO på bana? Tror inte det är några avancerade ställbara grejer....
Magnus Lindberg
Always work. Go to church. Do right. Respect those in authority over you.
|
|
BennySteen
Super Administratör
![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) br>
Registrerad: 2007-11-20
Befinner sig: Umeå
Medlemmen är Offline
|
|
dina bilstein är kanske möjliga att serva ?
jag har haft ställbara avo coilovers på racerbilen sedan 2008.och ör nöjd. jag fick dom servade förra veckan här umeå för 450:- st. med ny olja och
tätningar. blev kanonbra.
Avo är ungefär samma kvalitet som gaz, och är är instegsnivå för tävlingracing. kostar ca 10' för 4st inkl, fjädrar.
bilstein har mera avancerade grejor och det finns mera kunskap vad som är lämpligt. kolla där först.
|
|
mange
ModeratorAP\'s Armcoräckestestare
![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: sthlm
Medlemmen är Offline
Humör: Gabba hey
|
|
Dämparna jag har är gamla, det är mer rost på dem än gul färg numera. Dessutom är den gängor och stång som lagt ner snarare än dämparen i sig.
Jo, avo coilovers har jag lite koll på, men alfistis är bara vanliga dämpare, kostar 1100 st. Det är (tror jag) inte aktuellt att börja bygga om till
coilovers på 75'an som trots allt är en originalbil med oldschool-chassi (27mm, steg2 etc)
Känns som om bilsteins clubsportdämpare ligger bra till.
Magnus Lindberg
Always work. Go to church. Do right. Respect those in authority over you.
|
|
Mikael Eriksson
Junior Alfista
![*](images/alfapower/star.gif) ![*](images/alfapower/star.gif) br>
Registrerad: 2016-1-5
Befinner sig: Trollhättan
Medlemmen är Offline
Humör: Lugn å fin
|
|
SPAX-dämpare, är inte det ett alternativ? Har endast positiva erfarenheter av SPAX, dock inte i Alfa sammanhang...
|
|