Har 3 fantastiska alfor som jag verkligen gillar och trivs med.
Men jag kände nyligen även för att göra något annorlunda. Så...
Jag hade en trimmad PV när jag låg i lumpen för länge sedan och jag minns att den gick som faan. Så jag har kollat lite då och då efter en lämplig bil
för att kunna väcka gamla minnen. Hittade den här kärran för ett par veckor sedan, och den verkade vara ett hyfsat objekt.
Hämtade den i dag i snöovädret,och nu när jag fått hem den så känns det riktigt kul. Trimmad B20 med sportkam och allt i drivlinan och bromsar
renoverat. Hoppas och tror att det blir ett lätt projekt som jag kan fixa till och sladda runt med som omväxling.
Michael Gunnarsson
Giulia Super 1600 Finbilen
Berlina T-Spark 2,0 1972 okynnesedition Sr
Sprint QV 1,7 1986 okynnesedition Jr
33 Giardinetta 4x4 1986
----------------------------------------------
PV 1961 Sport Rallyedition
Duett 1967 Televerkare Competition Orange
Vitara V6 dragbil
MB C180 min bästa dailyrunner
Jisses ... urspårat känns ju som bara förnamnet.. Meen jag ska inget säga - jag snöade ju in på en Duett för några år sen. Det enda roliga var att jag
fick mer än tillbaka på pengarna jag satsat. Men Duett- jisses det kändes som från förhistorisk tid att köra. PV.n är väl kanske bättre på de viset.
Men fritt fram på ap även för detta tokprojekt.. !!!
Ja, jag tycker också att PV är ett skönt alternativ som har vissa likheter med gamla 105 serien. Visst Alfa har ju skivbromsar och DOHC plus massa
annat som gör dom unika för sin tid.
Men ett annat problem som jag ser är att gamla alfor från 80 talet och tidigare har blivit så extremt ovanliga, marknaden i Sverige verkar helt
dränerad.
En PV kan man fortfarande hitta för några tusingar, så om man gillar att skruva o greja med en gammelbil Så tycker jag PV:n är ett bra alternativ med
sin otroligt starka bågformade kaross.
Michael Gunnarsson
33 Giardinetta 4x4 1986
Vitara V6 dragbil
Håller med, PV är nog en av dom sportigare gubbilarna.
Skall försöka fortsätta hålla en så pass hög nivå på renoveringen som rimligt
Så det kommer troligen att ta några år att färdigställa den, kan vara kul att ha ett projekt stående nu när alforna är så gott som klara.
Michael Gunnarsson
33 Giardinetta 4x4 1986
Vitara V6 dragbil
David George von Boisman
Nu: Engelsk Sportbil (Mg3 2018) Förr: massa grymma moppar, Saab 96 kortnos, DKW F 102, Peugeot 106, Mazda Miata, Giulietta delivery (inhyrd), Fiat
Uno, Fiat Palio Adventure, Opel Zafira, Fodervärd åt exfruns 159 2.2JTS från 2008.
Ja, det kan nog bli bra det här. Sator i stereon, en B30 maskin helst ( men mycket jobb att få till ) så B20 duger, mellan balkarna, en diffad axel
och en is att sladda runt på..
Michael Gunnarsson
33 Giardinetta 4x4 1986
Vitara V6 dragbil